Jægersoldat (igen igen)


Jægeren
 Share

Recommended Posts

Yes people! I har nok set den her efterhånden en trillion gange.

Så i stedet for at sige blabla jeg vil gerne være jægersoldat, så vil jeg gerne suge alt den info, som jeg kan, ud af jer!

Jeg er 17 år gammel, har styrketrænet i snart to år, og har løbet i tre år, med intensitets stigning igennem de tre år.

Den dag i dag, træner jeg mellem 6-8 gange om ugen, dog kun styrketræning 2 gange om ugen. Jeg løber stort set hverdag. Dog ikke særligt lange ture. Mellem 2-5 KM, da jeg er blevet træt af længer løb. Lige pt. løber jeg de 3000, på 13:42, og jeg vil gerne ned under 13. Jeg har ikke den store idé om hvordan jeg improviser min kondi bedst. Jeg har intet gjort mig i svømning, semi lidt i selvtillidsprøver, er allerede ved at skide i bukserne over den sorte pool.

Har prøvet at køre således, at jeg de første fem minutter løber 10KM/T, så de næste 5 11KM/T, 12KM/T, 13/KM/T, altså 20 minutter i alt. Over tid vil jeg fra starten af så starte 1 KM/T hurtigere, når jeg føler det andet bliver for let.

Jeg har gjort mig i HIIT træning, og der kørte jeg 1:30 minuts gå gang, også 1 minuts 22KM/T sprint og det gjorde jeg så 8-10 gange, også to til tre gange om ugen.

Og det gik jeg død i temmelig hurtigt. Det jeg søger er følgende:

Andre kondi træningsprogrammer.

Muskeludholdenheds træningsprogrammer.

Og folk med erfaringer fra korpset, eller anden militær baggrund, som har noget erfaring, de kan dele ud af fra godteposen.

Link to comment
Share on other sites

Prøv at skrive "jæger" (prøv også varianter som "jægersoldat" eller "jægerkorpset") i søgefeltet. Det kommer der en del hits ud af, både logbøger, forslag og tilbagemeldinger på programmer + meget mere.

En effektiv måde at forbedre konditionen på er ved at køre intervaltræning og fartleg. Bakketræning er også effektivt.

Dine andre spørgsmål kan du få besvaret ved at søge. Der er masser af lignende spørgsmål rundt omkring på forummet.

Link to comment
Share on other sites

mht. dit løb. Så læs lidt om tempoløb/ture og intervaltræning.

styrke, der er der nogle specifikke krav du skal kunne honorere. De er postet 100gange før, og står på forsvarets hjemmeside. Så medmindre du kan klare dem på enhver tid af døgnet og gerne et par gange i træk, jamen så ved du hvad du skal træne efter her.

Svømning. Det er bare at komme igang :)

som du selv siger er der utallige militærtråde, så det er bare at læse dem. og så ellers søg HBU eller HRU så snart du kan komme til det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv været i forsvaret. Dog aldrig i nærheden af jægerkorpset.

De vægter meget højt at du har erfaring fra udstationering. De anbefaler klart at man tager en udstationering som konstabel eller sergent først. Så vidst jeg er orienteret er der ikke kommet nogle igennem uden militær baggrund de sidste 2 år.

Få aftjent din værnepligt, så får du også en idé om hvilken verden du træder ind i.

Og som du sikkert ved og har hørt mange gange: ALLE kan blive jærgersoldater. Det er bare kun meget meget få der VIL.

Jeg kender folk som løber 3800 på cooper, kan tage 130 armstrækkere i træk og bla bla bla som er sorteret fra, fordi de ikke det mentale på plads.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv været i forsvaret. Dog aldrig i nærheden af jægerkorpset.

De vægter meget højt at du har erfaring fra udstationering. De anbefaler klart at man tager en udstationering som konstabel eller sergent først. Så vidst jeg er orienteret er der ikke kommet nogle igennem uden militær baggrund de sidste 2 år.

Få aftjent din værnepligt, så får du også en idé om hvilken verden du træder ind i.

Og som du sikkert ved og har hørt mange gange: ALLE kan blive jærgersoldater. Det er bare kun meget meget få der VIL.

Jeg kender folk som løber 3800 på cooper, kan tage 130 armstrækkere i træk og bla bla bla som er sorteret fra, fordi de ikke det mentale på plads.

Jeg vil gi CHP! helt ret, få aftjent din værnepligt, eller hvad det nu ender ud med at hedde..

Få en ide om hvordan forsvaret er, prøv dig med en udsendelse, og så kan du søge...

Da det er sagt, så prøv og kig på den her side http://www.thomasrathsack.dk/bliv-jaeger.html

oppe i højre hjørne kan du kigge på de forskellige trænings programmer :)

Edited by Albertsen33
Link to comment
Share on other sites

Yes people! I har nok set den her efterhånden en trillion gange.

Så i stedet for at sige blabla jeg vil gerne være jægersoldat, så vil jeg gerne suge alt den info, som jeg kan, ud af jer!

Jeg er 17 år gammel, har styrketrænet i snart to år, og har løbet i tre år, med intensitets stigning igennem de tre år.

Den dag i dag, træner jeg mellem 6-8 gange om ugen, dog kun styrketræning 2 gange om ugen. Jeg løber stort set hverdag. Dog ikke særligt lange ture. Mellem 2-5 KM, da jeg er blevet træt af længer løb. Lige pt. løber jeg de 3000, på 13:42, og jeg vil gerne ned under 13. Jeg har ikke den store idé om hvordan jeg improviser min kondi bedst. Jeg har intet gjort mig i svømning, semi lidt i selvtillidsprøver, er allerede ved at skide i bukserne over den sorte pool.

Har prøvet at køre således, at jeg de første fem minutter løber 10KM/T, så de næste 5 11KM/T, 12KM/T, 13/KM/T, altså 20 minutter i alt. Over tid vil jeg fra starten af så starte 1 KM/T hurtigere, når jeg føler det andet bliver for let.

Jeg har gjort mig i HIIT træning, og der kørte jeg 1:30 minuts gå gang, også 1 minuts 22KM/T sprint og det gjorde jeg så 8-10 gange, også to til tre gange om ugen.

Og det gik jeg død i temmelig hurtigt. Det jeg søger er følgende:

Andre kondi træningsprogrammer.

Muskeludholdenheds træningsprogrammer.

Og folk med erfaringer fra korpset, eller anden militær baggrund, som har noget erfaring, de kan dele ud af fra godteposen.

Mit råd. Vent til du har fået hår på klodserne og søg først ind på det tidspunkt. Og, glem styrketræning, det er ligegyldigt, start på crossfit i stedet! Start på svømning og fokusér på distance og med distance så mener jeg 5km+. O-løb og marchtræning skal der bruges rigtig meget tid på. Men overstående er underordnet, hvis ikke du har vilje. Ta' faldskærmskursus, begynd at klatre. Få et CMAS dykkercertifikat og dyk så, så meget du kan i Danmark... Søg først ind når du er i stand til at "æde dig selv".

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med de andre - tag i hæren, og se på det dér. Jeg har brændt for det i siden jeg var 14-15, og er stadig på vej. Du skal pt. have gennemført en sergent eller konstabel uddannelse som minumum og du skal ihvertfald ned under 13 minutter, helst under de 12 hvis du vil i betragtning. Jeg selv startede på 12min/cooper i hæren, og ligger på 10:50 nu. Du skal være ufattelig senestærk og udholden - råstyrke har ikke den største betydning. Men vis dem at du brænder for det, hele vejen igennem.

Søg ind i HBU - find ud af om du er egnet, er du det og får gode karakterer søg sergentskolen efterfølgende led et hold HBU, og derefter tag en HRU med en udsendelse som GF, og derefter prøv kræfter korpset. Det er selv den vej jeg er igang med at gå.

Alle de egenskaber som at kunne lave et godt ildoverfald/stillingsskifte/befalinger finder du nok først ud af om du er dygtig til når du starter, det nok svært at forberede sig på. Det samme med skydning.

- Og ja dyk/svøm så meget du kan!

HBU = Hærens Basisuddannelse (værnepligt)

HRU = Hærens Reaktionsstyrke uddannelse inkl. Afghan

Mange gange held og lykke!

Skriv endelig hvis du vil vide mere om ovenstående.

Edited by daper08
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share