IT'S A LONG ROAD! but it's worth it.


NAVYSOLDIER
 Share

Recommended Posts

Navnet er Tommy. Og som I jo nok kan regne ud, ud fra mit alias så er jeg ansat i forsvaret og ja, ved søværnet ;) Dette er så også en sandhed med modifikationer. For efter nu 15 år i det stolte værn er jeg overgået til flyvevåbnet. Det er med en vis sorg i sindet, at dette er sket. Men vælger at se lyst på det, møde de nye udfordringer med oprejst pande og selvfølgelig med en stor nysgerrighed. Men en gang sømand, altid sømand :bigsmile:
Bor i en lille by nord for Viborg sammen med min forlovede (Anette) Ingen børn, men en kat og en nymfeparakit.
Jeg har alle mine dage været rigtig glad for at dyrke motion. (Idræt var klart mit yndlingsfag i skolen)
Der udover dyrkede jeg 1 divisions atletik i mine teenageår.
Da motion altid har betydet meget for mig, samt at et 8-16 job aldrig har været lige mig, så er forsvaret jo et oplagt karrierevalg for mig.
Jeg har faktisk løbet rigtig meget det meste af mit liv. På grund af et rigtig irriterende problem, som jeg faktisk har døjet med de sidste mange år (Folk der måske kender mig fra forskellige forums, ved hvilket problem jeg tænker på) mistede jeg fuldstændig gejsten og lysten til løb for ca. 6 år siden. Og da det jo er/var løb jeg ligesom brændte for, så stoppede jeg fuldstændig med at træne og holde formen og ja kroppen ved lige, i stedet for måske at vælge en anden sportsgren. Og ja, så kan det jo ikke gå andre veje end at man går hen og bliver lidt for rund og kvabset. Især når man er livsnyder som jeg. :4mewantfood:
Jeg har ikke den søde eller salte tand som mange andre. Heldigvis! For så var det nok gået helt galt. Men til gengæld så elsker jeg mad og hygge, og meget gerne med en god vin til, eller en øl og snaps til frokosten. Ja så skal det jo gå galt. Og var da også til sidst gået hen og blevet en halv stor dreng :blush:
Men så for et års tid siden sagde jeg stop. Nu måtte det gøres noget, og jeg havde motivationen til det. Og hvis jeg ikke kunne løbe, som jeg gerne ville, jamen så måtte jeg prøve noget andet. Det blev så cykling jeg kastede mig over. Jeg fandt en brugt racercykel i Gul & Gratis, købte noget cykeltøj i BILKA og ud på landevejen det gik. :bike: Puha det var hårdt.
Men det der løb, det lå hele tiden i baghovedet. Det var jo det jeg helst ville. Så jeg begyndte så småt at løbe lidt igen. Mit før omtalte problem er der stadig, men kom måske i mit stille sind frem til, at så må jeg bare få det ud af mit løb som jeg kan, og at løb jo så nok aldrig bliver min top konkurrence sport.
Dette irriterer mig vildt, for på visse områder er jeg konkurrence menneske helt ud til fingerspidserne. :kickass:
Men elsker bare det at træne. :showoff:
Der er ingen videre plan med det, og det kører heller ikke specielt struktureret eller efter noget system. :tease:
Jeg træner / laver bare det der lige falder mig ind, eller passer ind i øjeblikket.
Så når folk spørger hvad jeg dyrker af motion, plejer jeg bare at sige at jeg dyrker Cross Træning. :superman:

Edited by NAVYSOLDIER
Link to comment
Share on other sites

Navnet er Tommy. Og som I jo nok kan regne ud, ud fra mit alias så er jeg ansat i forsvaret og ja, ved søværnet ;) Dette er så også en sandhed med modifikationer. For efter nu 15 år i det stolte værn er jeg overgået til flyvevåbnet. Det er med en vis sorg i sindet, at dette er sket. Men vælger at se lyst på det, møde de nye udfordringer med oprejst pande og selvfølgelig med en stor nysgerrighed. Men en gang sømand, altid sømand :bigsmile:

Bor i en lille by nord for Viborg sammen med min forlovede (Anette) Ingen børn, men en kat og en nymfeparakit.

Jeg har alle mine dage været rigtig glad for at dyrke motion. (Idræt var klart mit yndlingsfag i skolen)

Der udover dyrkede jeg 1 divisions atletik i mine teenageår.

Da motion altid har betydet meget for mig, samt at et 8-16 job aldrig har været lige mig, så er forsvaret jo et oplagt karrierevalg for mig.

Jeg har faktisk løbet rigtig meget det meste af mit liv. På grund af et rigtig irriterende problem, som jeg faktisk har døjet med de sidste mange år (Folk der måske kender mig fra forskellige forums, ved hvilket problem jeg tænker på) mistede jeg fuldstændig gejsten og lysten til løb for ca. 6 år siden. Og da det jo er/var løb jeg ligesom brændte for, så stoppede jeg fuldstændig med at træne og holde formen og ja kroppen ved lige, i stedet for måske at vælge en anden sportsgren. Og ja, så kan det jo ikke gå andre veje end at man går hen og bliver lidt for rund og kvabset. Især når man er livsnyder som jeg. :4mewantfood:

Jeg har ikke den søde eller salte tand som mange andre. Heldigvis! For så var det nok gået helt galt. Men til gengæld så elsker jeg mad og hygge, og meget gerne med en god vin til, eller en øl og snaps til frokosten. Ja så skal det jo gå galt. Og var da også til sidst gået hen og blevet en halv stor dreng :blush:

Men så for et års tid siden sagde jeg stop. Nu måtte det gøres noget, og jeg havde motivationen til det. Og hvis jeg ikke kunne løbe, som jeg gerne ville, jamen så måtte jeg prøve noget andet. Det blev så cykling jeg kastede mig over. Jeg fandt en brugt racercykel i Gul & Gratis, købte noget cykeltøj i BILKA og ud på landevejen det gik. :bike: Puha det var hårdt.

Men det der løb, det lå hele tiden i baghovedet. Det var jo det jeg helst ville. Så jeg begyndte så småt at løbe lidt igen. Mit før omtalte problem er der stadig, men kom måske i mit stille sind frem til, at så må jeg bare få det ud af mit løb som jeg kan, og at løb jo så nok aldrig bliver min top konkurrence sport.

Dette irriterer mig vildt, for på visse områder er jeg konkurrence menneske helt ud til fingerspidserne. :kickass:

Har så den sidste tid gået og leget lidt med tanken om at kombinere de to sportsgrene og begynde at dyrke dueathlon. Undersøgte lidt på nettet om denne sport, men man kan jo ikke sige dueathlon uden at komme ind på triathlon. Det virker som om dueathlon står meget i skyggen af Tri.

Nu er svømning ikke lige min konge disciplin, plus det at træne svømning er, i hvert tilfælde for mig, noget mere omstændigt og besværligt end både løb og cykling, da du jo bare kan træde ud af døren, og så er du i gang med disse discipliner. Så nej, dueathlon måtte være mere mig.

MEN… det der triathlon lød nu alligevel spændende og inspirerende, så med tiden har tanken om at prøve triathlon alligevel slået rod.

Så nu vil jeg prøve det, se hvad det er for noget. Og hvis det der svømning alligevel ikke er mig, så kan jeg jo altid gå tilbage til mit evt. dueathlon projekt.

Vil ikke kalde mig Triatlet endnu. Men med denne blog/log har jeg i hvert tilfælde taget det første lille skridt ud i den spændende Triathlon verden, og håber jeg gennem dette forum kan lære og drage en masse erfaring fra alle jer andre mere erfarne udøvere :bowdown:

Velkommen til Navysoldier :smile:

Nymfeparakitter kan bedst lide at være to eller flere :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er desværre ikke blevet til meget træning denne weekend. :4nope:

I går holdt svigerforældrene fætter / kusinefest, og Anette og jeg havde lovet at sørge for alt det praktiske. Modtage og anrette maden, sørge for der var fyldt op af det hele, og selvfølgelig afrydning og opvaske. Jaa så var lørdagen væk.

I dag søndag har jeg vagt. :tease: Så en weekend med alt for meget god mad, :4mewantfood: og alt for lidt træning. :unhappy:

Men i morgen starter en ny uge. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Uge 34's træning.

Mandag: 60 min. Svømning.

37,1 km. Cykling.

Tirsdag: 7,1 km. Løb.

Onsdag: 5,0 km. Roning.

Torsdag: Tempointervaller. (Løb)

6 x 1000m. / 250m. AP.

Fredag: 2,0 km. Roning.

Korte Tempointervaller. (Cykel)

6 x 2 min. SP / 1 min. AP.

+ 31,2 km. Cykling.

Lørdag: Ingen Træning. (Fætter- Kusinefest)

Søndag: Ingen Træning. (Vagt)

Ugens styrketræning: 92 min.

Edited by NAVYSOLDIER
Link to comment
Share on other sites

Team Møldrup Cykling

Så var det første træningsaften for den nye lokale cykelmotions klub. :bike:

Team Møldrup (den lokale løbeklub) prøver at starte noget motionscykling op. En klub hvor der er plads til alle, hygge motionisterne der bare vil køre en hyggelig aftentur med andre, :icecream: og selvfølgelig dem der gerne vil køre lidt hurtigere. Og vil sige der var et ganske godt fremmøde her første gang. Vil gætte på at der alt i alt var ca. 50-60 fremmødte, og der var alt fra carbon racere til MTB til ældre damer på deres havelåger. :banana3:

For ikke at skræmme nogen væk, og for at få alle folk med her fra starten, var det bestemt at der bliver lavet 3 hold. < 20 km/t, 22 – 25 km/t og så de ”hurtige” 26 – 30 km/t. Ja det er jo ikke det vilde race, :smilerock: men her i starten gælder det som sagt om at få alle med, og sørge for at folk får en positiv oplevelse og derved hænger ved. Så kan vi jo forhåbentlig med tiden få et noget hurtigere hold, så det er fint nok. Her i starten skal der også bruges meget energi og fokus på at lære folk det at køre i en gruppe. Alt fra hvordan kører man (Altså 2 & 2) Hvordan ligger man på hjul, hvordan laver man skift osv. Så pt. Gør det heller ikke så meget at farten ikke er så høj.

Nogle af os mere erfarne ryttere har meldt os som ”kaptajner” :chopper: Så der ved vær træning er en, der for det første har planlagt en rute, men selvfølgelig også har det forkromede overblik over tropperne, kommer med gode råd, og ligesom sørger for at det hele kører glidende og alle er med.

Håber virkelig projektet kommer op og køre, så vi måske til næste sæson kan stille et par rimelige fungerende hold til diverse motionsløb.

Link to comment
Share on other sites

Nationalpark Thy ½ Marathon 2011

Vi trillede mod Thy lidt over kl. 08 lørdag morgen. De havde lovet super vejr, men der småregnede da vi kørte ud af indkørslen. :unhappy:

Ca. 09:30 trillede vi ind på parkeringspladsen ved Nationalpark Thy, og begav os hen for at afhente vores start pakke. Der var endnu ikke kommet så mange mennesker, så det gik ret så hurtigt og smertefrit. Vi gik lidt rundt på pladsen og kiggede, bl.a. havde Inter Sport en bod med tilbudsvarer. Så der måtte jeg da lige købe en langærmet løbetrøje.

Vi skulle mødes med et andet par, en af Anettes gamle veninder og hendes mand, som også bor på Thy, de er medlem i Thyholm løbeklub. Så de var jo nærmest på hjemmebane.

Vejret var stadig ikke helt super, solen kiggede godt nok lidt frem en gang imellem, men lige så hurtig var den væk, og der blev ret køligt. Jeg skulle starte kl. 11:00 og 20 min. Før måtte jeg til at tage en beslutning. Skulle jeg løbe i kortærmer og korte løbetigts, eller skulle jeg beholde jakke og lange bukser på??? :blink: Nå men jeg valgte det korte sæt. (Og heldigvis for det)

Som sagt skulle jeg starte kl. 11:00 Anettes veninde og mand, der skulle løbe 10 km. Skulle starte kl. 11:30 og Anettes 5 km. Startede kl. 12:00

Kl. ca. 10:50 blev alle vi der skulle løbe ½ marathon kaldt hen til start området for at få de sidste instrukser, og kl 11:00 gik starten så.

Som i alle løb, så er der jo en masse der bare spurter af sted fra starten, men jeg fandt ind i et helt fornuftigt tempo, og det gik selvfølgelig ikke længe før jeg overhalede de første af dem der havde lagt for hårdt ud, og som nu med ca. 18-19 km til mål allerede prustede og stønnede med tungen halvt ude af munden. Solen var pludselig også brudt frem, og skal da lige love for at jeg var glad for at jeg havde valgt at smide de lange bukser og jakke, som oven i købet er sort. :crazy:

Nå, men jeg fortsatte bare i mit eget tempo, som endda var steget lidt, og det kørte bare der ud af. :4thumbup:

Der var depoter ca. ved hver 4 km. I det første tog jeg bare lidt vand. ved de 2 næste tog jeg energidrik og banan, det 4 depot vand. og 5 og sidste energidrik.

De sidste 1-1½ km. Satte jeg tempoet væsentligt op, og sluttede faktisk også af med en mere eller mindre imponerende spurt. :superman:

Hvad blev tiden så???? Ja nu har jeg jo den holdning, at man jo ikke rigtig kan bruge tider til så meget. Med mindre man konkurrerer på stort set helt lige vilkår. Samme rute, samme dag osv. For som I jo nok alle ved, så er 10 km. ikke bare 10 km. Og 21,2 km. Er ikke bare 21,2 km. Ruten, vejret, omgivelserne, antal løbere/trængsel osv. osv. Alt har jo indvirkning på tiden. Så ja hvad er tiden??? Er den god eller dårlig????

Nå men min tid på Nationalpark Thys ½ Marathon blev 1,35,50 og det er jeg faktisk okay tilfreds med efter som det er mit første officielle ½ marathon. Kunne måske godt have skåret et minut eller to af ved at have sat tempoet op lidt tidligere. Meennn jaaa det gjorde jeg så bare ikke. Til gengæld havde jeg en helt fantastisk tur, med overskud på hele turen og slet ingen kriser. Så nej, jeg er helt tilfreds.

Efter at vi alle var kommet i mål, tog vi hjem til Anettes veninde og mand, hvor vi efter et dejligt bad, hyggede på terrasen med nogle rigtig gode bøffer fra grillen. Mums. :4mewantfood:

Nationalpark Thy er et rigtig godt løb, med en rigtig fin og dejlig rute, der veksler mellem grus, skovstier, sand og asfalt. Den er til tider lidt kuperet, og nogle steder lidt tungt underlag at løbe i. Men ikke noget helt vildt, eller noget som burde afskrække nogen.

Forplejningen ude på ruten virkede også rigtig godt.

Grundet at du løber rundt ude ”in the middel of no wher” i en nationalpark, er der selvfølgelig ikke så mange tilskuere der hepper på en ude på ruten, men det siger jo lidt sig selv.

Skal der lyde et lille øf, så skulle det lige være at forplejningen i målområdet godt kunne havde være lidt bedre. Der var ”kun” energidrik, vand og bananer. Her kunne det til prisen godt have været lidt flere, og ikke mindst mere lækre ting at vælge mellem. Der ud over skulle folk faktisk selv fylde drikkevare i glassene, hvilket der gjorde at der var lange køer, og lidt kamp om at få drikkevare, plus at ”servicefolkene” slet ikke kunne følge med, med at ligge bananer op til uddeling, hvilke som for øvrigt så rigtig trælse og smattede ud, da de sikker var blevet skåret op i god tid inden, og derved havde lagt og blevet triste og bløde/brune. :nonono:

Men ellers tumps up til arrangørerne for et rigtig godt arrangement. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Uge 35 træning.

Mandag: Tempointervaller. (Løb) 6 x 1000m / 250m AP.

Tirsdag: 2,0 km. Svømning.

34,2 km. Cykling. (TMC)

Onsdag: 10,5 km. Løb. (TML)

Torsdag: 34,0 km. Cykling (TMC)

Fredag: Ingen Træning.

Lørdag: 21,1 km. Løb. (Nationalpark Thy ½ Marathon)

Søndag: Ingen Træning. (Vagt)

Ugens styrketræning: 30 min.

Link to comment
Share on other sites

Lundø Classic Show.

Var en tur på Lundø i dag (ca. 15 km. fra Skive) Der blev afholdt Lundø Classic Show på Lundø Camping, og da det måske er en af de sidste weekender med sådan nogenlunde vejr vi har tilbage i år, havde rigtig mange valgt at udstille deres biler, lastbiler, motorcykler, knallerter osv. Men også rigtig mange der bare var der for at kigge og få en hyggelig lørdag.

Vi var selvfølgelig kørende på Harlyen der ud. :chopper:

Link to comment
Share on other sites

Uge 36 træning.

Mandag: Bakketræning. (Cykling)

2,8 km. Svømning.

Tirsdag: 68,2 km. Cykling.

Onsdag: 5,0 km. Roning.

Styrketræning.

Bench Press.:

2 x 10 @ 55 kg.

1 x 09 @ 55 kg.

Chest Press.:

3 x 10 @ 45 kg.

Chin-Ups.:

2 x 10 @ BW -5 kg.

1 x 08 @ BW -5 kg.

Triceps Pres.:

1 x 12 @ 21 kg.

1 x 11 @ 21 kg.

1 x 10 @ 21 kg.

Ryg Stræk.:

3 x 16 @ BW +10 kg.

Torsdag: 9,5 km. Løb. (Korte Tempointervaller)

Fredag: Styrketræning.

Bench Press.:

3 x 10 @ 50 kg.

Dips.:

4 x 12 @ BW – 5 kg.

Pull Ups.:

12 @ BW

10 @ BW

08 @ BW

+

10 @ BW

Rowing.:

3 x 12 @ 40 kg.

Serted Row.:

3 x 10 @ 32 kg.

Biceps Curl Stående.:

2 x 12 @ 35 kg.

1 x 15 @ 35 kg.

Dødløft.:

2 x 12 @ 40 kg.

1 x 13 @ 40 kg.

Leg Raise (Mave).:

3 x 15 @ BW

The Roling Plank.:

Front.:

3 x 120 sek. @ BW

Left / Right.:

3 x 60 sek. @ BW

Back.:

3 x 60 sek. @ BW

Squat.:

2 x 10 @ 30 kg.

1 x 12 @ 30 kg.

Prone Leg Curl.:

3 x 12 @ 41 kg.

Lørdag: Ingen Træning.

Søndag: 70,0 km. Cykling. (Solhaven / HRC’s Cykelløb)

Plus alt det løse styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Viborg City Sprinten

Vejret var jo ikke helt super, men dog bedre end diverse metrologer havde spået. Vi stillede 475 til start på City Sprinten (10 km.) og kl. 12:30 blev vi så sendt afsted. Turen går, som navnet jo også antyder rundt i Viborg by, hvor du kommer på alt fra ringvej, villaområder, gågade og selvfølgelig gennem den gamle bydel og til sidst opløbsstrækning op af rødevej og mål ud for den gamle kassernes hovedindgang.

Under løbet var der depoter ved ca. hver 3-4 km. Med de sædvanlige ting. (Vand, energidrik, æbler og banan)

I mål var der selvfølgelig også ovenstående forsyninger, men der ud over blev der serveret lidt grøntsager, rugbrød, frikadeller, juice og Coca cola og du får stukket en CULT i hånden stort set lige efter du passerer målstregen.

Generelt et meget godt løb, godt arrangeret og ikke mindst en stor ros til alle tilskuerne samt diverse events der trodsede det triste vejr, og støttede løberne med tilråb og underholdning under hele turen.

En rigtig god løbeoplevelse i et trist vejr.

Hvordan gik det så?

Tid.: 00:42:36

Placering Klasse.: 4 af 30.

Placering køn.: 20 af 273.

Placering over all.: 22 af 475

Link to comment
Share on other sites

Uge 37 Træning

Mandag: 11,0 km. Løb.

2,8 km. Svømning. (Mest bryst + lidt forsøg på crawl)

Tirsdag: 5,0 km. Roning.

31,0 km. Cykling. (TMC)

Styrketræning.

Bench Press.:

2 x 12 @ 50 kg.

1 x 10 @ 50 kg.

Chin-Ups.:

3 x 10 @ BW – 8 kg.

Triceps Pres.:

12 @ 21 kg.

10 @ 21 kg.

10 @ 18,5 kg.

Ryg Stræk.:

3 x 16 @ BW +10 kg.

Dødløft.:

3 x 15 @ 40 kg.

Onsdag: 8,0 km. Blandet Løb. (Løbebånd)

Styrketræning.

Lunges.:

3 x 20 @ BW + 17 kg.

Torsdag: 2,0 km. Barfodsløb. (Løbebånd)

Styrketræning.

Flyers Cable-Cross.:

3 x 10 @ 15 kg.

+

1 X 12 @ 15 kg.

Dips.:

4 x 12 @ BW – 5 kg.

Pull Ups.:

12 @ BW

08 @ BW

2 x 06 @ BW

Rowing.:

3 x 12 @ 40 kg.

Biceps Curl Stående.:

1 x 10 @ 40 kg.

3 x 10 @ 35 kg.

Leg Raise (Mave).:

3 x 16 @ BW

Leg Pres.:

1 x 10 @ 80 kg.

2 x 10 @ 100 kg.

Squat.:

2 x 10 @ 30 kg.

1 x 12 @ 30 kg.

Fredag: 57,8 km. Cykling.

Lørdag: Ingen Træning. (Vagt)

Søndag: 10,0 km. Løb. (Viborg City Sprinten)

Plus alt det løse styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg fået meldt mig til GöteborgsVarvet 2012 :4thumbup:

Verdens største ½ marathon.

Da Göteborg jo er min fødeby, er GöteborgsVarvet selvfølgelig et løb jeg i et stykke tid har haft i tankerne :4george:

Glæder mig helt vildt :4jumpy: Det skulle efter sigende være et rigtig fedt løb, og der er allerede over 56.000 deltagere tilmeldt :partytime2:

Edited by NAVYSOLDIER
Link to comment
Share on other sites

Uge 38 træning.

Mandag: 5,0 km. Roning.

2,5 km. Svømning. (Mest bryst + lidt forsøg på crawl)

Styrketræning.

Bench Press.:

2 x 12 @ 50 kg.

Chin-Ups.:

3 x 10 @ BW - 8 kg.

Rygstræk.:

3 x 16 @ BW + 10 kg.

Leg Raise.:

3 x 16 @ BW

Squat.:

3 x 12 @ BW + 30 kg.

Lunges.:

3 x 20 @ BW + 15 kg.

Tirsdag: 50 min. Kondicykel.

Styrketræning.

Leg Pres.:

3 x 10 @ 100 kg.

Onsdag: Tempointervaller. (Løb) 7 x 1000m / 250m AP

Styrketræning.

Flyers Cable Cross.:

4 x 10 @ 15 kg.

Pull Ups.:

12 x BW

10 x BW

07 x BW

06 X BW

Rowing.:

4 x 12 @ 40 kg.

Triceps Pres.:

3 x 12 @ 18,5 kg.

Dødløft.:

3 x 15 @ 40 kg.

Prone Leg Curl.:

3 x 12 @ 36 kg.

Torsdag: 29,7 km. Cykling. (TMC)

Fredag:100,2 km. Cykling.

7,1 km. Løb.

Lørdag: Ingen Træning. (Vagt)

Søndag: 2,0 km. Svømning. (Bryst + Træning i Crawl)

11,0 km. Løb.

Plus alt det løse styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Uge 39 træning.

Mandag: 53,0 km. Cykling.

Styrketræning.

Flyers Cable-Cross.:

3 x 12 @ 15 kg.

Pull -Ups.:

2 x 10 @ BW – 8 kg.

2 x 12 @ BW – 8 kg.

Chin-Ups.:

2 x 12 @ BW

1 x 08 @ BW

Squat.:

3 x 12 @ 35 kg.

Tirsdag: 1 km. Barfodsløb.

Styrketræning.

Dips.:

4 x 12 @ BW – 5 kg.

Rowing.:

12 @ 40 kg.

12 @ 45 kg.

12 @ 50 kg.

Triceps Pres.:

3 x 12 @ 21 kg.

Biceps Curl Stående.:

2 x 10 @ 40 kg.

1 x 07 @ 40 kg.

Ryg Stræk.:

3 x 16 @ BW +10 kg.

Dødløft.:

3 x 15 @ 40 kg.

Leg Raise (Mave).:

3 x 16 @ BW

Lunges.:

3 x 22 @ BW + 15 kg.

32,1 km. Cykling. (TMC)

Onsdag: 3,1 km. Svømning.

Torsdag: 33,3 km. Cykling. (TMC)

Fredag: 26,1 km. Løb. (LSD)

Lørdag: Ingen Træning.

Søndag: Ingen Træning. (Vagt)

Plus alt det løse styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Uge 40 Træning.

Mandag: Pyramide Intervaller. (Løb)

2 km. Opvarmning.

600m - 800m - 1000m - 1200m - 1000m - 800m - 600m

800m Cool Down

Styrketræning.

Bench Press.:

2 x 04 @ 60 kg.

2 x 05 @ 60 kg.

Pull Ups.:

1 x 10 @ BW

1 x 08 @ BW

2 x 06 @ BW

Seated Cable Rows.:

1 x 10 @ 45 kg.

1 x 10 @ 50 kg.

1 x 10 @ 55 kg.

Good-Mornings.:

3 x 12 @ 20 kg.

1 x 12 @ 25 kg.

Leg Raise (Mave).:

3 x 16 @ BW

Leg Pres.:

3 x 10 @ 80 k

Tirsdag: 80,0 km. Cykling.

Onsdag: Svømning.

3100m. Bryst.

Torsdag: Ingen Træning.

Fredag: 32,1 km. Cykling. (Inkl. lidt bakketræning)

Lørdag: 9,1 km. Løb.

56,0 km. Cykling.

Søndag: Svømning.

500m. Bryst.

8 x 25m. Crawl ben (Plade)

8 x 50m. Crawl arme (Puul Buoy)

4 x 25m. Crawl ben (Plade)

8 x 50m. Crawl arme (Puul Buoy)

50m. Crawl.

Edited by NAVYSOLDIER
Link to comment
Share on other sites

Smider også lige spørgsmålet her, da der måske er folk der er mere aktive i Logbogen end på de andre forums. :bigsmile:

Et spørgsmål til alle jer multisportsudøvere.

Er det ikke muligt at se T-Tider (Skiftetider) i SportTracks 3.0?

Kunne jo være rart at hvide hvad tid man bruger i diverse skiftezoner. T1 - T2 osv.

Jeg bruger Garmin FR 305 ur. Og uret har godtnok zone / skiftetider med når jeg bruger multisports funktionen. Men når jeg overfører til ST 3.0. så er det kun selve aktiviteterne der kommer med (Løb / Cykling osv.) Men ikke skiftetiderne.

Kan ikke lige finde ud af vilken menu / kollone jeg skal vælge i ST 3.0 oversigten for at få skiftetiderne med i programmet.

Kan det overhovedet lade sig gøre i ST 3.0.?

Har også prøvet med Garmin Connect uden held.

(Skal dog lige nævnes at jeg godt kan få tiderne i Garmin TC. Men dette program bruger jeg stort set ikke til noget som helst)

Hvad gør I andre? Kan se at i oplyser jeres skiftetider når i lave race-report.

Hvad program bruger I, eller er I bare autister og kan huske jeres T1-T2 tider

Hvilke programmer medtager skiftetider?

Kan det evt. være fordi jeg bruger FR 305?

Har hørt fra andre der bruger FR 310. At de får deres "Overgangs tider" med som selvstændige "Works" i Garmin Connect.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg prøvet mit første triathlon stævne. :superman:

Viborg AM Triathlon afdeling havde arrangeret et mini-triathlon stævne / 1/10 Ironman. (400 m. Svøm / 18 km. Cykel / 4 km. Løb)

Det var sådan et ”lille” uformelt stævne, for at folk kunne få lov at ”lugte” lidt til triathlonsporten og få en sjov og hyggelig dag. Arrangementet var gratis at deltage i.

Vi var ca. 20 tilmeldte udøvere meget ligeligt fordelt mænd og kvinder.

Arrangementet udgik fra søndre skole i Viborg, hvor de har svømmehal, og hvor skiftezonerne så selvfølgelig også var.

Der var indskrivning fra kl. 09:00 og så blev der holdt et lille infomøde kl. 11:00. og kl. 12:00 gik starten for de første svømmere. Her iblandt mig.

Vi var delt op i 4 head med 6 svømmere i hvert head (Undtaget i det sidste head selvfølgelig)

Nå men af sted det gik med brystsvømning for mit vedkommende. Og kan virkelig se og mærke at dette var mit svage punkt. For uha hvor svømmede de hurtigt på de to baner ved siden af mig. Og det blev jeg vist lidt presset af, så kunne slet ikke finde ind i en ordentlig rytme, og oksede bare af sted hvilket gjorde, at jeg slet ikke fik styr på mit luft, og slet ikke fik nogle fornuftige svømmetag. Efter ca. halvdelen af svømningen fik jeg taget mig sammen, og bare glemme alt om de andre, og koncentrere mig om mit eget svømning, og så gik det straks bedre.

Tror jeg var den næst sidste oppe af vandet og så var det jo ellers bare over og få cykeltøjet på, og ud af svømmehallen.

Skiftet gik faktisk okay, og jeg kom af sted på noget der ligger lidt mere til mig, cykling. Vil nok mene, at min styrke pt. ligger på løbet, men cyklingen ligger nu ikke helt fjernt. Og fik da også indhentet 2 af de folk der havde svømmet hurtigere end jeg.

T2 gik også helt godt, det var selvfølgelig ikke som ved de prof. Konkurrencer, hvor der står personer og tager imod cyklerne, og man så bare ”smider” den til den første og nærmeste hjælper. Så skulle jo lige finde et sted jeg kunne stille cyklen, hvor den stod forsvarligt og selvfølgelig ikke i vejen for de andre udøvere. Men som sagt det lykkedes og så var det jo bare af med hjelmen og i løbeskoene og så ud på den afsluttende løbetur. Her var der lidt forvirring og tvivl om, hvor jeg helt præcis skulle løbe hen. Det var noget med ned under en tunnel og op på den anden side af en større vej, men da jeg kom igennem tunnelen, kunne jeg ikke lige gennemskue systemet (Hverken cykel eller løberute var afmærket, vi havde bare fået en beskrivelse ved info mødet kl. 11:00) Nå men jeg fandt dog en løsning alligevel. Ganske kort tid efter jeg var begyndt på løbet ”tabte” jeg mit pulsbælte, eller det vil sige det gled ned og lagde sig inden for trøjen. Syntes faktisk generelt jeg har meget bøvl med mit pulsbælte under løb, at det ikke vil blive oppe under brystet, men glider ned. Og vil mene jeg har strammet det langt nok ind.

Som sagt så vil jeg mene at løb er min favorit disciplin, men kan godt mærke, at det er noget andet at løbe, når man lige er kommet fra cyklen, end når man løber på ”almindelig friske ben” Men det er jo også det der er hele ideen og charmen ved Tri. Kombinationen af de tre discipliner, og ikke mindst det at benene for det første jo er trætte fra cyklingen, men også skal omstille dig fra en ikke kropsbærende aktivitet, til pludselig også at skulle bære kroppen, mens de skal yde. Så benene var lidt tunge, meeeennnn det var jo trods alt kun små 18-20 km. de havde cyklet, så, så galt var det nu heller ikke. Men det er da endnu en ting man nok lige skal øve lidt, så man vender sig til dette skift.

Da jeg jo havde været i første head ved svømningen, og der ud over havde overhalet et par stykker, var jeg jo rimelig ”tidlig” inde i forhold til alle de andre. I målområdet var der kaffe og hjemmebagt chokoladekage, og vejret var jo også helt fantastisk. Så man kunne jo næsten ikke forlange mere. Så kunne jeg jo stå og heppe og klappe når de andre udøvere kom i mål.

Alt i alt en helt fantastisk tri dag og oplevelse.

Stor ros til Nicolaj fra Viborg AM Triathlon der var hovedmanden bage dette helt igennem gode arrangement, der skal selvfølgelig også lyde en stor tak og ros til Nicolajs familie og de par andre hjælpere fra Viborg AM, der gjorde dette mini-triathlon stævne til en rigtig god oplevelse for os ”amatør” triatleter.

Dette var jo som sagt mit første triathlon stævne, og må sige jeg har da virkelig fået smag for det. Men der er godt nok nogle ting der skal arbejdes og trænes på kan jeg se. Ikke mindst min svømning.

Nå men hvordan gik det så, altså sådan tidsmæssigt.

Svømning (400m.) 09:57

T1.: 04:46

Cykling.: (18,65 km.) 32:08

T2.: 01:05

Løb.: (4.1 km.) 17:39

Samlet tid.: 01:09:00

Er jeg tilfreds med det????

Joo det er jeg vel, ved ikke hvad jeg havde regnet med af tid. Det var jo første gang jeg prøvede sådan noget tri-værk plus at svømningen jo foregik inde på en skole, som du først skulle ud af og både cykling og løb foregik jo på almindelig trafikerede veje, hvor man selvfølgelig skal indordne sig under alle de almindelige ting der sker ude i trafikken. (andre trafikanter man skal vente på når man krydser veje, andre cyklister og fodgængere på cykelstier og fortove) Såå jo. Skal vi ikke bare sige at det nok var en okay tid og præstation for en førstegangs triatlet. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Uge 41 træning.

Mandag: 30-20-10 Intervaller (Løb)

Opvarmning

30-20-10 x 20

Cool Down

Svømning

1300m. Bryst.

4 x 25m Crawl ben (Plade)

100m. Crawl arme (Pull Bouy)

4 x 50m. Crawl arme (Pull Bouy)

2 x 50m. Crawl

[u]Tirsdag: Korte Tempointervaller. (Cykel)

Opvarmning

2 min. Tempo

1 min. AP.

Til sidst blev det nogle stykker med.

3 min. Tempo

1 min AP.

Og sidste gang.

4 min. Tempo

Cool Down

Styrketræning.

Dips.:

2 x 10 @ BW

1 x 12 @ BW

1 x 10 @ BW

Seated Cable Rows.:

1 x 10 @ 45 kg.

1 x 10 @ 50 kg.

1 x 10 @ 55 kg.

1 x 06 @ 55 kg.

Good-Mornings.:

2 x 12 @ 25 kg.

Leg Pres.:

3 x 10 @ 100 kg.

Onsdag: 11,4 km. Løb.

3,0 km. Roning.

Styrketræning.

Bench Press.:

1 x 10 @ 55 kg.

1 x 07 @ 55 kg.

1 x 06 @ 55 kg.

1 x 05 @ 55 kg.

Flyers Cable-Cross.:

3 x 12 @ 15 kg.

Pull Ups.:

1 x 10 @ BW

1 x 08 @ BW

1 x 06 @ BW

1 x 05 @ BW

Triceps Pres.:

3 x 12 @ 22 kg.

Leg Raise (Mave).:

4 x 20 @ BW

Squat.:

2 x 12 @ 40 kg.

2 x 12 @ 45 kg.

Torsdag: 2,0 km. Roning.

Styrletræning.

Dødløft.:

1 x 05 @ 50 kg.

1 x 06 @ 50 kg.

1 x 08 @ 50 kg.

The Roling Plank.:

Front.: 3 x 60 sek. @ BW + 5 kg.

Left / Right.: 2 x 60 sek. @ BW

Back.: 2 x 60 sek. @ BW

Leg Raise (Mave).:

3 x 20 @ BW

Seated Cable Rows.:

1 x 10 @ 50 kg.

2 x 10 @ 55 kg.

Chin-Ups.:

1 x 12 @ BW

1 x 10 @ BW

1 x 08 @ BW

1 x 06 @ BW

Prone Leg Curl.:

3 x 10 @ 30 kg.

32,2 km. Cykling. (Restitution)

Fredag: Ingen Træning.

Lørdag: Viborg AM Mini-Triathlon Stævne

(0,4 km. / 18,65 km. / 4,1 km.)

Søndag: Ingen Træning (Vagt)

Link to comment
Share on other sites

Arrgh. Nu er min venstre fod igen begyndt at drille / give lyd fra sig. :sneaky2:

Er sku ved at være træt af det! Syntes hver gang det ligesom er begyndt at køre med løbetræningen, så skal den fod lige brokke sig lidt igen. :newtongue:

Er bare ikke god til det der med at acceptere skader og pauser. :4ranting:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share