Sign in to follow this  
TrolleHorn

Optimal træning

Recommended Posts

Hej alle sammen :)..

Jeg har styrketrænet 5-7 dage om ugen siden jul. jeg ville derfor høre om det gør mere skade end gavn.

jeg køre et program der hedder

Biceps/triceps

skuldre/nakke

ryg

bryst

efter 4 dags starter jeg bare forfra.

jeg vil også meget gerne høre hvor mange reps og sæt man skal køre

Hvh. Trollehorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dine ben skal ikke trænes? I øvrigt et voldtsomt omfattende spørgsmål du stiller. Du kunne evt. læse nybegyndertråden som en start.

Edited by salt

Share this post


Link to post
Share on other sites

For at svare på spørgsmålet.

ja, du kan træne 7 dage om ugen, hvis den slags motiverer dig. Det er den samlede arbejdsmængde over tid, der sætter krav til restitution. Hvordan træningen tidmessigt placeres er, af det hensyn, ligegyldigt. Der kan dog være andre ulemper uden fornuftig planlægning (overlap mv.).

Jeg mener, du bør tilstræbe at holde alle øvelser i én session, hvor sessioner gentages med ca. 48 timers mellemrum.

Hvor mange sæt/reps du skal køre, kommer an på det samme. Ikke mere end du er istand til, at restituere fra.. Det er individuelt.

Hvordan forhold mellem sæt/reps bedst anvendes og varieres, er en længere udredning og kan implementeres på fornuftig vis, på mange måder, hvilke, i stor grad, vil afhænge af dine mål.

Det skulle være til at finde (adskillige) tråde om begge dele her på forummet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this