Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

(Tro)faste læsere af denne log følger tæt med i det bedste drama på MOL i nyere tid😀

Håber også du kan finde en måde at nyde den søde og livgivende nektar uden at betale med nattesøvn og binyrer.

Jeg udtrættes mest af og sover bedst på højintensitetstræning. Den absolut bedste sovepille jeg oplevet, var bakkesprinter. Derfor kan jeg også synes det er lidt surt, at Odense er flaa' som en pandkaa' 😉

Link to comment
Share on other sites

(Tro)faste læsere af denne log følger tæt med i det bedste drama på MOL i nyere tid😀

Håber også du kan finde en måde at nyde den søde og livgivende nektar uden at betale med nattesøvn og binyrer.

Jeg udtrættes mest af og sover bedst på højintensitetstræning. Den absolut bedste sovepille jeg oplevet, var bakkesprinter. Derfor kan jeg også synes det er lidt surt, at Odense er flaa' som en pandkaa' 😉

Tak for skønne kommentarer alle 3 :-)

Kort opdatering her fra Billund lufthavn over en dobbelt espresso :hippy: ovenpå nogle superhektiske men egentlig også gode dage. Har taget princippet om Kapha agtigt ikke at sove for meget til mig og lykkedes mig i nattens dybe stille ro at få skrevet ansøgning og sendt af sted i går.

Ind imellem har jeg så haft pakket og ordnet en masse vagt + andre job ting. Om noget har yoga praksis hjulpet mig til at være super fokuseret i nuet + sove godt de timer til kunne blive lidt til ind imellem.

Træning tirsdag d 23.9

Coach H

Skulder core tema

Yoga

Bikram 90 minutter

Træning d 24.9

Løb

5 dejlige morgen k

Var vågen kl 2 ovenpå 5 timers søvn og løb ved 6 tiden for nulstilling inden job

Yoga

90 dejlige Bikram minutter

Træning d 25.9

Coach H

Små kombi sæts af 2 øvelser trillet igennem x 3

Lutter "yndlings" ting; boldburpees, turkish get ups, østtysker, lounges

Yoga

Bikram

Sov nok fra 22.30 til 2 så noget mere træt dag men super glad for, at det lykkedes mig at uploade ansøgning 5.33

Efter yoga hjem og putte tandbørste i kuffert og så afsted til Billund og søvn frem til kl 4 :-)

Ved ikke om jeg får trænet i dag men kuffert proppet med Bikram gear.

Hav en dejlig weekend når I når så langt

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 26.9

Yoga

Bikram light 90 min

Efter at være faret vild i Madrid lykkedes det mig i sidste øjeblik at finde sted, hvor de var vildt søde og kunne sagtens føle instruktioner på spansk. Dog ret primitivt klima system og ind imellem vild air con, så lidt mærkeligt og ikke helt så megen katarsis følelse som hjemme.

Løb

5 k på løbebånd. Super træt inden middag så boostede energi niveau med lidt løb.

Rejser bla med 2 gravide PhD studerende, så helt legalt bare at nippe til lidt Cava og rødvin = godt når nu jeg egentlig er på job fra 7 morgen til 23 aften.

Har min egen Nespresso maskine på værelset men kunne ikke få den til at du i morges.... Tro mig kære læsere jeg prøvede. Og på morgen buffetten lidt kedelig automat espresso men det afholdt mig naturligvis ikke fra at køre 2 x dobbelt espresso ned :heartpump: når nok ikke Bikram yoga i dag med mindre, at jeg beslutter mig for at komme lidt for sent til middag via taxa..

Dejlig weekend til Jer derhjemme. Beklager mit hypokondri men er blevet lidt bekymret for om Bikram gør noget ved mit hår....

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Det var så et problem jeg ikke ville have med Bikram

:laugh::laugh::rolleyes: Så nu ved vi altså, at du er vældig høj, vældig stærk og uden meget hår på hovedet :shades:

Faktisk så var det en af mine yoga veninder Carla, der fortalte om en anden af hendes veninder, der nærmest havde tabt alt håret og vores lærer Ocean kommenterede det ikke, på sådan en lidt påfaldende måde. Hår eller ej, så mærkede jeg under alle omstændigheder INTET til min astma de 5 dage i Madrid og tolker det nok lidt som udtryk for, at hund + hundehår alligevel generer en hel del nede i Bikram sted. Var jo også derfor, at jeg stoppede for et år siden og ja det er meget anstrengende at hoste/harke hele tiden.

Ellers tid for en update :hippy: Møde i Madrid viste sig desværre at være ligeså emotionelt udfordrende som frygtet men fik da fagligt oplevet nogle gode ting og good networking med nogle seje og søde Phd studerende fra Riget.

Så mest motorvej frem og tilbage til konference centret og meget lidt af selve byen. Lykkedes mig dog at holde en kop morgen kaffe stilen og spiste heller ikke så meget til morgenmad/middag. Alt i alt bedre energi end i Barcelona.

Træning d 27.9

Svøm

Ca 1200 m i hotellets pool/spa område, hvor jeg i det hele taget hang ud en samlet times tid og virkelig nød kolde/varme bade, bobler og bare flyden rundt. Var virkelig i oprør da jeg tog hjem fra kongres den dag, så ren balsam for sjælen

Løb

56 minutter på bånd

Træning d 28.9

Restitution

Ingen træning udover emotionel spagat mellem happiness og kvinde på randen af et nervøst sammenbrud

Træning d 29.9

Løb

60 minutter

Træning d 30.9

Løb

54 minutter inden tjek ud og transfer til lufthavn + fly hele dagen

Træning d 1.10

Restitution

Virkelig kvæstet så bare lidt udpakning

Træning d 2.10

Morgentræning coach H

En hel del core træning, masser af pullermuse faktor idet coach godt kunne mærke, at jeg var lidt low på bat

Løb

2 x 25 minutter indendørs løb

Well that´s it & that´s that. Er mega træt efter at have været vågen siden kl 4.

Søde drømme og snart dejlig weeked til boardet

Agter ikke at droppe yoga fuldstændigt men vil prøve at styre uden om Bikram pga hund

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hjem

:4winkkiss: Thx Mr swing King. Good to be back :hippy:

Træning d 3.10

Løb

Ca 10 i super smuk små tåget aften dis helt nede i vandkanten i Århus bugten, begyndende røde farver på træerne og aftensolen der næsten tittede igennem gav alting et helt eventyrligt skær

Er meget glad for at være godt i gang med at løbe igen. Mere af den slags. Savner selvfølgelig Bikram men ikke astma, hvilket var meget tydeligt på min løbetur. Håber på noget svøm henover weekenden

Dejlig af slagsen til boardet :cheer::cheer:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder forjættende med sådan en løbetur. Jeg kan godt savne mine løbeture langs Vejle fjord fra da jeg var et hundrede kilos nips Måske nok mere naturoplevelserne end selve løbet..

Thx doc :hippy: Vejle fjord er da også et helt fantastisk sted at løbe og med dine stærke ben ville du da helt sikkert stadig kunne løbe, hvis det var det du ville :4flex:

Træning d 4.10

Yoga

1 times hjemme Yin

Absolut udfordrende i tiden at være alene på min yoga måtte hjemme. Meget lettere at få tankerne distraheret til fx Bikram men værner om mine luftveje og ja havde i foråret stor glæde af 40 dages hjemme yoga + meditationspraksis, så kun en vej. På sigt skal det nok blive godt

Løb

Ca 10 k, samme tur som i går blot lidt senere, mere højvande, større bølger og endnu mere forløsning + reminder om, hvor megen god energi jeg i tidens løb har haft tanket langs vandet og med smuk udsigt ind over Århus i skumringen.

I det hele taget udfordrende dage men håber, at jeg en dag vil se tilbage og tænke, at jeg gjorde hvad jeg kunne under de givne omstændigheder.

Søde drømme til boardet :heartpump:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er vildt, hvis du kan få lagt en times yoga derhjemme på regelmæssig basis det må være SÅ meget nemmere på hold. Er der ikke andet yoga i Århus, der er værd at tå til?

:hippy: well et godt spørgsmål og selvfølgelig er der muligheder... Yoga Collective hvor jeg var i sommer ville være en men flere af deres hold kan jeg ikke nå til hverdag. Ashtanga stedet "Ancient Bamboo" med min yndlingsinstuktør Mike er indrettet i en fugtskadet kælder dvs no good for astma/skimmelsvamps allergi, Hamsa yoga studie har også haft en gigantisk vandskade og hele gulvet brækket op + affugtere, Ashtanga yoga shalaen har også et fugtproblem og Tanjas nye ashtanga sted er meget elitært, ren Mysore praksis dvs egen praksis og så er det ligeså let at være hjemme. Fitnessworld og FitnessDK har hold og det er værd at overveje men hjemmeyoga er nok ikke sværere end når du svinger de tunge kugler eller kører all out på cykel :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Mine pas er bare maksimalt af et kvarters varighed. Men det er nok ikke det samme. Havde jeg udstyr til regelret styrketræning, trænede jeg snildt en time herhjemme også

Hvad enten det er et langt eller kort pas, styrke eller yoga, så tænker jeg stadig, at udfordringen ved hjemmetræning er de første sekunder. Det at have disciplinen til at få det gjort, når der er alle mulige andre ting der trækker. Ja og især i din verden med familie inkl små børn, må det kræve noget viljestyrke. Til gengæld er der jo også en kollosal frihed i det og hvis jeg kunne få hjemme yogaen til at køre, så vil der være bedre tid og rum for løb, svøm og cykling, som jeg også gerne vil finde plads til. På mange måder så tror jeg også, at der er en anden fordybelse i det for mig ved at være herhjemme. Lige i tiden dog udfordrende at være i selskab med egne tanker/følelser men forhåbentlig bedring på vej.

Træning d 5.10

Pull ups

BW 6 + 5

:devil::devil::devil:

Spin

1 h, ukendt instruktør B med tiny stemme og meget lidt spinning look, der dog endte med at køre en rigtig fin og veldisponeret time med gode fysiologiske tanker bag, god musik og sved på (min) pande.

Svøm

1000 m

Succeskriteriet som tidligere 500 m, så ok men glæder mig virkelig til jeg får bedre fat i det vand og hyppigere komme i det store blå. I morgen åbner de rigtige omklædningsrum med sauna :w00t::w00t: Skal dog allergi vaccineres så planen noget cardio fra morgenstunden.

Nu let frokost og så gøre klar til eftermiddagsyoga..... :hippy: :hippy: :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Jeg er simpelthen så misundelig over at du kan tage pull-ups. :4sport:

Tark søde og tak for den gode snak i går ❤️❤️

I min verden under kategorien første hjælp :hippy:

Snart kan du da sikkert også hive dig op i armene. Og rigtig god bedring med forkølelse. Måske vi ses allerede i morgen ☕️☕️

Ellers spekulerer jeg på om der eksisterer en ICD 10 kode for konstellationen at være heartbroken + at mine nye underboere spiller Hansi Hinterseer alt for højt + søndagsblues fornemmelse i det hele taget 😳😢😫 (og nu synger de med)

Link to comment
Share on other sites

I lige måde smukke. :4winkkiss:

Og er kun glad for at jeg også kan hjælpe dig engang imellem. :1112:

Det lyder som en farlig tilstand - mulig prodromal fase for en F44! :cry:

Jeg anbefaler at du straks henstiller underboer om at skrue ned og/eller udstyrer dig med høreværn. Derudover naturligvis selvforkælelse i koffeinfri udgave.

(og nej, så lidt som jeg træner styrke pt går der lang tid før jeg kan tage bare en enkelt gentagelse... Men en skønne dag. :smile:)

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

I lige måde smukke. :4winkkiss:

Og er kun glad for at jeg også kan hjælpe dig engang imellem. :1112:

Det lyder som en farlig tilstand - mulig prodromal fase for en F44! :cry:

Jeg anbefaler at du straks henstiller underboer om at skrue ned og/eller udstyrer dig med høreværn. Derudover naturligvis selvforkælelse i koffeinfri udgave.

(og nej, så lidt som jeg træner styrke pt går der lang tid før jeg kan tage bare en enkelt gentagelse... Men en skønne dag. :smile:)

❤️❤️😊🌸 jeps pludselig lykkes det og tak for gode råd ven. Måske jeg skal banke på underboens dør iført høreværn og selvforkælelse holder hele vejen. Kommer i tanke om min fordrukne nabo i Odense der tabte sin kat ind i min lejlighed på et tidspunkt, hvor jeg var mest allergisk.

Alt godt herfra :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Tabte sin kat ind i din lejlighed??? :laugh:

Det lyder som en royal-pain-in-the-ass nabo at have, der dog kan generere mange historier som er ustyrligt sjove, når man er kommet nok på afstand til at kunne lægge irritation og arrigskab fra sig. :smile:

Hæ hæ ja lige nøjagtigt. Han var jo en stakkels mand men kat var bare så dårlig timing. Husker også nogle iskolde snefyldte juledage i Odense, hvor jeg tabte først pung, så mobil i sneen og var totally lost in translation men klarede den jo alligevel :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Du kan altid slå igen med denne her:

:biggrin::biggrin::biggrin: :hippy: spitz klasse super yo.. nå nej super løber Henrik Thx

I dag er der så helt stille nedenunder. Måske det er laserstrålerne jeg sendte ned igennem loftet i går.

Noget afbrudt kaotisk søvn, så tændte sove app igen kl 4.30 i stedet for morgen løb og fik et par gode ekstra timer. Ved ikke om det var eftermiddagens decaf. kop Har også fået aften decaf i dag, så nu får vi se. Dagens ultimativt bedste "yoga like" pas var the hos smukke Spinderella og opbyggelige samtaler + hygge. Derudover et varmt aftenbad og min grå Nike joggingdragt + plys flodhest i sofaen. God snak med astma læge i dag og får taget en stribe blodprøver til at belyse trætheds/mave probs etc. Vaccination godt overstået og til aften lykkedes det mig at sende ansøgning til ledelsen om i brugtagning af ny dyr medicin. Når vist ikke mere i dag og skal snart sove inden morgentræning hos coach H. Søde drømme og god uge til boardet på sådan en efterårs ruske dag

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 7.10

Morgentræning coach H

8 min på løbebånd, hurtig gang hældning op til 15 %, armcykel 40:20 7 runder, C2 40:20 5 runder

cirkel bestående af 6 øvelser, 6 gentagelser og trillet igennem x 6

knælende nedtræk til bryst, squat med KB, bænkpres, one arm overhead press med KB, biceps curl, front/lateral raise

Ikke tungt men fin udfordring for udholdenheden og ovenpå gårsdagens vaccination med halvhøj dosis binyrebark hormon var jeg i sådan et lidt badass agtigt lune :devil::devil:

Luftede også lille drømmemål for træner nu hvor jeg alligevel bare skal værne om et roligt liv aLone og klog som han er, anbefalede han mig naturligvis straks at moderere mig lidt. Well måske jeg bare har brug for drømmen om et projekt, der får mig til at træne og så er det mindre vigtigt om det reelt lykkes.... Har tilgengæld tilkendt træner H håneretten, når jeg ender med at erkende, at han har ret.. Well well. Fik også taget en masse blodprøver i dag og på mange måder, så så det slet ikke så skidt ud. Dog undrede det mig lidt, at mit blodsukker allerede halvanden time efter frokost lå under normal området, så måske ikke mærkeligt, at jeg indimellem ryger for langt ned der, mangler nok nogle komplekse kulhydrater til at stabilisere lidt, lidt rigeligt insulin??? Værd at se på. Mit ene cholesterol tal lå også lidt højt men var jo heller ikke faste tal. Nå venter stadig på stofskifte og lidt andet godt.

Havde svømmetøjet i tasken men kom først fra job halvsent i ekstremt dårligt vejr og frøs trods Arcteryx fra top til tå som en lille hund. Er heller ikke sikker på, at aften yoga bliver, så må i gang med plan B for at få det til at lykkes. Ovenpå de her lidt kaotiske dage har jeg omvendt også brug for at være lidt large med det hele. I dag skønt bare at få købt ind og i morgen i gang med at søge om flere gode penge til forskningsprojekter.

Søde drømme :cool::devil:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 8.10

Yoga

Ashtange tom Navasana. Kom til at springe de afsluttende øvelser over da der er en masse svære administrative ting på job i tiden men ellers meget tilfreds med at få gennemført hjemme yoga pas. Havde både svømme og spinning tøj med, men dagen trak i den grad ud på så mange fronter. Blev bla ringet op af Novonordisk fonden der fortalte mig, at de ikke ville behandle vores ansøgning fordi, at rammen var 300-700000 og at jeg kun havde søgt om 284.000 kr :4goodbye::eh::crazy: :4ranting: Så mange timers arbejde for nothing. Var lige ved at græde i telefonen. Nå vi må søge videre og sidst på dagen møde med forhåbentligt kommende forskningsårsstuderende.

Ellers rigtig gode beslutninger truffet og en ny og bedre kurs for mit liv udstukket via nogle lidt roughe erkendelser.

Har nusset mere om drømmemål og tror, at det skal være. I morgen tidlig mere træning med coach H

:hippy: søde drømme fra mig der i dag kom til at drikke eftermiddagskaffe i lutter tristesse over det hele

I morgen må jeg tilbage til bare en enkelt kop, :icecream::sun:

Link to comment
Share on other sites

Loggen er blevet lidt mystisk og forblommet på det seneste, men man spekulerer i, om ikke det drejer sig om hjertesorger? Det er også bedre at skrive sig ud af slige, end at forfalde til et eskalerende misbrug af... kaffe... (Nogen gange er vi MOL-boere lidt tamme ;))

Og det mystiske træningsmål? 😀

Da afsindigt surt med afslaget fra Novo. Man kunne nok have fundet et eller andet til 20000.. 😠

Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share