Selvuddannelse i anatomi (Århus), nogle der har interesse i det?


Christian0710
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg leder efter er en person, eller flere (eventuelt kan vi arbejde to og to i flere grupper) der har interesse i at lære anatomi og lidt fysiologi. Ideen er at vi arbejder med bogen "Trail guide to the body" hvilket er en fremragende bog.

I bogen bliver der gennemgået de fleste muskler i kroppen, deres udspring, tilhæftning og funktion og til hver muskel er der en guidet berørings øvelse. Hvis du overvejer et studie der har med anatomi at gøre så skriv endelig.

Jeg har allerede en god baggrundsviden da det var en nødvendighed for mig at lærer anatomi for at styrke min ryg og nogle ubalancer i kroppen. Derudover tog jeg basiskursus indenfor instruktørskolen og skal til at begynde på fitnessdelen. Jeg var født med skæv ryg (skoliose) og det skabte en masse nakkesmerter og resulterende hovedpine men vha. fysisk træning og forståelse af kroppen er jeg kommet langt.

Mine forventninger til dig er at

Du har interesse i at lærer om anatomi, og læser det vi aftaler der skal læses til hver gang vi mødes.

Er komfortabel med muskel/kropsberøring og er forberedt på, at mange øvelser i bogen bygger på at finde de forskellige muskler hos den man arbejder sammen med (lidt ligesom fysioterapeuter gør det). At læse anatomi er en ting, men at bruge det, og at kunne identificere spændinger eller afslapning i musklen er det som vi kommer til at lærer fra denne bog. På denne måde får vi også en mere intuitiv forståelse af de forskellige muskler, frem for bare at kunne reciterer navnene.

Du kan læse engelsk (vi kan altid hjælpe hinanden hvis der er noget vi ikke forstår) men bogen er på engelsk.

At du køber bogen "trail guide to the body" (alt andet bliver gratis da det er en selvuddannelse :)) den kan findes på det nederste link til kun 300kr.

Bogen er meget brugervenlig og lige til. Hvis nogle af jer står og overvejer et træner, massage eller fysioterapi studie (ligesom mig selv), så tror jeg bestemt denne bog og øvelserne kan gavne meget. Der er meget at lærer og det er utroligt spændende, så skriv hvis du har samme interesse.

Det eneste vi lige skal finde ud af, er et sted hvor vi kan gøre det når vi mødes. Hvis vi er heldige kan vi måske låne et lokale på Fysioterapi studiet I Århus ved VIA University college, men ellers finder vi bare en anden løsning.

Link til bogen "Trail guide to the body"

http://www.amazon.co.uk/Trail-Guide-Body-Hands--Locating/dp/0982663404/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1311079691&sr=8-1

Jeg håber at i skriver hvis det er noget i har interesse i.

Venligste Hilsner

Christian Fischer

Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg siger da tak for indskuddet :)

Jeg har godt hørt om den bog efter at have snakket med forskellige fysioterapeuter, så den vil være med i mine overvejelser.

Hvis der er flere forslag eller indskud, så kom endelig med dem. Nu har jeg fremlagt ideen, så må i endelig komme med jeres mening.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har tænkt dig at bruge dette som en start/inspiration til at læse fysioterapi, så husk at anatomi er mere end bare muskler. Du skal have knogler, ligamenter, nerver samt vener og arterier med, på muskel siden er det rigtigt at du skal have udspring, tilhæftning og funktion med, med der er også inneversion (hvilken nerve har forbindelse til musklen), placering og evt. fiberretning i musklen.

Jeg vil dog stadig sige god læsning og håber du finder en makker eller 2, for det er tung læsning og der er meget af det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share