Nye indendørs træningssko


Thomas778
 Share

Recommended Posts

Hejsa allesammen.

Skal til at havde nye indendørs træningsko, og da jeg primært styrketræner og løber højst en 6 km af gangen indendørs, skal skoene være til indendørs træning. Ville høre om der er nogle der har erfaringer med nogle sko, skal lige siges jeg er studerende og derfor råder jeg ikke over det store beløb, så helst nogle forholdsvis billige sko.

Kom frisk :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Du skal have to forskellige sko. Et par til at løbe i og et par til at løfte vægte i. Løbesko fungerer ikke til løfte vægte i, og sko til styrketræning er ikke gode til at løbe i.

Jeg prøvede for noget tid siden en diskotræning i mine nike free run. Det var som at træne i en båd. Det hele gyngede rundt og der var ingen stabilitet.

Vægttræningssko: Adidas Iron Works/power perfect, five fingers, Converse Chuck Taylor og lign. flade sko.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hvad med Nike air modeller? Kunne de være gode til vægttræning?

Nej, flade sko, eller squatsko. Nike air, nike shox, nike free og lignende er lort at træne i. De fungerer sikkert fint, hvis man har et træningsprogram der kun foregår i maskiner.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Du er nød til at have to par sko !

Nu styrketræner jeg ikke, så kan kun tale for selve løbet.

Jeg går udfra, at du vil løbe på løbebånd, og der er det ekstremt vigtigt at du har løbesko, som passer lige netop på din løbeprofil. Løbebåndet er ekstrem hård ved dine knæ, og hvis du løber i dårlige sko, vil det kun betyde skader på lang sigt !

Tag ned i Intersport el. nærmest løbebutik og få lavet en test på løbebåndet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share