Usaltet sved


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Er sved altid sved eller er det forskel på det man sveder under træning og det man sveder når man er utilpas?

De sidste par gange med styrketræning har ligget nogenlunde først på dagen og jeg har svedt lidt mere end normalt (det er ellers meget) og det har været helt ferskt. Og jeg har haft det lidt underligt / utilpas.

Saltmangel er jo ikke det danskere normalt lider af, men kan det tænkes?

Da jeg jeg som nævnt sveder en del, kører jeg let 4-7 liter væske ned på træningsdage, kommer aldrig salt på maden og spiser aldrig junk som vist er nogle være saltbomber og ej heller chips, peanuts, popcorn osv.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder lidt vildt at du kommer op på fire til syv! liters væske på en dag. Hvis det er rent vand du indtager bør du nok fremover supplere med elektrolytter i din flaske eller på anden måde sørge for at supplere op.

Jeg sveder som dig ret voldsomt, når jeg træner og har også oplevet forskelle i hvor salt min sved er. Hvis jeg træner flere dage i træk er der en klar tendens til at min sved smager mindre af salt end uger, hvor der er flere dage imellem mine træninger. Jeg kan ikke komme med en fysiologisk forklaring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share