Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

Træning d 6.8

Løb

45 minutter Maffetone med en slags tantra twist, hvor jeg i et par omgange var oppe at snuse til et tempo med lidt mere pres på kroppen for så at falde tilbage og komme mig under arbejde i et lidt langsommere tempo

Yoga

Halvanden times dejlig Vinyesa der bare fløj afsted.

Ellers igen vågen af mig selv og frisk i morges omend præget af hovedpine og træthed i løbet af meget af dagen. Det går dog klart bedre med min mave og nattesøvn. Håber virkelig ikke, at der er for meget koffein i den koffeinfri kaffe og at det er det der holder mig halvabstinenspræget. Nå i morges havde jeg som det første lyst til min ingefær/citron the, så måske jeg langsomt får vænnet mig fra det koffein fri også.

I morgen morgentræning hos coach H og eftermiddagsyoga :hippy:

Jeg kan se, at vejrudsigten for min ferie mere står på typisk dansk sommer, end rigtig varmt vejr men har stadig dejlige planer for yoga, træning og hygge og måske lidt gråvejr gør det lettere bare at slappe af med en rigtig god bog!!!

Søde drømme til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes da du er noget hårdt ramt af de abstinenser. Så hårdt var det slet ikke for mig at kvitte koffeinet sidst jeg gjorde det, og jeg hældte på det tidspunkt alt alt for meget (og for ussel hospitals-) kaffe svælget.

Så er imponeret over, hvor stålsat du er :)

Jeg synes faktisk, at jeg mærker en effekt af, at drikke mindre kaffe allerede, i form af bedre søvn og mindre svingende blodsukker. Så jeg er glad for, at jeg kiggede forbi i din log og blev inspireret/fik det sidste skub i retning af at skære (ned på) kaffen :)

PS: så tror jeg da ikke, at der er nævneværdig med koffein i koffeinfri kaffe og jeg kan ikke gennemskue, hvorfor den skulle genere vores små og sarte binyrer?

Link to comment
Share on other sites

:hippy:

Dejligt med liv i loggen. Tak for at I orker at læse med.

@jsc - Dejligt at læse, at du mærker en effekt og tak for tilliden med hensyn til min stålsathed. Alt for længe har jeg nu i ret høj grad haft følt mig ret rygradsregnorme agtig. Ja og ville ønske, at jeg selv var i stand til at holde det på den ene gode kop men må erkende, at jeg helt klart har haft indtaget meget store mængder koffein via stærkt espresso pulver. Mht koffeinfri kaffe så tror jeg nok med den gamle benzen metode, at indhold var tæt på 0 men med vand eller CO2 metoden vil der være rester tilbage. Lille oversigt med original artikler nederst i link:

http://www.mayoclinic.org/healthy-living/nutrition-and-healthy-eating/in-depth/caffeine/art-20049372

Ja og jeg tror, at det er derfor, at jeg bliver ved med at have ondt i hovedet. For har jo simpelthen haft indtaget lidt dagligt alligevel, så er nedtrappet men ikke clean. I dag kun en kop decaf i morges, så i morgen skal det være slut.

Mht binyre ting, så ved jeg jo, at du er hard cord intern mediciner (er det ikke infektionsmedicin?) ja og derfor lyder det måske lidt som noget vrøvl. Jeg er jo selv læge igennem mange år, inkl med en forskningsbaggrund (Phd) og indtil for få måneder siden forbandt jeg udelukkende binyreinsufficiens med addisons krise. De seneste måneder har jeg imidlertid læst meget om binyre træthed og nej det er ikke på PubMed for nettet flyder ikke over med videnskabelige artikler om emnet. Evidens eller ej, så passer min baggrund med ekstrem meget astma (pga lægebolig i Odense i 2009), masser af infektioner behandlet med antibiotika, store mængder steroid igennem flere år, der nu næsten er trappet ud til ingenting, samtidig med at jeg bare er blevet mere og mere træt, fyldt med sukker/koffein crawings, dårlig nattesøvn, dårlig mave, vægtøgning, brunfarvning af ar, mærkelige negle, alt sammen passer det på, hvad der bliver beskrevet. Ja og selvom at det bare skulle være fikse ideer/placebo, så får jeg det bedre af at følge de retningslinier, der bliver skitseret.

Koffeinet pisker på bugspytkirtlen der smider en masse insulin ud og får blodsukkeret til at falde hurtigt og problemet ved binyretrætheden, så at det lave cortisol gør det sværere at mobilisere oplagret glycogen og fede syrer til at stabilisere blodsukkeret. Skriver det af almen interesse for er selvfølgelig basal fysiologi for dig jsc :sun:

Og for at minde mig selv om at decaf er en vigtig del af rejsen til at få det bedre. Det er mærkeligt at tænke på alt, hvad der er sket de sidste 5 år og ja må holde fast i, at jeg er blevet en mere ydmyg person og mere taknemmelig for hvert pas.

@mvp :hippy: :sun: Velkommen i loggen og også til dig tak for tilliden mht, at jeg træner meget. Well det gør jeg nu ikke sammenlignet med tidligere og selvfølgelig er jeg blevet 5 år ældre men har nu stadig ikke opgivet tanken om at komme i lidt bedre form.

Yoga er jo meget fredeligt så du behøver da vist ikke blive indlagt nogen steder :1112:

Træning d 7.8

Morgen tortur med coach H

Så er det slut med pullermuse faktor og træner har smidt fløjshandskerne. Også på den front tid til at energien gerne må begynde at flyde. Ovenpå 8 minutter på bånd, hældning 15 %, 777 m C2 landede jeg i en sand cirkel fra helvede trillet igennem x 3

12 gentagelser (bliver virkelig hurtigt meget muskuløs så ikke så tungt)

Clean push & press med vægtstang

Biceps fidus med tov

KB svings med 1 arm

Jumpsquats

Viber ting - skulderøvelse

Søstjerne maveøvelse

Derefter blev jeg sendt ud på trappen med 5 kgs håndvægte i hænderne, op og ned fra kælder til 4 sal, 2 trin ad gangen x 5

Yoga

Halvanden dejlig time meget dynamisk med lærer jeg ikke havde mødt før. Vi blev både sendt i hovedstand, skulderstand, fuld bro og med forberedelser til en foramsstand, hvor vi fra delfinen prøvede at lette med et ben ad gangen og det andet i vejret.

Very very nice :hippy:

Søde drømme

Har iøvrigt indscannet en sød cartoon fra bog om adrenal fatique men pdf billede er for stort, så skal lige lege lidt mere med Mac

Link to comment
Share on other sites

Træning d 8.8

Spin

1 h, masser af god intensitet.

Tiltrods for at jeg først sov halvsent, ja så var jeg alligevel vågen af mig selv 4.26 og nåede en masse gode ting inden morgen træning og afslutning på job. Mangler dog stadig noget vagtplanlægnings halløj men det må blive i morgen eller søndag.

Ellers bare vanilla chai til morgenmad og ingen koffein fra hverken kaffe, eller "koffeinfri". Ingen hovedpine. Ja så anser fra i dag mig selv for at være CLEAN :hippy: synes allerede, at the somehow smager bedre og er spændt på further detox.

Den gode weekend til boardet!!

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det bare dejligt at høre om folk, der går på ferie, når man selv har holdt al sin egen ;)

Og jo, jeg er infektionsmediciner, og vel også intern mediciner, selvom jeg ikke ved hvor hardcore jeg er ;) Men nok mere nu, hvor jeg er på et perifert sygehus (Kolding) end da jeg var på specialafdeling i Odense :D

Må man spørge om dit speciale? Jeg har prøvet at regne det ud, ud fra din log, men kan ikke ;)

Nå, men det lyder da interessant med koffein, binyrer og blodsukker. Man skulle synes at problemet var størst i fastende tilstand, hvor man behøver at mobilisere næringsstoffer, i stedet for at bruge de tilgængelige næringsstoffer

Hvordan pisker koffein egentlig på bugspytkirtlen? Via direkte virkning. Uden at have gidet at finde kilder på det, ville jeg synes det var ulogisk, at koffein, som jeg tænker burde burde stimulere det sympatiske nervesystem og fight or flight, skulle udløse insulin, hvilket jeg alt andet lige ville forvente i en situation, hvor parasympaticus var stimuleret? Har du en god artikel, der forklarer det, ville jeg synes der var spændende, at læse den :)

Jeg tænker også på, hvordan det hænger sammen med de epidemiologiske data, der vel tyder på, som jeg forstår det, at kaffe reducerer risikoen for sukkersyge?

Det er virkelig interessant, synes jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det bare dejligt at høre om folk, der går på ferie, når man selv har holdt al sin egen ;)

Og jo, jeg er infektionsmediciner, og vel også intern mediciner, selvom jeg ikke ved hvor hardcore jeg er ;) Men nok mere nu, hvor jeg er på et perifert sygehus (Kolding) end da jeg var på specialafdeling i Odense :D

Må man spørge om dit speciale? Jeg har prøvet at regne det ud, ud fra din log, men kan ikke ;)

Nå, men det lyder da interessant med koffein, binyrer og blodsukker. Man skulle synes at problemet var størst i fastende tilstand, hvor man behøver at mobilisere næringsstoffer, i stedet for at bruge de tilgængelige næringsstoffer

Hvordan pisker koffein egentlig på bugspytkirtlen? Via direkte virkning. Uden at have gidet at finde kilder på det, ville jeg synes det var ulogisk, at koffein, som jeg tænker burde burde stimulere det sympatiske nervesystem og fight or flight, skulle udløse insulin, hvilket jeg alt andet lige ville forvente i en situation, hvor parasympaticus var stimuleret? Har du en god artikel, der forklarer det, ville jeg synes der var spændende, at læse den :)

Jeg tænker også på, hvordan det hænger sammen med de epidemiologiske data, der vel tyder på, som jeg forstår det, at kaffe reducerer risikoen for sukkersyge?

Det er virkelig interessant, synes jeg :)

:hippy: Whoooho @jsc tak for any ways gode hardcore kommentarer og ja du har helt ret i, at det er alt for forenklet fremstillet mht koffein/insulin og det er tankevækkende med kaffens evne til at reducere risikoen for type II diabetes. Jeg vender tilbage med nogle spændende artikler jeg er faldet over, hvor det nok mere repræsentativt beskrives, at excessivt koffein indtag kan medvirke til insulinresistens og dermed problemer med vedvarende lidt for høje insulin niveauer + lave blodsukre og det uden, at der decideret er tale om en diabetes tilstand. Jeg får sygt lyst til kaffe af at søge/læse inkl om kaffens fortrinligheder, så må holde lidt pause ind imellem :blush:

Jeg er på 3. år speciallæge i Onkologi som jo faktisk også er et meget evidens baseret speciale men samtidig så oplever jeg dagligt, at der fortsat er så mange uløste gåder, når det kommer til helt basal tumorbiologi, celler versus miljø, inflammation, ja så det er ikke uvant for mig med ydmygheden omkring, at der er processer i kroppen, som vi endnu ikke forstår. At forundres er imho grundstenen i al forskning.

Trods de gode udsigter i går havde jeg igen ondt i knolden i formiddags og ja var honestly fristet af bare at drikke noget kaffe men holdt fast. I binyre biblen "Adrenal Fatigue", af James Wilson læste jeg desuden, at jeg alligevel kunne glemme alt om koffeinfri kaffe, så kasserede to gode glas :4goodbye:

De gode nyheder er jo så, at jeg sover meget!! bedre om natten, min mave har det fortrinligt og jeg går ikke nærmest i coma når jeg har spist et måltid mad. Har nået mange gode ting og oplever klart mindre crawings efter sukker og salt.

Træning d 9.8

Yoga

2 timers Yin workshop featuring smukke og søde miss Betty Boob = kær gammel veninde. Rigtig hyggeligt.

1 time og 15 minutters Vinyesa

Løb

Ca 11 smukke k i Marselisborgskoven langs århus bugten i perfekt dansk aftensommer. Absolut roligt Maffetone tempo og der må gerne komme flere løbe kilometre på kontoen.

Fortsat god weekend til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

:hippy: Whoooho @jsc tak for any ways gode hardcore kommentarer og ja du har helt ret i, at det er alt for forenklet fremstillet mht koffein/insulin og det er tankevækkende med kaffens evne til at reducere risikoen for type II diabetes. Jeg vender tilbage med nogle spændende artikler jeg er faldet over, hvor det nok mere repræsentativt beskrives, at excessivt koffein indtag kan medvirke til insulinresistens og dermed problemer med vedvarende lidt for høje insulin niveauer + lave blodsukre og det uden, at der decideret er tale om en diabetes tilstand. Jeg får sygt lyst til kaffe af at søge/læse inkl om kaffens fortrinligheder, så må holde lidt pause ind imellem :blush:

Jeg er på 3. år speciallæge i Onkologi som jo faktisk også er et meget evidens baseret speciale men samtidig så oplever jeg dagligt, at der fortsat er så mange uløste gåder, når det kommer til helt basal tumorbiologi, celler versus miljø, inflammation, ja så det er ikke uvant for mig med ydmygheden omkring, at der er processer i kroppen, som vi endnu ikke forstår. At forundres er imho grundstenen i al forskning.

Trods de gode udsigter i går havde jeg igen ondt i knolden i formiddags og ja var honestly fristet af bare at drikke noget kaffe men holdt fast. I binyre biblen "Adrenal Fatigue", af James Wilson læste jeg desuden, at jeg alligevel kunne glemme alt om koffeinfri kaffe, så kasserede to gode glas :4goodbye:

De gode nyheder er jo så, at jeg sover meget!! bedre om natten, min mave har det fortrinligt og jeg går ikke nærmest i coma når jeg har spist et måltid mad. Har nået mange gode ting og oplever klart mindre crawings efter sukker og salt.

Jeg kunne godt forestille mig, at i hvert fald en del af de positive effekter du har af din kaffeabstinensvedholdenhed, simpelthen skyldes den bedre søvn.

Det gør virkelig ikke godt for noget, at sove for lidt og for dårligt gennem længere tid.

Jeg er enig i, at der fordres en stor grad af ydmyghed over for hvor mange ting vi ikke ved om kroppen, både den raske og den syge. Jo mere vi lærer, jo mere kompleks synes jeg kroppens mekanismer, fx reaktioner på medicin er.

Jeg sidder og glæder mig helt til læse de artikler. Altid spændende at komme i dybden med et emne (intern mediciner = nørd) og særligt noget, som berører én selv så dybt :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt forestille mig, at i hvert fald en del af de positive effekter du har af din kaffeabstinensvedholdenhed, simpelthen skyldes den bedre søvn.

Det gør virkelig ikke godt for noget, at sove for lidt og for dårligt gennem længere tid.

Jeg er enig i, at der fordres en stor grad af ydmyghed over for hvor mange ting vi ikke ved om kroppen, både den raske og den syge. Jo mere vi lærer, jo mere kompleks synes jeg kroppens mekanismer, fx reaktioner på medicin er.

Jeg sidder og glæder mig helt til læse de artikler. Altid spændende at komme i dybden med et emne (intern mediciner = nørd) og særligt noget, som berører én selv så dybt :rolleyes:

Helt enig mht vigtigheden af søvn og ja det er faktisk ret fascinerende med samspillet mellem kroppens hormoner, sundhed og sygdom. Glæder mig også selv til at blive klogere.

Træning d 10.8

Yoga

Bikram 90 minutter. Føltes virkelig som en let og god praksis. Varmen generede mig ikke. Svedte som jeg ved ikke hvad og havde ikke astma bagefter. For første gang i en uge ikke ondt i hovedet.

Bagefter tog jeg på hospitalet for den store kontor udmugning, vagtplanlægning og ting jeg bare ikke nåede i slutningen af sidste uge fordi der har haft været så meget tryk på. Nu sommerferie for alvor med ro i sjælen.

Faldt også over halvandet glas med dejlig koffeinfri kaffe fra Nescafé :tongue4: Puttede dem helt op på øverste hylde i min reol. Who knows om der kommer en dag, hvor jeg alligevel kan liste mig til et lille glas. Nå alt andet lige har jeg det så markant bedre uden koffein, så must be strong. Endte også med næsten at sove over mig, efter først at have været ret tidligt vågen fordi jeg var sulten ovenpå moderat fødeindtag i går. Dette endnu et godt udtryk for, at det går bedre med mere stabile blodsukker niveauer. Trillede hjem ved halvotte tiden og forkælede mig selv med take away sushi. I morgen tidlig spin, så aflevere cykel inden allergi vaccination og forhåbentlig mere Bikram. Af en eller anden grund fungerer månedsabonnement hos Yoga Collective ikke 100 % endnu, så kan ikke booke men altid noget at have lidt at vælge imellem. Planen umiddelbart at lade koffein detox gå direkte over i sukker detox men skejede godt nok ud i yndlingsskumfiduser i dag :blush:

Søde drømme til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Nu er det virkelig (altså virkelig) ikke for at være ondskabsfuld, men nu hvor du har tændt for min indre nørd, er jeg jo så småt begyndt at læse om koffein. Jeg saksede nedenstående om indholdet af koffein i chokolade. Jeg viste det egentlig godt, men havde glemt det. Skal man gå fuldstændig kold kalkun, bør det overvejes.

I det mindste er der ikke koffein i rødvin. Tror jeg.

Caffeine in Chocolate

Slim-Fast Chocolate Beverages (1 serving) - 20 mg

Dark Chocolate (1 oz) - 20 mg

Milk Chocolate (1 oz) - 6 mg

Chocolate Milk (8 oz) - 4 mg

White Chocolate (1 oz) - 0 mg

Yoo-Hoo (8 oz) - 0 mg

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Nu er det virkelig (altså virkelig) ikke for at være ondskabsfuld, men nu hvor du har tændt for min indre nørd, er jeg jo så småt begyndt at læse om koffein. Jeg saksede nedenstående om indholdet af koffein i chokolade. Jeg viste det egentlig godt, men havde glemt det. Skal man gå fuldstændig kold kalkun, bør det overvejes.

I det mindste er der ikke koffein i rødvin. Tror jeg.

Caffeine in Chocolate

Slim-Fast Chocolate Beverages (1 serving) - 20 mg

Dark Chocolate (1 oz) - 20 mg

Milk Chocolate (1 oz) - 6 mg

Chocolate Milk (8 oz) - 4 mg

White Chocolate (1 oz) - 0 mg

Yoo-Hoo (8 oz) - 0 mg

:rolleyes::laugh::bigsmile::4smartass:

Hæ hæ troede faktisk, at det var ironisk da du skrev det med at føle dig berørt af emnet men kan godt se, at det alligevel interesserer dig - inspirerende :hippy:

Måske derfor, at jeg følte mig komplet "high on life" da jeg fredag havde spist en kakao bar fra en helsekostbutik og bare havde lyst til at åbne en flaske bobler. Og nej vist ikke koffein i rødvin, så måske det jeg bare skulle kaste mig over i sensommeren :innocent:

Ja og definitionen på ondskabsfuldshed er i min verden pt når verdamte Baresso sender tykke dunste af stærk mokka ud over hele Banegårdspladsen netop når jeg cykler forbi, eller det gigantiske Starbucks skilt der lokker, da jeg fx i morges kom ud fra himmelsk yoga. Nu hvor jeg mere er ovre de fysiske abstinenser er der mere overskud til at savne hyggen, smagen, kicket. Nå når det er skrevet, så får jeg sovet så godt i tiden. Føles som at indhente en mangel på søvn fra de sidste mange år. Smagsløg begynder også mere at kunne værdsætte morgentheen og fx til Bikram yoga sveder jeg meget lettere i varmen. Selv allergi vaccination inkl medicin i dag føltes mindre belastende.

Træning d 11.8

Yoga

Morgen:

Hatha flow 1 time + 30 minutter med super dygtig instruktør T, nok det tætteste på ashtanga jeg har dyrket i det nye sted og ja kan virkelig godt lide, at vi får både hoved og skulder stand med + bagoverbøjninger i bro.

Aften:

Bikram 90 minutter, meget dejlig praksis. Cardio er no go ovenpå vaccination men gik vist lige an at tage Bikram klasse.

I morgen tidlig coach H og så får vi se, hvad der ellers bliver overskud til.

Er i gang med Hanne Vibeke Holst's "Knud den store" ufatteligt rart at læse mere end 2 sider ad gangen inden sovetid.

Den gode uge til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 12.8

Morgentræning coach H

8 minutter på løbebånd, hældning 15 %, 777 m på C2

Pull down til bryst 15 gentagelser

Op på kasse 1 ben ad gangen 12 med hvert ben

Skulderøvelse med løft af mini vægte med maximal kontraktion imellem skulderbladene, til siden, skråt og frem

Sidebøjninger 12 til hver side

Planke 40 sek

Bølgen med tungt tov 25 stks

Sumo squat med KB 24 kg 12 stk

Trillede igennem cirkel x 3

Herefter mave/core øvelser + lidt balle og inderlårsøvelse.

Yoga

Halvanden times ashtanga klasse inkl nogle mere krævende stillinger :hippy:

Tredje dag uden den store cardio aktivitet men planlægger i den grad revanche i morgen og har købt nye fine løbesko, ASICS Tri Noosa, som jeg har været super glad for det sidste halve år.

:hippy:

Træner H blev i øvrigt ved med at tale om kaffe :omg::omg: savner det men nyder at sove godt!!! Forhåbentlig aftager trangen lidt med tiden :4whistling: :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 13.8

Yoga

Vinyesa - 1 time 15 minutter, yoga lærer T har allerede et godt blik for mine stramme hofter og er rigtig god til at anvise super løsne op stillinger. En af de (for mig) mest udfordrende kan jeg kun udføre sådan lidt kugle agtigt på gulvet foldet ind i mig selv. Ja og jeg fik totalt grineflip da hun samtidig beskrev, at det var den stilling vi alle burde udføre minimum 5 minutter om dagen mens vi spiser cornflakes, børster tænder etc etc...

Chandra - blid form - 1 time og 30 minutter

Her dukkede super søde veninde B aka Betty Boop op og deltog og helt genialt at kunne mødes tilfældigt i på den måde i DK´s næststørste by. Noget af det jeg holder allermest af ved Århus.

Løb

Ca 11 dejlige k i nye skønne løbesko, sol og masser af smukke kig ud over Århus bugten fra Marselisborgskoven.

Må få løbet nogle flere kilometer, så jeg atter kan føle mig som løber :hippy:

Har tjekket programmet i Bikram shala men tror mest, at resten af dagen står på husalfeprojekter og en ny god bog her i troldehulen. Måske noget bage projekt.

Investerede også i nogle nye spændende og lidt spicy theer i dag. Kaffe trang er stærk men mange gode indikationer på, at jeg gør det rigtige. Fortæller mig selv, at det forhold, at jeg savner kaffen, på ingen måde er synonymt med, at det ikke var skadeligt for mig. Ligesom med alle andre ting vi kan være afhængige eller besatte af.

God dag til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

:hippy: Ja og så mens min egen research lige er lidt på stand by, så omsider en artikel, der fortæller noget fornuftigt om, hvorfor det ikke nødvendigvis er for alle at indtage større mængder koffein. Lige vand på min (kaffe) mølle. For andre er det helt sikkert sundt men ikke, hvis der er tale om et misbrug/overforbrug/afhængighed, hvor de negative effekter overstiger gevinsten. Meget spændende og absolut nogle brugbare links i bunden af artiklen, som jeg glæder mig til at udforske:

http://www.elephantjournal.com/2014/08/10-reasons-to-quit-your-coffee/

Og så lige et gammelt hit, der har fået en revival på en af mine playlister

https://www.youtube.com/watch?v=gYEyJiqSgMw

Søde drømme til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 14.8

​Morgen training coach H

Løbebånd hældning 15 % 8 min gå tempo

Concept 2 40/20 x 7

4 1/2 etage med 5 kg's håndvægt i hver arm, 2 trin ad gangen x 3

KB swings one arm 10 stk med hver arm

Clean & press med almindelig vægtstang x 12

TRX one legged pistols 2 x 5 med hvert ben

Østtysker (skal nok prøve at få beskevet hvad det er)

4 1/2 etage uden håndvægt, 2 trin ad gangen x 5

Cirkel igen

4 1/2 etage med 5 kg's håndvægt i hver arm, 2 trid ad gangen x 3

Cirkel igen

Tilsidst en masse mave/ryg/balle øvelse på gulv

Undervejs trænede vi med en meget muskuløs og helt sort atlet (håber, at jeg må skrive sådan uden, at det lyder racistisk) Han var virkelig cool. Da jeg så forlader træningsområdet lå han til udstrækning og råbte grinende til mig "Din træner prøver jo på at slå dig ihjel"

:devil::weight_lift: :4boxing:

Ja og det selvfølgelig fordi jeg var presset, svedte og hele tiden mærkede pulsen puste mig i nakken, dryppede også trappeopgangen til, så træner var helt rørt. For nogle år siden ville det have været business as usual men for nu er det så markant en fremgang, at det er virkelig dejligt at mærke. Begynder at kunne presse mig selv lidt igen og først og fremmest nyde at træne :hippy:

Var på fornuftigt indkøb i Netto og var godt nok tæt på at række ud efter den koffein fri kaffe for et quick fix. Ja og i virkeligheden handlede det jo om, at jeg var træt og trængte til at komme hjem til en middagslur ovenpå tidlig morgen, allergi med antihistamin.

Yoga

Hatha flow, halvanden dejlig time. Var godt nok træt i starten men løsnede virkelig dejligt op og vi havde nogle rigtig dejlige twists.

I morgen formiddag mere yoga og forhåbentlig et Bikram fredagspas :hippy:

Søde drømme

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 15.8

Yoga

Hatha flow - 1 time og 30 minutter

Yin - 1 time og 15 minutter

Løb

Ca 10 k

Virkelig dejlig aftentur i skoven med udsigt over bugten omend turen blev meget meget våd til sidst. Havde egentlig overstået de første byger og tænkt, at det var ok. Pludselig så jeg så nærmest en skygge ind over byen og ud i vandet og det viste sig så at være en meget våd byge med kæmpe regndråber.

Glæder mig til mere løb

Ellers ikke så meget nyt :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 16.8

Yoga

Bikram 90 minutter

Kunne godt mærke, at det var først på dagen og at jeg har haft været nogle dage væk fra den slags yoga men samlet set fantastisk som altid. Virkelig meget lyst til meget mere

Hatha flow - 1 time og 15 minutter

Fint "nach-spiel" og klasse med god kombo af først noget meget Yang, dynamiske stillinger og til sidst på timen mere Yin agtig praksis. Tiden fløj og så var det tid for café hygge på Casablanca med sød veninde og yoga sild Betty Boop :hippy:

Løb

Ca 10 k, tog hjemturen helt nede ved vandet og elsker bare følelsen af vådt fast sand under fødderne og bølgerne helt tæt på.

Hvis jeg er tidligt vågen i morgen, løb inden Bikram og udflugt med sød tri veninde J. Ellers måske sidst på dagen.

God energi i dag, så de sidste dages træthed har nok skyldtes allergi + antihistamin, eller også at jeg nu efterhånden er udsovet, eller at mine binyrer er vågnet, eller der var koffein i de petit fours chokolader jeg fik til dessert i eftermiddag :rolleyes::hehe: Any how, 40 dage til jeg er til konference i Madrid, hvor jeg med en vis risiko vil møde dunkle elementer (et dunkelt element so to speak) fra fortiden og jeg har bare besluttet, at jeg ikke vil stå med en fornemmelse af, at mit jakkesæt strammer, eller at jeg ikke kan passe mine aften kjoler, så vil kalde det en 40 dages challenge. Ja og hvis jeg ikke kan spise 100 % sundt/detox, så må jeg jo bare træne noget mere. Fra på mandag er indendørsbassinet på Svømmestadion igen tilgængeligt til kl 21 om aftenen, så ingen undskyldninger :bubblebath:

:hippy: Fortsat god weekend til boardet

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Dine løbeture lyder som balsam for sjælen :)

Jeg ville ønske, at jeg havde løbet sådan, dengang jeg var knapt så tung og kunne løbe langt uden at gå i stykker. Jg blev alligevel ikke farligt meget bedre. Tror jeg er kardio-non responder. Så jeg kunne lige så godt have nydt det ;)

Link to comment
Share on other sites

:shades::shades::shades::blush:

Mhmmm @jsc kan godt se, at det fik en lidt kinky undertone men meningen er nu egentlig bare at stå stærkt og have det godt, så der netop ikke er noget der udarter... ´nuff said :hippy:

Og har i høj grad lært at værdsætte det at kunne løbe i det hele taget men inden Odense og flere år med astma, ledproblemer etc etc, ja der var jeg også bare optaget af at træne hårdere, prøve at kæmpe mig under 40 på 10 k, flere pas og det var aldrig godt nok, tiltrods for, at jeg var i en form, som jeg nok i dag ville give min højre arm for. Tilgengæld havde jeg ikke indsigten omkring hvor forkælet og priviligeret jeg egentlig var. I mine øjne lyder det nu stadig til, at du kunne få nogle gode løbepas, hvis det var det du havde lyst til men når du samtidig skal være stor og stærk, så kan det jo være svært at få det hele :devil:

Træning d 17.8

Yoga

Bikram 90 minutter

Endte med at være i gang med et spændende skrive projekt i går aftes og pludselig var kl over midnat, hvorefter jeg læste i romanen "Signe" af Lars Johansson frem til kl halv tre, så der må definitivt have været koffein i de chokolader. Vågnede tilgengæld først ved 8 tiden og har tilbragt hele eftermiddagen med super hyggelig udflugt til Hoppeballe Mølle med sød veninde, eftermiddagsthe :innocent: og kage.

Det er da det jeg skal lege.. at jeg er sådan lidt aristokratisk, engelsk i det og indtager the fra morgenstunden og i eftermiddagstimen. Bliver nødt til at investere i en silkepyjamas og føle mig trådt ud af "Gensyn med Brideshead" eller noget.... (ovenpå yoga ville jeg have give hvad som helst for en kop god stærk kaffe men holdt stand og fandt en dejlig the i gårdbutikken ved Hoppeballe.

Dejlig uge til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal gå all-in på aristokratiet, så må du supplere silkepyjamassen med stofserviet og servietring i sølv. Og så lover at jeg at hente crumpets med hjem til dig næste gang jeg er derovre. :laugh:

- hilsen englænderen! :shades:

Tak søde god pointe. Du må være min upper class coach :4winkkiss: Hvad mon crumpets er? (der er åbenlyst lang vej for mig) :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Tak søde god pointe. Du må være min upper class coach :4winkkiss: Hvad mon crumpets er? (der er åbenlyst lang vej for mig) :crazy:

Crumpets er et klassisk engelsk lille stykke bagværk, som jeg af og til får cravings efter. Men nu jeg tænker over det, er de vist ikke specielt upper class... mmmmm crumpets. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 18.8

Yoga

Hatha flow - 1 time og 30 minutter

Chandra = blid yoga - 1 time og 15 minutter

Bikram 90 minutter

Ovenpå allergi og antihistamin sent i går aftes var jeg helt bløbbet ud i morges. Var totalt på snooze og havde ingen idé om at alarm angik mig. Derfor noget sent vågen og hektiskt ude af døren men blev alligevel to meget fine formiddagsklasser. Yoga lærer T er virkelig virkelig dygtig og jeg ville virkelig gerne deltage i hendes retreat på Samsø men det falder sammen med konference i Madrid, så går jo ikke.

Derefter salat med laks, avocado, hindbær og cashew nødder og så eftermiddagslur inden et dejligt eftermiddags hot yoga pas. Mødte to søde kolleger der også er blevet hooked. Lidt sjovt fordi jeg igennem mange år har været lidt anderledes med fx min yoga og sidste år blev (kærligt) drillet med "svedehytten" og nu har jeg i hvert fald mødt de første 5 kolleger dernede + en masse andre søde folk. Godt tilfreds med mit "Urban retreat" so far. Savner dog kaffe!!! Beundrer virkelig folk der holder op med at ryge for trangen må være der x 100. Selvfølgelig er der også en forskel i de sundhedsmæssige konsekvenser. Hvis jeg vidste, at jeg kunne holde det til en kop almindelig kaffe, dvs ikke monsterstærk Espresso i excessive mængder, ja så ville det godt nok være dejligt. Prøver lige nu et statement, hvor jeg holder mig til theen men fortæller mig selv, at det måske ikke er et fravalg for altid.

Havde nok også håbet, at kaffe stop i sig selv ville virke mere blodsukker stabiliserende end jeg egentlig oplever det. Ja så har stadig trang til sødt og gør nok også nogle gange lidt et trade off med mig selv, hvor jeg under mig selv lidt lækkert nu hvor jeg ikke kan få kaffe. I´m a f.. addict :omg::omg:

Nå i morgen tidlig træning med coach H. Min far har sendt mig en langtidsvejrudsigt der måske kunne byde på lidt smukkere og varmere vejr den sidste uge i september. Ja og selvom, at jeg egentlig hygger mig trods regnvejret, så ville det da ikke gøre noget.

:hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share