Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

Træning d 2.1

Morgentræning coach H

1 vild time igen med en del udfordringer, 3 x 500 på romaskinen, TRX lunges, squat, østtysker og Turkish Getups + det løse

Yoga

75 minutter, hjemme Yin praksis. Nice & easy + meget beroligende. Sov hele natten frem til kl 7 i morges. Absolut noget der fortjener gentagelse. 

Træning d 3.1

Løb

Hechmannsk 10 minutters test, 2.3 k. Pulssnit 93 % af max, absolut en svær test og jeg er ikke sikker på, at jeg gennemførte til UG og ikke kunne have givet den mere gas. Omvendt så ser mine 9 beregnede arbejdszoner faktisk ret fornuftige og realistiske ud og jeg tænker ikke, at jeg skal være bange for at få trænet for lidt. Er meldt ind i FW Dalgas Avenue beliggende meget tæt på mig, så bør kunne nå løbepas om morgenen, eller om aftenen på vej hjem fra yoga. Tænker absolut også nu, at hjemme Yin kan være en mulighed.

Inden testen 20 minutters opvarmning + 4 x 1 minuts pres fra omkring 4 til 3.30 minutter pr /km + lidt afjog efter

Tempo zoner 

IMG_0404.thumb.jpg.781ea9e26b378baf25326

 

Senere i dag mere yoga. Søde drømme og et godt 2016 til boardet. Hvis nogen finder ud af, hvordan linieafstand kan formindskes så sig gerne til. Virker lidt overvældende på mig.

 

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 4.1

Morgentræning coach H

1 h igen udmattende og stadig med til at gøre første dag på job efter ferie super god

Yoga

75 dejlige minutter i Yo. Giver noget helt andet (snuppede btw 50 minutters hjemme Yin i går d 3.1 men ikke det samme)

Løb

Hechmann grundtræning uge 1 dag 1, 40 minutters restitution i jog/A1 zone. Pulssnit 70% af max. Fungerede lige så godt som håbet med løb i FW på vej hjem fra yoga. 

I morgen tidlig H grundtrænings´ dag 2 med speed/tempo, officielt også agility og løbeteknik men tænker, at det må komme lidt med tiden. Skal op og arbejde 10 minutter i Ae2-2 og 3 minutter ved AT. 

Søde drømme :cry3:(hippy smiley er væk - jamen Morten Z det går slet ikke)

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 5.1

Løb

Hechmann uge 1 dag 2, speed + tempo (står lidt over på agility/teknik del so far)

5 minutter sub jogge tempo, 15 minutters jog 7.24-6.28, 10 min zone Ae2-Ae3 5.47-5.05, 5 minutters jog, 3 minutter AT 5.04-4.56, 15 minutters jog

Er superglad for den nye måde at træne på. Lettilgængeligt og tiden går hurtigt. 

Nåede ikke yoga pga meget arbejde. Elendig søvn natten til i nat, hvor jeg var vågen ekstremt mange gange tidligt på natten. Har nu taget konsekvensen og vil kun indtage kaffe om morgenen. Ikke sikkert, at det hjælper men vil prøve.

Træning d 6.1

Løb

Hechmann uge 1 dag 3, Aerob træning med tempo skift, 50 minutter, 10 minutters jog alternerende med 10 minutter i Ae1 og så fremdeles

Yoga

75 dejlige minutter i Yo

Kan godt mærke, at skroget giver sig lidt med de mange løbepas men føles foreløbig godt. Nu håbe på en god nats søvn og i morgen er jeg lokket med til moderne dans. Håber, at jeg ligesom i dag kan nå løb inden. 

Søde drømme:hippy: (tak Morten Z :blush:)

 

Link to comment
Share on other sites

På 6. jan. 2016 at 21:46 , Henrik S. skrev:

Bliver spændende at følge erfaringerne med Hechmann.

Det må jo være en slags hecheløb :4oops::beerchug::w00t:

Thx super løber og ja det er ret spændende :blush: altså det nytter jo ikke noget, hvis træningen er lettilgængelig, hurtigt overstået og jeg så ender med at tilbagelægge halvmarathon i 7.24 min/k = nedre del af jogge zone :sleepy::4jumpy:well men foreløbig er det nu heller slet ikke min fornemmelse. Tværtimod kunne jeg i fredags på restitutionsjog mærke, hvordan, at jeg havde lyst til at løbe hurtigere og i går på fartlegspas havde jeg også en god oplevelse af at have lyst til fart i stængerne. Alene det at have noget nær daglige løbepas uden at kroppen braser sammen, jamen det er win win i sig selv. Vores egen Arcus havde jo også rigtig gode erfaringer med Maffetone princippet, der jo ikke er fjernt fra Hechmanns.

Well lige lidt update...samlet set dage præget af mere mærkelig søvn og da afholden mig fra kaffe torsdag ikke lige gjorde en forskel, så har jeg faktisk haft nydt en del i hvert fald om formiddagen. Tror grundlæggende bare, at der er alt for meget knald på med svære møder, deadlines og udfordringer + post holiday blues/tiredness, som mange andre vist også har haft haft den første uge ovenpå jul/nytår. 

Træning d 7.1

Morgentræning coach H

Ca 50 trætte trætte minutter med fokus på core = sand pullermusetræning. Var en del vågen natten til torsdag og da jeg endelig faldt i den sødeste søvn, tror jeg simpelthen, at jeg burde have sovet så længe som muligt. Vi endte også med at aftale, at vi i en periode træner torsdag morgen og lørdag formiddag og så slipper jeg for tidlig træning mandag. Hvis jeg så på sigt kommer ind i en bedre soverytme og morgener bliver lysere, så kan vi revurdere det men lige nu vil jeg prioritere søvn over alt andet. 

Endte med at være på hospitalet til kl halvotte, hvor jeg så tilgengæld fik styr på rigtig mange gode ting. Plus, at skroget absolut knirkede lidt ovenpå de mange løbeminutter. Særligt området nede ved tilhæftningen af akillessenen højresidigt, hvor mit hælben nærmest buler udad og området, hvor senerne passerer ned på ydersiden, drillede mig helt vildt det år, hvor jeg havde skimmelmareridtet i Odense og året efter herhjemme. Ovenpå torsdagens ro har jeg stort set ikke mærket til det, hverken fredag, eller på løb i går. 

Træning d 8.1

Yoga

75 virkelig dejlige minutters Yin/Yang praksis med masser af søde mennesker i huset. 

Løb

Hechmann uge 1, dag 5 30 minutters restitutionsløb zone jog-A1, dvs mellem 7.24 og 5.48, very nice

Træning d 9.1

Løb

Hechmann uge 1, dag 6, fartleg (egentlig også styrkeløb på bakker men det må komme til)

15 minutters opvarmning jog-A1 7.24-5.48, 2 x 4 minutters AT-AN1 dvs fra 5.04-4.38, 4 minutters jog indimellem og så 15 minutters jog tilsidst. Nice and easy og sjovt. Tidlig tidlig træning i et næsten tomt FW inden tur/retur til fødselsdagshalløj på Sjælland. God dag men totalt lagt ned af hovedpine, kvalme, køresyge, da jeg var tilbage i Århus ved 18 tiden. 

Senere i dag yoga workshop og Hechmann´sk langtur. Har også svær svær deadline... men er sikker på, at yogaen vil hjælpe på så mange fronter, at det skal til. Desuden sovet i noget nær mange mange timer, omend afbrudt bla af bogen "Stilidsen" der varmt kan anbefales. Også selvom, at jeg ikke engang er halvvejs endnu. 

Dejlig søndag til boardet :hippy:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Træning d 10.1

Løb

Hechmann uge 1 dag 7 80 minutter, lang tur. 20 minutters jog, 15 minutter Ae1, 10 minutter Ae2, 15 minutters jog, 15 minutter Ae1, 5 minutter Ae2

Nice & easy og syntes alligevel, at jeg havde min egen dejlige lille fest undervejs med nykomponeret spilleliste bla featuring det her ret fede nr:

https://www.youtube.com/watch?v=Mptdcx36qZU

Det mest yoga agtige i dag blev så en masse gode stræk mens kroppen var varm da jeg var nødt til at prioritere at få styr på en masse ting herhjemme + havde gode telefonsamtaler med god kollega L og med søde Betty Boop. Nu spændende men udfordrende arbejde frem mod deadline. 

Søde drømme til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 11.1

Løb

Hechmann uge 2 dag 1, restitutionsløb 40 minutter i jog/Ae1 tempo. Endnu engang måtte løb tjene som meditation in motion inkl efterfølgende gode stræk. Stadig meget presset med deadline, så var nødt til at cutte det lidt short. Snuppede også 7 x pull ups (dog underhåndsgreb) med BW, ja fordi jeg kunne squ. 

Søde drømme :hippy:

NB tror i øvrigt, at det er meget godt, at jeg ikke længere kan lure på om der overhovedet er nogen der læser i min log. Nu kun grund til at klikke ind for at skrive nyt. Om ikke andet så er den stadig en hjælp for mig selv.

Link to comment
Share on other sites

På 11. jan. 2016 at 19:02 , polykrom skrev:

Jeg læser med :-)

 

:hippy: Thx Mr Polykrom 

Update

Træning d 12.1

Løb

Hechmann uge 2, dag 2

15 minutters jog 7.24-6.27, 10 minutters A2-A3 5.47-5.05, 5 minutters jog, 3 minutter ved AnT 5.04-4.56, 15 minutters jog

Quick & dirty pas fra tidlig morgenstund ovenpå meget lidt søvn ligesom den foregående nat. Mentalt super presset pga svær deadline, hvor det dog heldigvis tirsdag eftermiddag/aften lykkedes os at få ting sendt godt afsted. Tirsdag eftermiddag endda hjulpet af min kollegas lille søn, der futtede rundt på bordet med dinosaurer, tegninger, iPhone mv mv - meget hyggeligt. Efterfølgende endnu et par timer på hospitalet, så take away sushi og kl næsten 22 final edition ovenpå en lang men alligevel god dag.

Træning d 13.1+14.1

0

Havde ambitionen om morgentræning inden allergi vaccination men kunne bare ikke komme op og var for kvæstet til aften yoga ovenpå alt stikkeriet og cytokinstormen. Dog gode tips fra sygeplejersken hos min astma læge om en åbenbart helt unik kaffehandler her i Århus :rudolph: Torsdag kom jeg heller ikke op og selvom, at jeg havde løbetøjet med til eftermiddagsmøde, så var jeg bare for kvæstet, da det sluttede ved 19 tiden. Også selvom, at jeg stod over på bobler til lækker Tapas. 

Træning d 15.1

Yoga

75 dejlige minutter, Yin-Yan. Mine søde yoga veninder skrev iøvrigt den sødeste mail til mig onsdag, idet de var bekymrede over ikke at have set mig i Yo i flere dage :wub: That´s what friends are for. Var ellers tæt på ikke at nå yoga pga lang kø på poshuset, hvor jeg skulle hente ny telefon. Den gamle har haft flere udfald med manglende højtalerlyd, ekstrem afladning af batteri og spontan + uforklaret lukken ned. Gider ellers ikke være totalt gadget freak men omvendt så elsker jeg bare allerede ny iPhone, inkl glæden ved at kunne høre hypnose app uden afbrydelser og høretelefoner om natten. Håber, at det bidrager yderligere til søvn og livskvalitet.

Løb

Hechmann uge 2, dag 5, 30 minutters restitutionsløb jog-Ae1, 7.24-5.48. Dejlig fornemmelse af at have lyst til meget mere fart i stægerne.

Træning d 16.1

Løb

Hechmann uge 2, dag 6, 15 minutters jog-Ae1, 2 x 5 minutter ved AT-An1, 1. løbet rent i 4.38 alle 5 minutter, mens jeg i den 2. listede mig ned fra 5.04. 5 minutters jog indimellem og 6 minutters afsluttende jog. Skulle have været minimum 15 minutter men mave bøvlede lidt. Kan mærke noget arvæv mellem senerne på mit højre underben, der drillede helt tilbage i 2010 og ind imellem giver sådan nogle hælsporeagtige symptomer. Dog god fornemmelse af, at det ligeså forsigtigt skal løbes væk/igang. Ja og kan huske helt tilbage til alle årene med marathon, hvor jeg altid vidste, at der var problemer, hvis jeg løb enten for lidt, eller for meget. Senere i dag lang tur og selvfølgelig super fristende at være ude i det super smukke vejr men er bare meget optaget af at holde tempo nede, idet jeg i høj grad tænker, at det er forudsætningen for at lykkes med at løbe så forholdsvist meget mere, end jeg i hvert fald har haft gjort de senere år. Kunne i øvrigt se, at en af mine alltime yndlings spinning instruktører Henrik Hjort Fuglsang har spinning timer i Scandinavian center både søndag, mandag og onsdag men må prøve for engangs skyld at gøre det her løberi ordentligt. 

Inden løb dog yoga workshop, "Posture & alignement" denne gang overkrop, hvor jeg sidste søndag missede ben del. Well well al yoga er bedre end ingen yoga. 

Dejlig frostsolskinssøndag til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 17.1

Yoga

Workshop 2 timer. Forstod ikke det der blev sagt i fredags om overkrop og temaet var selvfølgelig også de siddende stillinger og jeg fik masser af gode ting med hjem til at arbejde videre med. Super instruktør og Yo Studio ejer M desuden meget optaget af mission; åbne både mine skuldre og hofter fremover. Well well - ja ved det godt. 

Løb

Hechmann uge 2, dag 7, 90 minutter, 20 minutters jog, 20 minutter i Ae1, 10 minutter i Ae2, 15 minutters jog, 15 minutter i Ae1, 10 minutter i Ae2. 

Periodiseringen i Hechmanns programmer således, at vi trapper op 2 uger endnu :rudolph::4jumpy:Well well one step at a time.

Nu mere dejlig læsning i sofaen og fri i morgen. Har en masse jeg skal have gjort, også fagligt men vil nyde at sove lidt længe og få hvilet mere ud. Så tiltrængt.

Søde drømme :wub::hippy::Mrs_Claus:

Link to comment
Share on other sites

Kort update

Endnu en hektisk uge er gået. Har haft et par næsten 0 dage, der nok i virkeligheden har haft været gode i forhold til at få irritation på højre læg til at trække sig mere tilbage. Har også haft taget lidt Ibuprofen, masseret med Voltaren gel og så i øvrigt sagt til mig selv, at der ikke er nogen grund til at blive skadet for alvor. Er bare for bøvlet. Har måttet gå på kompromis med yoga udskejelserne men sådan er det bare nogle gange og kan se, at "yoga" også nogle gange er at få ordnet mine ting, få styr på arbejde inkl svære deadlines mv og så bruger jeg iøvrigt også løbe passene meget meditativt. 

Træning d 18.1

Yoga

75 dejlige minutter i Yo

Løb

Hechmann uge 3, dag 1, 40 minutter jog-Ae1

Træning d 19.1

0

Kom sent fra hospitalet og kroppen var markant mærket ovenpå søndagens alligevel 2 ret udfordrende + lange pas

Træning d 20.1

Løb

Hechmann uge 3, dag 3, Aerob træning + temposkift 70 minutter ialt, 20 jog, 10 Ae2, 10 jog, 10 Ae2, 20 jog. Syntes tilsidst, at det var fristende bare at baile men kom så til at tænke på min bjergguide fra Korsika, der var super god til at tale om det her med bare lige at investere lidt mere. Fx noget han brugte når han havde gæster med mod toppen af Kilimanjaro. Jamen det kan føles uoverskueligt tilsidst men bagefter så er det bare måske 1 time, eller 12 minutter af et liv, der bare gør en kæmpe forskel, så hold nu ud. Med de tanker i hovedet fløj de sidste dele af passet bare afsted og jeg var super glad bagefter + at jeg fik sludret med en fra triklubben, der har haft forsket i vores afdeling. Et andet FW medlem henvendte sig også til mig i omklædningsrummet men udelukkende for at komplimentere mine Daquini tights og ja de kan jo købes lige her http://yowear.dk/collections/daquini

Træning d 21.1

Morgentræning coach H

Vanlig dejlig og inspirerende træning men et godt eksempel på, at det bare er for hårdt for mig at bakse mig selv op kl 5, når jeg, som jeg er en del i øjeblikket, er vågen mellem fx 1 og 3. Ja så har besluttet mig for i en periode at stå over på morgentræning og så koncentrere mig om løb og mine klasser i Yo. Koncentrere mig om at få sovet så meget som muligt. Være så udhvilet som overhovedet muligt. 

Kom fra hospitalet kl næsten halvotte, så heller ikke mere træning d dag.

Træning d 22.1

Løb

Hechmann uge 3, dag 5 30 minutters jog-Ae1

Træning d 23.1

Løb

Hechmann uge 3, dag 6, fartleg, 20 jog, 2 x 6 minutter i AnT-An1 5.04-4.38 afbrudt af 5 minutters jog, 20 minutters afjog og så dejlig stretching. 

Senere i dag dagens lang tur på 100 minutter men skal bare lige arbejde noget mere inden da. 

Dejlig søndag til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

På 24. jan. 2016 at 18:16 , Henrik S. skrev:

 

Spændende at følge processen med Hechmanns træningsprogram.

Er der egentlig indlagt små testløb undervejs, hvor man kan give den fuld gas?

 

Yes det er spændende og både ja og nej mht test. Alt er jo relativt så minutter i fx an1, eller som forleden 2 x 15 minutter i ae2-ae3 føles jo lidt gas agtigt. På den ene side skriver Hechmann, at det kan tage helt op til et halvt år inden den fulde effekt af den anderledes træningsmetode indtræder og samtidigt, så nævner han også, at man kan tage test x 2 inden start på mere specifik træning. Ja så det overvejer jeg lidt. Nu nærmer jeg mig jo slutningen på den 4. uge og er stadig begejstret men det er også mange minutters løb i ugen og ind imellem kan kroppen godt føles lidt træt. Er spændt på at se, hvad der sker når jeg i næste uge går lidt tilbage i volumen men tilgengæld, så kommer der lidt flere intervaller og lidt kortere imellem gaz geben. Også i denne uge har jeg haft haft sprunget over men foreløbigt kun en enkelt dag, hvor jeg prioriterede yoga og havde været vågen siden 4.15 pga lidt deadline sommerfugle. Ømt sted bag på læg holder sig 7-9-13 udelukkende til det let irriterede og er nok netto bedre end for nogle uger siden = positivt.

Træning søndag d 24.1

Løb

Hechmann uge 3 dag 7, 100 minutter

Træning mandag d 25.1

Yoga

75 minutter

Løb

Hechmann uge 4 dag 1, 40 minutter jog-ae1

Træning tirsdag d 26.1

Løb

Hechmann uge 4 dag 2, jog-ae1 først og sidst og så 5 min ae3 + 5 min at

Træning onsdag d 27.1

Yoga

75 minutter, super dejligt og super træt bagefter, så stod over på planlagt 80 minutters løb

Træning torsdag d 28.1

Løb

Hechmann uge 4, dag 4 jog først og sidst og så 2 x 15 minutter i ae2-ae3 = lidt mere fart i fusserne og gennemsnitstempo for hele passet på under 6 minutter/k = klar forbedring. Også selvom, at jeg bevidst ikke hænger mig så meget i tider/distancer men snarere i at gennemføre pas i de rette zoner og haven det godt bagefter

Træning d 29.1

Yoga

75 minutter Yin/Yan

Løb

30 minutter, jog-ae1 + skøn udstræk og bad bagefter

Well that´s it & that´s that. I dag venter opvarmning + afjogning 15-20 minutter hver og så 3 x 5 minutter i at-an1

Morgenens "yoga" var af karma slagsen med oprydning, kaffe + weekendavisen i min seng. Sådan er det bare nogle gange. Kan godt savne min styrketræning hos coach H men har alligevel haft det markant bedre og været mere vågen/effektiv i løbet af dagene ovenpå tilstrækkeligt med søvn og er bare det jeg er nødt til at prioritere. 

Dejlig weekend til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 31.1

Løb

Hechmann uge 4, dag 7 120 minutter, 20 jog, 30 Ae1, 20 ae2, 20 jog, 30, ae1. Meget meditativt og hørte chakra chants undervejs. 

Masser af god kvalitetssøvn de sidste døgn. Makes a difference...

Er begyndt at se "Badehotellet" fra sæson 1 af. Meget hyggeligt. På sporet af en tabt tid..

Søde drømme og dejligt at mærke de lidt længere dage :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 1.2

Yoga

75 dejlige men meget trætte minutter. Ingen muskel eller ledømhed ovenpå den lange tur i går men bare generelt træt. Valgte derfor at stå over på dagens jog. Dag 1 og dag 5 er de to pas, som Hechmann helst ser går ud. Alt andet lige kan jeg nu normalt godt lide de rolige pas til lige at løsne lidt op. Not today anyhow. 

Positivt, at min storrygende nabo nu er endeligt flyttet. Ved selvfølgelig ikke, hvad der kommer ind men i de her tider er det faktisk sjældent, at folk ryger så meget indendøre. Som astmapatient er jeg glad for ikke længere at skulle komme hjem til antydningen af røg sevet ind igennem mit skoskab. 

For i morgen satser jeg nok snarere på løb end yoga. Må bare tage det hele lidt roligt men igen i dag markant god følelse ovenpå tilstrækkeligt med søvn i nat. 

Søde drømme til boardet :hippy:

 

Link to comment
Share on other sites

Træning d 2.2

0

Restitution. Pludselig sad søndagens lange tur alligevel i benene og var desuden sent på hospitalet + hjem med take away yndlingssushi :wub:

Træning d 3.2

Løb

Hechmann uge 5 dag 3. Kort pas med en masse jog og så 2 x 5 min i Ae2. Benene skulle lige i gang men havde det virkelig godt bagefter.

Yoga

75 skønne minutter og gode planer med yoga veninde A om noget retreat i Portugal i maj. I øvrigt masser af gode armbalance ting = godt, nu hvor jeg ikke styrketræner det store lige i tiden 

Træning d 4.2

Løb

Hechmann uge 5, dag 4, 2 x 10 minutter i Ae2-Ae3 indlejret i en del jog. God fornemmelse af at føle mig godt tilpas i toppen af mine zoner og have lyst til mere fart. Very nice. Bagefter gode stræk og så øven mig i håndstand, som jeg har haft gjort det alt for lidt i, alt for længe.

Havde masser af gode intentioner om at arbejde på foredrag ovenpå ikke al for sen hjemkomst men nu er tiden alligevel fløjet og er træt. 

Søde drømme til boardet anyhow :Mrs_Claus:

 

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 5.2

Yoga

75 dejlige Yin Yang minutter, virkelig virkelig skønt

Løb

Heckmann uge 5, dag 5, 30 minutter jog-ae1, befandt mig igen i toppen af zone ae1 meget af tiden og havde lyst til at løbe hurtigere men er jo så også den letteste uge længe og jeg bailede både på dag 1 og 2, så det forklarer nok også en del af overskuddet. Jeg kan faktisk nærmest, 7-9-13, ikke mærke noget i min læg længere og succesen med i så høj grad at optrappe løb og hele "skade" er jo utvivlsomt det langsomme iltfyldte løb. Er så nemt at smadre sig selv.

Bagefter let styrke = pullups først med underhånds greb 5 x BW og så mere rigtigt med overhåndsgreb = 4 x BW, bagefter stod jeg på hænder et par gange i forbindelse med udstrækningen og tror absolut, at det vil være godt for mig at gøre regelmæssigt. Styrker jo både arme, ryg og core samtidigt = win win

Senere fartleg og middag med god veninde men først nogle timers arbejde.

Den gode weekend til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 6.2

Løb

Hechmann uge 5 dag 6, 15 min´s opv jog-ae1, 3 x 3 min i AT-ae1 4.50, 4.45 og 4.39 henholdsvist med 3 min´s jog ind i mellem. Tilsidst 4 min´s afjog = noget for kort men mave bøvlede lidt. Formentlig også udløst af, at jeg i øjeblikket har haft overgivet mig til the darkz zide med Nespresso intenso pulver :w00t: er godt nok mest om morgenen meen .... overvejer i øvrigt lidt om jeg skulle tage en ekstra testrunde, dvs Heckmanns 10 minutters og 60 minutters test mhp at justere mine træningszoner. Well det skal gå langsomt men har bare fornemmelsen af, at der er sket meget med mit løb siden jul. Omvendt så svarer det også lidt til at hive næsten en hel uge ud af træningskalenderen pga restitution/forberedelse til tests og hvis ikke det ændrer så meget, så er det også lidt spildt. Tænker stadig og har under alle omstændigheder en del timer her ved computeren med forberedelse. 

Den fortsat gode weekend til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, Bjergtrold skrev:

Træning d 6.2

Løb

Hechmann uge 5 dag 6, 15 min´s opv jog-ae1, 3 x 3 min i AT-ae1 4.50, 4.45 og 4.39 henholdsvist med 3 min´s jog ind i mellem. Tilsidst 4 min´s afjog = noget for kort men mave bøvlede lidt. Formentlig også udløst af, at jeg i øjeblikket har haft overgivet mig til the darkz zide med Nespresso intenso pulver :w00t: er godt nok mest om morgenen meen .... overvejer i øvrigt lidt om jeg skulle tage en ekstra testrunde, dvs Heckmanns 10 minutters og 60 minutters test mhp at justere mine træningszoner. Well det skal gå langsomt men har bare fornemmelsen af, at der er sket meget med mit løb siden jul. Omvendt så svarer det også lidt til at hive næsten en hel uge ud af træningskalenderen pga restitution/forberedelse til tests og hvis ikke det ændrer så meget, så er det også lidt spildt. Tænker stadig og har under alle omstændigheder en del timer her ved computeren med forberedelse. 

Den fortsat gode weekend til boardet :hippy:

I forlængelse af ovenstående viste der sig faktisk en helt unik mulighed for at blive testet rigtigt i Hechmann cirkusset her i Århus d 19. eller 20. februar. Er selvfølgelig ikke helt gratis og jeg er spændt på om min astma vil samarbejde med, at jeg helt sikkert kommer til at være noget nervøs til en sådan test. Omvendt så vil det være super fedt at få justeret mine zoner og Heckmann skriver selv i dag, at det kan være rigtig svært at få udført 60 minutters testen helt optimalt. Tilgengæld er det endnu ikke lykkedes mig at få trænet og har netop afsluttet mine 10 Pomodoro cykler og baksen med foredrag. Endnu ikke helt færdig men havde lovet mig selv at stoppe efter de 10 og mangler meget lidt + at det jeg mangler er meget konkret og tilgængeligt. Har svært ved at se mig selv tilte over og træne 85 minutter på bånd på det her tidspunkt af dagen og hvis der kommer en update af en slags vil jeg have overrasket mig selv positivt. Alternativet noget hjemmeyoga, hvilket faktisk kunne være ret dejligt.... :hippy: og snart søde drømme til planet MOL

Link to comment
Share on other sites

14 timer siden, Bjergtrold skrev:

I forlængelse af ovenstående viste der sig faktisk en helt unik mulighed for at blive testet rigtigt i Hechmann cirkusset her i Århus d 19. eller 20. februar.

 

Det kunne da være spændende for dig med en "officiel" test ... Er det via en løberbutik eller lign.?

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

På 8. feb. 2016 at 09:48 , Henrik S. skrev:

 

Det kunne da være spændende for dig med en "officiel" test ... Er det via en løberbutik eller lign.?

Yes det tænker jeg også og især fordi, at jeg egentlig har denne her fornemmelse af at have flyttet mig en del de sidste uger på programmet. I virkeligheden har jeg nok haft været totalt ude af løbeform og nu ligner det måske mere mit mere almindelige niveau. Stadig langt fra løbe top form men nyder det anyhow. Det er vist ikke Mr Hechmann himself men en af hans medarbejdere, der kommer forbi. Jeg kan se, at de lige har haft udvidet antallet af dage, hvor de tester, så der har vist åbenbart været mange om buddet. 

Ellers kan jeg næsten ikke huske ugen.... :hippy:

Søndag blev det slet ikke til løb men tilgengæld nåede jeg så langt med foredraget til torsdag, at jeg mandag kunne sende det til gennemsyn og det var forud for den officielle deadline tirsdag :wub::rudolph:Næsten helt angstprovokerende for mig, der altid har haft bakset med tingene til sidste blodsdråbe men bliver nødt til at være lidt mere struktureret. Mandag blev det så heller ikke til træning, idet jeg endte med at bestille "sent hjem fra job" sushi.

Derfor var jeg jo særdeles frisk til tirsdagens træning, der blev et noget rebelsk, f.. prædefinerede zoner og fuld spade pas. Gennemsnitstempoet således 5.22, trods, at der var en del "jog" også. Bagefter baksede jeg med nogle pull ups, håndstand og lidt KB squat. 

Onsdag et 50 minutters løbepas, hvor jeg igen løb over zoneniveau, forudgået af dejlig yoga. Torsdag var der så foredrag med efterfølgende middag til et spændende møde, hvor en af vores professorer fra Endokrinologisk afdelingen bla fortalte en hel del om, hvor udbredt det nok i virkeligheden er at udvikle nedsat binyrefunktion ovenpå brug af skræmmende små mængder fx inhalationssteroid i endda ikke så lang tid. Binyretrætheds begrebet blev naturligvis skudt 100 % ned. 

Fredag dejlig yoga 75 minutter og så 30 minutters jog, hvor jeg faktisk holdt mig pænt til programmet. I går fartlegs passet, hvor jeg løb mine 4 x 3 minutter  fra 4.39 og opefter til 4.15 på den sidste. Ifølge program skulle jeg have befundet mig imellem 5.04 og 4.38 og jogge tempo lå også lidt højere, end i følge zoner. I dag er oplægget 90 minutter i jog, Ae1 og Ae2 men tror bare, at jeg løber en dejlig tur ud i skoven med godt med tøj på. 

Er godt i gang med næste deadline til d 27.2 og ja så bliver de sidste (i denne omgang) d 4.3 + 7.3. 

Spændende artikel om tyngde bølger, måske jeg hellere skulle have været fysiker

Alt godt til boardet herfra :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 14.2

Løb

60 minutter ca, var gadgetfri, ret roligt og smukt i Marselisborgskoven og hjem langs vandet men piv hamrende koldt..:blink: yffer pyffer... måtte stå meget længe under den varme bruser bagefter. 

Fredag var jeg i øvrigt til møde ude på Science centret ved Skejby og på vej ned ad en trappe mister jeg fodfæstet og får så heldigvis fat med armene på trinene, i stedet for at knalde haleben og rygsæk (med Mac) ned i trapperne. Oplevede dog efterfølgende, at højre skulder var noget øm i kapslen og især i forbindelse med bestemte bevægelser fx hårbørstning, eller tagen stramme træningstoppe af. Nå er heldigvis allerede blevet meget meget bedre men havde lige en nat, hvor det gjorde ondt når jeg flyttede rundt på mig. Endnu en reminder om at være taknemmelig for at være rask og rørig. Det kan bare så hurtigt ændre sig. 

Søde drømme til boardet herfra :hippy: :Mrs_Claus:

Link to comment
Share on other sites

Update

Puuuh ha godt nok svært at ramme et tidspunkt, hvor boardet er oppe. Tror, at jeg opdaterede onsdag men så forsvandt alting bare og der er godt nok mange udfald. Well har mest i denne uge haft fokus på at være velrestitueret til dagens test og finde en masse ro i hjemme ashtanga, som jeg lykkedes med onsdag, torsdag og fredag. Absolut nogle af de mest veltilpasse øjeblikke og døgn i nærmest måneds/årevis. Meget dejligt. Mandag yoga + jog, tirsdag fri og i går supplerede jeg så med lille jog hen til Team Danmarks testcenter for bare lige at være orienteret. 

Sov godt i nat men mave var helt håbløs til formiddag og jeg var MEGET nervøs. Faktisk så nervøs, at min puls selv i hvile i forbindelse med test lå på over 120. Har jo ikke fået resultatet endnu men er glad for, at jeg fandt modet til at prøve og tror også, at min målte AT ligger lidt højere, end det jeg selv testede mig frem til til nytår. Dog havde jeg en fornemmelse af, at jeg fysiologisk kunne have ydet mere, hvis pulsen havde været mere i sit normale leje og jeg ikke havde været helt så nervøs. Da jeg måtte sige stop var det klart med fornemmelse af klaustrofobi/panik inde i masken, snarere end følelsen af at være presset max. Nå tester J følte sig fortrøstnings fuld omkring at have data nok til at kunne sende mig nogle nye zoner i løbet af nogle dage og så får vi se. Har anyhow absolut mod på at tage mig selv og træning seriøst fortsat. 

Nu arbejden mig frem mod næstsidste deadline i denne periode. Pomodoro er min ven.

Dejlig weekend til boardet og krydser fingre for, at boardet ikke crasher lige nu :hippy:

Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share