Teori vs. praksis- kcal underskud


Palma
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg vil gerne tabe mig ca 17 kg.

Kan det passe at jeg kan opnå dette på ca 1 år ved et kcal underskud på ca 400? Uanset hvordan min kost er sammensat? :4mewantfood:

Altså i praksis?

Og så rent teoretisk; hvornår stopper man med at tabe sig? Vil man i teorien dø af sult hvis man havde et kcal underskud på fx 400 altid?

Pft :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jo mindre du vejer, jo mindre energi bruger kroppen til at holde dig i gang.

På et tidspunkt er din vægt faldet så meget at du rammer en ligevægt og vægten stabiliserer sig. Lige hvornår det sker, kan man gætte på ved at sætte forskellige vægte ind i kalorieberegnere og se hvornår du kan klare dig på 400kcal mindre om dagen. Men formodentlig med en temmelig stor usikkerhed.

Principelt så taber du dig uanset hvordan du skaffer dit underskud på 400kcal - men det kan gøres mere eller mindre usundt :wink:

Om du lige taber 17kg? Tjaa, udfra teoretiske beregninger er det ikke helt skævt. Men virkelighed og teori går ikke altid hånd i hånd.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej

Prøv www.mobilefitness.dk. Program udviklet af Københavns universitet. Og ja man kan godt opnå et kalorieunderskud ved kun at spise sukker eller fedt, og du vil tabe dig, men du vil komme til at mangle de fleste vitaminer, proteiner og mineraler. Og det er ikke just gavnligt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hey Palma

Jeg er selv i gang med at mide nogle kilo, og jeg ligger på at kcal underskud på ca. 1000 om dagen. Uden nogen form for sult problemer.

Selv spiser jeg kun kød, grønt og frugt. Det hårdt til tider, men fordelen er man kan spise store mængder, og derved undgå sulten, da der er relativt få kcal i, i forhold til meget kulhydrat baseret kost.

Link to comment
Share on other sites

I teorien JA i praksis nej - det er stort set umuligt at hamle op med fysiologien. Du kan holde vejret en rum tid, men til sidst må du give efter. Det samme gælder ernæring.

Det er derfor uhyre vigtig du spiser noget der mætter dvs. protein og langsomme kulhydrater imens du er i underskud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share