Mystisk knæproblem


Trinebrataas
 Share

Recommended Posts

Hej folkens.

Jeg har tidligere skrevet herinde omkring en knæskade jeg havde, og det vil jeg så gøre igen..

Jeg står med den her skade, som jeg har haft i godt tre år, og det er kun blevet værre med tiden!

Det e sådan, at mit knæ hæver op, bliver blåt i siderne, begynder at sove i tæerne, føles som om der er væske der bliver presset ind i knæet, som om der ikke er plads i knæet (som om det skal sige knæk), dunker, kan knap nok gå, jag/stød og i det helt taget bare smerter!

I går aftes gik det sådan til, at jeg måtte sidde og bide voldsomme smerter i mig, mens jeg ikke kunne holde gråden tilbage (dette varede i 15 min)

Jeg har både fået kikkertoperation, MR-scanning, røntgen og meget andet, men intet viser, at knæet fejler noget.

Så.. Hvis der er nogle der ved noget omkring det, så må i meget gerne kontakte mig, da jeg snart er ved at gå ned omkring det!

Link to comment
Share on other sites

Hej folkens.

Jeg har tidligere skrevet herinde omkring en knæskade jeg havde, og det vil jeg så gøre igen..

Jeg står med den her skade, som jeg har haft i godt tre år, og det er kun blevet værre med tiden!

Det e sådan, at mit knæ hæver op, bliver blåt i siderne, begynder at sove i tæerne, føles som om der er væske der bliver presset ind i knæet, som om der ikke er plads i knæet (som om det skal sige knæk), dunker, kan knap nok gå, jag/stød og i det helt taget bare smerter!

I går aftes gik det sådan til, at jeg måtte sidde og bide voldsomme smerter i mig, mens jeg ikke kunne holde gråden tilbage (dette varede i 15 min)

Jeg har både fået kikkertoperation, MR-scanning, røntgen og meget andet, men intet viser, at knæet fejler noget.

Så.. Hvis der er nogle der ved noget omkring det, så må i meget gerne kontakte mig, da jeg snart er ved at gå ned omkring det!

Jeg læste en gang om en mand der havde en blødersygdom der gjorde at han ved anstrengelse kom til at bløde ud i sine led. Det forårsagede de samme symptomer som du beskriver her. Jeg tænker ikke at du har en blødersygdom, men at du måske har en eller anden sårbarhed i dine kar i knæleddet, så du nemt kommer til at rive hul på noget, så det kan bløde ud i din ledhule på samme måde som det gjorde for manden her. Lidt ligesom at man kan have en aneurisme, altså en udposning på et kar et sted i kroppen, som ved for højt blodtryk kan sprænges og skabe en blødning i det væv aneurismen nu findes.

Det var bare lige min umiddelbare tanke, fordi lægerne ikke har kunnet finde noget. Min tanke er at hvis det kun er noget der opstår i enkelte situationer og så forsvinder igen, så kunne det måske godt undvige lægernes opmærksomhed.

Jeg aner intet om dit problem eller dine symptomer ud over det du har skrevet her, og selvom jeg har en uddannelse som har med kroppen at gøre, så er det slet ikke mit ekspertiseområde. Det er bare et vildt skud fra hoften. Så tag det med et meget stort gran salt.

Der er bare nogle få situationer i livet, hvor det er sådan en strøtanke der kan gøre en forskel og jeg ville ikke lade øjeblikket og muligheden for at hjælpe glide mig af hånde.

Ønsker dig al mulig held, lykke og god bedring.

Link to comment
Share on other sites

Hej folkens.

Jeg har tidligere skrevet herinde omkring en knæskade jeg havde, og det vil jeg så gøre igen..

Jeg står med den her skade, som jeg har haft i godt tre år, og det er kun blevet værre med tiden!

Det e sådan, at mit knæ hæver op, bliver blåt i siderne, begynder at sove i tæerne, føles som om der er væske der bliver presset ind i knæet, som om der ikke er plads i knæet (som om det skal sige knæk), dunker, kan knap nok gå, jag/stød og i det helt taget bare smerter!

I går aftes gik det sådan til, at jeg måtte sidde og bide voldsomme smerter i mig, mens jeg ikke kunne holde gråden tilbage (dette varede i 15 min)

Jeg har både fået kikkertoperation, MR-scanning, røntgen og meget andet, men intet viser, at knæet fejler noget.

Så.. Hvis der er nogle der ved noget omkring det, så må i meget gerne kontakte mig, da jeg snart er ved at gå ned omkring det!

Du bliver nok nød til at være mere uddybende i s´din beskrivelse.

hvornår, hvordan opstår problemet osv.

Jo flere detaljer, jo bedre råd.

Link to comment
Share on other sites

Du bliver nok nød til at være mere uddybende i s´din beskrivelse.

hvornår, hvordan opstår problemet osv.

Jo flere detaljer, jo bedre råd.

Det her står i min ene beskrivelse omkring knæet:

jeg har nu haft ondt/smerter i mit knæ i ca. 3 år, og har været igennem flere undersøgelser ved egen læge + en kirurg. Lægen mente det var pga vokseværk, hvor brusken var slået i små dele, så knoglerne gled mod hinanden, men dette synes jeg ikke kunne være rigtigt, da jeg på siden af knæet, fik en kæmpe bule. Jeg blev så sendt videre til en kirurg, hvor han ikke rigtig vidste hvad det kunne være. Men jeg skulle starte med at lave nogle øvelser, som skulle træne min lårmuskel. Det blev jeg ved med i 2 måneder hver dag, men det blev kun værre og værre. Jeg tog så ned til ham igen, og denne gang sendt til en fys, hvor jeg imellemtiden fik en sprøjte med biobakomon (staves) Dette hjalp kun en enkelt dag.

Men som sagt blev jeg henvist til en fys, hvor jeg fik nogle øvelser. Det hjalp heller ikke rigtigt, selvom jeg lavede dem i 4 måneder.

Jeg tog tilbage til min kirurg, som synes at jeg skulle have taget en MR-scanning. Denne viste, at jeg havde noget væske i knæet, men ellers så alt helt normalt ud. Kirurgen forslog, at jeg fik en kikkertundersøgelse, og der viste det sig "kun" at jeg havde et lille hul ved siden af menisken, så man valgte at klippe 5 % af menisken, for at se, om det kunne hjælpe. Men dette synes jeg kun har gjort det meget værre. Jeg kan ikke engang løbe 500 meter, gå ret langt, cykle 2 km eller dyrke nogen form for idræt uden det hæver fuldstændigt op, bliver rødt, får en masse smerter og hvor knæskallen sætter sig fast eller rykker sig ned i knæhasen.

Jeg fik så taget en røntgen, denne viste heller intet, så alt må jo være normalt. Men hvorfor så den væske?..

Jeg har både fået afvide, at det var slidgigt, løberknæ og en helt almindelig ting, som er i min alder, som nok først går væk i 20 års alderen.

Håber det var lidt mere svar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg læste en gang om en mand der havde en blødersygdom der gjorde at han ved anstrengelse kom til at bløde ud i sine led. Det forårsagede de samme symptomer som du beskriver her. Jeg tænker ikke at du har en blødersygdom, men at du måske har en eller anden sårbarhed i dine kar i knæleddet, så du nemt kommer til at rive hul på noget, så det kan bløde ud i din ledhule på samme måde som det gjorde for manden her. Lidt ligesom at man kan have en aneurisme, altså en udposning på et kar et sted i kroppen, som ved for højt blodtryk kan sprænges og skabe en blødning i det væv aneurismen nu findes.

Det var bare lige min umiddelbare tanke, fordi lægerne ikke har kunnet finde noget. Min tanke er at hvis det kun er noget der opstår i enkelte situationer og så forsvinder igen, så kunne det måske godt undvige lægernes opmærksomhed.

Jeg aner intet om dit problem eller dine symptomer ud over det du har skrevet her, og selvom jeg har en uddannelse som har med kroppen at gøre, så er det slet ikke mit ekspertiseområde. Det er bare et vildt skud fra hoften. Så tag det med et meget stort gran salt.

Der er bare nogle få situationer i livet, hvor det er sådan en strøtanke der kan gøre en forskel og jeg ville ikke lade øjeblikket og muligheden for at hjælpe glide mig af hånde.

Ønsker dig al mulig held, lykke og god bedring.

Mange tak for dit svar.

har dog aldrig hørt om den sygdom i et knæ. Men mine smerter kommer og går ikke, har konstant smerte + en hævelse på siden..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share