Hjælp til genoptræning af forstrukket skuldermuskel.


Christian0710
 Share

Recommended Posts

Hej, for to uger siden havde jeg en ulykke hvor min skulder ikke var stærk nok til at trække et kabel og så blev der revet i de omkringliggende muskler (jeg tror det er deltoideus eller infraspinatus) og nu har det gjort ret ondt i 2 uger. Jeg ville høre hvordan man bedst og hurtigst muligt kan få musklen til at helbrede, og hvilke øvelser (udstrækning, eller træning med bånd?) der bedst for at få musklen til at virke optimalt?

Info om smerten

Når jeg inadroterer min skulder (Når man tager hånden om bag på rygge fx hvis man fik håndjern på) gør det ondt i musklen. Noget tyder på at dette kunne være infraspinatus eller den bagerste deltoideus. Er det anbefalet at jeg udstrækker den langsomt hver dag? eller skal den trænes blidt?

Jeg har været til læge, men han kunne kun anbefale smertestillende piller og nedsat fysisk aktivitet.

Jeg vil sætte stor pris på lidt input og evetuelle erfaringer i selv har haft med at genoptræne forstrukkede muskler.

Mvh

Christian

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke så meget om selve genoptræningen, men jeg ved at den slags skader ofte skaber inflammation hvilket giver hævelse, nedsat bevægelighed og ømhed inde i skulderen.I sidste ende kan det give frossen skulder i et eller andet omfang hvis det ikke går over hurtigt. Hvis det blive rved meget længere kunne jeg forestille mig at du skal have hjælp til at dæmpe inflammationen der så er mere eller mindre kronisk. Hvis du vil undgå ting som binyrebarkhormonindsprøjtning og lignende kan du lede efter en fysioterapeut der laver akupunktur eller en massør der giver triggerpunktsehandling. Der er nogle gode effektive triggerpunkter på infraspinatus. Gør helvedes ondt at blive behandlet der men det hjælper:D Ligeledes er der et godt punkt på forsiden af deltoideus. Begge punkter kan du behandle selv hvis du finder dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share