Vejen tilbage til stærke ben og nogenlunde stærke bryster


Martin Bahrs
 Share

Recommended Posts

+ 1

Satme en giftig omgang i fik skudt af der.

70kg thrusters er fuldstændigt utænkeligt for mig...

Mange tak :smile:

Det var også thrusters der smadrede mig godt og grundigt, jeg har aldrig prøvet thrusters over 50kg før så det var noget af en oplevelse, men det gik lige når nu man havde daisygirl til at heppe på mig :cheer:

Wow... For helvede, jeg kan ikke komme på mere at sige om den omgang... firebounce.gif

Det var satme også hårdt, og thrusters var så hårde at jeg var meget tæt på at sige stop, er glad for daisygirl var der til at holde mig i ørerne :4whip: haha

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 10/04-2012

Så har det lige været et par hviledage ovenpå workouten i lørdags, har haft rigtig gode DOMS i trapz og er generelt træt i hele bagkæden.

Første dag på arbejde efter 10 dages ferie, så det er lidt hårdt at stå op igen klokken 05.15 smile.gif

Træning rimelig sent på dagen i forhold til normal arbejdsdag, og det kunne mærkes på energien samt at jeg trænede alene.

Satte mig for at træne lidt VL op til lørdagens konkurrence, hvor der er 5 min til at finde max clean og max jerk.

Opvarmning:

1000m C2 row

mobility af hofte og skuldre

Dødløft -> Power Clean -> Front Squat:

5 + 5 + 5 @ 40kg

5 + 5 + 5 @ 40kg

Squat Clean:

3 @ 60kg

3 @ 70kg

3 @ 80kg

3 @ 90kg

1 @ 100kg - PR! Endelig kom jeg over min mentale barriere med de 100kg, jeg har haft svært ved at komme under stangen før men det er er skal være fortid nu :wootdance:

Clean Pull:

3 @ 100kg

3 @ 110kg

3 @ 120kg

Front Squat:

2 @ 80kg

2 @ 90kg

2 @ 100kg

1 @ 110kg

0 @ 120kg - jeg fortsatte bare nedad, var som om kroppen ikke lige ville stoppe.

Skønt at komme op på de 100kg Clean, har længe været fanget på 90-95kg som til gengæld har været pisse solide hver gang. nu håber jeg jeg kan bevæge mig over min Power Clean på 105kg inden længe.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 11/04-2012

Sidste dag med hård træning inden lørdagens konkurrence. Torsdag og fredag kommer til at blive brugt på active rest og mobility. Føler mig mere og mere klar til Harbour Hellday jo tættere dagen kommer, hvilket jo må siges at være positivt.

Morgentræning:

Opvarmning:

1000m C2 row - 3.37 på den slidte C2 rower på arbejdet. den kunne nok godt snart trænge til en kærlig hånd.

Mobility af skuldre.

Push Press:

10 @ 20kg barbell

10 @ 30kg

10 @ 40kg

10 @ 50kg

5 @ 60kg

3 @ 70kg

2 @ 80kg

Split Jerk - fra rack:

3 @ 40kg

3 @ 50kg

3 @ 60kg

3 @ 70kg

3 @ 80kg

3 @ 85kg

2 @ 90kg

1 @ 95kg

0 @ 100kg - der var ikke så meget at skyde med her, men det er også jævnt mange sæt jeg har kørt inden. er godt tilfreds.

Strict Pull-ups:

15 @ BW

15 @ BW

15 @ BW

Dips:

15 @ BW

15 @ BW

15 @ BW

Inverted row, feet elevated to bench - wide grip:

12 @ BW

12 @ BW

12 @ BW

Her løb jeg tør for tid, ville gerne have nået lidt Side Bends ellers.

På vej hjem fra arbejde besluttede jeg mig for at tage ned til Århus og løbe en tur der hvor WOD 1 kommer til at foregå på lørdag.

Løb:

4.8km ca, lidt svært at måle op på en ruteplanner. jeg har ingen tid, men det er mellem 20-25 minutter.

Her er mit forsøg på at måle ruten op, den passer nogenlunde.

post-30412-0-72316200-1334167238_thumb.j

Nu skal jeg have mig en stor hjemmelavet burger med 450gr kød :4thumbup:

Kæmpe tillykke med din PR!! Det er så vigtigt! :cheer:

Jeg glæder mig til at se dig give den hele armen på lørdag.

Mange tak :4thumbup:

Jeg glæder mig dælme også til at give den max gas, bliver en alt for fed dag.!

Link to comment
Share on other sites

Her er lidt video fra HH finale workouten, mange tak til hende der gad tage sig tid til at filme i næsten 25 minutter :4thumbup:

Fuck en led omgang! Du lider jo virkelig under de thrusters og dødløften :w00t: .. I øvrigt fin strandform, godt bryst!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 12/04-2012 og Fredag d. 13/04-2012

Har brugt de sidste par dage på at blive klar i hovedet og kroppen til konkurrencen imorgen.

Har lavet utroligt meget mobility og stræk og foaming og painball, føler mig næsten som et nyt menneske :4thumbup:

Rent øvelsesmæssigt har jeg lavet lidt forskelligt:

2 x 2000m C2 row - begge pas på 7.50, meget stille og roligt.

Band pull-aparts

snatch grip behind the neck press @ 20kg x 3 set x 10 reps

Rotering af skulderblad hængende fra pull-up stang.

og så idag kunne jeg ikke helt få knolden omkring event 3 imorgen, Max Clean og Max Jerk. Jeg fik 100kg Squat Clean forleden, men det føltes virkelig ikke særlig sikker. Så jeg fik snuppet mig en single på 100kg igen idag, og fik en spotter til at se om det er helt skidt. ganske solid rep, jeg "hopper" dog ikke med stangen, men banker den på lårene. Jeg kommer dog rigtig hurtigt under stangen fik jeg at vide, så det er fint nok. må bare huske på at shrugge ordentligt og hoppe med stangen imorgen.

Jeg vil naturligvis opdatere loggen imorgen efter konkurrencen med resultater og billeder :4thumbup:

Fuck en led omgang! Du lider jo virkelig under de thrusters og dødløften :w00t: .. I øvrigt fin strandform, godt bryst!

Hehe de er også sygt tunge for min bette krop, og dødløften blev bare tung efter alle de andre øvelser.

Mange tak :wootdance:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 14/04-2012

HARBOUR HELLDAY 2012...

Så oprandt dagen hvor slaget skulle slås og blod sved og tårer ville flyde. Jeg er mega træt lige nu, og kan ikke rigtig finde en god stilling at sidde i og skrive det her. Så hvis jeg ikke skriver så forklarende er det ganske enkelt fordi jeg ikke orker det :bigsmile:

Workout 1: Hell Forest

3.2km løb i skiftende terræn.

Tid: 13.01 - hvilket resulterede i en 43 plads. Jeg er ikke tilfreds med løbet, der skulle have været skåret 30 sekunder af den tid.

Workout 2: Hell Yeah

AMRAP 7 min.

8 T2B

6 Kettlebell swings (32/20 kg)

4 pallet jump burpees (5 pallet / 60cm / 23.6" high)

Resultat: 6 runder + 8 T2B + 4 KB Swings - 120 reps

Dette var en 17 plads i denne workout, og sendte mig op som nummer 28 samlet. Jeg er ganske tilfreds med resultatet, dog fik jeg underkendt 2 reps som ikke burde været blevet underkendt, men sådan er det.

Workout 3: Heavy Hell

5 min. to find max of:

1 clean anyhow

1 jerk anyhow

The total result are the 2 lifts added together.

Resultat: 105kg Squat Clean og 95kg Jerk - Jeg havde håbet på 100kg Jerk, og lagde også ud med det som startvægt. Desværre var der ikke nok fart i mig til jerket. så gik på 95kg og fik en solid rep, og gik så på 105kg for at få en tungere clean med mig. De 105kg Squat Clean er iøvrigt en PR! :pumpin:

nummer 37 i denne workout, som gjorde at jeg beholdt min 28 plads.

Cut-off hvor 44 ud af 73 gik videre til workout 4 og jeg endte med at tage 31 point med dertil.

Workout 4: Obstacle Hell

For time. (18 min. timecap.)

3 rounds of:

Farmerwalk with jerry cans 2x15 meters (2x45 kg/2x30 kg)

30 air squat

Sled push 15 meters (95/65 kg)

Sled pull 15 meters (95/65 kg)

Farmerwalk with jerry cans 2x15 meters (2x45 kg/2x30 kg)

30 Kettlebell Snatch 24/16 kg

Sled push 15 meters (95/65 kg)

Sled pull 15 meters (95/65 kg)

Tid: 16.24 - hvilket svarede til en 29 plads i den workout.

Samlet resultat for mig: nr 23 ud af 73 startende mænd - I mit hoved er det godkendt med tanke på at det er min anden store konkurrence nogensinde.

Det har været en fantastisk dag med mange super fede oplevelser. Jeg havde støtte af alt for mange fantastiske mennesker. Der skal gå en stor tak til min kæreste Trine, Jacob, Sasja, Daisygirl, Lasseb, Kamille, Jimmy, Cecilie, min far og min lillebror som var taget helt fra kbh af bare for at heppe :smilerock:

Nu er jeg træt og skal have mig en øl i byen sammen med Trine og min svoger senere. men først, en lur :sleepy:

PS: Film og billeder vil blive lagt op når jeg har fundet nogle gode blandt de mange der blev taget.

Edited by Martin Bahrs
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 16/04-2012

Første træning efter Harbour Hellday, og følte mig egentlig ganske frisk. Kunne dog sagtens mærke at lørdagen var hård ved mig, men ikke mere end jeg havde overskud til at træne. Jeg lader med vilje være med at lave noget specielt tungt og super krævende de næste par dage, og lader kroppen få nok hvile og nok også mere end jeg selv mener den skal have. Så bliver der bare fokuseret på fuldstændig spotless teknik istedet.

Opvarmning:

1000m C2 row

Skulder mobilitet

Hofte mobilitet

Dødløft:

10 @ 40kg

10 @ 60kg

10 @ 60kg

10 @ 70kg

10 @ 80kg

Push-ups:

15 @ BW

15 @ BW

Close grip Pull-ups:

6 @ BW

6 @ BW

6 @ BW

Back Squat:

10 @ 50kg

10 @ 50kg

10 @ 50kg

Hyper Ext:

10 @ BW

10 @ BW

Wide grip inverted row - feet elevated to bench:

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

Pull-ups:

6 @ BW

6 @ BW

6 @ BW

Shoulder Press:

10 @ 20kg

10 @ 30kg

10 @ 40kg

Hamstring Curl, maskine:

8 @ 20kg

7 @ 30kg

6 @ 35kg

5 @ 40kg

Det var det, dejlig stille og roligt og meget minded på aktiv restitution. Kom stort set hele kroppen igennem og fik fuld ROM på alle øvelser og fuldstændig korrekt teknik.

Derefter en shake og en skive af mit nybagte Paleo "brød" med masser af mandelmel, hørfrø, æg, kokosmel, gulerødder og krydderier, ligger godt i maven :bigsmile:

Har fundet et par billeder fra konkurrencen i lørdags som jeg synes er blevet gode:

post-30412-0-92916400-1334597602_thumb.j

post-30412-0-43803200-1334597940_thumb.j

post-30412-0-25886500-1334597954_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 18/04-2012

Så er kroppen ved at blive frisk igen, er dog stadig lidt stiv i lemmerne. Ikke noget lidt opvarmning ikke kan rydde af vejen.

Jacob fik mig overtalt til at løbe intervaller på nogle lange trapper vi har i Randers, så mødtes med ham, Danny og Sasja og gav den gas.

Let løb som opvarmning.

2 x løb på trapperne i let tempo som specifik opvarmning

6 x løb for fuld gas, let lunten ned inden næste løb.

1 x løb i let tempo som "cool down"

let løb som nedkøling.

Kæmpe stort tillykke med dit resultat i lørdags! :cheer:

Det var fedt at se dig komme så langt. Vild præstation i anden workout i øvrigt, der lignede du bare en Duracell kanin. Og hvor var det fedt med din PR i clean. Du har al grund til at være stolt!!

Thanks :bigsmile:

Det hjalp bestemt også at have så mange der heppede, og så det faktum at det var nogle fede workouts og et kanon arrangement. Jeg er glad og tilfreds med indsatsen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 19/04-2012

Morgentræning på arbejdet. Der var åbenbart gået en sikring i vores træningscenter, så lys og musik var udelukket. Ganske umotiverende fra morgenstunden, men fik da skudt noget træning af alligevel.

Opvarmning:

1000m C2 row

Skulder mobilitet

WOD specifik opvarmning

WOD:

5 runder på tid af:

7 Push Press @ 60kg

12 Bar Facing Burpees

Tid: 5.59 - Push Press blev ganske tunge i 4 runde, ellers kørte den helt fint.

Clean Pull, teknik:

10 @ 60kg

10 @ 60kg

10 @ 60kg

Side Bends:

12 + 12 @ 20kg

12 + 12 @ 40kg

12 + 12 @ 40kg

12 + 12 @ 40kg

Strict Pull-ups:

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

Close grip Strict Pull-ups:

6 @ BW

6 @ BW

6 @ BW

Derudover lidt småtteri med enkelte sæt forskellige øvelser.

Flot indsats til HH. Rigtig hyggeligt at få hilst på. Håber vi krydser klinger igen en dag....

Mange tak. Var fedt lige at møde dig IRL. Satme en skam du fik det så dårligt, håber du har det bedre næste gang. Er sikker på vi nok skal få fyret en god træning af ovre i KBH på et tidspunkt, om ikke andet så til FAF 2012 :bigsmile:

Edited by Martin Bahrs
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 20/04-2012

Havde fri fra jobbet idag, dejligt med afspadsering :bigsmile:

Træning med Jacob og Kamille idag, og oven på en god nats søvn uden et vækkeur følte jeg mig ganske klar til træning. Havde/har dog stadig DOMS efter side bends fra igår som er ret grumme, men efter noget opvarmning forsvandt doms lidt og jeg kunne igen bevæge armene frit ud fra siderne hehe :bigsmile:.

Jacob har fødselsdag idag, så han fik lov at bestemme en Workout som vi skulle lave alle tre, og man siger jo ikke nej når han nu bliver 24.

Opvarmning:

1000m C2 row

Skulder mobilitet

WOD 1 specifik opvarmning

Workout 1 - ugens challenge:

21 - 15 - 9 reps of:

KB Swings OH @ 32kg

Toes 2 Bar

Tid: 3.43 - mit greb blev en begrænsning, hvilket det ellers aldrig er. Hmm kan være der skal indlægges lidt farmerwalk fremover. Tror godt jeg kan skære en del tid af næste gang.

Lige 25 minutters pause hvor jeg kunne blive kold igen hvor jeg var dommer for Jacob og Kamille på jacobs ønske workout.

Opvarmning:

WOD 2 specifik opvarmning

Hofte mobilitet

Workout 2 - Jacobs challenge:

4 rounds for time of:

3 Back Squats @ 110kg

5 Box Jumps @ 80cm

7 Lateral Burpees - Burpee med sidelæns hop over en stepbænk @ 20cm

Tid: 4.11 - tungere og hurtigere end sidst jeg lavede den tilbage i september. jeg kan dog ikke finde tiden, men vægten den gang var "kun" 100kg.

Finisher:

Tabata Abmat Sit-ups

12-12-12-12-12-12-12-13 - 97 ialt - første gang jeg har lavet dem på en Abmat, ganske hårde i forhold til almindelige synes jeg.

Dejlig omgang træning, nu skal der bare slappes af og spises masser af kød :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 21/04-2012

Træning med min svoger, Jacob, Danny og Kamille idag. Jeg skulle teste mine nye Rogue ringe af idag, og det skal jeg lige love for de blev.

Jeg er ret godt ramt af DOMS i benene efter de sidste par dages træning så jeg lavede lidt om på dagens workout for at skåne stængerne.

Opvarmning:

1000m C2 row

Skulder mobilitet

WOD specifik opvarmning

Workout: "Elizabeth"

21 - 15 - 9 reps for time of:

Hang Power Clean @ 60kg

Ring Dips

Tid: 4.51 - første gang jeg har lavet den, så aner ikke om tiden er noget værd. men næste gang skal den helt klart laves med Squat Cleans istedet.

Ring Push-ups:

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

23 @ BW

supersettet med

Ring Rows:

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

20 @ BW

Ring Push-ups - rings near ground and feet elevated:

6 @ BW

5 @ BW

10 @ BW

Nu skal der spises fødselsdagskage fra Jacob fødselsdag igår :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 23/04-2012

Fri fra arbejde idag, træning med min svoger. Han vil gerne lære at Squatte, vi tog en teknik session med masser af pæne squats.

Opvarmning:

1000m C2 row

Hofte mobility

Back Squat:

10 @ 20kg barbell

5 @ 40kg

5 @ 80kg

5 @ 100kg

3 @ 120kg

3 @ 130kg

3 @ 130kg

2 @ 130kg

1 @ 140kg - rigelig tung med dagens dagsform

Makker-wod:

you go - i go style

10 runder "Cindy"

5 Pull-ups @ BW

10 Push-ups

15 Air Squats

Sidste 5 runder kørte jeg med 20kg ekstra på Pull-ups. Vi kørte ikke mod uret da det var min svogers første workout og jeg ville ikke smide ham direkte på det dybe vand :bigsmile:

Core plank:

1½ min lige på

1 min på H side

1 min på V side

2 min rest

1 min lige på

45 sek på H side

45 sek på V side

Ganske fin omgang træning, dog uden den vilde puls, men det heller ikke altid nødvendigt jo :bigsmile:

Edited by Martin Bahrs
Link to comment
Share on other sites

Flot præstation til HH Martin, du er sgu en giftig satan.

Din træning ser bund solid ud for tiden, hvad er det næste du har på tapetet?

Hvis du nogensinde kommer forbi GHR og har tid/lyst til en omgang fælles træning. Så giv lyd!

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 24/04-2012

Dobbelttræning idag, først fra morgenstunden af og dernæst aftentræning med min svoger.

Morgentræning:

Opvarmning:

1000m C2 row

Hofte mobilitet

Skulder mobilitet

WOD specifik opvarmning

Workout:

CF Games Regional WOD 2:

2000m C2 row

50 Pistols (25H + 25V)

30 Hang Cleans @ 60kg - ups, det skulle sgu have været 100kg.

Tid: 12.57 - fik overstået C2 på 7.25 hvor jeg med vilje ikke gjorde det hurtigere. Kørte Hang Cleans som Hang Power Cleans og kunne godt mærke grebet blev lidt småtræt og måtte bide de 30 stk over 5 gange ialt.

Ring Dips:

12 @ BW

12 @ BW

12 @ BW

10 @ BW

Strict Muscle-ups:

1 @ BW - for meget sved, kunne ikke holde false grip

2 @ BW

2 @ BW

2 @ BW - manglede kalk for at holde hænder og håndled tørre, der var til nogle flere hvis jeg ikke gled rundt.

8 timers rest.

Aften træning:

Gad ikke køre opvarmning da jeg havde besluttet at køre noget GUNS :smilerock:

Chin-ups - langsom excentrisk:

6 @ BW

6 @ BW

6 @ BW

6 @ BW

6 @ BW

6 @ BW

supersettet med

Dips - langsom excentrisk:

8 @ BW

8 @ BW

8 @ BW

8 @ BW

8 @ BW

8 @ BW

EZ-bar biceps curls - stående, langsom excentrisk:

6 @ 32.5kg

6 @ 32.5kg

6 @ 32.5kg

6 @ 32.5kg

6 @ 32.5kg

6 @ 32.5kg

supersettet med

Cali Press/JM press - langsom excentrisk:

6 @ 32.5kg

6 @ 32.5kg

6 @ 32.5kg

6 @ 32.5kg

6 @ 32.5kg

6 @ 32.5kg

Incline DB biceps curls - langsom excentrisk:

6 + 6 @ 16kg

6 + 6 @ 16kg

6 + 6 @ 16kg

6 + 6 @ 16kg

6 + 6 @ 16kg

6 + 6 @ 16kg

supersettet med

Decline triceps DB press - langsom excentrisk:

6 @ 2 x 10kg

6 @ 2 x 10kg

6 @ 2 x 10kg

6 @ 2 x 10kg

6 @ 2 x 10kg

6 @ 2 x 10kg

Side Bends:

12 + 12 @ 20kg

12 + 12 @ 40kg

12 + 12 @ 40kg

12 + 12 @ 40kg

Nu er mine arme en smule presset :bigsmile:

Flot præstation til HH Martin, du er sgu en giftig satan.

Din træning ser bund solid ud for tiden, hvad er det næste du har på tapetet?

Hvis du nogensinde kommer forbi GHR og har tid/lyst til en omgang fælles træning. Så giv lyd!

Thansk bro, jeg gjorde hvad jeg kunne for at Lasse ikke skulle fortryde at han solgte billeten til mig :bigsmile:

Det næste jeg skal til er en lille lokal konkurrence som Kousgaard står for her på lørdag, ellers skal jeg 4 måneder til de varme lande før FAF 2012 kommer.

Jeg skal med glæde sige til hvis jeg kommer på de kanter, har altid lyst og tid til en omgang fællestræning :bigsmile:

Edited by Martin Bahrs
Link to comment
Share on other sites

Der er sket noget ærgeligt, jeg har læst utroligt meget forkert på regional workouten. Jeg har åbenbart troet at 60kg var RX for mænd, det var så RX for kvinder. Jeg skal lige smide 40kg mere på stangen og tage den WOD igen en dag. 100kg Hang Cleans er satme tunge, det skal nok blive spændene.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 25/04-2012

Træning alene på arbejde.

Opvarmning:

1000m løb på løbebånd @11km/t

Workout:

5 x 1000m løb på løbebånd. 3 min pause mellem intervaller.

1000m @ 15km/t - her røg trøjen og resten var i bar køler :smilerock:

1000m @ 16km/t

1000m @ 17km/t - puha her var det hårdt.

1000m @ 16km/t - skulle lige en tur på toilettet herefter, ikke så fedt igen.

1000m @ 15km/t

Cooldown:

1000m løb @ 11km/t - 4km/t

Smutter en tur til Sparta senere og håber på der en på VL holdet som ikke møder op. Er nummer 1 i køen, så lidt håb er der vel :bigsmile:

Edited by Martin Bahrs
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 25/04-2012

Ekstra træning i Sparta idag. Der var desværre ikke plads på VL holdet, så tog på det almindelige WOD hold istedet. Det viste sig så at være en WOD med masser af VL :bigsmile:

Opvarmning:

1000m C2 row

800m løb

WOD specifik opvarmning

Workout:

"J.J." fra Mainsite idag.

1 Squat Clean @ 84kg

10 HSPU

2 Squat Clean @ 84kg

9 HSPU

...

...

...

10 Squat Clean @ 84kg

1 HSPU

Resultat: time cap på 25 minutter, hvor jeg manglede 4 Squat Cleans og 1 HSPU. Jeg burde nok have kørt med lidt mindre vægt, men jeg er ikke fan af at tage vægt af hvis jeg kan magte bevægelsen. Og det kunne jeg sagtens, havde kun 2 miss som blev smidt i bunden. Jeg skulle åbenbart have været den eneste indtil videre der har prøvet den RX, hvilket jeg forstod hvorfor bagefter, damn jeg var done :bigsmile:

Fed workout som helt sikkert skal prøves igen når benene ikke er trætte efter intervalløb tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share