crossfit landsholdet


kesse
 Share

Recommended Posts

jeg så i aftenshowet i denne uge tror jeg nok..At der var et landhold i crossfit som skulle til VM

Så hvordan kan fx komme på det landshold ? Er der en udtagelse prøve for at komme på landsholdet?

Eller er der et DM, hvor de bedste i hvert disciplin bliver udtaget eller hvordan ??

Link to comment
Share on other sites

jeg så i aftenshowet i denne uge tror jeg nok..At der var et landhold i crossfit som skulle til VM

Så hvordan kan fx komme på det landshold ? Er der en udtagelse prøve for at komme på landsholdet?

Eller er der et DM, hvor de bedste i hvert disciplin bliver udtaget eller hvordan ??

For at deltage i Crossfit Games - som også kan kaldes VM i crossfit - skal man gennem nogle kvalifikationsrunder.

Først er der Games Open. Her kan alle stille op, men kun de 60 bedste mænd/kvinder og de 30 bedste teams fra hver af de 17 regions går videre til:

Regionals. Her bliver de 3 bedste fra hver af de 17 regions i Mænd, Kvinder og Teams inviteret til Crossfit Games.

Crossfit Games

Så vidt jeg har forstået. :smile:

De danske repræsentanter stiller op med et team.

Edited by Eulogydk
Link to comment
Share on other sites

For at deltage i Crossfit Games - som også kan kaldes VM i crossfit - skal man gennem nogle kvalifikationsrunder. Først er der Games Open og dernæst er der Regionals.

Man kan stille op i Men, Women og Teams.

De danske repræsentanter stiller op med et team. :smile:

jeg har en bror som trænet et par år nu, så er det sværer at komme til VM som enkelt mand ?

Edited by kesse
Link to comment
Share on other sites

Ej, men altså og for helvede!

Den vært i aftenshowet var absolut uforberedt og anede generelt ikke hvad han snakkede om. Han ævlede først om Pilaxing og en masse andet mundpis. Han fik også kaldt Affe - den skaldede man med det store skæg for landstræner og blablabla.

Som Eulygodk fortæller kan alle stille op - enkelt mand som hold i de årlige Games Open.

Holdet der er gået videre er stillet op som hold, fordi de gør et skidestærkt team. De er stillet op under Butchers Garage, som Affe er medejer af. Det er sindssygt flot, at de er gået så langt, men det gør desværre ikke dem til et officielt landshold, såvel som det ikke gør Affe til landstræner. Det var nogle upræcise vendinger fra en dårlig vært.

Crossfit er slet ikke så organiseret, at man har udtagelser til landshold osv. osv., der findes ikke noget landshold. Alle kan stille op og kan man stille et stærkere hold eller stille op som en enkeltmand og komme langt, så er det bare at fyre op.

Det er et megastærkt hold, som Sarah, Ditte, Kyle og Anders har stillet og jeg tror, at de kan gå virkelig langt. Jeg har ihvertfald mine fingre krydsede på deres vegne, når Games bliver skudt igang!

Om det er sværere at komme til VM som enkeltmand er en mulighed. Der findes mange dygtige individer i sporten og Frederik, som har høstet de fleste førstepladser i individ baseret CF konkurrence i det sidste år endte som nr. 4 (så vidt jeg husker) i Europa og gik derfor ikke videre. Det er en individ præget konkurrence og de fleste stiller derfor også op som sådan. Det kræver at man kan ligge sit ego på hylden og lade andre overtage jobbet, hvis man skal stille op som hold.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Ej, men altså og for helvede!

Den vært i aftenshowet var absolut uforberedt og anede generelt ikke hvad han snakkede om. Han ævlede først om Pilaxing og en masse andet mundpis. Han fik også kaldt Affe - den skaldede man med det store skæg for landstræner og blablabla.

Som Eulygodk fortæller kan alle stille op - enkelt mand som hold i de årlige Games Open.

Holdet der er gået videre er stillet op som hold, fordi de gør et skidestærkt team. De er stillet op under Butchers Garage, som Affe er medejer af. Det er sindssygt flot, at de er gået så langt, men det gør desværre ikke dem til et officielt landshold, såvel som det ikke gør Affe til landstræner. Det var nogle upræcise vendinger fra en dårlig vært.

Crossfit er slet ikke så organiseret, at man har udtagelser til landshold osv. osv., der findes ikke noget landshold. Alle kan stille op og kan man stille et stærkere hold eller stille op som en enkeltmand og komme langt, så er det bare at fyre op.

Det er et megastærkt hold, som Sarah, Ditte, Kyle og Anders har stillet og jeg tror, at de kan gå virkelig langt. Jeg har ihvertfald mine fingre krydsede på deres vegne, når Games bliver skudt igang!

Om det er sværere at komme til VM som enkeltmand er en mulighed. Der findes mange dygtige individer i sporten og Frederik, som har høstet de fleste førstepladser i individ baseret CF konkurrence i det sidste år endte som nr. 4 (så vidt jeg husker) i Europa og gik derfor ikke videre. Det er en individ præget konkurrence og de fleste stiller derfor også op som sådan. Det kræver at man kan ligge sit ego på hylden og lade andre overtage jobbet, hvis man skal stille op som hold.

hvis man nu vil stille om som enkeltmand til et af de der Games, hvordan gør man så det ?? undskyld hvis jeg spøger dumt :(

Link to comment
Share on other sites

hvis man nu vil stille om som enkeltmand til et af de der Games, hvordan gør man så det ?? undskyld hvis jeg spøger dumt :(

Du spørger ikke dumt - du ved det jo ikke :smile:

Der er først games igen til næste år.

Jeg smider et par links senere.

Indtil da er det en god ide' at prøve kræfter på nogle af de danske konkurrencer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du spørger ikke dumt - du ved det jo ikke :smile:

Der er først games igen til næste år.

Jeg smider et par links senere.

Indtil da er det en god ide' at prøve kræfter på nogle af de danske konkurrencer :smile:

Tak for hjælpen :)

Hvor finder man nogle af de danske konkurrencer ? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen :)

Hvor finder man nogle af de danske konkurrencer ? :smile:

Man bliver venner med de forskellige klubber herhjemme (eller bare Sarah) og kigger løbende.

Til at starter med kunne man tage til fit as f*ck som tilskuer for art se hvordan det foregår til sådan et.

Link to comment
Share on other sites

Man bliver venner med de forskellige klubber herhjemme (eller bare Sarah) og kigger løbende.

Til at starter med kunne man tage til fit as f*ck som tilskuer for art se hvordan det foregår til sådan et.

hvad mener du med at "Man bliver venner med de forskellige klubber herhjemme (eller bare Sarah) og kigger løbende."

Link to comment
Share on other sites

Når på den måde?

Hvad hedder deverse klubber så?

Hold evt. øje med denne side: Fit As Fuck

Sarah og Ditte, som står bag siden, er også nogle af deltagerne på Team Butcher's Garage, der er med til Crossfit Games 2011.

På siden kan du bl.a. finde kommende stævner og konkurrencer.

Nogle af de steder, du kan træne crossfit i Kbh-området:

Crossfit Copenhagen - hvor jeg træner.

Butcher's Garage

Butcher's Lab

Link to comment
Share on other sites

Hold evt. øje med denne side: Fit As Fuck

Sarah og Ditte, som står bag siden, er også nogle af deltagerne på Team Butcher's Garage, der er med til Crossfit Games 2011.

På siden kan du bl.a. finde kommende stævner og konkurrencer.

Nogle af de steder, du kan træne crossfit i Kbh-området:

Crossfit Copenhagen - hvor jeg træner.

Butcher's Garage

Butcher's Lab

mange tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu kommer jeg lige ind fra sidelinjen med et spørgsmål :)

Er diciplinerne der konkurreres i altid de samme og standardiserede, eller forskellige?

Hvad kunne diciplinerne fx være?

Hvor meget kender du Crossfit? :smile:

Det er 100% bestemt af arrangørerne af den pågældende konkurrence, så stort set altid forskelligt, omend de jo kan vælge at genbruge enkelte events fra andre konkurrencer.

Øvelserne fordeler sig i kategorier som typisk (og meget passende) også bruges i Crossfit-træningen, vægtløftningsøvelser, styrkeløft (squat, dødløft, bænkpres), øvelser med kropsvægt, øvelser med sandsæk/kettlebells eller andre tunge objekter, løb, C2-roning, måske bakkeløb eller andet "kondi-agtigt", osv osv og typisk med et strejf af noget anderledes. F.eks. har de til Crossfit Games skulle lave en event hvor de bl.a. skulle slå en pæl i jorden med en hammer eller en anden event hvor de skulle flytte nogle hundrede kg fordelt i mange sandsække på tværs af et stadion med en trillebør og op/ned af trapper. Hurtigste mand/kvinde vinder.

Et eksempel på en konkurrence og de konkrete øvelser kan du se her:

http://fitasfuck.wor...winners-scores/

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hvor meget kender du Crossfit? :smile:

Det er 100% bestemt af arrangørerne af den pågældende konkurrence, så stort set altid forskelligt, omend de jo kan vælge at genbruge enkelte events fra andre konkurrencer.

Øvelserne fordeler sig i kategorier som typisk (og meget passende) også bruges i Crossfit-træningen, vægtløftningsøvelser, styrkeløft (squat, dødløft, bænkpres), øvelser med kropsvægt, øvelser med sandsæk/kettlebells eller andre tunge objekter, løb, C2-roning, måske bakkeløb eller andet "kondi-agtigt", osv osv og typisk med et strejf af noget anderledes. F.eks. har de til Crossfit Games skulle lave en event hvor de bl.a. skulle slå en pæl i jorden med en hammer eller en anden event hvor de skulle flytte nogle hundrede kg fordelt i mange sandsække på tværs af et stadion med en trillebør og op/ned af trapper. Hurtigste mand/kvinde vinder.

Et eksempel på en konkurrence og de konkrete øvelser kan du se her:

http://fitasfuck.wor...winners-scores/

Er der et sted, hvor man kan finde de forskellige øvelser på billede?

Link to comment
Share on other sites

Er der et sted, hvor man kan finde de forskellige øvelser på billede?

Videoer af flere øvelser end du gider se igennem kan du se her:

http://www.crossfit.com/cf-info/excercise.html

På den side kan du også læse meget meget mere om crossfit.

Du må arbejde lidt selv for det nu - der er masser af information hvis du gider søge efter det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Der popper CrossFit centre op i hele landet efterhånden...

Ligger et i:

Esbjerg CrossFit

Holbæk CrossFit (pr sep)

Helsingør, Captains Gym

Roskilde, Nature CrossFit

Køge, CTC køge

Slagelse, Fabrikken Crossfit

Svendborg, Performance Gym

Odense, OBBC

Aarhus CrossFit

Aalborg CrossFit

Hellerup

og selvfølgelig København; Buthers, Cph CorssFit, osv---

det er dem jeg ved af... evt. find dem på facebook.. en del af dem afholder nogle klub konkurrencer.. det er et meget godt sted at starte.

3 dage før Fit as Fuck konkurrencen, der afholdes på toftegaards plads i år, bliver workouts'ne offentlig gjort, der kan du evt se hvad der kræves.

Fit as Fuck er en af europas største crossfit konkurrencer, så det er toppen af poppen der deltager, helt sikkert et kig værd :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share