Spørgsmål vedr. to kosttilskud (meget interessant)!!!


Chris81
 Share

Recommended Posts

Hejsa... jeg ville lige høre jeres bud på hvad det her er, og om nogen kender noget til virkninger og bivirkninger? Det drejer sig og følgende to produkter:

Pro Testosterone Support Complex

Cyclo Z Mass represents the most advanced pro-hormone free testosterone support complex ever developed! Its revolutionary new formula is powered by the university tested anabolic supernutrient ZMA. In recent studies, this powerful compound was shown to increase free and total testosterone and IGF-1 levels while increasing strength gains by an extraordinary 250% compared to athletes using the placebo.  

 

Nutrition Facts:

Serving Size tablets

3

Servings Per

30

Vit B6 mg

11

Magnesium mg

450

Zinc mg

30

Testrobolic Blend mg

205

Cyclosomes mg

150

  MM Sez *

Increase strength and improve muscular developement!

 

Ingredients

Other ingredients: Fructose, sucralose, natural berry flavor, magnesium stearate.

Suggested Use

Take 3 tablets on an empty stomach 30-60 minutes before bedtime. Bite down on tablets and swish the pieces around your mouth and under the tongue, allowing them to completely disolve.

Warnings

This product has not been evaluated by the FDA. This product is not intended to cure, treat, or prevent any disease. This product is recommended for healthy individuals and any persons starting a supplement program should first consult with a physician.

OG

Increase Nitrogen Retention and Protein Synthesis!

Product Description

In the quest to increase lean mass athletes have sought numerous avenues to up regulate certain factors related to muscle growth. Two known limiting factors in the muscle building process are nitrogen retention and protein synthesis. Methoxy Factor HP is designed to maximize these two key physiological processes so hard training athletes can get the most out of their workouts and stringent nutrition programs. Included in this formula is a highly potent 20-Hydroxy BetaEcdysone extract that may help increase nitrogen retention and protein synthesis. Also included is 5-methyl 7-methoxy isoflavone, another highly potent compound that may help decrease protein breakdown and improve muscle tissue repair. Together, this dual action complex helps to support your bodies’ regulatory mechanisms of protein necessary for the growth and repair of tissues.  

 

Nutrition Facts:

Serving Size

2

Servings Per

25

Vitamin B6

20 mg

5Methyl7Methoxy

200mg

Cyanotis Vaga

40 mg

  MM Sez *

Studies show that Ecdysterone may increase lean muscle tissue by 7% and decrease body fat by an average of 10% in just 10 days.

 

Ingredients

Soybean oil, gelatin, glycerin, lecithin, yellow beeswax, purified water, Covi-Ox-T-70, titanium dioxide and FD&C Red #40.

Suggested Use

As a dietary supplement, take two softgels, two to three times a day with a protein rich meal. For best results take after your workout and before bed.

Warnings

These statements have not been approved by the FDA. This product is not intended to diagnose, prevent, treat or cure any disease.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Uha det lyder snarere som indgredienslisten i Kelloggs Corn Flakes...lad os nu se

B6 vitamin - ok normalt får man rigeligt af disse vitaminer men efter de er fedtopløselige (tror jeg nok, jeg kan ikk helt huske det) skader de ikke.

Magnesium og zink  ----> det kan man aldrig få for meget af

Testrobolic Blend???!!  ---->  ja jeg ved i hvert fald ikke hvad det går ud på men hvis ingrediensen er fætter til testaron vil jeg bede dig holde dig langt væk fra det -  medmindre du vil opnå uønsket vækst i næsen eller storetåen  - eller for den sags give hypothalamus overarbejde...

Cyclosomer og MM Sez* -----> jeg aner ikke hvad det er - de kunne li'så godt skrive "Testaron Blend"

Andre ingredienser -

fruktose - tjoeh monosakkarider er da altid en god ide, - men jeg mener - så kan man liså godt spise et æble eller lign...

Det andet produkt er allerede blevet fint kommenteret af MrWhite.

Alt i alt - sikke en gang koncetreret pis, lov mig ikke at bruge penge på sådan noget...

Link to comment
Share on other sites

Hejsa!

Da min talemåde i tidligere post nok ikke var ret videnskabelig korrekt, vil jeg prøve jeg at udtrykke mig lidt mere eksplicit i denne post.

Testosteron er det mandlige kønshormon og da det syntetiseres i testiklerne ud fra cholesterol hører det også til steroidhormonklassen.

Testosterons primære funktion er at udvikle de mandlige kønsorganer i fostertilstanden, men testosteron er dog også ansvarlig for udviklingen af de sekundære kønstræk (kropsbehåring, stemmeudvikling) i den mandlige genitialfase. En anden ting som testosteron også er ansvarlig for i puberteten er den naturlige muskelhypertrofi der netop karakteriserer det voksne mandlige individ.

Nu til dit spørgsmål: Hvad har testosteron har med at gøre med uønsket vækst i storetåen og næsen?

Indtages testosteron som et steroid efter puberteten, for at opnå muskelhypertrofi, starter testosteronstimulien også mitoseprocesser andre færdigudvoksede steder på kroppen der kan/vil medføre uønsket vævsvækst (hypertrofi.) Dette sker oftest på   steder som fingre fødder og næse. Det kan dog også komme i form af unaturlig kønsbehåring.

En anden birvirkning ved indtagelse af testosteron er, at en overdrevet indtagelse af hormonet medfører et negativt feedback på hormonerne FSH og LH, som er ansvarlige for produktionen af de hjælpeceller der netop producerer de proteiner som er nødvendige for den mandlige meiose (sædproduktion)

Hormonbalancen mellem Testosteron, FSH og LH styres af hypofysen som er den del af hypothalamus der  styrer kroppens kønshormonproduktion (deraf "give hypothalamus overarbejde")

Nu til en anden sag, - jeg kan ikke udfra den (store) indgrediensliste du postede vurdere om "Testrobolic Blend" er testosteron, jeg kan blot konstantere at jeg, udfra mit helhedsindtryk af det produkt du præsenterer, opfatter Testrobolic Blend som endnu et nytteløst stof i forhold til dit formål med indtagelse af produktet, nemlig muskelhypertrofi.

Link to comment
Share on other sites

Jens Andersen=> Tusinde tak for den meget grundige gennemgang... må man spørge hvor du har din viden fra, for du lyder meget oprigtig og "in" på dette område?

Så du tror altså ikke at Testrobolic Blend har en skid med rigtig testosteron at gøre? Det skal vel også siges at produktet koster ca. 300 til 350dkr.

Link to comment
Share on other sites

1 --->> jo tak da

2--->> Jeg ved det faktisk ikke. Indeholder produktet ikke testosteron kan jeg ikke helt se fodelen i det. Er der derimod testosteron i pulvret, håber jeg at jeg i min tidligere post har fået talt dig fra at bruge produktet.

Med Venlig Hilsen

(Redigeret af Jens Andersen ved 1:24 pm på Juni 13, 2001)

Link to comment
Share on other sites

B-vitaminerne er vandopløselige og med få undtagelser helt ugiftige, selv i høje doser.

Dog skal man være opmærksom på, at B-vitaminerne samvirker som en helhed, og hvis man overdoserer et af dem, kan det medføre mangel på andre vit.

B-vit er b.la med til at hjælpe med omsætingen af protein, kulhydrater, og aminosyrer.

Magnesium spiller bl.a en væsentlig rolle i musklens og nervernes funktioner.

Zink b.la vigtig i forbindelse med sårheling.

Nogle mener at en bestemt mængde af B6 vit+Magnesium+Zink=ZMA skulle have en muskelstyrkende effekt.

Link to comment
Share on other sites

Yep men de fleste danskere får i forvejen rigeligt B vit, Zink og magnesium  gennem deres normale kost - jeg ser derfor ingen grund for at betale for det i dyre domme - som nævnt tidligere det kan du faktisk få rigeligt af ovenstående stoffer i  Keloggs cornflakes :-)

<b> Jens Andersen </b>

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share