Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

Tak i lige måde :bigsmile:

:hippy:

Ja nu er jeg så tilbage og vil prøve at komme lidt i gang med log og træning igen. Har selvfølgelig trænet men er ikke i god form. Nok først og fremmest blevet for tung men har på det seneste lært rigtig meget, der forhåbentlig kan hjælpe mig i gang med nogle bedre vaner. Allervigtigst har jeg opdaget lowFODMAP, der er anbefalet kost i forhold til den sarte mave, som jeg render rundt med og nok mindst lige så vigtigt, så har jeg opdaget i hvor høj grad mine søvnproblemer, har haft haft skyldtes mavesmerter. Samlet set synes jeg, at det går bedre med mit job og jeg har fået ryddet ud i de værste stresende faktorer, også i privat livet.

Undervejs har jeg været inspireret af at læse i diverse logbøger og er taknemmelig for Arcus´ bringen Maffetone på bane. Hele den her snak om for hård og anaerobic træning og binyre udbrændthed tænker jeg i høj grad er lige på prikken og især i forhold til den måde jeg i årevis prøvede at genoptage mange timers træning på og det absolut uden at have den grundform og det tidsmæssige overskud, som jeg havde tilbage i midten af 00'erne. På det seneste er jeg således netop begyndt at have nogle af de helt helt rolige løbepas i et totalt langsomt tempo og det føles så godt. Har desuden genoptaget morgentræning hos coach H = inspiration og garanti for super allround træning x 2 ugentligt.

Målet er den gode form, så uspecifikt som det nu lyder.... er derudover tilmeldt et tristævne i Silkeborg d 31.8 og så får vi se, hvordan det går. Yoga er der selvfølgelig også og så daglig meditation. Som led i et 9 ugers fb projekt "Fra kvaj til haj" har jeg i øvrigt (efter eget valg) committed mig til at tabe 400 g om ugen startende i morgen, så endnu mere grund til at tage mig selv alvorligt og holde fast i gode vaner.

:sun: :hippy: :cooldance:

Dejlig sommer og uge til boardet

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak I 3 seje super atleter. Har jo holdt godt øje med Jer :-)

Træning d 15.6

Spin

1 rolig time

Yoga

37 minutters slow flow

Meditation

31 minutters vægttabs app

:hippy:

Dagens energi indtag 5602 KJ

Vil nok de fleste dage ligge højere men fik megen god mad i går og hvis jeg skal nå mål, skal indtag ligge under 7000. Som jeg husker det for år tilbage plads til megen god mad men ikke til vilde udskejelser. Fokus!!!

Plan for ugen + dgl en form for yoga/mediation

16. 45 minutters løb

17. Morgentræning

18. 45 minutters Svøm

19. Morgentræning + 45 minutters løb

20. Cykling 1 time 15 minutter

21. Løb 1 time og 25 minutter

22. Cykling 1 time 30 min med bakketræning.

Søde drømme :devil:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 16.6

Løb

45 minutter - Maffetone style lige efter job. Very nice.

Yoga

Bliver vist udelukkende karma yoga i dag, hvor jeg har haft fået ryddet op og ordnet diverse ærinder.

Ellers dag 1 i 1.uge i "Fra Kvaj til haj" projektet. Holder i hvert fald også i dag pæn afstand til øvre energi grænse men kan ligesom sidst se, at jeg faktisk indtager utrolig få kalorier først på dagen og så bliver mere og mere træt og sulten ud på eftermiddagen og noget mæt, når jeg så spiser dagens største måltid sent. Nå håber efterhånden at kunne blive mere strømlinet med at komme fra hospitalet i god tid og så få træningen gjort lidt tidligere på eftermiddagen = tidlig aftensmad og tror også godt, at jeg kunne eksperimentere med lidt palæo agtig morgenmad med noget protein/fedt holdigt og så måske være mere mæt resten af dagen. We'll see.. Vigtigst ikke at skeje ud i nogle af de ting, der for alvor koster dyrt på kontoen og ikke mætter.

Meditations del bliver inden jeg skal sove og også i dag vægttabs fidus :icecream:

Udover det, så prøver jeg at gøre Kvaj til Haj til et projekt, der ikke handler om forbud men snarere om dejlige treats og forkælen mig selv inkl opgradering af spa udstyr med diverse skrubbe fiduser og velduftende ting til bad og bagefter. Prøvede også en silkepyjamas i Salling men benene (i pyjamasen) var for lange og det tager ligesom lidt af det eksklusive, hvis jeg pløjer den rundt i havregrynssmuler og nullermænd. Kunne alligevel godt lide tanken og især i forbindelse med rejser, hvor jeg fx godt kan føle mig lidt lost in translation på diverse hotelværelser. I næste uge Barcelona men der ser jeg nu allerede frem til morgenløb på Barcelonetta og måske morgendyp.

Nå dejlige drømme til boardet herfra :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Tror, jeg har anbefalet det før, men ham, der har Running Tours Barcelona, er en super sympatisk fyr (tysker, taler godt engelsk). Jeg prøvede for nogle år siden turen rundt på Montjuic. Det var vildt interessant at få historier om byen, der gik et lag dybere end ellers. Og så kombineret med løbetræning – win-win! :laugh:

Running Tours Barcelona

Link to comment
Share on other sites

Tror, jeg har anbefalet det før, men ham, der har Running Tours Barcelona, er en super sympatisk fyr (tysker, taler godt engelsk). Jeg prøvede for nogle år siden turen rundt på Montjuic. Det var vildt interessant at få historier om byen, der gik et lag dybere end ellers. Og så kombineret med løbetræning – win-win! :laugh:

Running Tours Barcelona

Tusind tak for input super løber, nærmest triathlet og yoga wanna be :hippy: Henrik. Super godt tip og jeg må se om det bliver denne gang. I skrivende stund ved jeg ikke hvor jeg skal bo og programmet på konferencen ser ud til at være meget tæt. Kunne også se, at der var en early bird tur og det må da liiige være mig.

Træning d 17.6

Morgentræning coach H

Først 8 et halvt minut på løbebånd, gang med hældning på 15 %, derefter 777 m C2 og så var der ellers dømt core tema, omend forudgået af lille mini plyometrisk, koordinationsting med hop, retningsskift og lidt samba mooves. Godt for mig og et godt grin for træner. Masser af TRX, lidt KB swings og pludselig var tiden gået. Very nice start på dagen. Bailede på middag ude efter tværfagligt møde og faldt lidt chokerende i søvn mellem kl 19 og næsten midnat. Udover at have haft nogle nætter med ikke så meget søvn, så tror jeg måske, at al græspollenet gør mig lidt træt. Som følge af alt vaccinationshalløjet har jeg hverken symptomer fra øjne, næse eller bronkier men lidt træt åbenbart.

Meditationen blev så i nat med "12 minute sleep booster"

Træning d 18.6

Yoga

Ashtanga tom Navasana. Very very nice. Havde pakket våddragten men følte mig både vældig træt og tørstig og trængte også virkelig til at få boostet yoga formen. Silkeborg start nr måske gået i vasken og det giver mig lidt lyst til at fokusere på løb og svøm men nu får vi se.

Meditation

42 minutter chakra :hippy: :hippy:

Ellers i går meget udtalt, at jeg får for få kalorier i løbet af dagen og bare bliver alt for sulten ud på eftermiddagen. Rum for forbedring og selvfølgelig især en dag som i går, hvor jeg var tidligt oppe og i gang med træning fra morgenstunden.

Søde drømme til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 19.6

Morgentræning coach H

9 minutter på løbe bånd, 500 m på concept 2, var virkelig træt så fik en masse stilfærdige øvelser på måtte for mave, ryg, baller og derefter en lille mini skulder cirkel.

Eftermiddagsløb

Initialt ca 20 minutters opvarmning helt roligt derefter 2 løbeinterval hold tilbagelagt rimeligt laid back men alligevel, så der til sidst kom lidt fart i fusserne. Kan føles blasfemisk at løbe indendørs i øjeblikket men virkelig virkelig godt for mig at kunne køre intensiteten på båndet op og ned + tage direkte fra hospitalet og så forbi center i Knudrisgade på 5 minutter, dvs INGEN tid til svinkeæriender, ændren mening bla bla bla.

På fra kvaj til haj fronten endnu en dag med for lidt energi i løbet af dagen og så for meget aftensmad. Well well must keep on going.

Tvivler på, at krop vil være med til yoga men vil kaste mig over noget aften meditation og satse på at holde mig vågen.

:hippy: Søde drømme

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 20.6

0

Virkelig slet ingenting. Trængte til at sove og kom sent hjem.

Træning d 21.6

Body fit

1 h

Spinning

1 h

Løb

37 min Maffetone, helt roligt, synes allerede, at det går fremad. Super dejligt. Vil prioritere så mange løbedage som muligt for at få genopbygget formen og så må svøm og især cykling blive det muliges kunst.

Eftermiddagen brugt i prøverum og ja mere end noget avanceret udholdenhedssport, tri eller lignende. Så trænger jeg bare i den grad til at komme i form. End of Discussion

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 21.6 fortsat

Yoga

Ashtanga light, hvor jeg sprang lidt vinyesaer over og også nogle af de afsluttende men ellers super fint

Meditation

Chakra og faldt indrømmet i søvn under noget af det men håber, at det har haft talt til mit ubevidste alligevel

Træning d 22.6

Løb

2 x 25 minutters interval hold på bånd

Indholdet i den første 2 et halvt minuts sessioner, hvor intensiteten blev øget x 2 undervejs og på de sidste også med lidt hældning. God lejlighed til at blive varm i krop og kredsløb

I den anden først 8 x 1 minut med 30 sekunders pause og derefter 40 arbejde, 20 pause, 20 arbejde og 10 pause og derefter forfra. Havde fået arbejdet mig op i et godt 4 min/k tempo til de lidt længere (40 sek) og så 3.30 min/k for de hurtige men hold da op, hvor blev det hårdt når kroppen aldrig når at falde til ro.. bakkede så lidt af og var til gengæld så lige oppe og røre ved 3 min og 20 s min/k.. Perfekt supplement til alle de langsomme pas. Sjov træning til at blive glad af.

Spin

1 h, fik coach feedback mht at presse for meget med mine forlår istedet for at trække med mine baglår + køre for tungt. Well er vist ret præcist og noget at arbejde videre med.

Håber at nå noget mere yoga senere i dag og nu husalfe projekter

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Løb

2 x 25 minutters interval hold på bånd

Indholdet i den første 2 et halvt minuts sessioner, hvor intensiteten blev øget x 2 undervejs og på de sidste også med lidt hældning. God lejlighed til at blive varm i krop og kredsløb

I den anden først 8 x 1 minut med 30 sekunders pause og derefter 40 arbejde, 20 pause, 20 arbejde og 10 pause og derefter forfra. Havde fået arbejdet mig op i et godt 4 min/k tempo til de lidt længere (40 sek) og så 3.30 min/k for de hurtige men hold da op, hvor blev det hårdt når kroppen aldrig når at falde til ro.. bakkede så lidt af og var til gengæld så lige oppe og røre ved 3 min og 20 s min/k.. Perfekt supplement til alle de langsomme pas. Sjov træning til at blive glad af.

Av! Lyder som et pænt hårdt træningspas ...

Link to comment
Share on other sites

Træning d 23.6

Løb

54 minutter Maffestone stil dvs langsomt og kontrolleret. Sjovt nok allerede mærkbar forskel. Very nice

Nu på en eller anden måde få pakket så færdigt som muligt og så vældigt vældigt tidligt op for morgentræning inden lidt job og så afgang til Barcelona.

Tiltrods for at jeg efterhånden har rejst meget totalt rejsefeber stress, hvor jeg slet ikke har lyst til at tage afsted. Ja kaos indeni. Ved jo godt, at det letter ligeså snart jeg er på vej og at det sikkert bliver en spændende tur men lige nu kunne jeg godt bruge bare at skulle summe herhjemme.

Nå got some packing to do :hippy:

Stay cool herhjemme

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at se flere der benytter sig af Maffetones trænings principper.

Jeg har selv trænet efter Maffetones principper siden December 13, og har oplevet et god syabil fremgang, og frem for alt ingen skader, udover lidt stiv ofte, jeg dog tilskriver 3 maratons inden for 6 uger.

Rigtigt godt at se dig tilbage i log land :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at se flere der benytter sig af Maffetones trænings principper.

Jeg har selv trænet efter Maffetones principper siden December 13, og har oplevet et god syabil fremgang, og frem for alt ingen skader, udover lidt stiv ofte, jeg dog tilskriver 3 maratons inden for 6 uger.

Rigtigt godt at se dig tilbage i log land :smilerock:

Tak seje Arcus og ja er faktisk super inspireret og glad for, at du henledte min opmærksomhed på Mr Maffetone.

Synes også, at det er meget tydeligt at læse, at du for alvor har rykket dig som løber. Er jo vildt imponerende og 3 marathon indenfor 6 uger ville gøre de fleste stivbenede.

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Update

Er tilbage igen ovenpå 5 hektiske men selvfølgelig også spændende og dejlige dage i Barcelona. Pga flystrejke i Frankrig fløj vi først ud af København over midnat natten til onsdag og natten forinden var det ikke blevet til megen søvn, så lidt jetlacked de første dage og grundlæggende, så er det lidt udmattende at være ude at spise med Cava etc til kl næsten midnat, for så næste morgen at springe ud af sengen og i suit til flere foredrag, samtaler med kolleger og samarbejdspartnere mfl. Lykkedes mig dog også at få presset nogle gode løbepas ind omend i aLoneliness, hvilket nu også var godt for min indadvendte sjæl. Er glad linket alligevel superløber Henrik og kunne sagtens finde på at holde ferie i Barcelona på et tidspunkt og udforske fx guidet løb. Så også nogle folk fra gruppen "Urban Gorillas" der holdt cirkeltræning på stranden og det kunne nok også være lidt sjovt.

I forhold til mit "Fra kvaj til haj projekt" = 9 ugers forløb med målet at tabe 400 g om ugen, så var den første uge jo en ren fest med 1.5 kg under udgangsvægt mens jeg i morges efter 2 uger lå 600 g over udgangsvægten. Ingen af delene er nok helt repræsentative og i morges havde jeg i hvert fald også fornemmelse af masser af vand i kroppen ovenpå lang rejsedag, tarvelige kulhydrater, for lidt søvn mv, så ingen anden vej end at klø på og nærme mig, hvad der gerne om en uge skulle være 1200 g under udgangsvægt. Nå here goes mht træningen:

Træning d 24.6

Morgentræning coach H

Var vel i seng ved midnatstid og vågnede så 3.30, kom op, fik pakket det sidste og så afsted med taxa til Fitness World og dejligt TRX/core pas. En god start på en meget laaang rejsedag.

Træning d 25.6

Løb

10 k, Barcelonetta fra Diagonal Mar og næsten ud til legendarisk luksus hotel W. Meget meget varmt og havde kun sovet fra 6-10, så særdeles tunge ben men løsnede undervejs.

Træning d 26.6+27.6+28.6

Løb

3 x 11 k, igen Barcelonettaen men ud forbi W og så dejlige strækøvelser med kig ud over havet, vind i håret inden jeg vendte rundt og løb tilbage igen.

Træning d 29.6

Spin

1 lektion - ca 45 minutter

Løb

9 k

Samlet for ugen lige omkring 60 k, hvor nogle km selvfølgelig er tilbagelagt meget laid back mens andre egentlig var i jævnt tempo. Meget længe siden, at jeg har haft den form for volumen i stængerne og det føles umådeligt godt. Selvom at jeg på sigt ikke er færdig med tri, så er det simpelthen så vigtigt for mig igen at komme til at føle mig som løber og tænker, at det er en rigtig god investering med nogle km i fusserne.

Pr 1.juli bliver det noget lettere at tilgå udendørsbassinet på svømmestadion pga åbent til kl 18 + i weekenden og ellers er der jo altid det store blå.

Søde drømme til boardet herfra :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 30.6

Yoga

Vinyesa slow flow, 37 min. Aaalt for længe siden, at jeg har haft været i nærheden af yoga. Vil igen prøve at forfølge hjemme praksis fordi det er så nemt.

Meditation

11 minutter stille omend med tibetanske klokker x 1 hvert minut

Ret ukoncentreret til sidst

Ellers trængte kroppen i den grad til restitution i og kan også læse, at det er 10 dage siden, at jeg sidst havde en rigtig restitutionsdag. I morgen tidlig coach H :hippy:

Link to comment
Share on other sites

I morgen tidlig coach H :hippy:

Well endte med at sove sent og da vækkeuret ringede i morges lidt i 5 var jeg bare så waisted, at jeg på ingen måde kunne se, hvordan jeg skulle kunne fedte mig ned i Knudrisgade, ja så trak i nødbremsen en sjælden gang og heldigvis forståelse fra coach H's side.

Træning d 1.7

Løb

60 minutter ultra slow, stadig trætte ben men friskede godt op. Var topmotiveret for at komme hjem på yoga måtten men ovenpå cykeltur i totalt torden og skybrud var jeg bare super kold og våd.

Yoga

15 minutter very light

Meditation

42 minutter chakra

Er egentlig ikke fordi, at jeg har haft indtaget ekstremt mange kalorier i dag og heller ikke usundt men er træt af tendensen af, at jeg hver gang jeg prøver at leve sundere og tabe mig, nærmest pr automatik spiser hele tiden.

Har været tilbage at snuse til Fitzgeralds "Racing Weight" og også puslet med tanken om at genoptage 5:2 fordi det var så godt et koncept til ikke at spise hele tiden. På sigt ved jeg også godt, at mere yoga og det at have for travlt med fx træning til hele tiden at putte i hovedet, er så absolut den bedste kur.

Håber i morgen at nå forbi posthuset og hente bla bog om binyre udbrændthed og et par andre inkl om tri.

Skal også allergi vaccineres og ja må være udtryk for, hvor godt jeg har fået det, at jeg absolut ikke har lyst.

Søde drømme til boardet

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 2.7

Nada 0 restitution

Ja og blev så alligevel ikke engang vaccineret i dag fordi astma læge og jeg havde overset, at vi sidste gang brugte det sidste vaccine, så på den igen i morgen. Relativt har jeg jo så haft det betydeligt bedre men brugt tiden med kær veninde og ikke orket træning. Skal lykkes i morgen tidlig hos coach H og så bliver det vaccinationstid og så er det nok bare afslapning resten af dagen. Måske lidt Yin yoga, som jeg nok hellere må i gang med at genoptage. Overvejer også Bikram. Rygter vil vide, at hund er sjældnere tilstede og samlet set har min astma det jo meget bedre nu. Må bare erkende, at det tilsyneladende holder hårdt med selv at få dyrket yoga hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Træning d 3.7

Morgentræning coach H

Kan faktisk ikke engang huske alle detaljerne udover, at jeg svedte helt vildt, følte mig ret meget ude af form men samtidigt i den grad følte mig totalt opløftet af træningen og havde det virkelig godt bagefter.

Om eftermiddagen allergivaccination, der så sendte mig fuldstændigt i dørken og tror, at jeg sov fra kl 19 til 07 næste morgen. Især min venstre underarm var svulmet totalt op og tror, at det var gråbynken. Netop i disse dage stikker den hovedet frem og det flere uger for tidligt. Samlet set så har jeg jo dog haft ekstremt få allergiske symptomer over de her måneder = bevis på, at vaccinationerne har haft hjulpet mig. Min astma læge beskriver, at der nærmest har haft været atombomber af både græs og birkepollen i denne sæson og at mange har været svært mærkede. I går fredag var jeg stadig ør og røg til arrangement med mine kolleger med Cava, jordbær og hygge, så ikke noget træning udover shopping med indkøb af gode bøger. Har allerede slugt Kim Leines "Kalak" og John Greens "En flænge i himlen", sidstnævnte er netop filmatiseret og handler om to kræftramte teenagere. En rystende og alligevel livsbekræftende bog, der minder en om at være taknemmelig for at kunne rejse, vokse op og opleve.

Træning d 5.7

Yoga

Ashtanga tom Navasana, hjemme med Tibetanske klokker

Svøm

1000 m

Første svømmetur meget meget længe men slet ikke mindre dejligt af den grund. Udendørsbassinet på Svømmestadion næsten tomt og med banetove = klar forbedring sammenlignet med tidligere.

Havde ellers forskellige scenarier for formiddagen; bodyfit+spin, Bikram yoga, Openwater med triklubben.... lidt med en "Sliding doors" fornemmelse, af noget afgørende i de tilsyneladende uskyldige valg. Samlet set er ashtanga bare det redskab, der ultimativt nogensinde har haft hjulpet mig til at have det godt for alvor inkl fornemmelsen af at meget andet, inkl anden træning, nemt følger i kølvandet på praksis. Ja og nu hvor jeg kan få luft er det jo en helt helt anden dejlig og fredfyldt oplevelse. Kræver bare, at jeg gør det og det gør jeg.

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 6.7

Løb

30 minutter - interval 8 x 1 min, 30 sekunders pause, derefter 40 arbejde, 20 pause, 20 arbejde, 10 pause x 8

Den super korte pause før de forholdsvis lange 40 sekunder gør det nødvendigt at vælge imellem om de 20 skal være for fuld skrald med lidt "komme sig under arbejde" under de efterfølgende 40 i mere moderat tempo, eller om de 40 skal tilbagelægges i højt tempo og så mere behersket under de 20. Valgte nok mest i retning af førstnævnte og ramte omkring 3.30, 3.20 tempoet, som er højt for mig. Stadig fabelagtig god træning og benene ville gerne lege med

Spin

1 h, hovedserien med 1 minut siddende og 1 minut stående inkl pres når vi stod, derefter kort pause og så 2 x 7 x 30,20,10. Masser af sved på panden uden, at jeg kørte mig selv helt i hegnet

Svøm

1000 m

Kunne godt have svømmet længere men var psykologisk meget optaget af, at det ligesom skulle være quick & dirty, hurtigt i og hurtigt op idet jeg tænker, at det på sigt vil være vejen til at få smidt mig selv en del i bassinet. Igen i dag sindssygt lækkert at se solen skinne igennem det blå vand på udendørsbassinet og jeg var helt aLone meget af tiden. Very nice.

Senere noget ashtanga. Var ellers meget stolt af ikke at købe sødt på vej hjem fra svømmestadion og så faldt jeg alligevel i. Nå i morgen er der atter en dag og har mere haj status at jagte.

På gensyn i loggen med et forhåbentligt godt yoga pas :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Hold da op, et imponerende dagsprogram :smilerock:

Og ja, du har sikkert ret i dine antagelse, at allergivaccinationen må have virket, for jeg er allergisk over for birk og græs, og de har sgu godt nok været helt op at toppe i år. Et stykke tid siden, jeg har været så medtaget som i år ... :rocketwhore:

Thx super - Mr 100 k - løber Henrik :hippy: :1356: Ja og tænkte faktisk på det med allergien da du fornylig i din log beskrev nogle uger med ekstrem træthed, hvilket jo slet ikke ligner dig. Nå under alle omstændigheder ser det ikke ud til, at restitutionen har skadet dig. Keep it up :smilerock:

Træning d 6.7 - fortsat

Yoga

Ashtanga light dvs solhilsner + stående asanas og så var kl bare blevet for mange. Jeg var blevet for sulten bla bla bla. Ingen tvivl om, at egen/hjemme praksis er ideelt når alt spiller men mange dage vil der altså være udfordringer.

Nå vil fortsat arbejde på en daglig praksis one way or another.

Er i øvrigt ved at læse nogle spændende bøger om det her med binyre udbrændthed og kan se, at det under alle omstændigheder kommer til at kræve, at jeg arbejder intenst med vaner vedr mad, vand og nedsat koffein indtag. Elsker jo kaffe og synes faktisk også, at jeg mange steder har haft læst om gode virkninger men kan også genkende det her med at være alt for træt og afhængig af det næste kaffe/sukker fix. Time for a change :wub:

Søde drømme til boardet

Link to comment
Share on other sites

Træning d 7.7

Løb

9 k, Maffetone, roligt og binyrevenligt. Var helt smadret inden men friskede rigtig dejligt op = ultimativt bevis på, hvor vigtigt det er, at jeg holder fast i træningen. Noget jeg helt klart forsyndede mig mod i foråret, hvor for mange dage gik med alt muligt andet og jeg lidt bildte mig ind, at jeg skulle lytte til kroppens træthed.

Havde igen meget store intentioner om hjemme ashtanga men bliver nødt til at revurdere mht hjemmepraksis medmindre, at jeg kunne få gang i noget morgen halløj. Er bare for træt og for sulten når jeg når hertil og et af de binyre venlige råd handler faktisk også om ikke at spise aftensmad for sent. Må lægge hovedet i blød. En ting jeg dog gjorde i foråret var Yin yoga praksis som godt kan udføres ikke så længe efter et måltid. Giver dog bare slet ikke det samme som ashtanga. Fristet af at give Bikram et go.

I dag har jeg arbejdet med kraftigt at reducere i koffein indtag + ikke at indtage ekstra søde og tomme kalorier. Begge dele er lykkedes ganske godt omend jeg sneg mig til en kop kaffe ovenpå frokosten.

Arbejder videre med projekt i morgen.

Søde drømme til boardet

Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share