Fiskeolie tilskud


whoami
 Share

Recommended Posts

Er der nogen af jer der spiser fiskeolie, og hvilken? Jeg har læst mig frem til, at fiskeolie skulle være rigtig godt for huden (specielt ved tør hud). Er der andet jeg kan tage sammen med ovenstående for at hjælpe min krop i gang? Jeg har ikke lyst til at spise en håndfuld piller hver dag, men jeg er villig til at prøve for at se om det ikke kan hjælpe bare lidt - jeg er godt klar over, at der ikke findes 'mirakelpiller'. Jeg er i gang med en livsstilsomlægning (mere motion, sundere mad, nedtrapning af søde sager), men det går langsomt. Jeg mangler energi (og har absolut ikke det der ligner rygrad). Jeg håber, at nogen herinde kan rådgive/fortælle om, hvad de tager og hvorfor - og om det hjælper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser d-vitamin og en alm. multivitamin.

Jeg har efterhånden læst så mange lovende undersøgelser om D-vitamin, at jeg ikke tør lade være. Multivitaminen er mere på baggrund af vane, og så tænker jeg, at jeg er dækket ind. Hvor rationelt det er, ved jeg ikke.

Mht. til energi i hverdagen, så er jeg overbevist om, at det handler om søvnvaner og almen fornuftig kost. Kom i seng i god tid, og spis din grønsager, så er du godt kørende. Det har virket for den jyske befolkning i århundreder.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser d-vitamin og en alm. multivitamin.

Jeg har efterhånden læst så mange lovende undersøgelser om D-vitamin, at jeg ikke tør lade være. Multivitaminen er mere på baggrund af vane, og så tænker jeg, at jeg er dækket ind. Hvor rationelt det er, ved jeg ikke.

Mht. til energi i hverdagen, så er jeg overbevist om, at det handler om søvnvaner og almen fornuftig kost. Kom i seng i god tid, og spis din grønsager, så er du godt kørende. Det har virket for den jyske befolkning i århundreder.

Hr. K

Af ren nysgerrighed, hvad er det du regner med at D vitamin gør??

Link to comment
Share on other sites

Af ren nysgerrighed, hvad er det du regner med at D vitamin gør??

Temmelig meget. Sørger man f.eks. for at få D3, sammen med et fedtholdigt måltid en gang om ugen(stor dosis) er man immervæk bedre stillet end hvis man ikke tog det. :smile:

D-vitamin er udover fiskeolie en af de tilskud, der har en god effekt på en del mekanismer/funktioner i kroppen, som vi ikke kan leve/fungere uden. Medmindre du altså syntes det er ok med en hjernefunktion som en fra "the Walking Dead". :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Temmelig meget. Sørger man f.eks. for at få D3, sammen med et fedtholdigt måltid en gang om ugen(stor dosis) er man immervæk bedre stillet end hvis man ikke tog det. :smile:

D-vitamin er udover fiskeolie en af de tilskud, der har en god effekt på en del mekanismer/funktioner i kroppen, som vi ikke kan leve/fungere uden. Medmindre du altså syntes det er ok med en hjernefunktion som en fra "the Walking Dead". :tongue:

Jeg er jo bare total uvidende, måske pga for lidt D-vitamin :laugh:

Hvor meget anbefales der og er det ligemeget hvor man får sin d-vitamin fra??

Link to comment
Share on other sites

Hold da op du har stillet det samme spørgsmål i mange forums :) Men så er man da sikker på at få svar. Jeg spiser også altid fiskeolie, prøv søg på nettet hvis du vil vide hvad det kan hjælpe med, men det er bevist det har en indvirkning på hjerte-kar sygdomme og er godt hvis man ikke spiser fisk i hverdagen. Det kunne være man skulle overveje at tage d-vitamin tilskud, for der er godt nok meget debat omkring det, da vi ikke får nok pga. indearbejde som jo er blevet vore nutid.

Link to comment
Share on other sites

Hej.:wink:

Jeg tager fiskeolie. Jeg tager "Eskimo 3". VI må godt nævne navne på fedtstoffer og vitaminpiller.

Kostvejleder Anette Harbech Olesen har udtalt sig positivt om "Eskimo 3".

Jeg har været i kontakt med producenten af fiskeolien PIkasol og producenten af "Eskimo 3". Jeg bad om at få oplyst 3 stabilitets-værdier. Efter at jeg havde fået oplyst værdierne, var jeg igen i kontakt med Anette Harbech Olesen. Hun mente, at værdierne var dårlige for Pikasol og bedst for "Eskimo 3". Jeg tvivler lidt på hendes vurdering. Jeg mener, det er mere nuanceret. Men hun ved mere om emnet end jeg, så måske er det mig, der tager fejl m.h.t. hendes vurdering.

Udover fiskekolie tager jeg en multi-vitamin/mineral-pille. Det er jo mig, der har "anbefalet" dette under min "Den GYldne MIddelvej". Desværre er den pille, som jeg gjorde opmærksom på, blevet gjort dårligere. Det er ihvertfald min mening. Så jeg kan ikke gøre opmærksom på en god multi-vitamin/mineral-pille i øjeblikket. Jeg er endnu ikke stødt på en ny god pille.

Venlig hilsen

Jan Hervig Nielsen

Ideudvikler

Projekt Smørhul

(og Projekt Trafiksikkerhed)

Projekterne er 2 afslappede fritidsforetagender uden økonomiske interesser. For mange år siden har jeg læst anatomi (bl.a. bevægeapparatet), fysiologi, biokemi, sygdomslære, ernæring og lært alternativ behandling. Det meste på næsten bachelor-niveau. Jeg benytter mig ikke mere af Medline/Pubmed og Cochrane, som nogle fagfolk bruger. "Kostvejledningen" er rettet mod 20-60 årige personer, der ikke dyrker meget sport.

Link to comment
Share on other sites

Guest Molle7100

Det er rigtig godt for dine led så de bliver smurt :D

Jeg tager 4 Piller om dagen 2 Morgen 2 Aften til maden de skal indtages ved måltid

Jeg er så begyndt at spise 1 morgen og 1 kl 10 til pause så to til aften syntes de er store de piller så er begyndt sådan

Jeg tager EPA-GLA+ Som indholder Omega-3, Omega-6, Omega-9

Link to comment
Share on other sites

Guest Molle7100

Det er rigtig godt for dine led så de bliver smurt :D

Jeg tager 4 Piller om dagen 2 Morgen 2 Aften til maden de skal indtages ved måltid

Jeg er så begyndt at spise 1 morgen og 1 kl 10 til pause så to til aften syntes de er store de piller så er begyndt sådan

Jeg tager BIOSYM EPA-GLA+ Som indholder Omega-3, Omega-6, Omega-9

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share