CROSSFIT HJÆLP.


bfc5ic6
 Share

Recommended Posts

Har længe kørt en del crossfit, eller hvertfal prøvet på , jeg synes det er svært at finde ud af hvordan man lige skal sætte det sammen , men her er nogen af mine WOD'S,

21-15-9

Kettlebell squat

chinups

Kettlebell swings

dips

_______________________________

3 runder på tid

50 squat kropsvægt

40 kettlebell swings

30 mave

20 flyers

10 pullups

har kørt noget i den dur længe, men jeg synes simpelthen intet der sker , ved ikke om jeg gør det forkert eller hvad der er galt, jeg har rimelig styr på kosten, jeg har en dag hver weekend hvor jeg spiser hvad jeg har lyst til ellers kører jeg rimelig stram kost, men jeg har bare stået helt stille i 2 måneder eller sådan noget. håber i kan hjælpe , evt et godt crossfit forum med noget wod's , udover Crossfit.com

Link to comment
Share on other sites

Har længe kørt en del crossfit, eller hvertfal prøvet på , jeg synes det er svært at finde ud af hvordan man lige skal sætte det sammen , men her er nogen af mine WOD'S,

21-15-9

Kettlebell squat

chinups

Kettlebell swings

dips

_______________________________

3 runder på tid

50 squat kropsvægt

40 kettlebell swings

30 mave

20 flyers

10 pullups

har kørt noget i den dur længe, men jeg synes simpelthen intet der sker , ved ikke om jeg gør det forkert eller hvad der er galt, jeg har rimelig styr på kosten, jeg har en dag hver weekend hvor jeg spiser hvad jeg har lyst til ellers kører jeg rimelig stram kost, men jeg har bare stået helt stille i 2 måneder eller sådan noget. håber i kan hjælpe , evt et godt crossfit forum med noget wod's , udover Crossfit.com

Hvad er det, der skal ske? Vægttab? Mere styrke? Hurtigere?

Jeg har ikke selv afprøvet nogle af deres WOD's endnu, men jeg ser tit på denne side.. :wub:

GymnasticWOD

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har længe kørt en del crossfit, eller hvertfal prøvet på , jeg synes det er svært at finde ud af hvordan man lige skal sætte det sammen , men her er nogen af mine WOD'S,

21-15-9

Kettlebell squat

chinups

Kettlebell swings

dips

_______________________________

3 runder på tid

50 squat kropsvægt

40 kettlebell swings

30 mave

20 flyers

10 pullups

har kørt noget i den dur længe, men jeg synes simpelthen intet der sker , ved ikke om jeg gør det forkert eller hvad der er galt, jeg har rimelig styr på kosten, jeg har en dag hver weekend hvor jeg spiser hvad jeg har lyst til ellers kører jeg rimelig stram kost, men jeg har bare stået helt stille i 2 måneder eller sådan noget. håber i kan hjælpe , evt et godt crossfit forum med noget wod's , udover Crossfit.com

Når jeg lige ser på dit program, har du ikke så mange core øvelser med, eller så meget cardio med. Og hvis det 2 programmer er de "eneste" programmer du køre, ligger din problemstilling der. Du skal have meget mere variation ind over... variere øvelser, gentagelser, vægt, tid, osv...

Måske du kan tilføje burpees, Box jumps, englehop og den form for bodyweight øvelser.

Vil du gerne have mere core styrke, så er over head squat, front squat, front bridge/side bridge nogle rigtig gode øvelser.

De fleste crossfit centre ligger deres WOD's ud på deres hjemmeside (inkl. mig selv), så der kan du hente inspiration. På crossfit.com's hjemmeside kan du evt se hvordan øvelserne udføres hvis du skulle være i tvivl om teknikken.

Link to comment
Share on other sites

En af grund ide'erne i CrossFit, er at du kombinere:

Mange gentagelse med lav vægt

Få gentagelser med høj vægt.

Samt cardio som løb eller roning

Så forsøg gerne 2 WOD's om ugen med Squat eller dødløft. Eller lign. (Træn gerne de Olympiske løft da de er en stor del af cross. Cleans (+Jerk), Snatch gerne som Power snatch eller power clean, tjek Youtube)

Ex.

20 Pushups

20 Box jumps

20 Burpees

5 X DL 80% af max

800m løb/ 250m ro

3 runder

Forsøg gerne at ligge på omkring 15-20 min WOD's.

Bruce

Link to comment
Share on other sites

En af grund ide'erne i CrossFit, er at du kombinere:

Mange gentagelse med lav vægt

Få gentagelser med høj vægt.

Samt cardio som løb eller roning

Så forsøg gerne 2 WOD's om ugen med Squat eller dødløft. Eller lign. (Træn gerne de Olympiske løft da de er en stor del af cross. Cleans (+Jerk), Snatch gerne som Power snatch eller power clean, tjek Youtube)

Ex.

20 Pushups

20 Box jumps

20 Burpees

5 X DL 80% af max

800m løb/ 250m ro

3 runder

Forsøg gerne at ligge på omkring 15-20 min WOD's.

Bruce

80 % af maks i dødløft i en WOD?

pas nu på jeg er selv

Link to comment
Share on other sites

Rune: er du småfuld? Dine posts giver kun begrænset mening?

Bruce: er du helt væk og på stoffer? 5 reps DL @80%1RM er helt hen i vejret.

Desuden er de fleste CF workouts ikke baseret på atletens formåen, men derimod et arbitrært fastsat tal, som man så kan skalere fra hvis man vil.

Link to comment
Share on other sites

50-60% af max var nok mere passende hvis man skulle lave den nævnte WOD.

Men dødløft og andre "tunge øvelser" bør slet ikke indgå i en WOD før du kan præstere en fornuftig teknik når pulsen ikke banker afsted.

Kan du ikke det er der 100% garanti for at dine dødløft i WOD'en ligner lort med markant risiko for skader til følge.

80-85% af 1RM passer vel i øvrigt meget godt med 5RM - taget for sig selv naturligvis.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share