Træningsprogram til triathlon


Nicolaj
 Share

Recommended Posts

Hej. Er der nogen som kender en del til triathlon, som kan hjælpe mig med et supergodt træningsprogram? :tongue:

For at lave et program i meget overordet træk må man lige vide:

1. hvad er målet (ironman, seriøst sprint/OL og jeg vil bare gennemføre en 1/4 ironman)?

2. hvor meget/lidt vil du træne og hvordan er dit niveau?

Link to comment
Share on other sites

For at lave et program i meget overordet træk må man lige vide:

1. hvad er målet (ironman, seriøst sprint/OL og jeg vil bare gennemføre en 1/4 ironman)?

2. hvor meget/lidt vil du træne og hvordan er dit niveau?

Målet at jeg vil starte med en kvart. og så bygge op efter.

Mit niveau er ok. Jeg løber 9km på 50 minutter, og løber 25.35 km i ugen. Det har jeg Ca gjort i snart 2 år :)

Link to comment
Share on other sites

Målet at jeg vil starte med en kvart. og så bygge op efter.

Mit niveau er ok. Jeg løber 9km på 50 minutter, og løber 25.35 km i ugen. Det har jeg Ca gjort i snart 2 år :)

Som udgangspunkt vil jeg forslog dig at finde en triathlon klub i din nærhed (måske Rødekro?), for at havde nogle at træne med og få svømme undervisning. Du skal i starte fokuser på svømning, du skal have overskud til svømmetræningen for at lære teknikken. Prøv hvis muligt at svømme 2-3 gange om uge. Cykling: i starte 1-2 turer om uge, går efter at få en tur over de 2timer om ugen til foråret. Løb: 2-3 gange om uge en tur hvor du bygger distance på og et pas med interval, hvis du vil løbe mere prøv med at restitutionspas og senere hen et off bike løbepas. Husk core træning.

Dette er et program der er meget basis og ikke noget der gør dig til verdensmester.

Link to comment
Share on other sites

Som udgangspunkt vil jeg forslog dig at finde en triathlon klub i din nærhed (måske Rødekro?), for at havde nogle at træne med og få svømme undervisning. Du skal i starte fokuser på svømning, du skal have overskud til svømmetræningen for at lære teknikken. Prøv hvis muligt at svømme 2-3 gange om uge. Cykling: i starte 1-2 turer om uge, går efter at få en tur over de 2timer om ugen til foråret. Løb: 2-3 gange om uge en tur hvor du bygger distance på og et pas med interval, hvis du vil løbe mere prøv med at restitutionspas og senere hen et off bike løbepas. Husk core træning.

Dette er et program der er meget basis og ikke noget der gør dig til verdensmester.

Okay tak :) Det vil jeg prøve !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej Nicolai

Hvornår vil du lave din kvart ironman?

Har du en cykel?

Har du meldt dig ind i en triklub?

Vh

jesperjauert.dk

Hej Jesperjauert.dk

Jeg vil gerne tage en kvart og halv IM inden sommer til næste år.

Cyklen er en Argon e18

Jeg spinner 2 gange i ugen og er med på løbeholdet.

Jeg er ikke med i en triklub. Det ligger for langt væk.

Mange hilsner :))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share