Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

Næ, nej, finders keepers. De skal da bare med ind og i en vase :laugh:

:hippy: Thx superløber. Well efter at have bakset med blomster i rygsæk gennem tidligt regnvejr og via garderobeskabet i FittnessDK lykkedes det mig at få overgivet dem til deres rette ejermand, der blev glad.

Update

Det har haft været nogle meget lange og travle dage og alt tyder på, at det fortsætter i næste uge inden afgang til Vence. Kommer virkelig til at bruge mine nykultiverede planlægningsegenskaber og være mulchos effectivos, hvilket ikke plejer at være min absolutte spidskompetence. Er meget mere en nørdet grubler, der kan fortabe mig i avisen, kiggen ud i haven eller træningsnørderi.

Træning d 31.3

Morgentræning coach H

50 minutter. Ovenpå en lidt uptempoet opvarmning med gang på løbebånd og arm langrendsmaskine, meget stilfærdigt corepas, hvilket også er dejligt tiltrængt midt i alt det andet.

Løb

60 minutter

Meget lang dag på hospitalet igen og var godt nok tæt på at baile på træningen men kom heldigivs i tøjet og bevæbnet med pandelampen røg jeg ned i skoven. Var ret kortvarigt, at jeg havde behov for den. Hurra for tiltagende lange, lyse aftener.

Træning d 1.4

Bike

Halvanden times recovery pas. Pulssnit røg dog op på 77 % af max for lå nok alligevel konstant lidt oppe i puls den sidste halve times tid, hvor jeg kørte alene.

Dagen var så travl, at jeg helt glemte resterne af bistro morgen bryg :wub: som jeg havde taget med i termokop :omg: ja og kostmæssigt også lidt en sølle omgang med lidt marcipan påskeæg, en banan og så fik jeg lige hapset en bagel inden jeg ramte time kl 19. Efter træning indkøb i Netto, hvor jeg stadig er lidt flov over den her hype omkring virkelig at skulle shoppe igennem, bare fordi at butikker har lukket i 2 dage.

Træning d 2.4

Løb

60 minutter recovery, snit puls dog 78 % af max selvom at jeg egentlig løb meget roligt. Well well går alt sammen.

Senere i dag svøm skubbet fra i går, hvilket egentlig passer ok med løb skubbet fra mandag til tirsdag. I hvert fald det muliges kunst lige i tiden men samlet set er jeg utrolig glad for træning/program. Sover godt om natten, får ro i hovedet ovenpå de lange dage og svære samtaler og er godt underholdt med de små praktiske ting, som jeg hele tiden skal have styr på.

Den rigtig gode påske til boardet :hippy:

NB :cold: fryser allerede lidt ved tanken om det kolde vand på svømmestadion :crazy: men må bare ind i kampen :4boxing: :banana:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 2.4

Svøm

Ca 45 minutter med den smukke miss Spinderella inden dejligt sauna pas + sushi og :blahblah::blahblah: :hippy:

Føltes allerede mere familiært end torsdag, så skal bare sørge for at få svømmet. Næste planlagte pas mandag, så skal fra hospitalet i ordentlig tid

:poking:

Ellers en fantastisk hyggelig start på dagen med brunch med min bror + familie og derefter det nye Moesgaard museum. Meget spændende.

Min bror, der i øvrigt er vant til stærk hjemmebrygget espresso, var i øvrigt dybt chokeret over mængden af grovmalet kaffe jeg puttede i bistro fidusen, så måtte tage halvdelen op igen...... :bigsmile::4smartass: :4whistling: Ok I'm an addict...Kan måske prøve at moderere det lidt igen :innocent: Har dog overhovedet ikke søvnproblemer i tiden.

Træning d 4.4

Formiddagstræning coach H

1 h

Vidste det allerede på forhånd, at coach var i sit evil hjørne og at det var tid til at blive udfordret lidt og især da han spurgte til morgendagens pas = langdistance tur. Well skal kunne løbe langt med trætte ben og som sagt har coach grundlæggende en formidabel evne til spotte, hvornår det er tid til skåneprogram og hvornår der må gives bundgas. Temaet i dag alligevel noget udholdenhed og ikke totalt eksplosivt, tårnhøj puls, ja og så på den anden side nogle krævende øvelser.

Cirkel bestående af

Sjipning

Armstræk, armbøj i TRX

Skubben lang boksesæk tværs gennem stor sal, frem og tilbage x 3

Gang op på kasse med hop

Reaktionsøvelse, ned på maven, armene frem og skyden benene frem mens jeg vender mig om på ryggen

Rows

Barbell overhead clean & press

Trillede bare rundt indtil der var gået en time, sveddryppende og god opvarmning til:

Bike

55 minutter, pulsgennemsnit 79 %, tema slow peaks. De sidste 2 kørte jeg dog syren ud af benene og har efterfølgende sovet eftermiddagslur i sofaen, så jeg kan være så klar som muligt til i morgen, distance løb 2 timer og 20 minutter :heartpump::headphonedance:

Søde drømme til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

:wub::innocent::sun: :hippy:

Mange tak begge to og ja fabelagtigt klip. Kan ikke komme mig over, hvor ung special agent Dale Cooper ser ud. Må indrømme 1) at det går godt med at sove i tiden og 2) at resterne af morgenkaffen var det første mit blik faldt på da jeg landede oven på dagens løbetur. Hvis de serverer mokka i målområdet må det være topmotivation til at tage den hele vejen :devil:

Træning d 5.4

Løb

Distance 2 timer, 17 minutter og 51 sekunder, puls snit 83 %

Very nice og egentlig pænt med overskud undervejs. Begyndte at indtage energi gel efter 33 minutter og derefter hvert 15. minut = godt projekt til at holde tankerne lidt beskæftiget men ellers masser af sol, flow, anemoner og gode ben. Næste lange løbetur ifølge program er søndag om en uge = 2 timer og 35 minutter. Det er dog også få timer førend, at jeg skal køre til lufthavnen, så skal virkelig være maksimalt organiseret i løbet af lørdagen og fra morgenstunden søndag, hvis det skal fungere. Kan se, at jeg både før og efter ligesom futter lidt rundt. Inden for at være sikker på, at det hele er på plads med tøj, ur, tørre fødder inkl fx compeed på vabel fra forleden. Efter for ligesom at falde ned, få drukket + at der ikke er overskud til så meget andet. Apropos Compeed så tænkte jeg også, at det var smart at sætte et stykke på stedet lige under brystbenet, hvor pulsmonitor altid gnaver lidt, men endte bare med et miskmask af sved, klister og åbenbart mere hår på brystet end jeg egentlig troede, at jeg havde :w00t::w00t::cool: Ja sorry. Er squ ikke nogen miss universe konkurrence at træne til en Ironman. I dag dog succes med en lang fletning, så jeg undgik totalt filtret hår. Kunne sikkert også vise sige handy på et længere stræk. Nu bare sofa hygge og mere kommer der vist ikke til at ske i dag :hippy:

Den fortsat gode påske til boardet :superman:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Min søn på syv måneder har også fundet ud af, at far har hår på brystet. Det er en lidt smertelig oplevelse (for faderen)

:rolleyes::laugh::crybaby:

Avs lyder nu alligevel lidt træls :omg: Men godt, at junior allerede nu viser tegn til også at blive stor og stærk :innocent:

Jeg må understrege, at det var mit lange hår på hovedet jeg flettede mens det på brystet nok stadig bare er noget dunet usynligt noget :innocent: Så meget trold er der vist nok alligevel ikke over mig :clown2:

http://sportsmentality.dk/mental-udholdenhed-kunsten-at-blive-ved/

Selvom at jeg godt kan være lidt udholdende, så har jeg ved flere lejligheder oplevet at miste troen på mig selv og være mere fristet af at give op, så ingen tvivl om, at det bliver ekstremt vigtigt for mig at lære at være i ubehaget og finde både tro og vilje, hvis jeg skal have en reel chance i juni. Håber meget, at alene det at gennemføre træningsforløbet vil hærde lidt. It´s a long way :headphonedance::heartpump:

Link to comment
Share on other sites

:rolleyes::laugh: :crybaby

Jeg må understrege, at det var mit lange hår på hovedet jeg flettede mens det på brystet nok stadig bare er noget dunet usynligt noget :innocent: Så meget trold er der vist nok alligevel ikke over mig :clown2:

Ah ok 😊

Ellers havde jeg kunne komme forbi med bølle-epileringbabyen. Det er en langsommelig og smertefuld proces, men han er grundig 😉

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Træning d 7.4

Svøm

Lige over 56 minutter. Oplægget 1 time og 5 men kom liiige lidt for sent fra hospitalet trods alle gode intentioner på en travl dag, hvor der var godt brug for os. Oplever selvfølgelig, at det, i forhold til drømmemålet, går for langsomt med plaske baskeriet men, hvis det ikke var for netop IM, så var jeg jo slet ikke kommet afsted en dag som i dag, så kun en vej

:cooldance::wootdance::superman:

På programmet også 45 minutters teknik cykling men vil for en sjælden gangs skyld lade transport cyklingen tælle med. I morgen tidlig coach H og så officiel tritræningsfridag, hvor jeg skal ordne en masse praktiske ting. Onsdag er planen tidligt morgen løb 25 minutter og så et laaangt svømmepas på 1 time og 25 minutter om eftermiddagen. Torsdag morgentræning og så 4 timers aften cykling, fredag løb og så tror jeg, at lørdagens cykelpas bliver erstattet af svøm inden langdistance løb søndag og afgang til Frankrig :w00t::w00t:

Downloadede i går Lars Hugs "Greatest hits" album og ja må bare erkende, at det er straight down memory lane mange år tilbage og samtidigt, så holder sangene hele vejen..... must say :hippy:

Søde drømme til boardet fra mig i nattøj med en lille mokka nightcap :devil::w00t:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 7.4

Morgentræning coach H

:pumpin::showoff: :4sport:

Flytte tunge vægte dag med klassiske øvelser som dødløft, squat, overhead clean & press, biceps curls og til sidst noget core + Jane Fonda balle øvelse, der nappede rigtig godt oveni dødløft etc etc. Godt træt i skroget i morges da jeg nok sov lidt halvsent i går og desuden tog en antihistamin pga allergisk fornemmelse i næse. I eftermiddags har bare haft været indkøb med refeed og ja sove ikke for sent i dag.

Søde drømme :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 8.4

Løb

25 min

Svøm

60 minutter

Rigtig træt i morges og endnu en komplet crazy dag på job, så nåede kun lige ned til cykelhandleren kort i lukketid, hvor racer er blevet fin og opdateret. Derefter hjem og besluttede mig så for at jogge med svømmetøjet i rygsækken, var for træt i morges. I omklædningsrummet opdager jeg så, at håndklæder ikke var flyttet med over i løberygsæk, så udsigt til kold exit. Prøvede ellers meget længe at presse mig selv frem mod den planlagte 1 time og 25 minutter men blev ved med at få små kramper i fødderne og ja tilsidst hoppede jeg op. I forhold til hvor tæt jeg var på bare at hænge ud på kontoret og droppe al træning, ja der var det stadig fint og ovenpå god tid i saunaen ovenpå min svedundertrøje, gik det også at finde nogenlunde tør og varm hjem.

I morgen tidlig coach H og så et modificeret cykel distance pas i morgen aften, idet jeg får svært ved at komme fra afdelingen pga møde. Som tidligere nævnt regner jeg også med at få cyklet en del i næste uge :wub:

Godt nok stadig meget jeg skal have styr på men må tage det en ting ad gangen.

Søde drømme :rolleyes::4eat:

Link to comment
Share on other sites

Godt nok stadig meget jeg skal have styr på men må tage det en ting ad gangen.

Det er vi vist mange, der må øve os i hele livet igennem. Jeg skal stadig gribe mig selv i nakken nogle gange og sige, at nu er det dét her, jeg er i gang med, og ikke hele næste uges program. Så fokusér på den forhåndenværende opgave og gør den så godt som muligt. Så tager vi næste opgave bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Det er vi vist mange, der må øve os i hele livet igennem. Jeg skal stadig gribe mig selv i nakken nogle gange og sige, at nu er det dét her, jeg er i gang med, og ikke hele næste uges program. Så fokusér på den forhåndenværende opgave og gør den så godt som muligt. Så tager vi næste opgave bagefter.

God pointe superløber og ja constant challenge. Samtidigt kan jeg dog også se, at IM projektet tvinger mig til at udtrykke mine tidligere ret skjulte logistik evner lidt bedre og så går det alligevel lidt galt engang imellem... :innocent:

Træning d 9.4

Morgentræning coach H

Lidt under en time og lidt trojansk hest agtigt, hvor coach under dække af noget uskyldigt blidt coreagtigt nede på gulvet, alligevel fik listet baldeøvelser fra helvede ind, så det har haft brændt godt i butten siden. Well det skader ikke :devil::w00t:

Havde cykelbukserne i tasken men fyraftensmøde var godt og vigtigt og havde efterfølgende en overordentlig god samtale med en kollega = arbejden os henimod en hverdag, der forhåbentlig kunne blive med lidt mere kommen hjem ikke for sent. Bagefter skulle skrivebordet jo alligevel ryddes, så blev en sen dag, inkl for sent til sushi.

Træning d 10.9

Løb

45 minutter

Træning d 11.9

Løb

Distance 2 timer og 35 minutter i det smukkeste solskin og med korte t shirt ærmer under vindvesten + capri længde på tights. Skovbunden hvid af anemoner, der lyste i eftermiddagssolen og Århusbugten lå smuk og blå, når jeg kiggede til siden. Utroligt vekslende landskaber jeg rutcher igennem efterhånden som turen bliver længere og længere. Tog sip af energi gel hvert 20. minut, hvilket fungerede rigtig godt både fysiologisk og psykologisk. Er godt hele tiden at tænke lidt frem 20 minutter ad gangen.

Har minimalt styr på rejse i morgen og har måttet tage nogle ringsider med min indre negative kommentator, da det i dag viste sig, at min gamle time system pedaler sidder uløseligt fast på min cykel. Mit cykelværksted kunne heller ikke få dem løs og kunne ikke i dag bruge nogle af de mere intense metoder med opvarmning, vold ell. Ville nødig pakke cykel med pedaler på og jeg havde desuden kasseret sko med time klamper for at overgå til SPD system på nye pedaler og modellen var for gammel til at der kunne opdrives klamper nogensteder. Følte mig så dum, for har squ virkelig prøvet at være på forkant, planlægge og har som nævnt lige haft cykel på værksted for at få gearing ned, nye bremsekabler, justering, dæk, slanger etc og hvis jeg bare havde bedt dem om at skifte til de nye pedaler, så havde det jo været løst. Nå værst, at jeg straks i min visne knold tager det som udtryk for, at jeg bare er en skide amatør, der er ude i et halsløst projekt. Nå der er squ aldrig nogen, der har gennemført noget ved at have tudefjæs og give op og jeg må forholde mig til, at det er noget at lære fra. Ja og derudover, så er ingen jo døde eller sårede. Det handler om noget simpelt grej og jeg må i stedet leje en cykel i Nice + huske at nyde det hele.

Ja og da al panik angsten + den nok i virkeligheden cranky :devil: følelse alligevel skulle forløses, ja hvad var så bedre end at løbe langt i dag. Håber at få plasket lidt i morgen tidlig inden afgang.

Den fortsat gode weekend til boardet fra mig stadig lidt i pakke panik :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Lyder som en fantastisk tur i dag 😊

Hvad angår dine pedaler, så lyder det SÅÅ træls. Men godt du kan se en løsning, og du er nok rimeligt sikkert ikke i samme situation, når det gælder den 28/6 😉 (hvor jeg bliver 40 forresten, så skal tænke på dig, når jeg søber bobler til den store guldmedalje 😄).

Link to comment
Share on other sites

Lyder som en fantastisk tur i dag

Hvad angår dine pedaler, så lyder det SÅÅ træls. Men godt du kan se en løsning, og du er nok rimeligt sikkert ikke i samme situation, når det gælder den 28/6 (hvor jeg bliver 40 forresten, så skal tænke på dig, når jeg søber bobler til den store guldmedalje ).

Bobler :wub: Og ja så må jeg tage mig lidt sammen og gøre dagen til en rigtig jernmands tribute :hippy:

Og hele enig mht, at det er bedre at lære af mine fejl nu, end senere. Overordnet set lykkedes det jo meget godt med at få skilt cyklen ad, pakket ned og pakket ud igen. Gav det et forsøg inden jeg vidste, at det var umuligt at skaffe klamperne. Dog duer det ikke at pakke med pedaler men alt andet fungerede, inkl hvordan styr fittings skal vende :rolleyes: etc etc.

Måske ender det med at blive en fordel, at jeg ikke er klar til at smadre mig selv fra i morgen tidlig - "af ro bliver du go'" som coach skrev til mig i går. Kan i hvert fald mærke, at noget rykker sig, for mærker ikke så meget til turen i går og det er 100 % i den rigtige retning. Lige så stille :rolleyes:

Træning d 12.4

Svøm

35 minutter. Lidt quick & dirty for skal have styr på det sidste inkl sommerferievagtplanen, som jeg puslede med fra i morges.

Alt godt til boardet og så får vi se, hvornår og hvad jeg opdaterer om lige pludselig.

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

:bike: :bike: :bike: :bike:

Træning d 13.4

Svøm

Meget lille plaske pas i pool -/+ våddragt. Ellers bare akklimatisering og hyggeligt møde med 2 kolleger + påhæng

Træning d 14.4

Bike

Ca 85 k (rettet d 17.4)

Fra Vence over Tourettes sur Loup, Pont du Loup, Gourdon, Cassouls, Greolieres, Coursegoules og til sidst Col de Vence. Ikke helt 2/3 af IM ruten men nok den hårdeste del med en del stigninger (som jeg godt kan lide) og så en del nedkørsler, ok men får nok ikke 100 % benefit idet jeg kører meget forsigtigt. Samlet set ufatteligt smukt, spektakulært og den totale bjergoplevelse, som jeg havde håbet men også hårdt. Havde lidt krampe i fødderne til sidst og trængte bare til at køre mere lige ud. No way, at jeg kunne se mig selv løbe et marathon lige nu, så måske jeg virkelig er i gang med at spænde buen for hårdt. Well ting at optimere og er jo hverken færdig med træning, eller trappet ned, så ikke give op endnu. Ain't over till the fat lady sings eller noget.

Skal have kørt den sidste del af ruten men skal lige beslutte om det skal være en del af en længere tur, eller noget jeg gør ved at køre op over Col de Vence og østpå. De sidste transport km fra Nice og op i terrænet frem og tilbage må jeg tage til sommer, hvis jeg får/bibeholder modet :devil:

Meget fungerede rigtig fint og ja som sagt helt forunderligt smukt. Lejet cykel er ikke så forskellig fra min egen Aluramme men tror nok, at mit eget Shimano Ultegra er lidt bedre kørende. Mødte mange søde cyklister ude på ruten og kan godt holde pace opad men bliver cyklet fra nedad. Dog de fleste steder god oversigt og meget få steder, hvor jeg oplevede det meget for stejlt.

:chicken::sun: :hippy: :superman: Solhilsner fra meget træt mig

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share