Peter på nye eventyr... i Danmark


pesaol
 Share

Recommended Posts

For nogle år tilbage, da jeg løb rigtig meget, havde jeg til tider en god vane med at løbe nogle halvlange ture om morgenen og gerne før morgenmaden. Da kunne jeg ofte løbe op til 12-14 km. på tom mave, i roligt tempo selvfølgelig. Det var en god måde at vågne op på og starte dagen med frisk energi.

Det er lang tid siden jeg har gjort dette, men da jeg i dag skulle på familie besøg i Sorø, tænkte jeg at jeg hellere måtte i gang tidligt. Så jeg snørede løbeskoene i morges før morgenmaden.

Det blev ikke en super tur, og den blev også lidt kortere end jeg havde tiltænkt. For det første skal man huske at "tømme maveindholdet" før man løber om morgenen, eller kan det godt give visse komplikationer :crazy: Det fik jeg så ikke lige gjort med den virkning at jeg lige måtte stoppe op et par gange. Heldigvis skete der ikke nogle "uheld" af den værste slags :tongue:

Alt i alt fik jeg løbet/jogget 6 km. med et gns. tempo på omkring de 5:30. Det er okay, men heller ikke prangende. I morgen tager jeg nok revanche med en lidt længere tur og det bliver efter morgenmaden.

Link to comment
Share on other sites

Forårsfornemmelser!!!!

Aaarh måske ikke, men at løbe i eftermiddag i dejligt solskinsvejr og uden behov for hue og handsker så lugter det lidt af forår.

I øvrigt også pragtfuldt at isen er smeltet væk. Til gengæld var Fælledparken så smattet så jeg ændrede ruten lidt til at løbe rundt i Østerbro/Nørrebro omegn.

Droppede også at løbe længere end jeg gjorde i går. Benene føltes en anelse tunge og da jeg ikke vil tage for mange chancer landte jeg på de 6 km. igen. Tempoet var i forhold til i går lige en anelse højere 5:14 i gennemsnit blev det til.

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 7

Mandag: 1xbikefit energy + 1xbikefit fatburner på FW Fasanvej med Jesper.

Tirsdag: Løb, 8 km. 5:15 min/km

Onsdag: Styrketræning

Torsdag: Løb, 6 km. 5:29 min/km

Fredag: Løb, 6,2 km. 5:14 min/km

Lørdag: Styrketræning

Søndag: Løb, 10 km. 5:26 min/km

God træningsuge hvor det lykkedes mig at træne hver dag, selvom styrketræningen lørdag ikke var det helt store at skrive hjem om.

Jeg er nu oppe på 30 km. om ugen i løb, og kan nu stille og roligt bygge på. Det føles stadig væk godt, og jeg mærker ikke rigtig noget til nogle skavanker. Der er dog nogle signaler jeg lige skal være opmærksom på. Knæet først og fremmest, har før nævnt at megen asfalt løb giver mig lidt ømhed på ydersiden af knæet. Turen i dag bekræftede mig i teorien om asfalt, for jeg mærkede intet til knæet bagefter.

Turen i dag blev løbet primært omkring søerne, og det var en god tur med præ-forårsfornemmelser og godt jævnt tempo hele vejen. Havde ellers både tunge ben og tungt efter hhv. squat lørdag og efterfølgende bytur om aftenen. Nyder virkelig at løbe i øjeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag + tirsdag

Jeg fik skam kørt mine sædvanlige 2 spinning timer i går. Dog var det ikke Jesper der kørte dem af uvisse årsager, så der var vikar(er) på. Energy timen blev kørt af Christine som jeg jo har kørt med før, mens fatburner timen blev kørt af en Signe som jeg så ikke har kørt med før.

Ellers er der ikke så meget at sige til de timer, udover at de blev kørt efter intentionen, med et snit på hhv. 82 og 81%.

Træningen i dag var løb. Mine ben føltes en anelse tunge, så jeg havde egentlig bestemt at det bare skulle være stille og roligt tempo. Ved ikke om det var forårsfornemmelsen der hev i mig men det var som om jeg var sprængfyldt af energi da jeg først var havnet i løbeskoene.

De første 2/3 af turen foregik i hvert fald i et forholdsvist højt, dog noget ujævnt, tempo. Den sidste tredjedel af turen var jeg ved at være mør så tempoet var generelt mere afdæmpet. I alt 8,8 km. i herligt vejr og den skønne Frb. Have som jeg ikke har løbet i 100 år. :bigsmile: Lidt smattet hist og her, hvilket også gør tempoet ujævnt, men ellers dejlig tur som sagt.

Detaljer kan i øvrigt ses her: http://connect.garmin.com/activity/151434255

Link to comment
Share on other sites

Fik slæbt kroppen ned til en gang styrke her til formiddag.

Opvarmning: 10 min. på crosstrainer

Bænkpres:

1x10*20 kg.

1x8*25 kg.

1x8*30 kg.

1x6*32,5 kg.

1x4*32,5 kg. (så var jeg flad...)

Squat:

Jeg har besluttet mig for at søge væk fra Smith stativets trygge rammer og gå over til "den ægte vare".

Derfor først et par runder med meget lav vægt for at teste teknikken, derefter:

1x10*20 kg.

3x10*25 kg.

Jeg skal øve mig på at komme dybere ned, uden at krumme ryggen for meget. Så vidt jeg har forstået er det egentlig ok at man bøjer noget i ryggen, bare man ikke krummer i lænden.

Træk til bryst - eller "pull-downs" som det jo egentlig hedder:

(med bredt greb)

1x10*30 kg

2x8*45 kg.

1x6*50 kg.

(med smalt greb)

1x8*45 kg.

1x6*50 kg.

Hyperextensions:

2x12*kropsvægt

3x10*kropsvægt + 5 kg.

Crunch maskine for mavemullerne:

3x12*60 kg.

Så gad jeg ikke mere, men havde nu en meget god følelse af at have kørt kroppen igennem. Blev en anelse øm i skinneben og ankler af squat. Gætter på det er et spørgsmål om tilvænning og teknik.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning bød på en løbetur ned forbi Kastellet og Langelinie og så hjem igen: http://connect.garmin.com/activity/151924709

Damn ens ben er småømme dagen efter man har trænet squat, og da jeg samtidig døjer med lidt småforkølelse havde jeg egentlig lidt bange anelser før turen i dag.

Men jeg kan mærke at formen er ved at indfinde sig igen, og der gik ikke lang tid før jeg fandt ind i et fint flow og endte jo faktisk også med et fornuftigt tempo. Det hjælper også en del at man løber i høj eftermiddagssolskin :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fri!!!

Egentlig stod der styrke på programmet i dag, men der skete et eller andet efter min korte løbetur i går. Jeg fik afsindig ondt i ryggen bagefter. Mere specifikt var det omkring lænden i venstre side. Føltes lidt som et hold i ryggen af en art og det gjorde nas når jeg skulle rette ryggen.

Det er noget bedre i dag, men jeg droppede simpelthen alt hvad der hed træning, da jeg ikke kunne overskue hverken squat eller bænkpres med dårlig ryg. Derfor er det tætteste jeg kommer på træning i dag en gang strækøvelser på stuegulvet herhjemme og det er nok knap så interessant at logge om...

Udover det har jeg jo også nævnt at der har været en lille smule knas med knæet. Det er der sådan set stadigvæk, uden at det på nogen måde er alarmerende smertefuldt. Det føles som lidt trykømhed et par timer efter løb og går forholdsvis hurtigt væk.

Nu har jeg jo før skrevet at jeg er blevet åh så voksen og fornuftig ift. skader at jeg vil passe mere på mig selv etc etc. Derfor fandt jeg da også mit gamle, og ukomfortable, knæstøtte bind frem fra gemmerne og løb med dem i går. Ikke at det nødvendigvis er en optimal løsning, og jeg må måske nok også erkende at jeg måske har været lidt for hurtig til at øge volumen mht. løb.

Så det er ikke umuligt at jeg vil erstatte en af den kommende uges løbeture med en spinning time i stedet, og ellers holde alle sanseapparater vågne for at checke signaler fra kroppen.

Link to comment
Share on other sites

FORÅRSFORNEMMELSER!!!!! (med visse komplikationer...)

Hvilket herligt vejr at løbe i i dag :smile: Høj sol og kun lidt svag vind - dog var vinden en anelse kraftigere her i hovedstaden end meteorologerne havde lagt op til. Fik løbet 12,3 km. i dag og det foregik rundt om Utterslev Mose. Hold da op hvor føles det som lang tid siden jeg har været rundt om mosen, men det er altid et kærkomment gensyn.

Vejret var jo som sagt fantastisk, selvom det faktisk føltes noget køligt i starten. Kunne sgu godt have brugt et par handsker til at varme fingrene de første kilometer :tongue: Tempoet endte med et gennemsnit på 5:20 hvilket er helt fint for mig.

MEN - og det er her komplikationerne kommer ind. turen var ikke en ubetinget fornøjelse at komme igennem. De første km. op ad Lersø Park alle føltes meget tunge. Det er der sådan set ikke noget nyt i, for den tur er altid sur at komme igennem for mig. Det føles som om vejen bare går op og op ad hele tiden, selvom stigningen ikke er voldsom stor.

Udover det gik der rigtig lang tid før jeg fandt i en god rytme. Min vejrtrækning var ad helvedes til, hvilket kan have noget at gøre med at jeg er en smule snottet for tiden. Samtidig fik jeg den der snurrende fornemmelse i min ene fod hvor det er som om skoen er snørret for stramt, og mine lægge syrede også til de første mange km.

Det var faktisk kun omkring den sidste halvdel af turen jeg rigtig kunne nyde det og bare falde ind i en rytme, hvilket jo er en lille smule surt!

Det mest alarmerende for mig er dog, at da jeg kom hjem kunne jeg mærke en karakteristisk ømhed/stramhed ved den ene svangsene. Min skadeshistorie taget i betragtning er det noget rigtig møg, da det var svangsenen der holdt mig ude i hen ved 8 måneder.

Nu skal jeg lige se her i løbet af søndagen hvad ben og fødder siger, men jeg kan allerede se at jeg er nødt til at skære ned på løberiet den kommende uge, og køre noget spinning i stedet. De sidste uger har jeg bare øget og øget og nok også øget mere end hvad godt er. De næste par uger, før flytningen til Norge, skal bruges på at falde lidt ned og bygge op igen.

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 8

Mandag: De sædvanlige 2 timer med Jesper...

Tirsdag: Løb, 8,8 km. 5:18 i gns.

Onsdag: Styrketræning "full body"

Torsdag: Løb, 8,8 km. 5:14 i gns.

Fredag: Joggetur, 4,9 km. 5:33 i gns.

Lørdag: Ingen træning

Søndag: Løb, 12,2 km. 5:20

Jeg har jo allerede været inde på mange af tankerne omkring denne uges træning og den kommende uge, og her tænker jeg på diverse skavanker med knæ og at jeg måske har forceret lige lovlig meget etc. etc.

Udover det kan jeg jo så fortælle at det måske er den første weekend siden nytår hvor jeg ikke har været ude og buldre med øl og diverse. Der har simpelthen været noget hver weekend og nogle gange 2 gange om ugen. Det har tydeligt kunnet mærkes i og med at jeg efterhånden er blevet immun over for alkohols virkninger :crazy: men det har nok også kunnet mærkes i form af en manglende vægtnedgang. Det er min egen teori, da jeg faktisk har spist fornuftigt og jo også passet min træning i udpræget grad.

Det bliver så en stakket frist da de næste 3 weekender er pakket med sociale arrangementer. Så er det den opmærksomme læser vil spørge: "kunne jeg ikke bare drikke lidt mindre/skippe nogle aftaler/drikke sodavand i stedet/m.fl.", og jo, det kunne jeg nok godt - men det har jeg ikke tænkt mig, da det er folk jeg ikke kommer til at se i lang tid når jeg er flyttet og desuden har jeg aldrig været hverken puritaner eller livsfornægter.

Nok om det, en ny træningsuge venter.

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle jeg lige tilføje lidt til ovenstående ift. div. skavanker m.m.

Her, en del timer efter løbeturen i dag, sidder jeg og mærker efter i ben og fødder. Umiddelbart er der ikke noget alarmerende ved hverken knæ eller fod. Det kan jo sagtens komme i morgen så dybest set er det alt for tidligt at konkludere.

Ligegyldigt hvad benene siger i morgen holder jeg dog fast i, at det bliver kortere løbeture den kommende uge, og højst sandsynligt udskifter jeg en af løbeturene med en spinning time.

Det jeg er mest bekymret for er ikke knæet, det er svangsenen. Jeg mærker ikke decideret ømhed eller smerte, men efter i formiddags kunne jeg mærke at det "strammede" i senene og det at foden sov under turen er også signaler jeg kan huske fra da jeg led af svangsene betændelse. Det kan måske være svært for nogen der aldrig har haft den skade, men jeg vil vitterligt ikke ønske det for nogen at få den.

Når jeg har været knæskadet synes jeg det har været forholdsvist let både at se den komme samt at arbejde med den. Derfor bekymrer ømheden mig i knæet ikke nær så meget som de ovennævnte symptomer ved svangen.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, den ene af trænerne på mit Sparta træningshold er faktisk sat ud af spillet med en skade i svangsenen. Jeg forstår på ham, at det ikke er nogen skovtur, så det er nok meget fornuftigt at fare frem med lempe (selv om det kan være svært, når foråret banker på) ...

Jeg føler med ham :unhappy: Svangsenebetændelse er bare noget møg. Selvom alle skader er noget møg synes jeg et eller andet sted at nogen skader er "nemmere" end andre at arbejde med. Fx mht. knæet kan jeg rimelig let mærke hvornår det er kritisk, hvornår der skal trappes ned og endelig findes der jo hjælpemidler som knæbind m.m.

Link to comment
Share on other sites

Apropos ovenstående om svang og knæ, så var jeg ude på en lille løbetur i dag på lidt over 6 km.

Har gået hele dagen for at mærke efter og jeg må sige at jeg ikke rigtig kunne mærke noget til svangen. Jeg kan mærke en anelse i knæet men det er klart på retur. Holdt mig dog efter aftalen til en kortere tur, og det blev til 2 omgange rundt i Fælledparken med et snit på 5:18 i tempo.

Turen foregik i de lette NB 905, og selvom jeg objektivt set stadig er for "tung" til egentlig at bruge dem, så er de altså noget behageligere at have på end NB 760. Det var også lidt et eksperiment for at se om den mere markante midtfodslanding havde et positivt resultat for både svang og knæ.

Her, nogle timer efter løbeturen, mærker jeg stadig efter. Jeg kan intet mærke til svangen og det er stadig minimalt hvad jeg mærker til knæet. Det er mere hvis jeg laver nogle kraftige bøjninger eller trykker hårdt at jeg kan mærke noget. Det er måske nok mere et resultat af at jeg har løbet en kortere tur, og bekræfter mig i, at denne uge kommer til at byde på ture under 10 km.

Link to comment
Share on other sites

Og åh ja så fik jeg faktisk også kørte mine sædvanlige 2 spinning timer i går mandag.

Det blev dog en noget fesen affære. Ikke kun fordi Jesper for 2 gang måtte melde afbud og at der derfor var vikar på. Vikaren var som sådan udmærket, men det var som om pulsen bare ikke ville over de 80% lige meget hvor meget jeg trådte i pedalerne.

Kan være et udslag af manglende motivation eller måske en form for fejl med pulsuret. Under alle omstændigheder ikke timer der er værd at skrive hjem om...

Link to comment
Share on other sites

Dobbelt træning onsdag

Det blev en af de dage hvor jeg tog en gang styrke om morgenen og så en gang spinning om eftermiddagen.

Stod tidligt op i dag, da jeg har erfaring for at der ikke er specielt mange mennesker ved 8-9 tiden. Det var dog ikke tilfældet i dag, da der var et meget højtråbende crossfit hold + en hel del mennesker i frivægts afdelingen.

Mærkede lige efter om jeg ville kaste mig ud i squat. Ikke fordi det rigtig gør ondt men blev enig med mig selv om ikke at udsætte knæet for unødig belastning så jeg sprang squatten over og koncentrerede mig om overkroppen med en gang bænkpres, pull-downs og hyperextension. Ikke så meget at fortælle, samme vægt som sidste gang. Ved ikke om det var fordi jeg var stået tidligt op eller hvad, men energien var der bare ikke rigtig her til morges...

Var sulten efter noget cardio og da Arne havde 2 timer på FW Forum sprang jeg på dem. En "energy" og en "Fatburner" var det. Mønstret fra i mandags gentog sig på mange måder. Jeg havde ualmindeligt svært ved at hive pulsen over de 80%. Jeg har en mistanke om at jeg nok skal have strammet mit pulsbælte, det sidder en anelse løst og jeg kan se pulsen tager sig nogle underlige hop. At jeg så i dag sad på en cykel hvor belastningen røg adskillige gange gjorde det ikke nemmere at holde en passende intensitet :mad:

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 9

Mandag: 1xbikefit fatburner + 1xbikefit energy med instruktør Signe FW Fasanvej

Tirsdag: Løb, 6,4 km, 5:18 min/km

Onsdag: Styrketræning samt 1xbikefit fatburner + 1xbikefit energy med Arne FW Forum

Torsdag: løb, 6,2 km, 5:17 min/km

Fredag: Løb, 5,6 km, 5:22 min/km

Lørdag: ingen træning grundet tømmermænd...

Søndag: Løb, 7 km. 5:17 min/km

En uge som vel egentlig kan kaldes en restitutionsuge, da jeg helt efter planen skar ned på km. for at skåne især mit knæ, men også passe på svangen.

Derfor er det også mest af interesse at mærke efter hvordan knæet (og andre kropsdele) har det. Jeg kan mærke en ømhed på senen lige under knæskallen, m.a.o. symptomer på springerknæ. Det kommer og går lidt og jeg er som sådan ikke genereret af det hverken i dagligdagen eller under løbeturene. Det er mere når jeg bøjer knæet hårdt og hurtigt at jeg kan mærke det.

På trods af det vil jeg nok fortsætte den kommende uge med at løbe kortere ture. Spinning er stadig et alternativ men er jo ikke nødvendigvis mere skånsom for knæet. Derfor kan nogle ture på crosstrainere sagtens tænkes ind i ugeprogrammet.

Link to comment
Share on other sites

De sædvanlige 2 timer med je......

Her skulle jeg jo have skrevet de sædvanlige 2 spinning timer med Jesper, som jeg plejer at tage mandag. Der er dog blevet lavet om på timeplanen på FW Fasanvej så Jesper har kun en enkelt time, det vil sige han har faktisk to, men den ene er en intro time og knap så relevant for mig...

I stedet har Katja en Fatburner time inden Jesper og den hoppede jeg så på. Det er godt nok lang tid siden jeg har kørt hos hende. Hendes stil er måske noget hen ad det Henrik S. ville kalde for "comedy hour spinning" eller noget i den retning. Hun er en af de få der rent faktisk kan slippe af sted med den stil, og retfærdigvis er det oftest timer af god kvalitet, selvom der bliver spillet Justin Bieber, Birthe Kjær og obskur tysk slager musik :crazy:

Det var en god, hård fatburner time hvor der blev lagt op til at holde den på omkring de 80-85% hele vejen med en pulsstigning til sidst. Som det kan ses af kurven fik jeg fulgt det nogenlunde efter planen: http://connect.garmin.com/activity/155251441

Mine ben var dog pænt ristet bagefter så jeg var ikke helt op at ringe til Jespers efterfølgende energy time: http://connect.garmin.com/activity/155251422

Jeg skulle jo også teste lidt hvad knæet sagde til timerne og der var intet brok overhovedet, så det er jo positivt. Kan heller ikke rigtig mærke noget til knæet nu, regner derfor med en løbetur i morgen, men kun omkring de der 5-7 km.

Edited by pesaol
Link to comment
Share on other sites

Hvor ville jeg dog ønske at jeg havde en krop lavet af stål der aldrig kunne gå i stykker... men anyways her er lidt mere i føljetonen omkring mit knæ.

Det var noget mere ømt i dag end i går, uden stadig at være sådan helt kritisk. Derfor tog jeg også bare en tur rundt omkring Fælledparken, ca. 5 km. Droppede mit Garmin så har ingen anelse om tempo eller præcis distance.

Igen, jeg kunne lige mærke noget i starten af turen, men omvendt kan jeg også mærke at jo mere jeg koncentrerer mig om at lande på midtfoden, jo mindre kan jeg mærke til knæet - under selve løbeturen vel at mærke.

Igen igen, jeg mærker efter her de kommende dage og har tænkt mig at starte på noget specifik styrketræning, inspireret efter Gadegaards log, samt nogle specifikke strækøvelser mhp. springerknæ. Løbeturene bliver under alle omstændigheder ikke lange i denne uge.

Link to comment
Share on other sites

Forårsfornemmelser igen igen

Vi havde jo lige en periode i slutningen af februar med solskin og lune temperaturer, og folk skrev status updates hvor pragtfuldt det var at foråret var på vej. Så blev det sgu vinter igen og vi krøb tilbage i vintertræningstøjet. Sørme om foråret ikke er på vej, hvis man skal tro meteorologerne, og dagen i dag lugtede da også kraftigt af vår.

Tog en tur ned til Frb. have, løb lidt rundt der og drejede så ud af hovedindgangen og fortsatte langs Frederiksberg Alle ned til planetariet. Derfra var det langs søerne ned til Tagensvej og så hjem.

Distance og tempo??? Aner det ikke, droppede mit Garmin og nød bare at løbe og mærke solen. Tempoet blev noget blandet, da der naturligt var en del børnefamilier og kærestepar hånd i hånd som man måtte springe til siden for :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 10

En kort opdatering fra ugen der gik:

Mandag: 1xbikefit fatburner med Katja + 1xbikefit energy med Jesper på FW Fasanvej

Tirsdag: Ca. 5 km. løb

Onsdag: Styrketræning - primært overkrop

Torsdag: 1xbikefit fatburner + 1xbikefit energy med Rasmus FW Fasanvej

Fredag: ca. 6 km. løb

Lørdag: 1 time på crosstrainer

Søndag: Ca. 9-10 km. løb

Og det var så det...

Link to comment
Share on other sites

Mandagsspinning

Fik ikke lige opdateret i går pga. andre aftaler, så mandagens spinning timer kommer her retrospektivt.

Jesper var åbenbart på ferie eller noget, så jeg hoppede på Katjas timer i stedet. En bikefit energy og en fatburner. Energy timen var ganske god - og hård. Der var nogle enkelte "hep" intervaller (instruktøren siger "hep" og så skal man spurte 5-10 sek.), men eller en time uden dikkedarer. Jeg var ikke helt op at ringe i puls, men til gengæld lå jeg ikke meget under de 80% gennem hele timen: http://connect.garmin.com/activity/157343340

Hun har en sjov ide om at man konstant skal råbe tilbage om man er klar, også efter hårde intervaller. Jeg føler mig lidt ude af form for jeg var nærmest den eneste som ikke lige havde luft til at råbe JA efter at have ligget omkring de 85-90% - i modsætning til stort set alle andre på timen...

Fatburner timen var en lidt mere blandet fornøjelse. Ikke nødvendigvis så meget pga. instruktøren, men fordi jeg kunne mærke jeg var brugt efter den første time. Havde sovet elendigt og havde generelt bare en ikke særlig god dag i går, så det var ikke fordi energiniveauet var højt. Pulsen lå dog rimelig jævnt hele vejen: http://connect.garmin.com/activity/157343311

I en serie var der "fryseture" :crazy: Godt nok lang tid siden at jeg har været ude for en instruktør der bruger disse, og jeg sprang da også over, selvom det ikke er så pænt ikke at følge programmet.

Edited by pesaol
Link to comment
Share on other sites

Der bliver skam trænet, selvom jeg pt. ikke er super flittig til at opdatere. Det er der forskellige grunde til. I dag er der præcis en uge til jeg emigrerer til Norge! Så der er selvsagt en masse praktisk ting der skal i orden, og det meste af tiden går i øjeblikket med at rydde lejlighed, pakke ned og rydde op og ellers bare generelt få styr på det hele.

En anden grund er naturligvis de sædvanlige skavanker, primært knæet. Af den grund løber jeg kun korte ture under 10 km. Jeg mærker hele tiden efter, og signalerne fra kroppen siger det er ok så længe jeg bare løber de korte ture. De styrkeøvelser jeg tidligere har skrevet om er lidt sat på stand by. Prøvede at lave forskellige øvelser i fitness centeret, men det gjorde simpelthen for naller :crazy: Derfor holder jeg mig til øvelser der kan laves på stuegulvet og mere træner stabilitet end styrke.

Mandagens spinning har jeg jo nævnt. Tirsdag blev det halvanden omgang rundt Fælledparken - lovlig blæsende, onsdag en gang styrke for overkroppen + 1 time på crosstrainer med jævn intensitet. I dag torsdag var jeg lige ude og lufte benene igen på en løbetur. Det blev rundt omkring Fælledparken, Østerbro, Kildevældsparken og i den omegn. Gætter på en 6-7 km.

Garmin uret er parkeret, og det føles egentlig meget rart at være fri for det. Så længe mine ture er på gefühl er der ikke den store grund til at tage det med. Det kommer på igen når jeg - forhåbentlig snart - er inde i en lidt mere struktureret og hårdere træning.

Mht. styrkedelen kommer jeg nok ikke til at undgå en vis nedgang. At melde mig ind i et fitness center er nok ikke lige det første jeg gør når jeg kommer til Norge. Ikke at min styrke jo ligefrem har været prangende, men der har da været en vis fremgang, og jeg kan mærke at det giver mig en del.

De næste par dage kommer til at gå med en del funktionel styrketræning, fx at bære møbler m.m. ned fra loftet på 5 sal :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share