Løb på den lange bane - DM 100 km i lightudgave.


Lars mikkelsen
 Share

Recommended Posts

Kender jeg kun alt for godt. Det er klart at i de meget store løb / felter kan ALLE løbere jo ikke løbe i højre side eller holde til højre. Men der er virkelig folk der ikke forstår at begå sig i sådan et felt, eller tage hensyn til andre og hurtigere løbere :annoyed:

Ellers et imponerende 2012 du har haft i løbeskoene :omg: Det er da godt nok blevet til en del km og løb :4thumbup:

Også et godt nytår til dig.

Tak også et aktivt og godt år til dig Tommy.

Dagens træning:

1 time -> 70% :smile::smile::smile::smile::smile:

Link to comment
Share on other sites

WTF? Så ser man lige dig løbe et maraton?! :smilerock:

Var det mon det her: http://www.motionslob.dk/løbskalender/trelde-cb-marathon-56-garage-edition

Ja det var lige præcis det løb. Løber Marathon i Vejle om ca 10 dage, jeg har fået foræret et startnummer af en gammel ven, der er skadet. Det er min mening at løbe en del marathonløb i år, jeg er nu i så god form at en del af mine træninger er plus 30 km, og jeg er ikke fysisk presset af at løbe et marathon, så en eller 2 gange i måneden vil jeg bruge den slags løb istedet for at finde selskab i en løbeklub.

Idag var første træning siden marathon lørdag, jeg er desværre arbejdsramt i tiden, så igår måtte jeg aflyse for at passe noget skriveri. Idag blev dagens træning til flg: 1 time -> 70%

Og igår bestilte jeg 2 par asics cumulus og en 3 liters camelbak ved Løberens udsalg. 700,- for et par cumulus er billigt, og jeg har jo asics-år i år, det vil sige, at jeg løber i asics på de lange løb og saucony på de kortere løb og træninger. Det virker godt for mine fødder på den måde og så får jeg slidt alle de "gamle" sko på året korte træninger og løb. :blahblah::blahblah::blahblah::blahblah::blahblah:

Link to comment
Share on other sites

Og igår bestilte jeg 2 par asics cumulus og en 3 liters camelbak ved Løberens udsalg. 700,- for et par cumulus er billigt, og jeg har jo asics-år i år, det vil sige, at jeg løber i asics på de lange løb og saucony på de kortere løb og træninger. Det virker godt for mine fødder på den måde og så får jeg slidt alle de "gamle" sko på året korte træninger og løb. :blahblah::blahblah::blahblah::blahblah::blahblah:

Cumulus er jo "selvfølgelig" en mængdetræningssko. Og en sko med meget stødapsorbering.

Ikke fordi vi skal ind på løbestil / Minimalistisk vs. "alm" løbesko. hverken gennerelt eller din personlige.

Men mener du at man skal bruge sko med meget stødapsorbering til ultraløb?

Link to comment
Share on other sites

Hvornår har du besluttet dig for VUMB?

Det besluttede jeg engang omkring oktober, tror jeg. Det er bare et træningsløb for mig. Har mange løb i år i stedet for at træne de lange ture alene, dog løber jeg løbene på en måde, hvor jeg er tro imod de træningsplaner jeg har med den enkelte lange træning.

Link to comment
Share on other sites

Cumulus er jo "selvfølgelig" en mængdetræningssko. Og en sko med meget stødapsorbering.

Ikke fordi vi skal ind på løbestil / Minimalistisk vs. "alm" løbesko. hverken gennerelt eller din personlige.

Men mener du at man skal bruge sko med meget stødapsorbering til ultraløb?

Jeg løber i sko som passer til mig og til det jeg løber. Nogle gange er det med mere eller mindre hældrop. Jeg er helt udenfor dogmer og ideer om at være minimalistløber. Efter mit 1. år som løber, har jeg ikke haft egentlige skader, og det er hvad det drejer sig om for mig - at øge mængde og middelintensiteten år for år. Jeg har et mål om at løbe top 30 i Spartathlon i 2016 og alt jeg træner indtil da er bare en proces gående ud på at nå mit langsigtede mål.

Og klart på de årsmål der betyder noget og hvor jeg forsøger at skabe erfaring med at give 100% bruger jeg også lettest mulig sko som jeg i de løb forsøger at være offensiv og dog disciplineret. Så jeg tager altid stilling til, hvilken "opsætning" der vil være optimal og så noterer jeg mig den erfaring jeg får ud af de forskellige årsmål på en måde, hvor jeg opbygger form og know-how.

Men hvad alle andre gør med sko, løbestil, tøj, mad, energi etc er jeg fuldstændig ligeglad med - jeg vil bare nå mit mål. :shades::shades::shades::shades::shades:

Link to comment
Share on other sites

Flot løbet på en kold dag :-)

Var det Vejle? Så har der vel tilmed været bakker?!

Tak Henrik. Ja det var i Vejle, men kan se jeg har løbet ca. 236 højdemeter, men det er nu ikke så meget i min løbeverden, jeg ved ikke det mere eller mindre end der plejer at være på et marathon.

Men det var et godt træningsløb og især er jeg tilfreds med, at jeg nu har øget min skridtfrekvens igennem løbet med 4 skridt pr. minut, og det er jeg svært tilfreds med, da det er noget jeg har en opmærksomhed på i træningen.

Link to comment
Share on other sites

Enig, skridtfrekvensen er en vigtig faktor at arbejde med. Specielt når man tænker i ultra-baner. Så må der virkelig været noget at hente ved at optimere løbeøkonomien :-)

Men altså: Respekt for at du lige fyrer sådan et maraton af på en søndag i januar ... Det er sgu' cool. I mere end en forstand!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share