Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

Træning d 19.4

Yoga

60 dejlige minutter i FW. Kunne så tydeligt mærke, hvordan kroppen efterhånden faldt ned i gear. 

Løb

Hechmann uge 2, dag 2

15 min opvarmning i jog 6.40-6.04, bevægede mig dog ned mod zone Ae2 for at være klar til lidt tempo

10 min Ae2-Ae3 5.22-4.41

5 min jog

3 min i AT første 2 i 4.30 og derefter det sidste minut i 4.22, både kredsløb, lunger og stænger føltes ok med det

15 min afjog i jog-Ae1 tempo

Hjemme masser af god energi til mere declutter + rengøring og forberedelse af foredrag til i morges. Lykkedes med at blive færdig til en god nats søvn og gjorde en kæmpe forskel, at min lejlighed efterhånden er så fin og ren, da jeg i morges skulle op. God oplevelse fra morgenstunden og flere ting, der faldt godt på plads i løbet af dagen. Var dog alligevel lidt træt, så prioriterede posthus tur og tidlig god aftensmad (ovndampet laks, blåbær og avocado) frem for træning. Fik hentet mit Ashwanganda pulver der i Ayurvedisk tradition skulle være Kapha balancerende og både give god søvn + energi. Well yes I know too good to be true, men så er det prøvet. Smager ret træls i varmt vand men skal nok holde Jer spændte læsere orienterede om, hvordan det går. Samlet set så har søvn nu været markant bedre de her sidste uger med yoga, kun kaffe om morgenen og declutter über alles. Anyhow så tænker jeg, at i dag bliver hviledag. Da jeg kørte fra hospitalet havde jeg faktisk alle mulige planer om mere oprydning og vagthalløj men lige nu tror jeg bare, at det mest bliver afslapning. Fik nok alligevel kun en 5-6 timer i nat. 

Dejligt at stængerne fint ville være med til løb i dag. Morgendagens opgave bliver at være færdig i god tid til at nå yoga 16.55 og forhåbentligt løb derefter. 

Søde drømme til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 21.4

Yoga

60 dejlige minutter i FW Dalgas Avenue. Timen fløj afsted og jeg faldt 100 % ned ovenpå en udfordrende dag. 

Bagefter mødte jeg trisild M og en af hendes veninder for hyggelig snak både om træning og fagligt fællesskab

Løb

Hechmann grundtræning uge 2, dag 4

15 min i jog-Ae1 6.40-5.23

15 min i Ae2-Ae3 5.22-4.41

10 min jog

Her skulle jeg så være fortsat med endnu 15 minut i Ae2-Ae3. Kredsløbsmæssigt + lungemæssigt fint men ben stadigt mærkede af tempo løbet tirsdag, så besluttede mig for at dag 2,4, og 6 i programmet, med tempo alle 3 dage, ikke duer lige pt. Så hellere noget 2 + 6 og så nogle af de lidt mere rolige dage oveni. I hvert fald minium 2 dage imellem, at der skal løbes stærkt. 

Træning d 22.4

Yoga

Halvanden times bededagsflow event i FW Scandinavian center - super skønt men også lidt hårdt Vineysa flow. Havde løbeskoene med for 30 minutters jog men så viste det sig pludselig at centret lukkede allerede kl 15, så nåede ikke noget. Ovenpå dejlig halvsen frokost vil det overraske mig om jeg kommer ud at løbe senere i dag. Tilgengæld er to nye afsnit af Big Bang Theory afsnit i aften, idet det jo er fredag. Nogle gange skal der ikke så meget til at gøre mig glad. Var på job fra 9-12.30 og er afsted igen i morgen + formentlig længere tid men skulle gerne nå noget løb i morgen. Programmets dag 6 indeholder bare 2 x 5 min i AT-An1 dvs 4.40 til 4.23. Kan så også se, at jeg huskede forkert da jeg troede, at AT var helt ned til 4.23. Er kun 4.40-4.36, så løb for hurtigt i tirsdag. Well well kun få minutter men burde kunne klare det i morgen. Bortset fra det så virker stængerne 7-9-13 til at have det ok.  

Bliver rart at holde helt fri søndag og mandag-torsdag i næste uge :hippy:

Fortsat god Bededagsferie til boardet 

 

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 23.4

Løb

Hechmann 1/2 marathon grundtræning uge 2, dag 6

Opvarmning 15 min i jog-Ae1 6.40-5.23

6 min i AT-An1 4.39-4.23 skulle kun have været 5 minutter men flød åbenbart for meget væk i egne tanker. 

5 minutters jog

5 minutter i AT-An1 4.34-4.22

15 minutter afjog

Nice & easy med gode stænger. Var ellers katastrofalt tæt på at baile da jeg forlod hospitalet 18.30. Utroligt som træthed i hovedet kan give mig følelsen af uoverkommelig træning og så nød jeg det bare så meget, da jeg landede i FW Jens Baggesens Vej. Efter løb pull ups, håndstandsleg i 3 omgange + lidt mave og skulder øvelser. Derefter take away sushi fra Sota sushi til halv pris og sofa hygge med den sidste "Hunger games" film. Som led i nuværende declutter strategi er jeg begyndt at rydde op i egne ret naive, idylliserende og forfængelige forestillinger om, hvad visse af mine tilsyneladende "venner" egentlig har af interessere i at kende mig. Well ain't pretty!! Time for a change :cry3::w00t::4jumpy:Perspektivet nok heldigvis også, at jeg, i langt højere grad end tidligere, hygger mig i mit eget selskab. Plus føler det meningsfuldt og priviligeret med fx vagtarbejdet sammen med mine yngre kolleger. 

Træning d 24.4

Bodyfit

60 dejlige minutter og i dag havde jeg de blå = 10 kg´s skiver med for bare en anelse mere tungt. Nice!!!

Yoga

60 skønne minutter med masser af gode stræk. Kunne godt lige have brugt sokker og en lille trøje til sidst i forhold til at falde helt ned men var nu ok. 

Bagefter treat i form af skøn café Latte fra Baresso. Skal jo ikke nødvendigvist tidligt op i morgen, så lidt mere kaffe end vanligt og smagte så godt!!!

:hippy: fortsat skøn søndag til boardet 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Træning d 25.4

Løb

40 minutter jog-Ae1 6.40-5.23

Hører dog med, at jeg de første 5 minutter løb langsommere end joggetempo for lige at få gang i stængerne og de sidste 5 minutter snød jeg mig så tilgengæld et godt stykke ind i Ae2 og endte i 5 min/k. Nu havde jeg jo så heller ikke langtur fra i går i kroppen, så passede nok fint nok. I morgen intervaller svarende til grundtræningsuge 3, dag 2. 

Lige om lidt yoga og barre træning. Time flies :wub::hippy:

Ellers lidt toughe ting med at være mere en bitch end vanligt men har bare i nogle situationer været for sød alt for længe....time for a change.

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 25.4 fortsat

Yoga

75 dejlige minutter. Kan mærke, at det er som om, at jeg er blevet stærkere og derfor bedre kan kapere de mange pushups, halvmåner og groovy moves. 

Barre

60 ekstremt vilde minutter. Puuh ha var virkelig ved at bide i græsset i flere omgange. Malene introducerer et nyt yoga fit koncept om nogle uger og det skulle også blive crazy. Aftalte med yoga veninde A, at vi om ikke andet ville være fælles om at gå ned med stil. Hun er total sej cykelsild med bla La Marmotte i bagagen og er også ved at segne under den sindssyge tid ved barren. Bliver bare hårdere og hårdere men ifølge Malene, så er det også et spørgsmål om, at vi bliver bedre og bedre til at aktivere og bruge alle de små muskler. 

Så var det den dag og det var mest godt men nogle ting også svære.... 

Og en lille sang... :cry3:

Link to comment
Share on other sites

22 minutter siden, Devious Builder skrev:

hvad er bodyfit? Er det lav vægt og mange gentagelser?

Yeps det dækker det nok meget godt. En dag som i søndags træner vi mange af muskelgrupperne med noget, der ligner 3 x 16 gentagelser og så varieret mht tempo. Jeg har en enkelt gang haft en Bodyfit instruktør, der kun arbejdede med få gentagelser og opfordrede os til at træne rigtig tungt. Med så mange mennesker på et hold og dårlig mulighed for at rette dårlig teknik etc etc, så kan det bare hurtigt blive risky business i mine øjne. Well dårlig teknik ved mange gentagelser er selvfølgelig også træls men mon ikke, at skadesrisikoen stiger betydeligt ved tung vægt??

For mig der lige nu bruger styrketræningen som støtte til megen anden træning, så er det helt perfekt. Nemt tilgængeligt, god stemning og alligevel efterhånden så begynder jeg at udfordre mig selv lidt i det. Selvom, at mange synes, at det er noget vrøvl når kvinder siger sådan, så bliver jeg faktisk hurtigt noget stærk og pumpet, hvilket ikke specielt er, hvad jeg er efter i øjeblikket.

Faldt i øvrigt over disse oldgamle billeder fra vores kære Hennings log fra fællestræning i Equinox. Henning var altid så sød og positiv men som mange andre har han forladt boardet. 

Træningsnostalgi

Link to comment
Share on other sites

Ikke usansynligt. Bare jævnt trist, da der mangler alle tankerne bagved.

Det kan være fint at læse km, tid og watt osv. men hvis "kampen" om tiden med ungerne og pres på arbejde kommer med ind over sammen med tankerne om mål og træning, er det tifold mere inspirerende læsning. Også mere end det optimale som proffer og semiproffer laver, for det kan man sjældent selv bruge til en hujende f.s.

Men når ikke engang MOLs brugere fører log, så...... æv!

Link to comment
Share on other sites

13 minutter siden, Gregers TF skrev:

Ikke usansynligt. Bare jævnt trist, da der mangler alle tankerne bagved.

Det kan være fint at læse km, tid og watt osv. men hvis "kampen" om tiden med ungerne og pres på arbejde kommer med ind over sammen med tankerne om mål og træning, er det tifold mere inspirerende læsning. Også mere end det optimale som proffer og semiproffer laver, for det kan man sjældent selv bruge til en hujende f.s.

Men når ikke engang MOLs brugere fører log, så...... æv!

Du har helt ret. MOLs logs var faktisk det der inspirerede mig til at løbe for alvor. Fulgte Gadegaards log, og Henriks. Stor inspiration. Det kan dog være svært i en travl hverdag lige at få logget 2 steder.

Jeg skriver faktisk ofte lidt om træningen når jeg opdater endomondo, da det også fungere som min trænings log. Så det er godt og kunne gå tilbage og læse hvordan turen føltes, og ikke kun se tider osv. Jeg har ikke noget imod at vise andre motionister at jeg ikke altid løber og har overskud, men at der også er ture der føles som det rene røv. 

Link to comment
Share on other sites

Læser man kun om andres overskudstræninger får man følelsen af at man selv laver noget skidt og mister lige så stille og roligt motivationen. Læsning om når det (også) går skidt er - måske lidt ondt - pisse vigtigt. I hvert fald for mig. 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

:wub::hippy::4jumpy:wheeeh liv i loggen - tak alle 3 og jeg må sige, at Gregers´ ord meget præcist udtrykker mine egne tanker. Ja og i gamle dage var MOL jo ligesom et helt community, plus at det var mit første bekendtskab med den form for platform til udveksling af synspunkter og kiggen med hos hinanden. Det var jo før facebook/instagram tiden og måske er det i ligeså høj grad dér, at forskellen ligger. Der er så mange andre sociale medier/platforme i dag, hvor folk er engagerede, at der måske bare ikke er tid til MOL. For mig er det nu stadig yndlingsstedet til at opdatere og nedfælde tanker om dagene. 

Træning d 26.4

Yoga

60 skønne minutter i FW, Dalgas Avenue. Kan bare mærke, at yoga er noget helt andet og mere værdifuldt for mig, når jeg praktiserer det regelmæssigt, som i helst dagligt. Når jeg ser tilbage, så var det nok også noget nær mine bedste år, sidst jeg havde det sådan. Således kun en vej = at forfølge det. Jeg er efterhånden meget bevidst om, at jeg sandsynligvis aldrig kommer til at gennemføre en IM og at mit mål snarere skal være, ved hjælp af kost og yoga, at få en sund og velfungerende krop + sjæl :wub::hippy:Dermed ikke være sagt, at jeg ikke stadig vil gøre alt for at optimere løb, svøm og drømmeraceren skal jo også røres lidt. 

Løb

Hechmann grundtræning uge 3, dag 2

15 minutters opvarmning

10 minutter i Ae2-Ae3

3 min i AT, 4.36

15 minutters afjog

Af mystiske grunde i går mærkbart astma. Er ellers længe siden og heldigvis for det. Det var ikke uoverkommeligt i de 3 minutter men var glad for, at det ikke var 2 x 6 min som programmet lægger op til på lørdag. Håbet i dag at nå programmets dag 3 = 70 minutter vekslende mellem jog og Ae2. Kunne være dejligt med en dag, hvor jeg ikke skal ned under 4.56. Senere i eftermiddag yoga og barre. Har nogle job ting, som jeg er nødt til at bakse med men well vejret lægger jo alligevel heller ikke op til totalt ferie halløj.

Dejlig onsdag til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 27.4

Yoga

75 dejlige minutter i Yo. Noget optaget af noget udfordrende arbejdsrelateret og rigtig godt lige at falde ned. Føles helt rigtigt med yoga næsten dagligt. Keep it coming.

Barre

60 hårde minutter. 

Nåede ikke andet da jeg var begravet i min mailboks hele dagen. Ikke optimalt ferieprojekt men om ikke andet, så ved jeg nu, at det er mig pinedød magtpåliggende at finde et dejligt sted at dyrke yoga i min ferie i august. Overvejer lidt Finland, hvor jeg var for nogle år siden. Men det kan jo også være, at Portugal i maj viser sig at være helt helt vidunderligt og så kunne jeg godt finde på at opsøge det igen. Om ikke andet jo også noget varmere. 

Var i øvrigt lidt sjovt, at Arcus skrev om overvejelser vedr at genoptage faste, for i dag fandt jeg også min 5-2 bog frem. Har absolut haft spist sundere og mere mættende de sidste uger, fx hjemme tilberedt kylling, laks, gode bær og grøntsager og min særlige morgengrød med banan, hasselnødder, ingefær, mandelmælk og dadler, blendet og så efterfølgende kogt op med havregryn :clown2: Ja og har meget mindre lyst til sødt når jeg er godt mæt.. well men føler mig nu alligevel sådan lidt tung i det og der var faktisk megen dejlig koncentration i det her med bare at køre i mange timer på urtethe. 

Nå i morgen formiddag/tidlig vil jeg nå over til løbepas og så ellers yoga og bodyfit sidst på dagen. 

Søde drømme til boardet :hippy:

 

Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, Bjergtrold skrev:

Af mystiske grunde i går mærkbart astma. Er ellers længe siden og heldigvis for det.

 

Hmmm, er det egentlig anstrengelsesastma eller pollenallergi, du døjer med? Du har sikkert skrevet om det, men kan ikke huske det :blush:

Lige nu er det vist kun birk, der driller ... Men det er vist også den, der kommer først, skarpt forfulgt af græs. (Det er de to, jeg selv kan reagere på plus kat og hest, men sjovt nok ikke hund).

Link to comment
Share on other sites

58 minutter siden, Henrik S. skrev:

 

Hmmm, er det egentlig anstrengelsesastma eller pollenallergi, du døjer med? Du har sikkert skrevet om det, men kan ikke huske det :blush:

Lige nu er det vist kun birk, der driller ... Men det er vist også den, der kommer først, skarpt forfulgt af græs. (Det er de to, jeg selv kan reagere på plus kat og hest, men sjovt nok ikke hund).

:hippy: Well godt spørgsmål superløber og det er jo kun positivt, at det ikke længere er hver dag, at jeg skriver om astma. Tidligere fyldte det i høj grad mit liv fra morgen til aften. På en priktest er det eneste jeg tåler hest. Måske fordi jeg red da jeg var lille?? Er i hvert fald ekstremt allergisk overfor pollen, dyrehår og nok især svampesporer. Sidstnævnte gik jo helt amok efter nogle måneders ophold i en af Odense Universitetshospitals lejeboliger i forbindelse med det år, hvor jeg arbejdede på OUH. Birk, græs og bynke har jeg jo så haft været igennem et hyposensibiliserings, eller allergivaccinations program for og det har helt sikkert haft gjort en positiv forskel. Får jo efterhånden ganske lidt medicin og det er sjældent, at jeg tænker over astmaen. I årevis efter Odense lød jeg som en anden havnearbejder der rømmede mig i tide og utide og al træning var ekstra udfordrende. Anstrengelse og kulde kan dog sagtens forværre det, hvis noget generer lidt i forvejen og selv små uskyldige øvre luftvejsinfektioner kan hos mig have tendens til meget hurtigt at kravle længere ned i luftvejene. Tænker dog, at  jeg i de senere år (7-9-13) er blevet meget meget bedre til hurtigt at håndtere det. Ja og det var jo også med baggrund i min astma, at jeg var ekstra stolt da jeg sidste sommer steg op fra vandet i Nice. For nogle år siden lå det så absolut ikke i kortene, at jeg skulle kunne havsvømme knapt 4 k i en kaotisk vaskemaskine. Heller ingen tvivl om at yogaen, også hvad astmaen angår, er fantastisk og sjovt nok så er min lungemedicinske kollega fra Rusland meget optaget af, at ligepræcis faste skulle være godt mod astma - what do I know. Jeg kan lige forestille mig russiske badesanatorier med udrensende faste, spa, etc etc. Der er så meget med immunforsvaret som vi stadig kan blive klogere på, hvilket også i tiltagende grad gør sig gældende indenfor min egen faglige verden. 

Ekstra astmamedicin, søvn lidt længere end normalt i går morges + spekulationer, gjorde mig dog ekstremt søvnløs i går aftes/nat og det blev virkelig sent inden jeg sov på cocktail af antihistamin og kodimagnyl. Er tilgengæld kommet gang i gang med John Le Carré's forlæg til "Natportieren, så om ikke andet godt underholdt.

Vil dog stadig prøve at gennemføre planen med at komme over for at løbe og så senere i eftermiddag yoga og bodyfit.

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 28.4 del 1

Løb

Hechmann 1/2 marathon grundtræning uge 3, dag 4

20 min jog-Ae1

10 min Ae2-Ae3

10 min jog

10 min Ae2-Ae3

20 min jog-Ae1

Ihhh omsider et løbepas, hvor både ben, kredsløb og vejrtrækning havde det godt, havde overskud og hvor var det bare skønt. Ramte lynhurtigt joggetempo og kom fint ind i Ae1 og lå stabilt der et godt stykke tid, inden de lidt hurtigere perioder. Disse blev løbet ret ens med de første 5 bevægende mig ned mod Ae3 og derefter 5 minutter, hvor jeg listede mig fra 4.55 ned til 4.39. Føltes jævnt/friskt men ikke hurtigt hurtigt. Nice. Mentalt tænkte jeg, at de sidste 20 minutter måske kunne virke lidt lange men det var jo bare en lille investering i at blive i øjeblikket og pludselig var de væk. I mit nuværende program går jeg jo ikke op i samlede tider/tilbagelagte kilometer men noterer mig da lige gennemsnitstempoet inden jeg hopper af båndet. Under min første Hechmann periode lå gennemsnitstempoet typisk omkring 6.15 min/k mens jeg en dag som i dag sniger mig ned omkring 5.39 inkl de helt langsomme joggepas. Igen for mig en indikation af, at programmet virker, hvis bare jeg sikrer mig, at kroppen holder :clown2:

Lige om snart yoga men har frameldt mig bodyfit for at kunne nå lidt mere inden job i morgen. Selvom, at det føltes godt og nemt at løbe i dag, så siger det alligevel netop noget om, hvor godt og vigtigt det er at restituere ordentligt. Hvor meget der er at vinde ved at bakke lidt af ind imellem. Less is more. Yoga vil jeg dog ikke gå glip af. 

Link to comment
Share on other sites

Træning d 28.4 del 2

Yoga

60 fine minutter

Inden var jeg faktisk kortvarigt faldet i søvn = lille powernap. Vigtigst i dag, at jeg umiddelbart havde lyst til at køre forbi kiosk for slik til dessert men i forbindelse med afspændingen kunne jeg meget mere mærke, at jeg stadig var lidt mæt ovenpå frokost og nok snarere tørstig. Så kørte den direkte vej hjem, hvor jeg nu drikker ekstra vand. Ville ønske, at det kunne blive starten på en ny god trend. Og igen 100 % beviset på, hvorfor, at yoga er så suverænt godt for mig. Mere i morgen. Håber, at jeg kan sove i nat. 

:cheer: Sov sødt MOL

Link to comment
Share on other sites

På 26/4/2016 at 19:40 , Arcus skrev:

Mon ikke Endomondo osv. har taget over for dem af os der primært dyrker motion?

det ser jeg selv i min cykelklub. Jeg forstår bare ikke at flere danskere ikke har lyst til at debatere deres træning med hinanden. Det er MOL's online logbog et fantastisk medie til.

Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, Devious Builder skrev:

det ser jeg selv i min cykelklub. Jeg forstår bare ikke at flere danskere ikke har lyst til at debatere deres træning med hinanden. Det er MOL's online logbog et fantastisk medie til.

:hippy: Indeed og thumbs up til, at du nåede flyet i går :4jumpy:

Træning d 29.4

Restitution

Lykkedes fint med at komme op og på job og fik godt styr på mange ting. Endte med at blive hængende til kl omkring 18 og kunne mærke, at det var rigeligt med hjernegymnastik for dagen, så fik bare købt ind og hygget mig hjemme. 

Træning d 30.4

Yoga

60 dejlige minutter med instruktør J i FW Scandinavian center. Samme instruktør som forleden og jeg blev absolut endnu mere fan i dag. Rigtig dejlig klasse med gode stræk og god fornemmelse af, at kroppen løsner op :hippy:

Løb

Hechmann 1/2 marathon grundtræning uge 3, dag 6

15 minutters opvarmning. Tulrede 5 minutter i sub jogge tempo men var ligeså meget for at finde mig selv ovenpå yogaen. Allerede inden 7 minutter ovre i Ae1 tempo og pressede faktisk citronen med tempo ned omkring 5 min/k dvs i Ae2 for lige at få flyttet fusserne.

Derefter 2 x 6 min i AT-An1, løb dem stort set ens med 4 minutter i 4.36, 1 minut i 4.30 og så det sidste minut i 4.24. Føltes absolut lettere anden gang og samlet set rimelig behagelig / jævn følelse, så længe at tempoet er over 4.30. Selvfølgelig, så er 6 minutter ikke så lang tid men jeg tænker alligevel, at hvis jeg kan holde 4.36 i 6, så kan jeg også holde det i 10 og ja.... i dag god fornemmelse af, at det bliver lettere og lettere. Hope so og 7-9-13 no probs med fascier, muskler eller led. 

Ude i forårsluften mindedes jeg mine lange skov løbe ture sidste år frem mod IM og det kan jeg nu godt savne. Well opfatter min nuværende løbetræning som lidt at lære alfabetet forfra og så kan det sagtens være, at jeg på sigt kommer til at løbetræne meget mere inkl udenfor. I morgen mere yoga og Bodyfit. Lidt styrketræning er nu godt, men det som jeg nyder ved mine nuværende yoga klasser i FW er nu, at de i høj grad handler om stræk og flow, snarere end en masse pushups og styrke halløj, som Yo nogle gange ender med at være. Kan vel bare godt lide tingene lidt hver for sig. 

Nå måske en lille powernap og så mad hos god veninde senere. Dejlig dag til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Update

Uha som tiden flyver men det er selvfølgelig også kun torsdag i dag.

Træning d 1.5

Yoga

60 minutter Vinyesa flow

60 minutter Hatha

Begge klasser som Heat Wave koncept i FW Nørrebrogade. Slet ikke så varmt og intenst som Bikram men stadig fint og en rigtig god lærer på begge 

Træning d 2.5

Løb

Hechmann grundtræning uge 4 dag 1, 40 minutter i jog-Ae1. Var også tilmeldt noget yoga men lidt træt i kroppen, så fint bare med en ting

Træning d 3.5

Yoga

60 minutter FW JBV Vinyesa flow, dejlig time, hvor jeg var rigtig træt inden, at jeg drog afsted og så pludselig fandt ro og god energi

Løb

Hechmann grundtræning uge 4, dag 2

15 minutter jog

5 min Ae3 4.55-4.41

5 minutter jog

5 minutter AT 4.40-4.36

15 minutter jog

derefter nogle pull ups BW og håndstandshalløj. Very nice

Træning d 4.5

Restitution. 

Blev allergivaccineret. Var tilmeldt yoga men sent på dagen og trængte bare til at komme hjem pga en masse jobmæssige udfordringer. Ifølge astma læge, såkan jeg formentlig stoppe efter næste gang og ja det vil faktisk være rart at være fri for cytokin storm og det også selvom, at jeg ikke er nær så dårlig og uarbejdsdygtig som for år tilbage. 

Træning d 5.5

Yoga

Halvanden times dejlig event i formiddag. 

Løb

Hechmann grundtræning uge 4, dag 4

15 min jog-Ae1 6.40-5.18

15 min Ae2-Ae3 5.18-4.36

10 min jog

15 min Ae2-Ae3

15 min jog (-Ae2)

Zonerne lidt anderledes da jeg trænede på et gammelt løbebånd i FW Nørrebrogade, der kun havde km/h som output. Gik nu fint alligevel og for den sidste afjog gled benene af sig selv op i det højere tempo. 

Ellers i gang med at rydde godt op i flere ting. I morgen job og så weekend.

Fortsat dejlig solskinsaften til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 6.5

Yoga

1 times skøn hatha yoga JBV

Løb

30 minutter jog-Ae1

Træning d 7.5

Yoga

Skøn yoga med fantastisk instruktør Mariam, JBV. Hvis jeg en dag kunne få det til at passe ville jeg ekstremt gerne dobbelt time onsdag aften men det er nok lige det seneste, hvis jeg skal hænge ud på job og først komme hjem efter yoga omkring kl 22. I gamle dage var næsten alle mine trænings/job dage sådan ... 

Løb

Hechmann 1/2 marathon grundtræning uge 4, dag 6

15 minutter opvarmning i jog-Ae1 omend jeg de sidste minutter var nede og lugte lidt til AT og An1

3 x 5 min i AT-An1

1. 3 minutter i 4.36, 1 i 4.30 og så det sidste i 4.22

2. 3 minutter i 4.34, 1 i 4.30 og det sidste i 4.22

3. 3 minutter i 4.32, 1 i 4.28 og det sidste i 4.20

Very nice. God fornemmelse af lidt fart i stængerne men ikke som max max overhovedet. 4 minutters jog indimellem 1 og 2.

15 minutters afjog

Er booket ind til dejlig yoga de næste mange dage. Fantastisk søvn i nat. 

Den gode solweekend til boardet :hippy:

 

Link to comment
Share on other sites

Træning d 8.5

Yoga

Skøn Vinyesa flow time i Scandinavian center.

Var også tilmeldt bodyfit men ovenpå 2 glas god hvidvin hos god ven og kollega L i går, følte jeg mig ærlig talt noget tømmermændsramt :w00t:

Kan ikke rigtig finde ud af om det kunne være dejligt at løbe en lille tur, crashe i bikinien i haven eller sove middagslur... En form for træthed og rådvildhed der nok ofte peger i retning af det sidste. Har også arbejde at gøre men synes ikke, at hjerne er så samlet. 

Note to self: Ipod nano kan ikke tåle 40 grader i vaskemaskinen sammen med alt træningstøjet :4jumpy::sleepy::4oops:

Solhilsner til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share