Vejen tilbage til stærke ben og nogenlunde stærke bryster


Martin Bahrs
 Share

Recommended Posts

Tror sgu snart jeg vil prøve Mary.... Det er lige noget for en SMG! 4thumbup.gif God træning, du banker af...

Kan kun anbefale Mary hvertfald, kanon wod for lige at prøve nogle tekniske øvelser af på tid :bigsmile: tror også du ville kunne sætte en god score her..

Mange tak, man gør vel hvad man kan for at være bedre klar til næste gang der er Fit as F'ck :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan gik det dig til FAF i år? Der SMG og undertegnede jo også repræsenteret :4thumbup:

workout 1: 129 reps - delt 37 plads mener jeg.

workout 2: 85 kg - delt 53 plads.

workout 1 - jeg blev mega ramt af de burpee box jumps og så fik jeg underkendt en del pistols og KB snatch. pistols fordi jeg ikke havde prøvet dem i en workout før og KB snatch fordi jeg ikke havde kørt dem i meget lang tid.

Workout 2: ren og skær dumhed at jeg startede på 85kg - fik uden problemer 80kg under opvarmning og burde have forsøgt mig på 90 kg med det samme. jeg kunne bare ikke få mit Jerk på plads efter de 3 front squats. og mener fak´tisk også at min 1 rep max for et racked split jerk var på 90-95 kg.

og fælles for alle i workout 1 var jo at der var alt for mange mennesker per heat og alle dommere ikke var lige skarpe. men sådan er det jo, og sådan vil det jo altid være.

fælles for alle i wod 2 var det jo mega træls at ens heat blev udskudt pga regnen.

derudover var det min første konkurrence og jeg var nok lidt mere nervøs end godt var. så næste gang vil jeg gøre alt jeg kan for at være bedre, hurtigere og stærkere end før :superman:

jeg mødte dig faktisk under konkurrencen, sad sammen med JHO og Rasmus i "rest-area".

Link to comment
Share on other sites

Hej Martin! Ser kanon ud med træningen for tiden. De 2 L-sit MU's er fandme flot! Var det i rings?

Mange tak, føler også selv at træningen er ved at blive passet bedre ind generelt.

Ja det var i ringe, kunne dælme godt mærkes ved håndleddene efter at have lavet singler i små 20 minutter. false grib gør sq nas :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 27/12-2011

første træning efter julen, følte mig ikke helt i hopla oven på al den fede julemad og alle de indtryk man har fået.

kørte BRO-training med Jacob i dag, og kørte med på hans Reverse Band Back Squats, første gang jeg har prøvet det så det var en lille smule underligt lige at prøve.

Opvarmning:

1000m C2 row - tempo sat til 1.54/500m

foam rolling

mobility af hofte

Reverse Band Back Squat: - de grønne bands fra again faster.

opv

5 @ 120kg

5 @ 150kg

5 @ 160kg

5 @ 170kg

3 @ 180kg

1 @ 190kg

alle set er jo PR da jeg aldrig har prøvet den her slags squat - happy days :4thumbup:

5 minutter efter:

WOD - Cindy:

20 min AMRAP of:

5 Pull-ups

10 Push-ups

15 Air squats

Result: 24 runder + 5 pull-ups + 3 push-ups - PR!

lang tid siden jeg sidst har kørt en Cindy og oven på jule maden er jeg nu glad nok for PR, mener sidst jeg prøvede var den på 21-22 runder.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 28/12-2011

2 1/2 times foaming, udstrækning og lacrosse bold tortur. Puha det kan dog gøre utroligt ondt at ramme så mange ømme punkter.

Har fået mig en smådårlig skulder, ved ikke helt hvad der har udløst det, men den position i toppen af et SDLHP er noget værre lort. Kan sagtens lave pull-ups og push-ups og swings.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 29/12-2011

Det blev kun til en workout idag, havde heller ikke rigtig energi til mere.

Opvarmning:

500m C2 row.

Mobility og foaming

Workout.

500m C2

21 dødløft @ 100kg

21 box jumps @ 60cm

500m C2 row

15 dødløft @ 100kg

15 box jumps @ 60cm

500m C2 row

9 dødløft @ 100kg

9 box jumps @ 60cm

Tid: 11.40 - PR

Gammel tid: 12.33

Edited by Martin Bahrs
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 31/12-2011

Så blev det tid til årets sidste workout. Jacob havde lavet en Team WOD som jeg lavede sammen med Danny, Kasper og Sasja. Vi filmede hele workouten og vil forsøge at få den lagt ud på Vimeo.com senere.

WOD "2011"

For time, as a team, perform:

100 Pull-ups

200 Box Jumps @ 60/50cm - Korrekt udført efter Games 2011 standard

300 Swings @ 24/12kg KB - Crossfit style

400 Double Unders

300 Sit-ups - Chest to Knees

200 Push-ups - Hand Release

100 Burpees

11 Deadlift @ 140/70kg

Time: 44.21

Kanon fed workout, og dejligt at den var så lang som den var.

Pull-ups var nemme nok, ikke noget problem når man starter med dem. Box jumps kørte også rigtig fint. På swings blev grebet selvfølgelig udfordret, men ikke så meget at det forstyrrede for meget. Double Unders kørte ganske godt og fik hurtigt banket nogle gode reps af. Sit-up blev kørt som 40 + 40 for mit vedkommende og rev ganske godt i dunken. Push-ups blev ret hurtigt trælse, men det plejer de at blive når det er med hand-release. Burpees er der ikke så meget at sige til, de var ikke noget problem men bare hårde som altid. Dødløften blev kørt ved at Sasja tog 2 reps med 70kg og derefter loadede vi stangen op til 140kg. Jeg var ført på og tog 4 reps, Kasper havde ikke mere tilbage og fejlede på hans første forsøg, Danny tog en enkelt. derefter blev jeg bedt om at tage nogle flere og jeg havde ikke hørt at Danny ville have et forsøg mere så jeg tog de sidste 4 reps selv. Der var ikke meget tilbage i grebet til Dødløften, ganske svært at holde fast.

Så i morgen er det tid til årets første workout, bliver godt og glæder mig til at give den max gas endnu et år.

GODT NYTÅR TIL JER ALLE...

Edited by Martin Bahrs
Link to comment
Share on other sites

Update på Nytårs workouten.

Video link:

Videoen er 44 minutter lang, har ikke lige taget mig sammen til at gøre korte den ned.

og har først nu fundet ud af at Double Unders blev talt som 800 sjip (da der jo er 2 sjip per hop i dem)

Kunne heller ikke helt forstå hvorfor der manglede 400 reps i workouten indtil jeg hørte Jacob :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 02/01-2012

Første træning i det nye år, og man skal jo starte med stil. Så jeg valgte at køre Mainsite WOD idag, FRAN. Jeg har en mental blokering på den her workout, min puls stiger og kan blive helt stakåndet bare af at tænke på jeg skal køre den. Jeg forstår ikke helt hvorfor, men Fran skræmmer mig en smule. Men jeg skulle prøve den af, også bare for at se om íkke jeg kunne forbedre min gamle tid på 5.03.

Opvarmning:

500m C2

mobility

stræk

masser af lette thrusters og pull-ups og 2 x 10 @ 42.5kg bare for at ramme workload.

Workout - "Fran"

21-15-9 reps of:

Thrusters @ 42.5kg

Pull-ups

Time: 3.51 PR! - Endelig kom jeg under 5 minutter, og oven i købet også under 4 minutter.

Videolink:

Jeg skød noget video af det og kan se tilbage på den og se at jeg holder ganske enkelt for lange pauser. må rettes op på til næste gang. Mål i 2012 er en sub 3.00 Fran.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 02/01-2012

Første træning i det nye år, og man skal jo starte med stil. Så jeg valgte at køre Mainsite WOD idag, FRAN. Jeg har en mental blokering på den her workout, min puls stiger og kan blive helt stakåndet bare af at tænke på jeg skal køre den. Jeg forstår ikke helt hvorfor, men Fran skræmmer mig en smule. Men jeg skulle prøve den af, også bare for at se om íkke jeg kunne forbedre min gamle tid på 5.03.

Opvarmning:

500m C2

mobility

stræk

masser af lette thrusters og pull-ups og 2 x 10 @ 42.5kg bare for at ramme workload.

Workout - "Fran"

21-15-9 reps of:

Thrusters @ 42.5kg

Pull-ups

Time: 3.51 PR! - Endelig kom jeg under 5 minutter, og oven i købet også under 4 minutter.

Videolink:

Jeg skød noget video af det og kan se tilbage på den og se at jeg holder ganske enkelt for lange pauser. må rettes op på til næste gang. Mål i 2012 er en sub 3.00 Fran.

Ja pauserne er du glade for. :tongue: hehe. Men ikke desto mindre en hæderlig tid og målet om at køre den UB gik os næsten så nær den lede 15 rep runde. Det må komme næste gang. Så burde du godt kunne pille endnu mere tid af!

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 03/01-2012

Fik mine nye sko idag, Inov8 Bare XF 210, super fed sko der er som lavet direkte til Crossfit. Ingen forskel mellem højde fra hæl til tå og forstærket i siden til at klare klatring i reb og super "grippy" i sålen. Fin træning idag med Danny, Jacob og Sasja. Hyggeligt selskab. Jeg aftalte med Danny at han skulle køre Fran idag og så ville jeg køre den wod som han kørte igår. Så havde vi hinandens tider at jagte.

Workout:

5 runder på tid af:

1 Clean and Jerk @ 60kg

3 KB Swings @ 32kg KB

2 Clean and Jerk @ 60kg

6 KB Swings @ 32kg KB

3 Clean and Jerk @ 60kg

9 KB Swings @ 32kg KB

Tid: 12.31 - Damn jeg kunne mærke Fran fra igår, grebet var hårdt ramt og det blev et reelt problem følte jeg.

Videolink:

Ikke særlig kønne Swings eller Clean and Jerks.

Link to comment
Share on other sites

Det er da også mega ledt! Ikke mange bb'ere som kan løfte det.

Jeg er også ret godt tilfreds med mine løft med tanke på mine sølle 73kg BW, men glæder mig nu helt vildt til at ramme de det guld mål, ex. 3xBW i DL, 2xBW i squat og over BW i Shoulder Press.

Men er meget glad for at du roser mig, bliver man vel altid :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 04/01-2012

Det skulle egentlig have været en rest day for mig, men Jacob har overtaget nogle cirkeltræningshold nede i centeret som han spurgte om jeg ville være prøvekanin på. Og man siger vel aldrig nej tak til sådan en invitation. han havde fået frie hænder med hvilke øvelser der var ekstra udover de obligatoriske cirkeltræningsmaskiner fra LifeFitness.

det blev til 3 runders intervaller.

1 runde var med 30 sek aktiv, 10 sek rest.

2 runde var med 45 sek aktiv, 15 sek rest.

3 runde var med 60 sek aktivm 20 sek rest.

Øvelserne:

Double Unders

Seated Row

Chest Press

Burpees

Shoulder Press

Pull Downs

Wall Balls

Push Downs

Biceps Curls

KB Swings @ 32/24kg

Core Plank

Seated Ab Crunch

De markede øvelser er de obligatoriske maskiner.

Det blev faktisk mega hårdt, især med de mange pres øvelser. Udover curls var det faktisk en ganske udemærket træning og det blev fint hårdt. Og det her hold er et ganske udemærket midlertidigt et for Xfit som ikke længere er på holdplanen.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 05/01-2012

Havde lidt påregnet dagen som hvile dag, dog havde jeg meldt mig til noget Flow-Yoga som min veninde står for. og ville lige straffe kroppen lidt inden den skulle strækkes godt og grundigt igennem.

Opvarmning:

1000m C2 row

skulder mobility

Mini WOD:

5 runder af:

10 DU's

10 Push-ups

10 Pull-ups

10 Air Squats

tid: 5.00 rent, havde ikke særlig travlt og pull-up stativet gyngede frem og tilbage. så meget for min intention om at prøve butterfly pull-ups af.

Derefter ville jeg prøve dødløft formen af, lang tid siden jeg har løftet noget der er bare en smule tungt for mig. de 140kg nytårsaftendag var ikke så tunge igen.

Havde ikke bælte med, og tøsedreng som jeg er, har jeg det ikke godt med at løfte helt vildt tungt uden.

Finisher:

every minute for 10 minutes perform:

1 Deadlift @ 160kg

De føltes fine og gode, blev ikke voldsomt tunge før 6-7 rep. Føltes godt at få løftet lidt uden kalk og bælte. så raw som det kunne blive :4thumbup:

Fik lige taget et billede af aftensmaden, dejlig sundt og godt med protein :bigsmile:

300g øko oksekød, "sovs" lavet på stegt squash blandet med græsk yoghurt og en æble/gulerod/peperfrugt/rosin salat.

post-30412-012673200 1325804153_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 06/01-2012

Opvarmning:

1000m C2 row

Skulder mobility

Shoulder Press:

10 @ tom barbell - fokus på korrekt bane og på kun at bevæge hovedet tilbage under presset.

10 @ 40kg

10 @ 40kg

8 @ 50kg

5 @ 55kg

3 @ 60kg

3 @ 60kg

3 @ 60kg - alle set på 60kg kørt helt korrekt uden det mindste moment.

Havde derefter booket mig på Cirkeltræning som Jacob står for.

1 runde var med 30 sek aktiv, 10 sek rest.

2 runde var med 45 sek aktiv, 15 sek rest.

3 runde var med 60 sek aktivm 20 sek rest.

12 stationer:

Ball Slams @ 5kg D-Ball

Chest Press

Seated Row

Mountain Climbers

Shoulder Press

Pull Downs

Box Jumps @ 60cm

Push Downs

Biceps Curls

Twisting Ab Cycle

Seated Ab Crunch

KB Swings OH @ 32kg KB

Fik igen godt med sved på panden, og fik også nogle gode tunge reps ud af det i alle øvelser.

Imorgen står den på en længere Crossfit WOD med masser af Power Cleans og Push-ups :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 07/01-2012

Kanon træning idag med Jacob, Jimmy og Cecilie. Kan dog godt mærke at jeg ikke har haft en hvile i den her uge, 6 dage i streg med hård træning. Det sætter sine træthedsspor efterhånden. Tror jeg vil gøre det fornuftige og holde en hviledag imorgen, skulle jo gerne være frisk og udhvilet når jeg forhåbentlig skal sætte en PR i Clean and Jerk i næste uge :4thumbup:

Jeg så dagen WOD på www.crossfit.com idag og tænkte at den lå rimelig godt til mig. Fik lidt inspiration fra workout videoen som Tommy Hackenbruck havde sendt ind med en tid på 11.01.

Så det var the time to beat tænkte jeg, og regnede med at ligge nogle minutter efter.

Opvarmning:

1000m C2 row

Lidt skulder opvarmning

Lidt dødløft opvarmning

Workout:

10 runder på tid af følgende:

15 Deadlift @ 60kg

15 Push-ups - RX er uden hand-release

Time: 10.48 - Jeg var totalt paf over jeg slog Tommys tid, han er trods alt en Games athlete. Jeg er så skide træt af jeg glemte kameraet derhjemme og ikke fik filmet workouten.

Body row liggende med fødder på en bænk:

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW - alle kørt rigtig pænt uden at "kippe" på nogen måde.

Side Bends:

10 + 10 @ 30kg

12 + 12 @ 30kg

12 + 12 @ 30kg

12 + 12 @ 30kg

Muligvis et sæt mere, mistede vist tælling på antal sæt så kørte et sæt mere for at være sikker. Kørt som You go - I go med Jacob

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share