Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

Træning d 15.3

Løb

Distance 1 time og 56 minutter. Smuk tur i solen med kig ud over vilde bølger i Århusbugten. Havde energi gel med 1 stk, som jeg begyndte at trække på efter ca 50 minutter og det fungerede ret godt. Fik ikke ondt i maven og klart følelsen af, at det gav noget godt til at holde pulsen oppe. Også god fornemmelse af, at stængerne ligeså stille vænner sig til langturene + træning i det hele taget. Well der skal også noget til.

Har iført mig mere blødt og varmt træningstøj nu, så jeg forhåbentligt kan få fyret solhilsner af senere :hippy:

Lige nu kunne jeg bare lægge mig ned og sove :sleeping:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 16.3

Bike

45 minutter

Planen svøm i eftermiddag men som dagen skred frem blev det vist bare mere og mere tydeligt, at jeg ikke sniger mig uden om influenzaen denne gang. Hæs som en krage, febril, omtåget og ultra slow i knolden. I Barcelona hostede en af mine medrejsende helt vildt i 3 dage, så er nok blevet smittet af dræber virus fra Sjælland. LIgger totalt brak indtil det går sikkert fremad og må så bare håbe, at der er lidt af formen tilbage på den anden side.

Søde drømme til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 16.3

Bike

45 minutter

Planen svøm i eftermiddag men som dagen skred frem blev det vist bare mere og mere tydeligt, at jeg ikke sniger mig uden om influenzaen denne gang. Hæs som en krage, febril, omtåget og ultra slow i knolden. I Barcelona hostede en af mine medrejsende helt vildt i 3 dage, så er nok blevet smittet af dræber virus fra Sjælland. LIgger totalt brak indtil det går sikkert fremad og må så bare håbe, at der er lidt af formen tilbage på den anden side.

Søde drømme til boardet :hippy:

Du er da vel vaccineret? 😉
Link to comment
Share on other sites

@Gregers - mange tak seje cykeltrold

@jsc - selvfølgelig :1112: men som du selv skrev på et tidspunkt, så har der jo haft været megen tvivl om den gav særligt god dækning i år. Måske er det heller ikke rigtig influenza men snarere bare noget øvre luftvejsinfektion. Kan i hvert fald ikke sige et kvæk og bliver hurtigt meget træt.

@Henrik - thx og også god bedring til dig i din lejr :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Når man peger fingre af andre, peger der tre fingre tilbage på én selv: over dagen i går begyndte jeg at hoste og har ligget og svedt hele natten og havde 39 i temp til morgen. Instant karma

Åhhh nej :1112: Rigtig god bedring strong man :4flex:

Jeg havde slet ikke opdaget fingerpegningen men lyder stadig som en syret undulat, som en god ven påpegede det i telefonen. Virkelig surt at være væk fra både job og træning men kan ligesom ikke være anderledes. Vil huske at værdsætte det at være rask og rørig når jeg forhåbentlig når dertil i løbet af nogle dage. Satser på at få smidt mig på måtten til noget Yin yoga, som jeg vist bedre kan overskue nu hvor mine luftveje næppe vil medvirke til noget Ujjayi vejrtrækning.

Den gode dag til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Det var også mest min vaccinationskommentar

Tror dog ikke det er influenza, for mit vedkommende. Den bette har været syg med falsk strubehoste og har givet det videre til sin far.

Og ligeledes god bedring til dig

Thx Doc og falsk strubehoste lyder nu heller ikke rart

Personligt er jeg heller ikke sikker på, at det er ægte flu jeg har haft samlet op og har fx også fulgt astmalæges anbefaling om bredspektret antibiotika når jeg har luftvejsinfektion. Uden at gå i deltaljer så har jeg klart en fornemmelse af, at det hjælper.

Træning d 18.3

Yoga

Yin

1 h

Meget tilgængeligt, nice & slow og klart med følelse af, at det giver noget ro og koncentration. Dog ikke helt så potent som ashtanga moves, så håber at kunne genoptage det lidt før eller siden.

Link to comment
Share on other sites

.......Dog ikke helt så potent som ashtanga moves, så håber at kunne genoptage det lidt før eller siden.

Well selvom, at jeg skrev sådan i går, så endte jeg faktisk med, ovenpå yogaen, at få mig en rigtig god morfar i sofaen og da jeg efterfølgende vågnede følte jeg mig markant bedre. Ovenpå smuttur til købmanden kunne jeg så alligevel godt mærke, at jeg stadig var syg men alligevel. Der sker noget i kroppen når den parasympatiske del af det autonome nervesystem får lov til at tage over. I dag er jeg decideret begyndt at føle mig lidt rastløs herhjemme, så forhåbentlig bedring på vej og ville virkelig være dejligt at kunne jobbe i morgen :innocent:

Træning d 19.3

Yoga

Yin

50 minutter. Blev alligevel lidt for urolig indeni hovedet oveni inaktivitetsrastløshed. Formentlig derfor, at jeg skulle have snuppet nogle flere stillinger + noget afspænding men det blev ikke i dag :heartpump:

Pønser på at teste om jeg kunne holde til at være lidt ude og måske i gang til en enkelt træningssession..... :freaked: :freaked: :heartpump:

Solhilsner til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 20.3

Yoga

Ashtanga primary series tom Navasana

Ihhhh hvor var det dejligt. Blev hverken til anden træning i går, eller job i dag, da krop stadig føltes udmattet og inficeret og ja dagen i dag, egentlig med et klarsyn, der dog samtidigt føltes ret solformørkelsesagtigt indeni. Samtidigt tid for at stoppe med at trøste/forkæle mig selv med sødt og lækkert pga sygdom, så summa summarum ret sort indeni knolden, da jeg kastede mig på måtten og ja på forunderligste vis, så fik jeg det så ekstremt meget bedre, efterhånden som jeg gled igennem øvelserne. Var 3. dag med hjemmepraksis og så ved jeg jo fra tidligere, at det er skrøbeligt men vil virkelig gerne blive ved. Som afspænding fik jeg også genoptaget noget meditation. Også mere af det og også selvom, at det minder mig om, at jeg på sin vis nok har haft kørt lidt i ring det sidste år og omtrent er samme sted, som til påske 2014 på mange fronter. Scary stuff :freaked: og lidt :1112: til mig selv!!!

Meditation

11 minutter

6 minutter guidet og så 5 minutter stille med klokker x 1 i minuttet. For et år siden brugte jeg meget at tælle til 10 vejrtrækninger og så tælle ned igen = langsomt mærke, at der gik færre og færre vejrtrækninger pr minut.

Håber Håber at være frisk til at komme lidt ud i morgen :headphonedance::clown2:

Den gode weekend til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 21.3

Bike

63 vidunderlige minutter, gennemsnitspuls 82 % af max. Ved ikke om det lå lidt over niveau pga friske ben, eller at kroppen var lidt chokeret over at skulle lidt i gang igen. Anyhow rigtig dejligt at røre mig lidt og rart med lidt liv, inkl sludren med tri kammerat M, der ville have at jeg skulle være stand in på et løbe/svømme arrangement først i juni a´la Ø til Ø. Da vi kom til at tale Nice fremhævede både M og hans kæreste det salte vand, de store bølger og stejle opstigninger + bjergcykelturen :omg::hehe::clown2: Ja ja det bliver en lang dag men det er mit drømmemål og jeg giver ikke op endnu men er forberedt på lidt af hvert - "It aint't over till the fat lady sings", som jeg sidst tænkte på da jeg kravlede 200 m ned og op ad stejle bjergvægge i "Cirque de la Solitude" på GR20, Korsika med højdeskrækken helt uden på tøjet.

Yoga

Ashtanga, 1. serie tom Navasana + afsluttende øvelser. Sprang dog afspænding og meditation over i dag men stadig super super dejligt.

Var meget tidligt vågen i morges og ovenpå lidt morgenmad + kaffe faldt jeg i søvn igen med altandøren på klem og lige præcis sådan en dejlig blød følelse af fredfyldthed og ro, som ligepræcis ashtanga yoga bringer med sig. Husker perioder med megen ashtanga yoga, hvor jeg om morgenen kunne glæde mig til øjeblikket om aftenen, hvor hovedet rammer puden og jeg bare snorksov :heartpump: pronto. Kan godt mærke, at luftvejsinfektion har haft trukket lidt mere irriterede luftveje aka astma med sig men prøver at følge med med medicin og have tålmodighed.

Søde drømme til boardet. Lige nu er planen at liste igennem løbedistance pas i morgen og håbe at det går + mere ashtanga :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 22.3

Løb

Distance 2 timer og 10 minutter. Super smuk tur ud forbi Moesgaard strand og ud mod Fløjlstrup. Ikke varmt men næsten vindstille og helt perfekt de steder, hvor der var læ. Følte mig længe frisk og begyndte først at trække på Maxim gel efter ca en 1 time og 20 minutter men der gjorde den også godt. Havde en ekstra og lidt mere udvandet udgave med, som jeg snuppede på de sidste km. Samlet set en dejlig dejlig tur. Kunne godt mærke det trække lidt ned i de indvendige knæ tilhæftninger for musklerne = udtryk for (over) belastning men intet sådan rigtig smertefuldt og tænker, at det nok skal adaptere.

I morgen tidlig kort bike og så længere svømmepas sidst på dagen. Vi får se, hvad krop og luftveje vil være med til men om ikke andet vil jeg prøve at forfølge lidt hyppigere svøm de næste dage og så måske cutte lidt på tiden.

Muligt at yoga bliver i form af yin pas med en del varmt og blødt tøj + puder og tæpper :heartpump:

Fortsat dejlig solskinssøndag til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 22.3 fortsat

Yoga

Yin 38 minutter. Ingen tvivl om at post lang løbe turs urolig krop faldt lidt ned men er samtidigt meget træt og grydeklar, så tog et udvalg af øvelser og satser så på afspænding i min seng. Inspireret af al bagesnakken på boardet ville jeg også gerne have haft smækket noget mandelmel etc etc sammen men det må blive på et andet tidspunkt.

Søde drømme til boardet :wub:

Link to comment
Share on other sites

Update

Træning d 23.3

Bike

45 minutter fra morgenstunden, puls gennemsnit 79 %. Lang løbetur var stadig i kroppen men god anledning til at øve mig i at komme mig under arbejde :wub:

Dagens andet pas skulle have været svøm men kom først fra hospitalet lidt i otte og kunne også godt mærke, at det var første jobdag ovenpå 1 uges sygdom.

Træning d 24.3

Morgenstyrke

1 h. Havde ligget noget vågen i løbet af natten, så var nok lidt bælgøjet og pullermusset, da jeg halvsent dukkede op til morgen træning + at søndagens løbetur sad i forlår og lægge. Coach H fik så alligevel fundet nogle ukendte kræfter frem i mig og påpegede bla også, at baller + baglår jo sagtens kunne arbejde. Ja så endte med noget halvtungt bænkpres, dødløft, pres over hovedet mfl + masser af højlydte støn fra mig. God fornemmelse af at flytte en del kilo og være ude af komfortzonen.

Officiel hviledag i triprogram som jeg blev enig med mig selv om at overholde og fik så tilgengæld shoppet lidt :wub:

Træning d 25.3

Løb

Morgentræning 30 minutter til lige at få rystet søndagens distance pas helt ud af kroppen. Puls gennemsnit 78 %

Eftermiddag/aften blev brugt i godt selskab med super bjergtrold C, som jeg for 3 et halvt år siden var i Indien med på Stok Kangri bestigning. Vores super dygtige og inspirerende guide Camilla fra dengang holdt foredrag om Topas´s bestigningsture og jeg mødte sjovt nok flere kolleger + en af vores dygtige sygeplejersker. Og sjovt nok viste Camilla også på et tidspunkt et billede af mig og min kollega Lars hængende i lille kurv ud over en flod. Meget dejligt at få genopfrisket den side af mit liv, som også har haft fyldt og betydet meget for mig i årenes løb og jeg kunne sagtens have lyst til at komme ud i bjergene igen. Camilla spurgte til mine rejseplaner og C var så lynhurtig til at fortælle hende, at jeg havde planer om en slags badeferie ved Middelhavet i år :rolleyes::laugh::wub:

Apropos badning, så missede jeg jo så ugens andet svømmepas pga arrangementet og har jo omtrent ikke svømmet i 4 uger. Well er fortrøstningsfuld for kan netto mærke, at jeg rykker mig og programmet lægger efterhånden flere plaske pas ind. Allerede i dag er det tid og tror ikke, at det har været skidt at komme mig godt ovenpå sidste uges dårligdom.

Træning d 26.3

Morgenstyrke

1 h. Havde advaret coach om eftermiddagens distance cykelpas og derfor havde vi bare en blid morgen med en masse coretræning. Nice.

Bike

Distance 4 timer. Forhåbentligt sidste indendørs langpas idet næste uge er recovery og så er det jo ligepludselig Vence og derefter længere lyse aftener. Pulsgennemsnit 78 % af max med de to første spinningtimer kørt i den lidt høje ende med intervaller og intensitet og derefter en basic time, hvor jeg slappede meget af. Derefter var jeg ved at finde et godt flow til den sidste time og så kom der pludselig søde mennesker ind i salen, hvilket overraskede mig, idet jeg ikke troede, at der var flere hold. Flere af dem sagde, at jeg da bare kunne køre med og at der altid var ledige pladser men da jeg spurgte instruktøren fik jeg meget klart at vide, at det var et lukket hold. Fair enough men var et sårbart tidspunkt godt træt og 3 timer + 11 minutter henne i et hårdt pas. Pga sygdom sprang jeg jo også 3.30 passet over i sidste uge, så føltes langt. Well fik fedtet mig op på en af centrets to cykler og måtte virkelig, virkelig grave dybt for at få den sidste halve time med. Men!!! det lykkedes og jeg tænkte, at det var glimragende mental træning. Det er muligt at køre igennem kriser og det får jeg brug for. Var helt nede og trille i lav puls, fik drukket noget mere og så gik det faktisk lynhutigt til sidst. Fik drukket 5 x 750 ml inkl med energi men de sidste var nok ikke helt koncentrerede og jeg var tæt på at gå sukkerkold og selvfølgelig også fordi, at det var blevet en sen aften.

Både ovenpå langt løb søndag og lang cykeltur torsdag kan jeg faktisk se, at jeg skal være endnu mere opmærksom på, at få drukket døgnet efter.

Træning d 27.3

Løb

50 minutter, pulsgennemsnit 75 %. Løb langsomt men benene føltes bedre og mindre berørte, end når jeg i starten løb ovenpå lang cykeltur.

Ja så der er lang vej men det går fremad. Allerede fra i morgen glider jeg ind i recovery uge, dvs der er egentlig mange pas men kortere og tænkt i lavere intensitet. Ugen efter skal jeg formentlig tilpasse lidt til Vence afgang dvs rykke distance løbetur lidt frem og skyde distance cykel tur til sydfrankrig, hvor jeg forventer at cykle meget. En del af mig har dog faktisk ikke lyst til at lave om på noget fordi programmet pas for pas bare passer så fint sammen og træner det jeg skal bruge, som fx at løbe med trætte ben. Nå gruble gruble.

Den dejlige weekend til boardet :wub:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Eftermiddag/aften blev brugt i godt selskab med super bjergtrold C, som jeg for 3 et halvt år siden var i Indien med på Stok Kangri bestigning. Vores super dygtige og inspirerende guide Camilla fra dengang holdt foredrag om Topas´s bestigningsture og jeg mødte sjovt nok flere kolleger + en af vores dygtige sygeplejersker. Og sjovt nok viste Camilla også på et tidspunkt et billede af mig og min kollega Lars hængende i lille kurv ud over en flod. Meget dejligt at få genopfrisket den side af mit liv, som også har haft fyldt og betydet meget for mig i årenes løb og jeg kunne sagtens have lyst til at komme ud i bjergene igen. Camilla spurgte til mine rejseplaner og C var så lynhurtig til at fortælle hende, at jeg havde planer om en slags badeferie ved Middelhavet i år :rolleyes::laugh::wub:

Ha ha ha ha, klassekommentar! :laugh: :laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ha ha ha ha, klassekommentar! :laugh: :laugh: :laugh:

Ja var virkelig sjovt (mangler en palme + kulørte drinks smiley)

Glæder mig til at se dig i morgen ven :hippy:

Træning d 28.3

Svøm

45 minutter

:bubblebath::bubblebath::bubblebath:

Oplægget teknik men var meget opsat på at finde flow og holde varmen i vandet. Dog stadig fokus på at få symmetri ind i kroppen og dens bevægelser. Eksperimenterede også på nogle af banerne med vejrtrækning på hvert 3.åndedrag.

Very nice + en masse sauna :hippy:

Jeg var tidligt vågen i morges men ovenpå lidt morgengrød + en kop varm kakao brygget på ægte Vahlrona chokolade, så faldt jeg i søvn igen og sov virkelig sødt + tungt til kl omkring 8. I eftermiddags sov jeg så også lige eftermiddagslur, så nu må jeg være klar til sommertid :devil:

Den fortsat gode weekend til boardet :hippy:

NB og har så lige set et billede af selveste strong man himself Klaus Jensen i gang med at dyrke yoga, så nu står verden snart ikke mere :blush: :hippy:

Link to comment
Share on other sites

4 timer indendørs er dælme dulme længe! Især når man kommer af cyklen og skal på igen.

Indeed super cykeltrold Gregers og ja er helt klart også omdiskutet, hvad overførselsværdien er. Personligt har spinning for mig altid været fabelagtig kredsløbstræning og mentalt sætter det virkelig gode point ind på udholdenhedskontoen. Glæder mig dog også til at hente racer fra makeover hos cykelhandleren, så jeg kan få trillet nogle landevejs km

Link to comment
Share on other sites

Varm kakao på valrhorna

Laver du set selv på mælk, chokolade, sukker etc, eller er det færdigfremstillet?

:4mewantfood: Fik en kæmpekasse med Valrhona chokolade af god veninde til min fødselsdag, som jeg har gemt i fryseren, så jeg ikke spiser dem for hurtigt og så improviserede jeg bare lige at smelte 3 stks i noget mælk og vupti varm chokolade udskejelse fra morgenstunden :4winkkiss:

Træning d 29.3

Bike

53 minutter, gennemsnitspuls 81 %. Oplægget en times teknik især med fokus på kadence over 90. Umiddelbart var jeg dødtræt af indretningen i ny mørk cykelsal i Busgaden, nye cykler, som jeg ikke kendte etc etc og så var det jo et meget brugbart redskab med kadence sensor og også i overraskende grad det her med watt måleren. Meget fascinerende, som der syntes at være total overensstemmelse mellem det antal watt jeg trådte og så det pulsniveau jeg landede på. Instruktøren har endvidere tidligere overrasket mig positivt og i dag var ingen undtagelse, godt program, god musik og masser af gode hjerteslag, watt fyret af.

Ellers meget bløbbet i morges ovenpå rødvin med god ven i går aftes + sommertid men heldigvis optur op ad dagen inkl god frokost + hygge med smukke miss Spinderella.

Nu måske igen en eftermiddagslur i sofaen :sleeping:

Mere træning i morgen :hippy:

Link to comment
Share on other sites

:4mewantfood: Fik en kæmpekasse med Valrhona chokolade af god veninde til min fødselsdag, som jeg har gemt i fryseren, så jeg ikke spiser dem for hurtigt og så improviserede jeg bare lige at smelte 3 stks i noget mælk og vupti varm chokolade udskejelse fra morgenstunden :4winkkiss:

:

Forestil dig, at smide et expressoshot eller to oven i det 😛
Link to comment
Share on other sites

Forestil dig, at smide et expressoshot eller to oven i det

:rolleyes::wub::laugh: :4whistling: Du ved hvordan det er - alt med kaffe bringer mig i den 7.himmel og er helt uimodståeligt.. chokolade og kaffe :hippy:

Dagens træning skulle have været 60 minutters løb og uret vækkede også kl 5 i morges. Var dog både for træt og vejret for koldt + mørkt, så håbede at kunne nå det i eftermiddags.

Endte dog med at få ryddet grundigt ud i fortiden + ordnet en masse diktater + visitationer, så kom først fra job lidt i 8. Har tilgengæld skabt mig god træningstid i morgen eftermiddag.

Da jeg kom hjem stod en smuk buket blomster ved døren og jeg tænkte, at jeg måske alligevel havde en hemmelig beundrer tilbage, men så var det bare den tidligere beboer, der ikke har haft flyttet adresse på Krak og derfor skal jeg i morgen have blomsterne med på job. Dvs altså via omklædningsrummet og FitnessDK kl l.. i morgentidlig, med mindre, at jeg bailer på coach H´s træning i lyset af de trætte mørke morgener......Well omvendt plejer træningen altid at gøre mig i godt humør, hvilket syntes tiltrængt ovenpå eftermiddagens tudefjæs :crybaby:

Søde drømme til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share