Vejen tilbage til stærke ben og nogenlunde stærke bryster


Martin Bahrs
 Share

Recommended Posts

Den ene var helt tydelig og den anden måske mere tvivlsom. Men tror vinklen fra hvor vi sad var anderledes. Dømte jo fra siden og noget tættere på. Dog kan jeg sagtens have set forkert pga. vinklen. Men er det ikke synligt på kameraet, så tæller det vel.. :tongue: Ellers godt kørt alligevel også taget i betragtning af din awesome PR på Back Squatten lige inden.. Du henter mig snart på de tunge løft til benerne.. :smile:

Jeg kan virkelig ikke se dem, true story :smile:

Hehe jo tak, der var dælme tunge stænger efter squatten. Men sådan er det jo, og det gik helt fint på trods af det. Men hvis jeg virkelig gik efter at konkurrere i Open, så skulle den laves uden anden aktivitet først :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan virkelig ikke se dem, true story :smile:

Hehe jo tak, der var dælme tunge stænger efter squatten. Men sådan er det jo, og det gik helt fint på trods af det. Men hvis jeg virkelig gik efter at konkurrere i Open, så skulle den laves uden anden aktivitet først :bigsmile:

Kan som sagt have taget fejl. Det skal der ikke diskuteres omkring. Er det ikke synligt på videoen, så er det sådan, at det er.. Har du uploadet den? :smile:

Men det er klart, at du ville have en bedre forudsætning for, at lave den på friske ben og ellers skal den bare have et skud til for, at se om du kan forbedre den. Det er det gode ved Open formatet. Man kan prøve igen og igen.. Både godt og skidt egentligt. Det kan dog fucke alt den øvrige træning op, at skulle re-do en workout 2-3 gange. Derudover vil man i en konkurrence situation også kun have 1 forsøg pr. workout og så handler det bare om at kunne præstere 100% hver gang når det gælder.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kan som sagt have taget fejl. Det skal der ikke diskuteres omkring. Er det ikke synligt på videoen, så er det sådan, at det er.. Har du uploadet den? :smile:

Men det er klart, at du ville have en bedre forudsætning for, at lave den på friske ben og ellers skal den bare have et skud til for, at se om du kan forbedre den. Det er det gode ved Open formatet. Man kan prøve igen og igen.. Både godt og skidt egentligt. Det kan dog fucke alt den øvrige træning op, at skulle re-do en workout 2-3 gange. Derudover vil man i en konkurrence situation også kun have 1 forsøg pr. workout og så handler det bare om at kunne præstere 100% hver gang når det gælder.. :smile:

Det er som du siger ikke altid godt at man bare kan lave workouten igen, det er der ikke mulighed for til konkurrence hvor det jo er sur røv hvis ens score ikke lever op til ens forventninger. men det er umuligt at overholde med det format Open kører efter. Men gider ikke prøve igen, nu har jeg endelig fået den uploadet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Stærkt bro! Den Wod er jo bygget til dig!

Ville det ikke være en fordel for dig, at lande med mere strakte ben, fremfor den dybe squat du lander i hver gang?

Fedt musik i øvrigt - især efter 4 min, hvor det går helt galt!

Edited by Lasseb
Link to comment
Share on other sites

Stærkt bro! Den Wod er jo bygget til dig!

Ville det ikke være en fordel for dig, at lande med mere strakte ben, fremfor den dybe squat du lander i hver gang?

Fedt musik i øvrigt - især efter 4 min, hvor det går helt galt!

Hehe ja rent vægtmæssigt passer den mig rigtig godt, men synes bare det kan være små svært at give gas på den da jeg lige pludselig kan mærke tanken er tom. Men det er jeg jo nok ikke den eneste der synes :smile:

Jeg har altid lavet burpees på "min" måde, og kan sagtens være jeg skal til at kigge på den "anden" måde. Jeg har godt lagt mærke til hvor bredt mange andre lander med deres ben kontra mine som er stort set samlede. Det kan være der skal lidt skill træning til her :bigsmile:

Men en anden gang skal jeg heller ikke squatte mig en ny 1RM inden sådan en workout :innocent:

Haha lol, musikken var ikke bestemt af mig. Jeg ville bare have et eller andet at høre på under workouten. Men nej det er ikke det mest maskuline musik i verden, noget hård metal havde nok passet bedre :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 26/02-2012

Jeg skulle egentlig have trænet igår, men det blev ikke lige til noget. Så er det godt jeg kunne træne idag og få klaret sidste dag med 1RM forsøg. Idag stod den på Shoulder Press, og følte mig ikke vildt oplagt da jeg gik ned mod centeret. Jeg kan stadig mærke lidt DOMS i mine skuldre efter 12.1 workouten, så håbede på jeg bare kunne matche min gamle PR. Jeg skulle også lige lave en challenge workout fra Kousgaard som jeg ikke har fået lavet i ugens løb. Jeg havde heldigvis også Kousgaard med til træning idag, ellers tror jeg ikke jeg havde fået lavet ret meget :bigsmile:

Opvarmning:

1000m C2 row

mobility drills til skulder

Shoulder Press:

10 @ 20kg barbell

10 @ 30kg

5 @ 40kg

3 @ 50kg

3 @ 55kg

1 @ 60kg

1 @ 65kg

1 @ 70kg - tangering af gammel PR

0 @ 75kg - fik en smule hjælp så jeg kalder selv NO REP.

1 @ 72.5kg - PR! +2.5kg tog godt nok lidt tid at få den op, men op det kom den.

Video:

Lige lidt hurtig opvarmning.

Workout: "Manmaker"

30 x burpee til double KB Clean and Jerk @ 2x24kg

tid: 5.09

Video:

Strict Pull-ups:

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

supersettet med

Inverted Row - feet elevated to bench:

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

Er en træt lille pige nu, synes det har været en hård og tung uge. Jeg er generelt tilfreds med min fremgang i alle løft.

Squat: 140kg til 150kg

Dødløft: 182.5kg til 185kg med meget pænere ryg

Shoulder Press: 70kg til 72.5kg

så +15kg i de tre løft synes jeg ikke er helt skidt, derudover har min front squat også udviklet sig til den tungere side.

Jeg tager til nord Sverige imorgen tidlig og er deroppe i ca 14 dage. Logning kommer til at være et minimum hvis det overhovedet bliver muligt. Jeg håber på at kunne lave Open 12.2 workouten deroppe, men nu må vi se, jeg tager hvertfald kamera med hvis det skulle blive aktuelt. Ellers kommer de næste 2 uger til at stå på at jeg skal stå en masse på telemark ski og sove i snehuler, så jeg skal nok blive presset på en anden måde end til hverdag :4thumbup:

Folk må have god og sikker træning :bigsmile:

Edited by Martin Bahrs
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 28/02-2012

Så er det sjove begyndt heroppe i Sverige. Det er desværre kun -5 stykker heroppe lige nu, så det er ikke så tørt som jeg havde håbet på. Men super flot vejr og kanon omgivelser med dejlig frisk og ren luft :bigsmile:

Formiddag/eftermiddagstræning:

Langrend på NATO-ski med og uden feller på. ca. 4 effektive timer på ski med masser af "opkørsel". det er dælme noget der kan mærkes i kroppen når man ikke lige er vant til at stå på ski :bigsmile: Jeg opdagede desværre først ude på ruten at jeg havde to venstre bindinger så min højre ankel er lidt træt lige nu.

Jeg følte jeg havde lidt energi tilbage i tanken, så valgte at køre lidt overkrops træning.

Opvarmning:

1000m C2 row - puha der var ikke meget at skyde med.

Mobility drills til skulder

Strict weighted Pull-ups:

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW + 8kg

5 @ BW + 16kg

5 @ BW + 20kg

5 @ BW + 24kg

5 @ BW + 28kg

3 @ BW + 32kg

3 @ BW + 36kg

3 @ BW + 40kg - tangering af PR

1 @ BW + 45kg

1 @ BW + 47.5kg

1 @ BW + 50kg - tangering af PR

1 @ BW + 52.5kg - PR! + 2.5kg meget overrasket over jeg fik den, især oven på det hundeæde vi får at spise heroppe.

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

Finisher:

Death By Push-ups

result: til og med 23 minut - Jeg havde ikke meget mere tilbage i mig og valgte at stoppe da jeg også skal stå på ski i små 4-5 timer imorgen og gerne vil kunne bruge armene :bigsmile:

Fik leget med lidt DU's, band pull-aparts både proneret og supineret.

Slut, jeg er træt og gider ikke mere idag.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 28/02-2012

Så er det sjove begyndt heroppe i Sverige. Det er desværre kun -5 stykker heroppe lige nu, så det er ikke så tørt som jeg havde håbet på. Men super flot vejr og kanon omgivelser med dejlig frisk og ren luft :bigsmile:

Formiddag/eftermiddagstræning:

Langrend på NATO-ski med og uden feller på. ca. 4 effektive timer på ski med masser af "opkørsel". det er dælme noget der kan mærkes i kroppen når man ikke lige er vant til at stå på ski :bigsmile: Jeg opdagede desværre først ude på ruten at jeg havde to venstre bindinger så min højre ankel er lidt træt lige nu.

Jeg følte jeg havde lidt energi tilbage i tanken, så valgte at køre lidt overkrops træning.

Opvarmning:

1000m C2 row - puha der var ikke meget at skyde med.

Mobility drills til skulder

Strict weighted Pull-ups:

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW + 8kg

5 @ BW + 16kg

5 @ BW + 20kg

5 @ BW + 24kg

5 @ BW + 28kg

3 @ BW + 32kg

3 @ BW + 36kg

3 @ BW + 40kg - tangering af PR

1 @ BW + 45kg

1 @ BW + 47.5kg

1 @ BW + 50kg - tangering af PR

1 @ BW + 52.5kg - PR! + 2.5kg meget overrasket over jeg fik den, især oven på det hundeæde vi får at spise heroppe.

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

Finisher:

Death By Push-ups

result: til og med 23 minut - Jeg havde ikke meget mere tilbage i mig og valgte at stoppe da jeg også skal stå på ski i små 4-5 timer imorgen og gerne vil kunne bruge armene :bigsmile:

Fik leget med lidt DU's, band pull-aparts både proneret og supineret.

Slut, jeg er træt og gider ikke mere idag.

Lækkert med lidt update fra sverige og tillykke med PR.. God volume os! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share