De sidste kilo


Cynopzux
 Share

Recommended Posts

Hejsa

har lige lidt spørgsmål som har plaget mig i noget tid, men først skal jeg nok lige foreklare situationen

For 8 måneder siden besluttede jeg mig for at tabe mig og startede "projekt tab dig tyksak" som det går strygende , har tabt 49kg indtil nu. Jeg er 178 høj og kraftigt bygget har snakket med lægen og han mener jeg nok skal regne med at kunne komme ned på 85kg (min bmi siger 79kg men jeg har en STOR overkrop)

Træner 4 -5 gange i ugen oftest 5 :D

Crossfit x1 Styrke x1 Kondition x3 kører altid mave og ryg ved kondition og styrke

Har intruktør på ,så jeg bliver målt og vejet hver anden uge også gennemgår vi mit program.

Har hele tiden tanken i baghovedet med de sidste kilo og hvor svære de egenligt bliver :D

Synes selv jeg har styr på det med kosten indtager 2500 - 2800 kalorier per dag og forbrænder 3200 som minumum , 6 måltider om dagen Spiser meget forskelligt , drikker vand / mælk og lever stadigt livet (spiser ude ind i mellem, biograf osv) :D

Som det er lige nu behøver jeg ikke være febrilsk mht mad osv

Jeg er selv 11kg fra mit mål (89kg)og tanken er ofte i mit hoved "hvor svært bliver det?". Har læst en del om enæring osv og følger det i grove træk og så længe jeg taber mig uden mit liv bliver styret af min kost så tager jeg den med ro.

Ved nogle folk har skiftet til 2/5 kød 2/5 grønsager 1/5 Brune eller sorte ris, for at få de sidste deller væk fra kroppen , andre har gået over til ren kød og grønsager.

Hvad har i gjort for at tabe de sidste kilo ?

kunne godt tænke mig noget mere indsigt i hvad det kræver , både mht kostvaner, træning og livs stil.

Mvh

Cynopzux

Link to comment
Share on other sites

8 måneder og -49 kg. Du er i kalorieunderskud, dyrker meget motion, lever livet og kg drysser stille og roligt af. Det lyder da ikke svært.

Hvorfor lige pludselig få travlt og lave en ny kostomlægning? jeg vil da bare sige fortsæt og lad det tage den tid det tager. Det ser jo ud til at vægten går den rigtige vej i et fornuftigt tempo. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Er mest for at få lidt indsigt i hvad det kræver til sidst

planen er også bare at forsætte som jeg gør nu også vente på at jeg rammer "muren",synes det virker godt for mig når jeg skifter trænings stil hver anden måned (cykling / arc trainer / Løbe træning)er det som jeg har gjort indtil videre :)

Har et par ideer om hvad der bliver nødvendigt,

men vil gerne høre fra andre som har været der , kender ikke rigtigt nogen som har smidt de sidste kilo, har familie og venner der er i gang med at tabe sig, men virker til at jeg er den første der når i mål :)

så tænkte "Hey kan være der er noget herinde der kan give lidt insigt / inspiration"

Tak for :4thumbup: Gums5

Link to comment
Share on other sites

klø på og se hvornår du rammer muren - hvis nogen.

har selv "gået" fra ~150 til nu 85 kg / 185 høj (19 måneder)

(og det var tit 1 kg i ugen) - de sidste 5 uger har jeg tabt ca 2 kg

så det går langsomere men stadig derned af men det kræver meget mere motion løb/cyklen

end bare for nogle måneder siden..

jeg ramte en mur for en måneds tid siden - (kun løb)

men har fået hul igen - med cykling -

så Variation i træning er vigtigt..

ellers vænner kroppen sig til "ensidig" træning.

Edited by MichaelK
Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt alle de myter der bliver fyret af i vægttabsforummet.

1. Kroppen vænner sig ikke til ensidig træning. Du kan komme i bedre form, og dermed bruge mindre energi på den samme mængde træning, men hvis man sætter intensiteten tilsvarende op, vil du altid forbrænde den samme mængde energi. Jo mindre du vejer, jo mindre energi skal du også bruge på en given træning, men det er ikke et udtryk for at kroppen vænner sig til træningen. Hvis man er glad for at løbe, så bliv da ved med det, det er ikke nødvendig at skifte trænigsformen ud for at holde sig igang. Det kan styrke motivationen, hvis man da godt kan lide variation, men det er også det eneste.

2. Man rammer heller ikke en "mur". Det er et yderst dårligt udtryk. Igen, jo mindre du vejer, jo mindre energi skal kroppen generelt bruge, også generelt i dagligdagen. Så dit basalstofskifte falder i takt med vægten, men det ikke ensbetydende med man rammer en mur. Der vil aldrig komme et tidspunkt, hvor stofskiftet lige pludselig går i stå, fordi man har spist under sit ligevægtsindtag over længere tid. Så længe man sætter kalorieindtaget ned i takt med at vægten falder, kan man fortsætte lige indtil man har nået sit mål. Udtrykket "muren" kommer sandsynligvis af man mister motivationen, kører sur i sit vægttab, hvorefter man ikke træner nær så hårdt og muligvis spiser mere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share