ny mountainbike


simonhoeegh
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har tænkt mig at investere i en ny mountainbike, og er i tvivl hvilken størrelse den skal være. Jeg overvejer en radon team 6.0, da det ser ud som om man får mest for pengene her. Er lidt i tvivl hvilken størrelse da jeg ikke kan komme til at prøve den inden, da den skal bestilles i tyskland. Jeg er 190 cm høj og min skridtlængde er 89 cm, så vil umiddelbart tro jeg skal have en 20".

Jeg har prøvet forskellige mountainbikes i cykelbutikker, men ved ikke helt, hvornår de passer ordenligt, da jeg er lidt grøn i forhold til mountainbikes...

Håber i kan hjælpe!

mvh

Simon

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening er det ikke smart at købe den første MTB online uden at have en klar fornemmelse af, hvilket størrelse stel der passer dig.

Det er vigtigt at du ikke kun ser på stelhøjden - stellets længde er langt vigtigere og det er ikke nogen selvfølge at cyklens stelhøjde og stellængde følges ad. Målene varierer en hel del fra mærke til mærke samt inden for det enkelte mærkes modeller.

Du kan evt. få foretaget en udmåling af din krop (bikefit) hos en cykelhandler som hjælp.

Du kan også finde lidt hjælp på http://www.bikefit.dk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share