19 år og flow


ravn725
 Share

Recommended Posts

hej alle- er helt ny her inde

jeg plejde endelig at være normal vægtmæssigt i forhold til min højde men det er jeg desværre ikke mere..

jeg har ledegigt og derfor har jeg været faktisk total stillesiddende i ca 6 måneder og vil gerene tabe mig igen.. synes bare ikke rigtigt jeg får nogen resultater.

skal jeg cykle eller løbe.. hvor meget og hvor intensivt??

Mvh ravn

Link to comment
Share on other sites

Hej Ravn

Jeg synes umiddelbart at det er en snak du skal tage med en/din fysioterapeut. Jeg er ikke ret vidende om sygdommen, så det er svært at komme med input. Ellers vil jeg mene at både cykling og løb er velegnet til vægttab, så hvis disse kan lade sig gøre for dig er det fine metoder.

Hvor meget og hvor intensivt kommer an på så meget - din kost, dit mål, din nuværende form og vægt osv. Når du har været stillesiddende så længe, er det vigtigt at starte langsomt op så du ikke belaster kroppen mere end nødvendigt. Så, få styr på kosten så du ikke indtager for meget, og så start stille og roligt ud med cykling og løb/gåture så du undgår at gøre mere skade end gavn.

Men igen, tag snakken med en fysioterapeut - andet er for risikabelt.

Link to comment
Share on other sites

jeg har desværre ingen kontakt med en fysioterapeut. men i det lange løb er det nok primater min kost jeg skal have kigget på

Det vil jeg bestemt anbefale dig. Jeg har tidligere fået hjælp til lidt skulderproblemer, og de ved hvad de taler om.

Mht. kosten så er det faktisk slet ikke så svært at gå til. Læs lidt herinde, og prøv evt www.madital.dk

Der kan du taste dit indtag ind, og prøve at danne dig et overblik over hvad der skal til. Det er en ganske udmærket side.

Link to comment
Share on other sites

hvordan får man lige kontakt til en fys?? jeg er jo ikke så gammel så har ikke lige råd til at smide 800 om måneden til det..

og mange tak vil prøve at se lidt på en bedre kost;)

Jeg vil mene at du får en henvisning fra din praktiserende læge, og så skulle det være ganske gratis :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share