Vejen tilbage til stærke ben og nogenlunde stærke bryster


Martin Bahrs
 Share

Recommended Posts

Dammit. Her troede jeg det var 1½ BW pullups... ROFL. Satmene i orden pullup'pet!

hehe jamen 1½ gange BW er vist også et nice nok mål, men så kræver det næsten 100kg ekstra på en pull-up for mig :superman:

Jeg er altså stadigvæk misundelig over, at du får løn for det. Bortset fra den dårlige mad lyder det som en lækker vinterferie :w00t:

Kæmpe tillykke med pullup PR. Det er rock solid Martin!!

Det er det vel egentlig også, men jeg er nu stadig glad for at få penge for det :4thumbup:

Det holder max at få løn for at stå på ski og have det sjovt i sneen. Men maden sutter virkelig røv desværre, feltrationer er langt at foretrække :smile:

Langt fra ubehagelig pullup styrke :wink:

Især vildt taget i betragtning af, at du sjældent kører med vægt!

Jeg er også selv meget overrasket over styrken ikke er forsvundet, det er trods alt meget lang tid siden jeg har kørt med tungere vægt.

Men jeg takker jer for roserne, det er altid dejligt at få :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kommer der snart et bænkpres max :tongue:

haha jeg er totalt svækling til bænkpres tror jeg, jeg træner det stort set aldrig. Sidst jeg gjorde blev min ene skulder irriteret da jeg smed for meget vægt på for hurtigt.

Men lige nu ligger jeg vel på omkring 5RM på 90-95kg tror jeg. Men kan da prøve med en forsigtig 1RM en af dagene hvis jeg ikke er for smadret heroppe af at stå på ski hele dagen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 29/02-2012

Ingen styrketræning idag, skituren har taget hårdt på kroppen og jeg er meget træt.

Ca en 1 times langrend og derefter 3½ times ski på rigtige piste, og der er meget svært at stå alpint på de her ski. Fødderne er ikke fikseret og skiene er helt lige, de drejer ikke lige så godt som man kunne ønske sig.

Fik taget en ordentlig tur på snotten hvor min ene ski sad fast mens jeg var i rimelig fart, resultat: Martin tog turen ud over skiene og face først lige i pisten :bigsmile:

til sidst skulle vi stå off pist ned mellem træer og lort, meget sjovt når man ikke lige lå på siden eller hovedet når man styrter :4thumbup:

Men sådan en dag tager dælme på kræfterne, og vi skal minimum stå 4 timer langrend imorgen så dynerne kalder på lille mig.

I får lige nogle billeder heroppe fra som jeg lige fik snuppet idag.

post-30412-075875700 1330549839_thumb.jp

post-30412-036904500 1330549879_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 01/03-2012

Lang dag med utroligt meget langrend. temperaturen har ligget på små 4-5 plus grader så sneen er noget værre lort at gå rundt i, den klistrer under skiene og gør man ikke kan glide ordentligt. Jeg startede ud med at have en pulk (en slags lukket slæde) med på slæb med en god del vægt i for derefter at skifte over til en rygsæk med lige så meget vægt i. Så skød jeg lidt i sneen og så gik vi tilbage igen. desværre har vi en med der ikke lige er i skide god form så han bithcer kraftigt når det bliver tungt, og når man prøver at hjælpe ham bliver han bare pige fornærmet. Jeg kan ikke sådan noget :mad:

sammenlagt tid på ski idag: 5½ time.

Nu står den på pizza med utroligt meget kød og en masse ekstra ost. Der er bare blevet brændt nogle kalorier af idag :smile:

Flot fyr!

Oh no, i might blush :blush:

+1

hvorfor får du penge for at stå på ski?

er du soldat med speciale i vintereftesætning? eller et eller andet...? :blink:

(hvis det er hemmeligt, så må du godt fortælle mig det alligevel)

Fordi jeg er på kursus :smile:

Nej jeg er skam ikke hemmelig på nogen måde, jeg har bare været heldig at komme på et sjovt og hårdt kursus nu her.

Men jeg har sådan en business card hvor min stilling er så hemmelig jeg ikke selv ved hvad jeg laver :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fredag d. 9/03-2012

Så er jeg hjemvendt fra det kolde nordsverige. Det har været en kanon fed tur med en masse gode oplevelser som jeg ikke ville være foruden.

Et kort oprids uden at gå for meget i detaljer:

Fik gravet en snehule og sovet i den en nat. en sjov fornemmelse at grave en hule direkte ind i bjergets side og mærke hvor "varmt" der bliver derinde. vi havde minus 20 udenfor og en kraftig vind som sender temperaturen endnu længere ned, men lige omkring 0 grader inde i hulen. at det så tager små 4 timer at grave hulen er et lille minus i regningen :smile:

Har stået på ski direkte i et hul i en frossen sø med ski, rygsæk og skistave. det var meget koldt, især for lille Martin, og mega sjovt at prøve på egen krop hvor koldt det kan blive lynhurtigt. Jeg har vel været i vandet ca 45 sekunder før jeg fik rygsæk og ski op og så self mig selv.

Har løbet i bare tæer i sne og is for at fremprovokere forfrysninger så man kan behandle dem korrekt. faktisk mere smertefuldt jeg regnede med, og efterlod en del små sår som blev træls når man skulle have støvler på igen.

stået på ski OPAD en ski løjpe, hold nu kæft det var hårdt. og lidt træls når man kan se alle turisterne på skiliften bare vinke og smile mens man selv er kamppresset :bigsmile:

Fik kørt lidt snescooter og trukket på ski efter et bæltekøretøj.

Jeg har alt i alt haft en kanon fed tur og endte da også med at få ros af instruktøren på kurset for god og solid indsats. Jeg er nu træt i stængerne og har ømme fødder og har meget svært ved at sidde ned (og nej det er ikke punkepul i bruseren) men derudover har jeg ingen skavanker og mine knæ har det fint på trods af masser af styrt :4thumbup:

Derudover har jeg overtaget LasseB's billet til Harbour Hellday i Århus d. 14 april, dejligt med en crossfit konkurrence hvor jeg egentlig var tilmeldt som dommer. Men hvem siger nej tak til at deltage når man bliver tilbudt det. Jeg glæder mig helt vildt til at give den gas og gøre god figur og dagsform :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 11/03-2012

Så skulle jeg lige prøve 12.3 af, og med tab af vægt og jeg er stadig ikke kommet ovenpå efter turen til sverige havde jeg ikke de høje forhåbninger. Derudover er jeg stadig ramt rent smertemæssigt (jeg har sådan en lille ting der gør det svært at sidde ned) så jeg var meget spændt på at se hvordan det ville gå.

Jeg har forsøgt at spise så godt og så meget som muligt de sidste par dage for at få skiftet al den lorte mad fra sverige ud med noget kvalitet, men det er ikke nok indtil videre for jeg har ikke haft særlig meget energi hele dagen.

Jeg trænede med Jacob og Kamille idag og kunne bevidne at Kamille for en gangs skyld fik sved på panden :bigsmile:

Opvarmning:

Mobility drills

Ankel og knæ og skulder øvelser

Workout: CF Games Open 12.3

18 minutes AMRAP of:

15 Box Jumps @ 60cm

12 Push Press @ 52.5kg

9 Toes 2 Bar

Resultat: 7 runder + 15 Box Jumps = 267 reps

Jeg var totalt energi forladt og kunne slet ikke motivere mig selv ordentligt. min røv gjorde ondt fra start til slut og gjorde jeg ikke kunne lave mine box jumps flydende. Jeg er umiddelbart ikke tilfreds med resultatet, heller ikke når jeg regner mine skavanker med. men sådan er livet jo en gang imellem, så jeg er bare glad for jeg ikke dyster med henblik på reel konkurrence i år.

derefter lidt gøjl for at få tiden til at gå mens en kammerat lavede 12.3 også. han blev mega smadret af den og fik kun lidt over 3 runder. men han er heller ikke i nogen som helst god cardio form, så tror han var fint tilfreds med det.

Nu kører jeg lidt deload i næste uge så kroppen kan komme sig ordentlig efter sverige og så skal den ellers have gas op til Harbour Hellday :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hehe den svergietur lyder jo som det rene selvpineri :laugh:

Men mon ikke man også får lidt viking-power af det :wink:

Harbour hellday lyder jo for fedt! Ærgeligt jeg ikke er mere crossfitt, for ellers kunne det være for fedt at deltage.

Hehe det var nu ikke så galt igen, der var self nogle tider hvor det suttede røv, men det var virkelig en fed tur.

Og ja man får lidt hår på brystet af sådan en tur, det er ikke så tit man triller rundt i så kolde frostgrader på ski uden det er en ferie :bigsmile: det har helt sikkert givet lidt på selvtillids kontoen :cool:

Den første workout er en løbetur på 3200 meter i en skov, så der er ikke så meget crossfit lige der, og ellers gælder det jo også bare om at have en mega fed dag med nogle gode oplevelser og så give den max gas :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Sgu en fin score på 12.3, selvom du var smadret... Så hvis jeg i morgen kan få et resultat mellem 3 eller 7 runder må det være godkendt... :blush:

Mange tak :smile:

Ja det må man sige, bare pas på du ikke brænder dig selv af for tidligt så du ikke har noget at skyde med i den sidste del. 18 minutter er satme lang tid at give gas.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 13/03-2012

Så skulle jeg sq træne igen. Jeg var ved at blive idiot af ikke at have energi til noget som helst så jeg tvang mig til at være awesome og fik kørt noget god træning af idag på trods af jeg stadig føler mig under 100% :4thumbup:

Morgentræning:

Tabata i hoved og røv her til morgen.

Hand release Push-ups:

15-13-12-11-11-10-9-9

Double Unders:

36-28-21-19-17-20-25-33 - de kørte ikke lige som de skulle idag, ville gerne have haft omkring 30 hele vejen.

KB Snatch højre arm @ 24kg:

8-8-8-8-8-8-8-8

KB Snatch venstre arm @ 24kg:

8-8-8-8-8-8-8-8

Inverted Row, feet elevated to bench:

12-12-10-8-8-8-8-8

Strict Dips:

10-10-10-9-8-8-8-7

puha det var hårdt at komme igang igen, der kunne godt have været nogle flere reps hist og her, men er ganske tilfreds med tanke på den ringe dagsform.

På vej hjem fra arbejde fik jeg sq lyst til at træne igen, denne gang dog noget mere flottemandstræning.

Eftermiddagstræning:

En tribute til den arm træning jeg lavede da jeg besøgte Daisygirl i CF Copenhagen for lidt uger siden :bigsmile:

EZ fat bar curl + Cali Press - som superset

6 + 6 X 6 @ 32.5kg

Chin ups + Dips - som superset

6 + 6 X 6 @ BW

Incline DB curl + Decline tricep press - som superset

6 @ 14kg + 6 @ 10kg X 6

Alle excentriske faser kørt mega sygeligt langsomt, shit det gjorde nas i grebet og fik nogle underarme med de syge veins. bliver øm i morgen :devil:

Skønt at komme igang igen, og så med en Daisygirl tribute for at blive i flot nok form til at smide trøjen til Harbour Hellday så er vi sq igang :4thumbup:

Jeg har nu også meldt mig ind i Spartan Mentality Crossfit i Århus for at komme på deres VL special hold så jeg kan komme til at lære at snatche bare nogle få kilo og få ryddet op i min C&J teknik da der er nogle gode kilo at hente der. første gang bliver på mandag og er dejligt spændt på det :smile:

Edited by Martin Bahrs
Link to comment
Share on other sites

Nice, det lyder sgu som en lækker omgang!

Vil du virkelig til at køre helt til Århus bare for at træne? Det kalder jeg dedikation. Jeg gider ikke engang tage op i Sparta fordi det ligger i den anden ende af byen :laugh:

Hvad koster det i øvrigt at være medlem der oppe? Det VL special lyder rimelig tiltrækkende.

Link to comment
Share on other sites

Nice, det lyder sgu som en lækker omgang!

Vil du virkelig til at køre helt til Århus bare for at træne? Det kalder jeg dedikation. Jeg gider ikke engang tage op i Sparta fordi det ligger i den anden ende af byen :laugh:

Hvad koster det i øvrigt at være medlem der oppe? Det VL special lyder rimelig tiltrækkende.

Det var det godt nok også, er helt ør i skallen nu :smile:

Hehe ja det vil jeg meget gerne, det er heldigvis kun 2 dage om ugen vi snakker om, men jeg kører gerne for kvalitet :bigsmile:

Jeg har købt et 10-turs klippekort da jeg ikke kan træne dernede regelmæssigt og kun vil fokusere kraftigt på VL lige nu da det er en stor del af skills jeg ikke har. Jeg gav 499 for de 10 træninger, hvilket ikke er galt synes jeg hvis man tænker på hvad det koster i almindeligt fitness center.

Link to comment
Share on other sites

På vej hjem fra arbejde fik jeg sq lyst til at træne igen, denne gang dog noget mere flottemandstræning.

Eftermiddagstræning:

En tribute til den arm træning jeg lavede da jeg besøgte Daisygirl i CF Copenhagen for lidt uger siden :bigsmile:

EZ fat bar curl + Cali Press - som superset

6 + 6 X 6 @ 32.5kg

Chin ups + Dips - som superset

6 + 6 X 6 @ BW

Incline DB curl + Decline tricep press - som superset

6 @ 14kg + 6 @ 10kg X 6

Alle excentriske faser kørt mega sygeligt langsomt, shit det gjorde nas i grebet og fik nogle underarme med de syge veins. bliver øm i morgen :devil:

Skønt at komme igang igen, og så med en Daisygirl tribute for at blive i flot nok form til at smide trøjen til Harbour Hellday så er vi sq igang :4thumbup:

:wub:

Næh, hvor er det dejligt med sådan en fin tribute :blush:

Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at komme til Harbour Hellday ... men det bliver jeg jo næsten nødt til nu for at heppe på dig og se, om armtræningen har båret frugt :wink:

Og hvor er det fedt, at du skal til at have rigtig VL undervisning. Det skal nok komme dig til gode til Harbour Hellday også!

Link to comment
Share on other sites

Det var det godt nok også, er helt ør i skallen nu :smile:

Hehe ja det vil jeg meget gerne, det er heldigvis kun 2 dage om ugen vi snakker om, men jeg kører gerne for kvalitet :bigsmile:

Jeg har købt et 10-turs klippekort da jeg ikke kan træne dernede regelmæssigt og kun vil fokusere kraftigt på VL lige nu da det er en stor del af skills jeg ikke har. Jeg gav 499 for de 10 træninger, hvilket ikke er galt synes jeg hvis man tænker på hvad det koster i almindeligt fitness center.

Nej det er faktisk ikke galt. Er det VL træning også kun her i starten eller er det 2 gange om ugen permanent? For så kunne jeg godt finde på at joine

Link to comment
Share on other sites

:wub:

Næh, hvor er det dejligt med sådan en fin tribute :blush:

Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at komme til Harbour Hellday ... men det bliver jeg jo næsten nødt til nu for at heppe på dig og se, om armtræningen har båret frugt :wink:

Og hvor er det fedt, at du skal til at have rigtig VL undervisning. Det skal nok komme dig til gode til Harbour Hellday også!

Du skal naturligvis være mere end velkommen, men har nu ikke de vilde forventninger til at mine arme er blevet særlig meget større på kun en måned. Men hvis du vil heppe på mig siger jeg naturligvis ikke nej tak :blush:

Jeg håber også jeg kan nå at få bare lidt ud af det inden HH, men ellers er det også en god investering fremover. Det er jo næsten groteskt at jeg er så utroligt dårlig til snatch, så nu må der hjælp til :bigsmile:

Nej det er faktisk ikke galt. Er det VL træning også kun her i starten eller er det 2 gange om ugen permanent? For så kunne jeg godt finde på at joine

Jeg har forstået det sådan at VL holdene er til for at blive, men hvis du skal med på dem tror jeg du skal være hurtig. De er ret populære og der er kun 4 deltagere pr hold for at holde fuldt fokus. Men synes helt sikkert du skal prøve det af, om ikke andet så er 10 træninger nok noget du kan bruge alligevel, der er dælme god stemning dernede hvertfald :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 14/03-2012

Gode DOMS i triceps idag, underarme og biceps er også ramt, men ikke nær så meget som triceps. skal nok give store guns i det lange løb :4thumbup:

Dagens træning var dejligt lige til.

5km løb i Hammer Bakker - rød rute.

Dejligt at komme ud og løbe igen, og så i skoven, kan det blive bedre? jeg fik desværre ikke tid på løbet, men det går nok. jeg måtte vente på 2 andre løbere som ikke havde løbet ruten før og jeg gad ikke at de blev væk i skoven. så jeg endte med at løbe intervaller af forskellig længde hvor jeg stoppede af og til og ventede på dem. Kan dog godt mærke jeg ikke har løbet længe, kondien har lidt en smule og der skal lige bankes rust af til næste gang :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Update.

Jeg sad og studsede over om jeg skulle skifte fra CFSB til Wendler for at se om jeg ville respondere godt på wendler. Jeg har ikke haft problemer med CFSB og har fået rigtig gode gains, sidste cyklus endte i +15kg fordel på 3 hovedløft over 6 ugers træning. Men nu ligger Harbour Hellday lige præcis 4 uger ude i fremtiden og det er jo heldigvis lige hvad en cyklus wendler tager, så jeg prøver det sq lige af og ser hvordan kroppen tager det.

Jeg har næsten lige lavet 1RM i mine løft, så jeg behøver ikke lave en ny test af dem.

Back Squat: 150kg ~ 135kg i wendler

Dødløft: 185kg ~ 166,5kg i wendler

Front Squat: 130kg ~ 117kg i wendler

Skulder Press: 72.5kg ~ 65kg i wendler

hvilket giver mig følgende cyklus:

post-30412-057183100 1331756305_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share