Proteiner eller ikke


BA
 Share

Recommended Posts

Hej allesamen

Jeg er lige startet med at styrketræne med det formål at tage på i vægt. Jeg vejer nu 65 kg.

Jeg er lidt i tvivl om det er nødvendigt at spise proteinpulver for at tage på i vægt. Det skal siges at jeg næsten aldrig spiser kød. Hvis det er nødvendigt at spise proteinpulver hvilke mærker kan anbefales, der findes jo en hel del forskelige. Det må helst ikke koste en formue (SU i ved).

Link to comment
Share on other sites

Hejsa, BA

Hvis du kun lige er begyndt at styrketræne mener jeg ikke du behøver at bruge din, alt for lave, SU på at spytte i kassen hos producenterne af proteinpulverne.

Hvis du dyrker styrkeidræt skal du ha mellem 1,5 og 1,7 g protein pr. kg kropsvægt. Det kan du sagtens få i din normale kost... dog er det vigtigt at du også spiser noget kød! Det behøver jo ikke altsammen være hakket oksekød ;-)  udover kød er de bedste proteinkilder: Fjerkræ, fisk, æg, mælkeprodukter, bønner, linser og ærter osv....

Du skal huske på at de vigtigeste bag en vellykket vægtøgning er et passende styrketræningsprogram og et større dagligt energiindtag, en din krop anvender!

MVH, DBM

P.s  Det er altid godt at få noget hurtig energi/protein efter træning. En cacaoskummemælk, eller drikkeyoghurt er go til det formål!! :)

Link to comment
Share on other sites

som DBM ganske rigtig siger, så er det endnu ikke nødvendigt endnu. Det afhænger også af hvor meget og seriøst du træner, men indtil videre skal du vente...

Når/hvis det en dag bliver nødvendig med pulver, kan jeg oplyse dig at det koster cirka 300 kr for 1 kg pulver, af en rimelig god kvalitet. De fleste tager vel en potion på 50 gr om dagen, eller mere. Så kan du regne ud hvor dyrt det kan blive..!

Link to comment
Share on other sites

DA,

Du kunne jo også tage over sundet til vores broder land Sverige sammen med nogle venner så bliver turen ikke så dyr. Sverige er jo langt fremme angående BB, deres butikker (naturapoteker, helsebutikker osv) har et stort udvalg af kosttilskud. Især Twinlabs produkter er af høj kvalitet - feks. Super mass fuel koster ca. 500 kr omregnet, for 4 kg.

Det var en mulighed når dagen kommer.

Michael.

Link to comment
Share on other sites

Tjoeh som de andre siger kan man vha. kosten få rigeligt med proteiner, og er man ikke kød-freak findes der også mange produkter fyldt med vegatabilske proteiner.

En ting jeg ikke forstår though, er prisen på sådanne pulvre.

Jeg arbejder selv på en fabrik der fremstiller protein pulver og har det derfor selv hjemme i kilovis. Men ser man på fremstillingen af vegatabilske proteinpulvre (hvilket er det mest aktuelle lige nu grundet kogalskab-fobien) er der på ingen måde noget grundlag for at opkræve så mange penge for noget der er så billigt at fremstille. Jeg mener, - pulvret som i betaler 300kr. for kiloet koster max. et par kroner at fremstille. Det er sq lige før det er lettere at fremstille end kakaomælk :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej!!

Jeg har læst indlæggene og har undret mig lidt. Hvornår har man brug for proteinpulver? Jeg har styrketrænet i ca. 3 måneder hvor de 2 uger af ugerne er i et prof. fitness center - jeg vil gerne se resultater hurtigst mulig, og træner derfor meget seriøst. Er proteinpulver et MUST hvis man vil være muskuløs og se resultater hurtigst muligt som jeg gerne vil - og uden brug af Steorier. Håber i kan svare på mit spørgsmål! :)

Hilsen Dan

Link to comment
Share on other sites

proteinpulver kan hjælpe en del. Man skal mest bruge det når man afslutter et træningpas, hvor kroppen virkelig har brug for proteiner. Meeen du skal også huske at tilpasse din kostplan, således at du får nok proteiner gennem hele dagen. Husk så også at resultater kommer ikke over natten. Med rigtig træning og en god kostplan går der nok  et par måneder, før du begynder at kunne se det på din krop...så husk nu tålmodigheden!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share