Styrketræning og surfing


Alberte
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg skal med på SURFhøjskolens World Surf Tour, og vil i den forbindelse gerne forberede mig :) Er der nogen der har nogle fif som de vil dele ud af, så jeg kan være i super-surf-form ved afgangen til februar 2012? I kan se hvad det drejer sig om her: Mit link (Hvis jeg har gjort det rigtigt)

Jeg kan selvfølgelig godt svømme, men jeg tror jeg mangler lidt flere muskler ;)Hvordan starter jeg?

mvh

Alberte

Link to comment
Share on other sites

Hej alle

Jeg skal med på SURFhøjskolens World Surf Tour, og vil i den forbindelse gerne forberede mig :) Er der nogen der har nogle fif som de vil dele ud af, så jeg kan være i super-surf-form ved afgangen til februar 2012? I kan se hvad det drejer sig om her: Mit link (Hvis jeg har gjort det rigtigt)

Jeg kan selvfølgelig godt svømme, men jeg tror jeg mangler lidt flere muskler ;)Hvordan starter jeg?

mvh

Alberte

Hvor ser det fedt ud!!! :4thumbup:

Er slet ikke inde i surfing og hvad det kræver, men umiddelbart vil jeg råde dig til at træne en masse core og balance. Her er den store træningsbold og et vippebræt super redskab. Sørg for både at træne dynamisk (hvor du bevæger musklerne, fx som i armbøjninger) og statisk (hvor du holder spændingen i musklerne, som fx planken).

Kunne også forestille mig at poweryoga eller Asthangayoga ville være et super supplement til surfingen, da det både styrker musklerne og giver dig en super balance.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share