Hjemmetræningsprogram med håndvægte


corsom
 Share

Recommended Posts

Jeg har de sidste 8 måneder sammensat forskellige træningsprogrammer som jeg har udført enten i fitnesscenter eller hjemme. Jeg har nu besluttet mig for kun at træne hjemme og har derfor sammensat et træningsprogram, som jeg meget gerne ville have en vurdering af, fra nogle af jer kloge hoveder ;) Mit mål med træningen er generelt en muskuløs overkrop med en tydelig sixpack.

Seated Dumbbell Press - Dumbbell Military Press: 3x6 rep, 2x15 kg

Twisting Abdominal Crunch: 3x20 rep

Dumbbell Squat: 3x6 rep 2x15 kg

Overhead Dumbbell Extensions: 3x6 rep 1x15 kg

V Ups: 3x20 rep

Twisting Dumbbell Row: 3x6 rep 1x15 kg

Dumbbell Chest Press: 3x6 rep

Elbow Plank: 3x30 sek

Dette program kører jeg hveranden dag, og de andre dage løber jeg 7,5 km.

Jeg har så en hviledag ca. 1 gang om ugen når jeg føler for det ;)

Jeg er 185, mand og vejer ca. 78 kg.

Det ville være fedt, hvis jeg kunne få noget feedback og evt. tips til forbedringer? :)

Edited by corsom
Link to comment
Share on other sites

Hej Corsom :smile:

Eneste indskud jeg lige vil komme med er, at hvis du ikke øger vægten over tid, øger du heller ikke hverken styrke eller muskelstørrelse. (Får opfattelsen af vægten ligger fast, da den er angivet i programmet)

Det samme gælder når vægten er for lav, som den helt sikker er for dine Squats og formodentligt også for dine Rows.

Link to comment
Share on other sites

Hej Corsom :smile:

Eneste indskud jeg lige vil komme med er, at hvis du ikke øger vægten over tid, øger du heller ikke hverken styrke eller muskelstørrelse. (Får opfattelsen af vægten ligger fast, da den er angivet i programmet)

Det samme gælder når vægten er for lav, som den helt sikker er for dine Squats og formodentligt også for dine Rows.

Hej Droopy

Ja det har du ret i, jeg tror også jeg vil bestille 5 kgs forøgelse til hver af mine håndvægte, så jeg har lidt at lege med ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke gennemskue, hvad du skriver om overhead dumbbell extensions, (det går op for mig, at du måske holder vægten med begge hænder?).

Jeg ville ikke selv overhovedet overveje at træne hjemme uden en stang, med mindre jeg havde besluttet mig for kropsvægtøvelser.

Men, når det nu er det, du vil, så vil jeg mene, at du bør bruge volumen progression (altså øge gentagelser eller sæt med) jævne mellemrum.

(f.eks. øge antal sæt hver uge op til 5 -6 sæt, så gå tilbage til 3 sæt med 7 reps og øge hver uge op til 5-6 sæt igen o.s.v)

3x6 er meget lidt træning, når det samtidig bliver let, hvilket det burde blive relativt hurtigt i nogle af øvelserne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke gennemskue, hvad du skriver om overhead dumbbell extensions, (det går op for mig, at du måske holder vægten med begge hænder?).

Jeg ville ikke selv overhovedet overveje at træne hjemme uden en stang, med mindre jeg havde besluttet mig for kropsvægtøvelser.

Men, når det nu er det, du vil, så vil jeg mene, at du bør bruge volumen progression (altså øge gentagelser eller sæt med) jævne mellemrum.

(f.eks. øge antal sæt hver uge op til 5 -6 sæt, så gå tilbage til 3 sæt med 7 reps og øge hver uge op til 5-6 sæt igen o.s.v)

3x6 er meget lidt træning, når det samtidig bliver let, hvilket det burde blive relativt hurtigt i nogle af øvelserne.

Jamen vil du da mene, at kropsvægtsøvelser, er mere effektive når det kommer til hjemmetræning, end at involvere håndvægte også?

Kan du evt. give mig et bud på et effektivt fullbody hjemmetræningsprogram der kun benytter kropsvægt, fordi så er jeg meget interesseret? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share