Vejen tilbage til stærke ben og nogenlunde stærke bryster


Martin Bahrs
 Share

Recommended Posts

Mandag d. 20/02-2012

1RM uge, dødløften idag. Mit mål for idag var 185kg som død og pine bare skulle være pænere end min gamle 1RM på 182.5kg, det var mere eller mindre en ren kran. Der er video af mit forsøg på ny 1RM, bliver uploadet lidt om lidt. Jacob var med som spotter og motivator samt kamera mand :bigsmile:

Opvarmning:

En masse mobility af hofte, knæ og ankler

Dødløft:

10 @ 60kg

10 @ 60kg

5 @ 80kg - kørt som singler med reset på hver rep.

5 @ 100kg - også kørt som singler

3 @ 110kg - også kørt som singler

3 @ 120kg - også kørt som singler

3 @ 130kg - også kørt som singler

1 @ 150kg

1 @ 170kg

1 @ 185kg - PR! med 2.5kg og meget pænere ryg end min gamle PR.

0 @ 190kg - et kort forsøg som blev smidt ca 5 cm over jorden, mistede spændet i bunden og valgte ikke at køre videre på den.

Video:

Glute Ham Raises:

3 x 10 @ BW

Hanging Leg Raises:

1 x 30

1 x 25

1 x 25

Thats it for i dag, nu skal der spises og restitueres indtil squat på fredag. der bliver lige skubbet et løbepas ind onsdag, men ellers er det mobility og icing der er på programmet.

Link to comment
Share on other sites

Dødløft:

10 @ 60kg

10 @ 60kg

5 @ 80kg - kørt som singler med reset på hver rep.

5 @ 100kg - også kørt som singler

3 @ 110kg - også kørt som singler

3 @ 120kg - også kørt som singler

3 @ 130kg - også kørt som singler

1 @ 150kg

1 @ 170kg

1 @ 185kg - PR! med 2.5kg og meget pænere ryg end min gamle PR.

0 @ 190kg - et kort forsøg som blev smidt ca 5 cm over jorden, mistede spændet i bunden og valgte ikke at køre videre på den.

Tillykke med PR'en, stærkt og ganske pænt løft. Hvor meget vejer du? Kan det ikke passe jeg så dig til åbning i spartan i lørdags?

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med PR'en, stærkt og ganske pænt løft. Hvor meget vejer du? Kan det ikke passe jeg så dig til åbning i spartan i lørdags?

Mange tak, løftet kunne have været pænere, men det er dog ikke helt skidt :bigsmile:

Jeg vejer lige omkring de 75kg, kender dog ikke dagsvægten.

Det kan sagtens passe, jeg var der hvertfald i nogle timer :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hold da helt op - det vælter jo ind med rekorder for tiden .. power clean, dødløft .. Stort tillykke med det!!

Og jeg glæder mig allerede til at læse om endnu flere rekorder fredag og lørdag :smile:

Og det der Spartan Mentality CF ser ud til at være et mega fedt center! Har set en del billeder, hvor der blandet andet også var en trillion billeder af Kousgaard og dig :tongue: Det bliver da cool for jer at kunne træne der en gang imellem!

Hvordan har kroppen det efter de 173 pullups fra i lørdags? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hold da helt op - det vælter jo ind med rekorder for tiden .. power clean, dødløft .. Stort tillykke med det!!

Og jeg glæder mig allerede til at læse om endnu flere rekorder fredag og lørdag :smile:

Og det der Spartan Mentality CF ser ud til at være et mega fedt center! Har set en del billeder, hvor der blandet andet også var en trillion billeder af Kousgaard og dig :tongue: Det bliver da cool for jer at kunne træne der en gang imellem!

Hvordan har kroppen det efter de 173 pullups fra i lørdags? :wink:

Mange tak, og jeg kan jo kun sige i lige måde :bigsmile: glæder mig til at læse om flere PRs fra dig også, noget med ny DL en af dagene?

Jeg håber hvertfald på at nå de mål/håb jeg har sat op. DL var nok det løft jeg var mindst sikker på.

Det er også et mega nice center, og kommer helt sikkert til at træne dernede. især for at få noget erfaring med OL løft (puh er ikke glad for snatch, men man skal jo kunne det i CF) Hehe ja hende fotografen var vist glad for der var nogen der begyndte at lave noget, så hun gik helt amok med at tage billeder af os to flotte fyre :cool:

Den har det faktisk helt ok, den blev lige repareret igår med en masse mobility drills. Men regnede ud at jeg havde lavet voldsomt mange pull-ups torsdag,fredag og lørdag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hold da helt op - det vælter jo ind med rekorder for tiden .. power clean, dødløft .. Stort tillykke med det!!

Og jeg glæder mig allerede til at læse om endnu flere rekorder fredag og lørdag :smile:

Og det der Spartan Mentality CF ser ud til at være et mega fedt center! Har set en del billeder, hvor der blandet andet også var en trillion billeder af Kousgaard og dig :tongue: Det bliver da cool for jer at kunne træne der en gang imellem!

Hvordan har kroppen det efter de 173 pullups fra i lørdags? :wink:

Hvor ser du de billeder henne? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Thanks, følte også der var fint med fart på idag. Det var også et af de cues jacob kom med under træningen.

Det hænder jeg har mine moments.. :smile: hehe.

Hold da helt op - det vælter jo ind med rekorder for tiden .. power clean, dødløft .. Stort tillykke med det!!

Og jeg glæder mig allerede til at læse om endnu flere rekorder fredag og lørdag :smile:

Og det der Spartan Mentality CF ser ud til at være et mega fedt center! Har set en del billeder, hvor der blandet andet også var en trillion billeder af Kousgaard og dig :tongue: Det bliver da cool for jer at kunne træne der en gang imellem!

Hvordan har kroppen det efter de 173 pullups fra i lørdags? :wink:

Ja og hvad sker der for de billeder af mig.. Jeg er på flere af billederne tilsyneladende så bleg, at de har været nødt til at blive i sort/hvid, sikkert for at det skulle være synligt for folk, at der rent faktisk er en person på billedet og ikke bare en sort t-shirt og ellers burde jeg bare klæde mig mindre i sort.. hehe.. :laugh: Deruodver tarveligt, at hende fotografen fulgte os blindt.. Skal hertil lige siges, at vi bestemt ikke opsøgte spotlight. Vi var til at starte med de eneste, som rent faktisk lavede noget i centeret. Alle andre tulrede bare rundt og små snakkede.. useriøst.. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Haha LOL :bigsmile:

Hende fotografen havde bare ikke meget at lave, så da mig og kousgaard rent faktisk lavede noget blev hun helt vild og blodig :4thumbup:

Faktisk relativt træls at lave double unders med et kamera i fjæset hehe :bigsmile:

Ærgeligt hun ikke lige fik et skud af mine Dobbelt racked KB pistols.. Kunne ellers havde været badass photo med de store Competetion bells.. :4thumbup:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 21/02-2012

Tog til sjælland i morges for at besøge familie her i min sidste ferie uge. Det skulle have været front squat og workout idag, men havde ikke ordentlige sko og bælte med, så squatten blev droppet til fordel for intervalløb.

Intervalløb: 7 x 400m intervaller på løbebånd.

1000m (500m på 12km/t og 500 på 15.5km/t)

400m på 17km/t

400m på 17.5km/t

400m på 18km/t

400m på 18.5km/t

400m på 19km/t

400m på 19.5km/t

400m på 20km/t

500m afløb på 12km/t

Pauserne lå ca på 1.20-1.30 alt efter lige hvad der passede med et nemt metermål på løbebåndet. Skulle op på 19km/t før jeg blev presset på de sidste 100 meter, løbeformen holder sig fin på trods af mindre løbetræning :bigsmile:

lidt gøjl mens jeg fik pulsen ordentlig ned og syren forsvandt fra stængerne.

Fik pludselig lyst til at prøve lidt teknik på Hang Squat Clean, måske lidt tosset at tænke på mens man står i almindelige løbesko. Men jeg tænkte at det ville nok ikke skade da jeg bare ville køre teknik.

Hang Squat Clean:

10 @ 20kg barbell

5 @ 40kg

5 @ 50kg

5 @ 60kg

3 @ 70kg

3 @ 80kg

3 @ 90kg

0 @ 100kg - kom ikke ordentlig under stangen, og da jeg var i en FW var det ikke velset at tabe en stang med lidt vægt på.

Jeg er meget overrasket over jeg alligevel fik 3x90kg da jeg aldrig har kørt squat cleans tungere end Fran vægt. Tog dog løbeskoene af da kiloene oversteg 60kg for at få bedre føling med underlaget.

Side Bends:

10 + 10 @ 30kg

10 + 10 @ 42kg

10 + 10 @ 42kg

10 + 10 @ 42kg

supersettet med

Band Pull-aparts - rød elastik:

4 x 20 reps

Lidt mobility drills til squatten for at gøre klar til fredagens 1RM forsøg.

Edited by Martin Bahrs
Link to comment
Share on other sites

Du er stærk i squat!

Men 'bare lidt teknik' med 90-100 kg i Hang squat clean..? Det er da alt for mange kilo til at køre teknik med :)

Hehe ja det er alt for meget, men blev så overrasket over hvor "let" jeg følte dem at jeg blev grebet af det og smed mere på. Havde sagt til mig selv at hvis de føltes det mindste usikre ville jeg stoppe, og det gjorde de så først ved 100kg.

Glæder mig til at prøve igen en dag hvor jeg har sko og bælte samt må tabe vægten uden at blive set ondt på.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 22/02-2012

Træning i Kirken med Daisygirl og de andre trænere. Jeg takker mange gange for at være med til træning idag :-)

Opvarmning:

500m C2 row

Mobility for skuldre

Buy In:

35 Chin-ups

35 Dips

Supersettet til 6 sæt, fokus på langsom excentrisk fase.

A1 + A2

Fat Gripz Bicep Curls

1 x 6 @ 27kg

5 x 6 @ 32kg

Cali Press

1 x 6 @ 27kg

5 x 6 @ 32kg

B1 + B2

Incline Fat Gripz Bicep Curls

5 x 6 @ 15kg DB

Decline Triceps Press

5 x 6 @ 10kg

Derefter blev Daisygirl og mig enige om lige at køre en WOD af for at være lidt crossfit igen.

2 runder af:

500m C2 row

15 Back Squats @ 60/42.5kg

15 Chest 2 Bar Pull-ups

Rest 4 minutes between rounds

Runde 1: 3.02

Runde 2: 3.03

Ganske fin workout hvor havde problemer med at finde et steady pace på roningen, gasser mig selv for meget. Men fed og kort workout, og kanon at dyste mod Daisygirl :-)

Edited by Martin Bahrs
Link to comment
Share on other sites

Hej Martin -

Fedt, at du havde tid og lyst til at være med til træning i dag :w00t:

Jeg har lidt dårlig samvittighed over, at jeg fik lokket dig med til den der armtræning. Den var ikke lige så sjov som forventet. Næste gang du kommer til Kirken står den på noget tungt og så 2-3 WODs bagefter! :cool:

Og tak for kampen i Endurance finisheren, den var lige hvad jeg trængte til.

Link to comment
Share on other sites

Hej Martin -

Fedt, at du havde tid og lyst til at være med til træning i dag :w00t:

Jeg har lidt dårlig samvittighed over, at jeg fik lokket dig med til den der armtræning. Den var ikke lige så sjov som forventet. Næste gang du kommer til Kirken står den på noget tungt og så 2-3 WODs bagefter! :cool:

Og tak for kampen i Endurance finisheren, den var lige hvad jeg trængte til.

Jamen selvfølgelig ville jeg da træne med, synes kirken er fed at træne i og især med godt selskab :-)

Hehe det skal du ikke tænke på, det var barr hårdt på en anden måde end jeg er vant til. Mine arme og greb kan stadig mærkes efter de Fat Gripz :-)

Men jeg vil holde dig op på den tunge træning med en masse finishers næste gang ;-)

Og i lige måde, det er altid nice at dyste lidt. Og du kørte dælme også godt på den :-)

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 24/02-2012

Så skulle jeg squatte tungt idag, og det må man sige det blev. Jeg havde i dagens anledning psyket mig godt op og følte mig super klar til at løfte nyt max. Jeg havde dog som sikkerhed lige tage min nyerhvervede Crossfit Copenhagen tshirt på for lige at give det sidste boost :4thumbup:

Opvarmning:

500m C2 row

3 mobility drills til squat prep

Back Squat: max 4 singler som forsøg til ny 1RM

10 @ 20kg barbell

10 @ 60kg

5 @ 80kg

3 @ 90kg

3 @ 100kg

3 @ 110kg

1 @ 125kg

1 @ 135kg

1 @ 145kg - PR! +5kg føltes rigtig solid, så valgte et prøve med lidt mere.

1 @ 150kg - PR! +10kg - Sådan, 5kg mere end jeg havde regnet med at få idag, er super glad for resultatet.

Video af 145kg:

Video af 150kg:

Lidt pause og så CF Games open WOD 12.1:

7 min AMRAP of:

Burpees with heigth restrictions.

Resultat: 112 reps - fik 2 no reps undervejs som er talt fra. Den var mere træls end jeg havde regnet med, og blev sur røv hen mod slutningen.

Video af Open WOD 12.1 kommer lidt senere, det tager sin tid at uploade så meget data med min lorte forbindelse.

Alt ialt en kanon træning, er ganske tilfreds med de 112 burpees og mega glad for de 150kg squat :4thumbup: good times.

Edited by Martin Bahrs
Link to comment
Share on other sites

Don't use machines. Become one! :devil:

Så slog du mig igen :4ranting: Hahaha - tillykke med den overståede første Games workout!

Og endnu større tillykke med squat PR!! :1356:

Hehe jeg er sikker på den tshirt sikrede mig de gode resultater idag :bigsmile:

Det er dælme ikke med mange pepernødder jeg slog dig, men har lige talt efter på min video og fik faktisk 113 reps, og de no-reps jacob fortalte mig om kan jeg dælme ikke se.

Og mange tak :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe jeg er sikker på den tshirt sikrede mig de gode resultater idag :bigsmile:

Det er dælme ikke med mange pepernødder jeg slog dig, men har lige talt efter på min video og fik faktisk 113 reps, og de no-reps jacob fortalte mig om kan jeg dælme ikke se.

Og mange tak :bigsmile:

Den ene var helt tydelig og den anden måske mere tvivlsom. Men tror vinklen fra hvor vi sad var anderledes. Dømte jo fra siden og noget tættere på. Dog kan jeg sagtens have set forkert pga. vinklen. Men er det ikke synligt på kameraet, så tæller det vel.. :tongue: Ellers godt kørt alligevel også taget i betragtning af din awesome PR på Back Squatten lige inden.. Du henter mig snart på de tunge løft til benerne.. :smile:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share