Løb på den lange bane - DM 100 km i lightudgave.


Lars mikkelsen
 Share

Recommended Posts

Kommer alt for sjældent herind og kigger, tror det der spartathlon tænder mig af :smile:, men er stærkt imponeret og håber sgu det lykkes næste år for dig.

Fulgte du med i Casper Wakefield og hans sejr i 700Km i Alaska på 7dage...?

Tak skal du have Nicho. Ja jeg har fulgt lidt i Alaska - men jeg er ikke så god til at følge med, hvilket ikke er det samme som jeg har stor respekt for præstationen, fordi det har jeg. :bowdown::bowdown::bowdown::bowdown::bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

30 min test af INOV8 Roc Lite 285. Umiddelbart en super sko, og jeg tror, at det bliver den jeg vil løbe Gudenå Trail Challenge i.

På søndag løber jeg marathon i Holstebro. Jeg har ikke gjort noget for at have hurtige ben, jeg vintertræner jo blot, men det er min hensigt at presse mig selv lidt på turen og få lidt psykisk kontakt med mig selv. Efter søndag begynder et forløb, hvor alt drejer sig om at løbe hurtigt i Salzburg i juni måned. Frem til Salzburg vil der komme en del løb, men de vil blive løbet på en måde som gør, at de passer ind i programmet for mine langture. :4smartass::4smartass::4smartass::4smartass::4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: Holstebro Bymarathon.

En rute med 50 højdemeter pr. 7 km og en del glat snesjap ude på ruten, så det blev en ok hård træning. Jeg løb i 3/4 og 2 tynde trøjer alligevel formåede jeg at dehydrere. Jeg ville gerne have et lidt hårdt løb og det blev det, mest af alt hårdt, fordi jeg havde kramper i lægmusklerne adskillige gange på de sidste 15 km, hvilket desværre også gjorde, at jeg satte meget tid til. På positivside er helt klart, at jeg havde mange kræfter på hele løbet og lå komfortabelt til en sluttid på 3.30 men desværre gik jeg i krampe på alle stigningerne på de sidste 15 km og tabte meget tid, men en god oplevelse. Jeg kan jo godt lide når jeg kan mærke mig selv, så fint med kramper og erfaring med, at jeg godt kan løbe en del med kramper også. Tiden blev 3.48.

Super godt træningsløb på en svær rute og med gode hjælpere all over. :4crutches::4crutches::4crutches::4crutches::4crutches:

Link to comment
Share on other sites

Kramper har Fanden skabt :dexter:

Men tillykke med et godt løb alligevel. Man høster jo erfaringer, ligegyldigt hvordan sådan et arrangement forløber. Og det er en god ting at have med i bagagen, at du ikke behøver at gå i panik, når der er optræk til krampe.

Jeg har - 7, 9, 13 - aldrig døjet med kramper under løb, men har ofte haft det ved cykelmotionsløb, og der har det altid været en party-killer, der har sat en stopper for løjerne

:rocketwhore:

Link to comment
Share on other sites

Kramper har Fanden skabt :dexter:

Men tillykke med et godt løb alligevel. Man høster jo erfaringer, ligegyldigt hvordan sådan et arrangement forløber. Og det er en god ting at have med i bagagen, at du ikke behøver at gå i panik, når der er optræk til krampe.

Jeg har - 7, 9, 13 - aldrig døjet med kramper under løb, men har ofte haft det ved cykelmotionsløb, og der har det altid været en party-killer, der har sat en stopper for løjerne

:rocketwhore:

Ja har heller ikke prøvet det før og overvejer faktisk også om det ikke bare skal blive ved dennne ene gang med den slags kramper.

Link to comment
Share on other sites

Hej Lars!

Utroligt spændende log - især for én som mig, der drømmer om dét du netop har gang i nu!

Jeg tænkte på, om du træner ud fra nogle bestemte principper eller lidt mere er en "learning by doing"-type? Jeg har selv en kæmpe drøm om at løbe et 100km løb (alternativt et 12timers løb), så er fascineret af, hvordan du er gået fra et fokus på styrke til nu at være (efter min målestok) en utroligt udholdende løber - og suger, selvsagt, til mig hver eneste gang du deler ud af din erfaring.

Fortsat god vind i det dejlige landskab ude vestpå :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Lars!

Utroligt spændende log - især for én som mig, der drømmer om dét du netop har gang i nu!

Jeg tænkte på, om du træner ud fra nogle bestemte principper eller lidt mere er en "learning by doing"-type? Jeg har selv en kæmpe drøm om at løbe et 100km løb (alternativt et 12timers løb), så er fascineret af, hvordan du er gået fra et fokus på styrke til nu at være (efter min målestok) en utroligt udholdende løber - og suger, selvsagt, til mig hver eneste gang du deler ud af din erfaring.

Fortsat god vind i det dejlige landskab ude vestpå :smile:

Tak for dit indlæg RunCF!

Ja jeg træner efter et princip om, at min middelintensitet skal stige år for år samt mængden af løbede km.

Jeg har snor i udviklingen ved at træne i tid frem for distance. Nogle gange kan det jo tage ganske lang tid at løbe en given distance alt efter de forhold der er på det enkelte løb.

Og det er da bare med at komme ud og løbe langt - det er ike så svært som de fleste vil gøre det til.

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag:

30 min 80%

Har en træls ting i højre underben og har booket mig til en ben.mand med tid til på mandag. Jeg ville sikkert kunne løbe med skaden eller irritationen, men trapper ned og går over på løbe specifikke styrkeøvelser og MTB i skoven indtil det ikke gør ondt mere i lægmusklen. :surrender::surrender::surrender::surrender::surrender:

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget varierer din hastighed på to identiske pas...?

Der er ikke den store forskel, hvis jeg eksempelvis er ude og løbe 70% - så ligger variationen indenfor 100 meter i timen, men er jeg ude på en træning eller løb, hvor jeg kommer ud over 5 timer så sker der naturligvis et fald i hastig omkring 5 timers aktivitet, da jeg derfra mere eller mindre er på fedtforbrænding og der vil jeg tro, at min hastighed fald med ca. 1000 meter i timen.

Link to comment
Share on other sites

Et spøjst stykke trivia: En af de store løberprofiler fra min ungdom var Arne Mogensfeldt, der på et tidspunkt havde den danske maratonrekord. Han døde desværre her i februar, men da jeg læste om ham, bemærkede jeg, at han faktisk var den første dansker, der gennemførte Spartathlon (i 1985). Der kan man bare se.

http://da.wikipedia.org/wiki/Arne_Mogensfeldt

Link to comment
Share on other sites

Et spøjst stykke trivia: En af de store løberprofiler fra min ungdom var Arne Mogensfeldt, der på et tidspunkt havde den danske maratonrekord. Han døde desværre her i februar, men da jeg læste om ham, bemærkede jeg, at han faktisk var den første dansker, der gennemførte Spartathlon (i 1985). Der kan man bare se.

http://da.wikipedia.org/wiki/Arne_Mogensfeldt

Absolut spændende - tak for linket Henrik!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share