Undervægtig! HJÆLP!


WeightGainer
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg er en "dreng" på 18 år og jeg har et møg irriterende problem!

Jeg er 1.85 cm høj, men vejer kun sølle 63 kg. Det er ikke ligefrem meget og derfor kunne jeg godt tænke mig at tage en hel del på, da jeg ser forholdsvis splejset ud pt.

men men men... Jeg har (som mange af jer ellers sikkert ville foreslå) på ingen måde tid til at tage i motionscentre osv., da jeg går i 3.g og har ekstremt travlt med lektier!

Jeg har på fornemmelsen at min kost ikke er helt okay, men det skal dog også lige tilføjes at jeg har et højt stofskifte.

Mit egentlige spørgsmål er: Er der nogen, der helt konkret kan lave et "skema" eller anden form for guide til hvad jeg skal spise, hvor meget jeg skal spise og om sådan noget som WeightGainer virker hvis man ikke træner samtidigt? Jeg har ganske vidst nogle vægte herhjemme, som jeg godt kan bruge et stykke tid på dagligt, men heller ikke meget mere end det.

På forhånd tusinde tak for hjælpen!

Edited by WeightGainer
Link to comment
Share on other sites

1) Vrøvl - du har masser af tid. Du drømmer ikke om hvor meget tid du har. Du ved det bare ikke endnu. Prøv at kigge lidt i Kauf's log, hvis du synes du har travlt.

2) Hvor meget spiser du nu (morgen, middag, aften)? Hvad holder dig tilbage fra at spise mere end det?

3) Det du leder efter hedder en 'personlig træner'.

4) Du kan komme ret langt med kropsvægtsøvelser og nogle simple redskaber.

Link to comment
Share on other sites

WeightGainere er ikke vejen frem, det indeholder så meget sukker og er derfor ikke specielt sundt. Når det så er sagt vil du formentlig tage på af det, med mindre WeightGaineren gør dig så mæt at den bare erstatter det du ellers ville have spist, hvilket jeg formoder vil ske.

Hvad vil du egentlig tage på? Mener du at 7kg fedt ville få dig til at se bedre ud eller være sundt på nogen måde? Det tvivler jeg på med mindre din fedtprocent er truende lav.

Jeg tror ikke det er en personlig træner du skal have fat i, men en diætist af en eller anden art.

Edited by Polunda
Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft glimrende resulater med at drikke 2-3 liter mælk om dagen, og jeg er selv en person, der hurtigt bliver mæt. Men mælk lader til hurtigere at glide ned. Men uanset hvad, så har jeg ikke haft problemer med at stige i tal, selvom jeg så har tabt mig igen. Så du kan sikkert blive stærkere, uanset om du tager på eller ej. Men det hjælper nok ikke på din trang til at tage på . . .

Angående travlhed; jeg går selv i 3.G, jeg arbejder 2-3 dage om ugen - tit heldage i weekenderne - og jeg træner op til 3-timer om dagen (Inklusiv transport). Jeg oplever til tider at en enkelt aflevering kan være svær at klemme ind, men det er nok nærmere fordi, jeg prioriterer min træning højere end analyser af folkeviser og andre ubrugelige himstregimser, man nu er nød til at hægte på elever for at lave et fag ud af dansk og andre sprogfag. Så medmindre du har 18 kilometer til nærmeste klub på gåben, så er træningstid intet af bekymre sig over.

Folk i træningsklubber er for det meste venlige og hjælpsomme over for nye folk, og dem der ikke er, er ikke værd at bekymre sig over, så jeg vil da råde dig til at træne i et center, medmindre du har masser af penge og en tom garage/kælder.

Link to comment
Share on other sites

Fuldstændig enig med Jokum. Har selv afsluttet 3.G i sommers og tit brokkede man sig lidt over at man havde en smule travlt (men det har man altså ikke). Man har altid tid. Ellers burde man kigge sit liv i sømmene og se hvor det går galt.

Forresten, jeg vil vædde med at du kan halvere din lektietid blot ved at logge fra MSN, Facebook og Motion-online i lektietiden.

Ting tager tid hvis man ikke gør det ordenligt.

Man kan sagtens bruge en hel lørdag på en dansk stil (med konstante afbræk fra facebook, msn og youtube), men det kan også ordnes fra kl. 08:30-12:00. Færdig inden frokost = Tid til træning, damen, kammeraterne osv.

God træning - du får ikke mere tid end du har nu

Link to comment
Share on other sites

Og hvad angår dit problem med vægtøgning har jeg et tip til god morgenmad med masser af proteiner og kulhydrater:

2 store bananer

2 dl yogurt

2 dl letmælk

1 dl kvalitetsjuice

5-6 dl havregryn (200-240gram)

Frosne bær (blåbær, jordbær) eller mango

Evt. 1/2 honningmelon

Honning

så mangler du bare at smide det hele i en STOR blender

Jeg plejer at følge op med 1stk rugbrød bagefter også.

Ca. 50gram protein og en mave som siger "Tak!"

Velbekomme :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene!

Jeg vil prøve at følge din morgenmadside og så også klemme lidt ekstra ned middag og aften + mellemmåltider.

Har lige meldt mig ind i fitness.dk og nu må jeg se om jeg eventuelt kan få tid et par gange om ugen - dertil kan jeg vel så tilsætte weightgainer + proteinshakes og så må jeg se hvad resultatet bliver :-)

Men ja, som du skrev ovenover, på en eller anden måde kunne jeg sgu nok godt tænke mig at tage omkring 7-10 kg på - fedt eller ej, er 100% sikker på, at det ville se en del pænere og mere normalt ud på min krop!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share