"Hill Sprints" i København/Frederiksberg


Brickie
 Share

Recommended Posts

Enig i dem, der er nævnt ovenfor. Det er gode bud.

Trappeopgangene i den høje bygning på Rigshospitalet er også offentligt tilgængelige. Tre gange op og ned, så har du næsten 180-190 højdemeter i bagagen. Det får pulsen godt i vejret. Man kan sagtens løbe op og ned uden at møde ret mange mennesker.

De store åbne arealer syd for Høje Gladsaxe er også gode. Her er der et net af stier, hvor du blandt andet kan finde to rigtig gode stejle sataner på en 100-200 m. De går "op til hinanden", så man kan løbe op ad den ene, ned ad den anden, vende rundt og tilbage.

Selv bruger jeg også vejen op igennem Bispebjerg Kirkegård nede fra Utterslev Mose og op mod Gurndtvigskirken. Den er måske ikke så stejl, men til gengæld ret lang – vel en 400-500 m. Så tempoet er typisk lidt højere end på de allerstejleste bakker.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

UPDATE

Søndermarken er p.t. gravet godt op. Med mindre du vil træne forhindringsløb og bakkeløb på én gang, skal du måske løbe udenom :laugh:

Til info, så er de næsten færdige med Søndermarken, og der er kommet godt gang i løberuterne derovre (med lys til om aftenen). Det er blevet rigtig fint, var selv ovre og prøve 2,5 km rundstrækningen et par gange forleden aften.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan også anbefale Søndermarken efter ombygningen. Man kan få lygterne på ruten til at blinke i et interval, der passer til den tempo man ønsker

Jeg har også lige været ude at prøve Søndermarken, og den ar absolut tilbage i fin form. Det er bare med at komme ud og svede på bakkerne.

Faktisk mener jeg, at der engang i tidernes morgen blev afviklet en afdeling i DM Cross i Søndermarken. Det burde man da gøre igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share