Mit vægttab fra ende til anden


Tulliz
 Share

Recommended Posts

Halløj i skuret.

For snart en måned siden tog jeg en beslutning. Jeg var blevet for stor og nu måtte det simpelthen få en ende. Jeg elsker motion, træning, sport og jeg ved, at jeg kan få den krop, jeg drømmer om. Derfor er jeg gået målrettet efter vægttabet og har nu været i gang i en måned.

Mit fokus er især på kosten. Så snart den spiller, og jeg derudover forbrænder ca. 500 kcal om dagen, skal det nok gå. Jeg er selvstændig og kan stort set disponere min tid, som jeg har lyst. Der er med andre ord ingen undskyldninger for ikke at få trænet, ligesom der INGEN undskyldninger er for ikke at få trænet.

Grundregler for forløbet:

  • Ingen alkohol
  • Intet slik eller dårlige kulhydrater i det hele taget
  • Husk vitaminpiller og fiskeolie hver dag

Udgangspunktet den 13. juni 2011: 103,5 kg

Målet ved årsskiftet: 85 kg

Delmål den 1. september 2011: 90 kg

Træningsrutine:

Træning alle dage. Søndag som udgangspunkt undtaget.

35 minutter på crosstrainer hver dag. Jeg kører intervaltræning i alle 35 minutter. Dvs. 40 sekunder ved lav belastning, 20 sekunder med fuld skrue på høj belastning.

Styrketræning med kerneøvelser tre dage om ugen. Her kører jeg følgende øvelser:

Dødløft

Squat

Planken

Pull-ups

Chin-ups

Push-ups

Diverse maveøvelser

KB swings

Hang clean

Dips

Kost:

Havregryn til morgenmad

Salat med kylling til frokost (250g kylling og 275g salat)

Salat med kylling til aftensmad (250g kylling og 275g salat)

Masser af vand. Det skal lige nævnes, at jeg typisk står op ved 15-tiden, så mit døgn er ikke helt det samme som andres. Jeg føler jeg spiser hver gang er sulten og går aldrig rundt og sulter.

Før-billeder fra den 13. juni 2011:

Foer-2.jpgFoer-1.png

Link to comment
Share on other sites

Vejning onsdag den 6. juli

Dagsvægten ramte 98 kg om morgenen. Min næste vejning er mandag den 18. juli, så I må lige vente med en lidt mere aktuel opdatering. Jeg skal nok også lige få opdateret med nogle friske billeder, selvom jeg ikke tror de visuelle fremskridt viser sig endnu. Vægttabet er nu på 5,4 kg siden udgangspunktet for lidt under en måned siden.

Jeg kan dog tydeligt mærke, at mit tøj er blevet en del løsere og at jeg pludselig kan knappe en blazer uden problemer. Det er det jeg hæfter mig med. Det visuelle skal nok komme tids nok.

Rent formmæssigt er der også sket store fremskridt. Til at begynde med kunne jeg knap løbe 3-5 km. Men for en uge siden løb jeg først 10 km den ene dag og var overrasket over, hvor let det var. Næste dag løb jeg 12 km og nu er målet, at jeg vil løbe 21,5 km inden for den overskuelige fremtid.

Formålet med min log herinde er, at jeg gerne vil holdes til ilden.

Edited by Tulliz
Link to comment
Share on other sites

Fik lige købt lidt nyt litteratur i dag. Der er tale om bogen The 4-Hour Body af Tim Ferriss, som jeg har hørt en del gode ting om. Jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg vil have ud af bogen, ligesom jeg egentlig ikke er sikker på, om jeg kan lære noget af den.

Jeg kunne kun finde denne beskrivelse af 4-Hour Body på dansk, så nu giver jeg den lige et forsøg.

Jeg virkelig mærke, at den intensive måned har gjort mange gode ting for min form. Nu starter jeg snart på spinning, og muligvis crossfit, for lige at give den ekstra tand.

Edited by Tulliz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share