Overtræning?


m.henrichsen
 Share

Recommended Posts

Hej MOL..

- Jeg har et spørgsmål ang. min træning.

Jeg træner cirka. 4 gange om ugen - skal siges at jeg er nybegynder, inden for styrketræning. Jeg er kommet i tvivl om jeg træner mig selv i stykker.. Jeg træner biceps, triceps og skulder én dag, og bryst + mave dagen efter. Ben træner jeg via. løb.

Jeg laver følgende øvelser:

- Triceps:

Kickback 6*6, 2,5 kg

Dumbbell Lying Extension 4*4, 5kg

Dumbbell One arm Extension 4*6, 5kg

Dumbbell Triceps Extension 3*5, 10 kg

Bench Dip 3*6

Close Grip Push-up 4*5

Tricep Dip 3*5

- Biceps:

Opvarmning 5*7, 2,5 kg

Curl 4*5, 5 kg

Curl 3*4, 7,5 kg

Curl 2*5, 9 kg

- Skulder:

Frontraise 4*5, 2,5 kg

Arnold press 3*4, 2,5kg

Dumbbell Lateral Raise 3*4, 2,5 kg

Dumbbell Upright Row 3*3, 5 kg

Dumbbell Rear Delt Row 4*4, 5 kg

DAG 2:

- Bryst:

Dumbbell Bench Press 3*5, 2,5 kg

Dumbbell Fly 3*5, 2,5 kg

Pullover 2*6, 5 kg

Chest Dip(mellem to skamler) 3*6

Push-up 4*5

Decline Push-up 2*3

- Mave:

Alm. mavebøjninger u. vægt 5*20

Alm. mavebøjninger m. 10 kg, 4*10

.. Så mangler jeg idéer!

OBS: Jeg er 16 år, jeg har trænet med følgende opsætning i én uge! Når jeg løber, løber jeg 10 km. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Gør dig selv den tjeneste at lege lidt rundt på denne side, læs en masse og erhverv dig noget mere viden om træning.

Det du laver dér er ret fjollet, i mine øjne.

Råd:

- Væsentligt færre øvelser,

- Træn ryg?

- Træn ben (også selvom du løber)

Jeg kunne f.eks foreslå:

Dag 1: Bryst, triceps, skulder

Dag 2: Ryg, Ben, biceps, mave

Måske 2 øvelser til bryst, ryg og ben, og så 1-2 til de resterende grupper. Med de rigtige øvelser skal der ikke ret meget til.

Link to comment
Share on other sites

Overtræning vil jeg ikke mene er der er tale om,det skulle da lige være din triceps. Efter min mening har du alt for mange øvelser til hver muskelgruppe. 2-3 øvelser burde være rigeligt.

Lars

Hej Lars

- Som jeg skrev, så er jeg ny. Grunden til at jeg har så mange øvelser omkring triceps, er at jeg ønsker maksimal effekt. Kan du evt. give mig, nogle forbedringer i mit program? w

Link to comment
Share on other sites

Gør dig selv den tjeneste at lege lidt rundt på denne side, læs en masse og erhverv dig noget mere viden om træning.

Det du laver dér er ret fjollet, i mine øjne.

Råd:

- Væsentligt færre øvelser,

- Træn ryg?

- Træn ben (også selvom du løber)

Jeg kunne f.eks foreslå:

Dag 1: Bryst, triceps, skulder

Dag 2: Ryg, Ben, biceps, mave

Måske 2 øvelser til bryst, ryg og ben, og så 1-2 til de resterende grupper. Med de rigtige øvelser skal der ikke ret meget til.

Nu skriver du at jeg skal lave færre øvelser, kan du evt. give nogle øvelser, som rammer triceps specielt og som er meget effektiv?

Link to comment
Share on other sites

Alright. Det begrænser selvfølgelig det hele en smule.

Jeg ville starte ud med at følge dette: program

Splitprogrammet.

Mange starter ud med et hav af øvelser, men det er slet ikke nødvendigt, især ikke når du lige er startet.

Tusind tak - jeg vil følge det her program og se om jeg kan mærke forandringer, på trods af jeg kun har trænet én uge.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak - jeg vil følge det her program og se om jeg kan mærke forandringer, på trods af jeg kun har trænet én uge.. :smile:

Det var så lidt :smile: Prøv det ad, og så kan du altid redigere i det hen ad vejen.

Læs en masse herinde, følg evt med i diverse logbøger, der er meget brugbart info og gode programmer du kan blive inspireret af. Spis en masse sund og god mad og træn godt igennem, så skal der nok komme resultater.

God arbejdslyst! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Nu skriver du at jeg skal lave færre øvelser, kan du evt. give nogle øvelser, som rammer triceps specielt og som er meget effektiv?

Du har efter min mening ikke trænet triceps og bryst hvis ikke du har kørt dips :)

Du siger du træner hjemme og ønsker MAKSIMAL udbytte af dine triceps så kan jeg kun anbefale at klaske to stole ved siden af hinanden (eller hvad man nu ellers kan finde på? - skrå bordplade i køkkenet?) og tage 5 sæt dips med flest mulige gentagelser. Det øger din styrke såvel som udholdenhed. De bliver heller ikke mindre - tværtimod.

God fornøjelse!

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share