Godt program til at få mere muskelvækst


jabsi1
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg vil gerne have større muskler på min krop.

Derfor har jeg tænkt at træne 3 gange i ugen. Tirsdag A-pas Torsdag B-pas Lørdag A-Pas og så omvendt i næste uge.

Men er dette et godt program? :-)

PAS A

Squat

Dødløft

Bænkpres

Chinups

Bent-Over Row

Military

Dips

DB Curls

PAS B:

Dødløft

Front Squat

Skrå bænkpres

Pullups

Lateral Raise

Yates Row

Smal bænkpres

Ez Curls

Link to comment
Share on other sites

Kender ikk lige alle øvelser fra program B, men program A ser ihvertfald fint ud, og rammer du samme muskelgrupper med øvelserne i program B, så ser det også fint ud. Dog ville jeg måske smide noget mave på i begge programmer.

Hvis du er ny ud i vægttræning, så vil jeg dog anbefale dig med at træne program A de første par uger og program B et par uger efter. Udelukkende for at lære øvelserne at kende. Er du rutineret og kender øvelserne, så kør du sq bare på. Du kan også sagtens blande de to programmer. Hovedsagen er bare at få trænet

vandret træk, vandret pres, lodret træk, lodret pres, ben, ryg, mave. Hvilke øvelser du så bruger er stort set underordnet. Men flerledsøvelser er altid godt.

dernæst skal du hvis du er rutineret tænke i progression(søg lidt på forumet), og er du ny så løfte 3 set á 10 gentageler med en vægt du kan løfte en 15-17gange. Det er for at undgå skader.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Tak for svaret!:-)

Ville det være en idé kun at følge program a?

Mavetræning har jeg inde i mit hoved altid med;-)

Det er altid godt at skifte mellem to programmer, så musklerne ikke vænner sig til det sammen, men hele tiden skal tilpasse sig til variationerne. Hvilket du vil få mere ud af :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share