A pair of Levi's


JustALittleBit
 Share

Recommended Posts

Okay træning, men træt! Har været på excel-kursus i dag og det bliver man ikke ligefrem frisk af, men synes da i det mindste at jeg har fået noget ud af det. Brugte en del tid mellem sæt på at tænke over, hvad næste skridt skal være mht. kost og træning. Er ikke helt nået frem til noget endnu, men det er på vej.

Tænk højt :smile:

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

DB benchpress

2x8 a 16,1 kg

1x7 a 16,1 kg

2x6 a 16,1 kg

Standing cable fly

5x8 a 15 kg

Incline DB benchpress

5x8 a 13,7 kg

Tricep ext. w/ rope

5x8 a 20 kg

Tricep ext. w/ v-bar

5x8 a 25 kg

Løbebånd

Tid; 30 min.

Hastighed: 5,8 km/t

Hældning: 6%

Herlig træning i dag! Har holdt 3 dages fri fra træning, hvilket egentlig skete fordi jeg arbejdede sent tirsdag og besluttede mig for at holde min ene træningsfri dag der, da jeg samtidig var dødtræt. Jeg gik i seng kl. 19, faldt i søvn med det samme og sov uden problemer til vækkeuret ringet og følte at jeg snildt kunne sove et par timer mere og det blev ikke meget bedre i løbet af dagen. Så derfor nåede jeg frem til at holde fri fra træning til splittet starter forfra og så sørge for at få sovet i stedet for. Tror det var en god beslutning. Har fået sovet en masse og har glædet mig helt vildt til træningen i aften :smile:

Optur fra arbejde: Ringede til en af mine ynglingskøbmænd i dag for at opdrage lidt på ham og han starter med at sige: "Hvordan har du det, dit dejlige hug?" Han er bare altid så sød :smile:

Tænk højt :smile:

Jamen jeg har lavet en kostplan, som minder meget om den første jeg gik efter for et halvt års tid siden. Den er på lige lidt over 2000 kcal, med energi% på 29 % for protein, 42 % for kulhydrater og 27 % for fedt. Ville egentlig gerne ligge på omkring 1700-1800 kcal, men nu ser jeg lige, hvordan det går med de 2000 og det er ret nemt at rette til, da peanutbutter står for en god del af kcal, så det kan hurtigt skiftes ud. I første omgang følger jeg kostplanen i 5 uger og uge 1 er snart overstået :smile: Mht. træningen er der egentlig ikke nogen ny plan, men jeg skal være bedre til at komme gennem hele mit program og giv den en ekstra skalle. Jeg er begyndt at bruge twitter, instagram og FB til at holde motivationen oppe og indtil videre fungere det meget godt :smile:

Edited by JustALittleBit
Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd,

Dødløft

5x12 a 40 kg

Lying bicep curls

5x12 a 22,5 kg

Seated row

5x12 a 45 kg

Pulldown i maskine

5x12 a 50 kg

Lying knee raise med bold

5x12

Mavebøjning på bold

5x12

Træningen tog alt for lang tid i dag! Trænede sammen med Træner i dag og har ikke set ham i snart 2 uger, siden han startet på nyt arbejde, så der skulle jo lige snakkes, men 3 timer for den mængde træning er bare alt for langt tid!

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Benpres

5x12 a 133 kg

Squat

5x12 a 30 kg

Lying leg curls

5x12 a 22,5 kg

Arnold press

2x12 a 8 kg

1x10 a 8 kg

Fin træning! Er kommet igang med alm. squat igen, hvilket er lidt fedt, men jeg skal godt nok have fokus på teknikken hele tiden! Af en eller anden grund var skuldrene helt flade i dag :-/

Træner var næsten færdig med at træne, da jeg ankom, så fik lige snakket en halv time med ham inden jeg gik igang med træningen, så træningen blev ikke forstyrret :smile:

Link to comment
Share on other sites

Her er et tip du kan prøve. Når du laver benpres inden squat, så bliver dine ben trætte, og så lider ens teknik også. Hvis du lægger squat først har du friske ben og kan bedre fokusere på teknik. Du kan stadigvæk tampe dem bagefter i benpres :-)

Din squatteknik har vel ikke så meget at gøre med hvor trætte dine ben er, men om du kan holde et solidt opspænd og om din mobilitet er god nok. At pre-exhauste ens quads før squat kan være en fin måde at sørge for at det er quads der bliver den begrænsende faktor i stedet for f.eks. mave/lænd. Meen derfor burde hun nok alligevel starte med at squatte.

Link to comment
Share on other sites

Det er da vidst et stykke tid siden jeg sidst har opdateret med vægt og mål, så der bliver bare lige opdateret for i dag og ikke de tidligere uger..

Vægt: 92,5 kg (-2/-18,5)

Arm: samme/- 1 cm

Bryst: samme/- 12 cm

Mave: -2 cm/-27,2 cm

Hofter: -2,5 cm/-18 cm

Bagdel: -2 cm/-14,7 cm

Lår: samme/-9 cm

10 min. opvarmning på løbebånd.

DB benchpress

5x12 a 13,7 kg

Incline DB benchpress

5x12 a 11,2 kg

Triceps ext. w/ rope

2x12 a 17,5 kg

2x10 a 17,5 kg

1x12 a 17,5 kg

Triceps ext. w/ v-bar

5x12 a 20 kg

Fed træning! Ind og ud på 1 time med omklædning og opvarmning, det er sgu helt i orden! Var helt klar på 30 min. cardio, men der var helt optaget i den del af centret., så det var lidt træls, men i det mindst kom jeg hjem i ordentlig tid :smile:

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Dødløft

5x12 a 40 kg

Lying cable curls

5x12 a 22,5 kg

Seated row

5x12 a 45 kg

Lying knee raise med bold

5x12

Mavebøjning på bold

5x12

Pulldown i maskine

5x12 a 50 kg

Dejlig træning! Synes rækkefølgen i dag var rigtig god, så vil nok satse på den rækkefølge fremad rettet. Fik ikke trænet i går, da det lige ble til to timers overarbejde og bussen var 15 min. forsinket og synes ikke jeg havde lyst til at skulle ud igen, så snart jeg havde fået varmen. Samtidig "kom jeg til" at snyde med kostplanen. Var et smut forbi 7/11 at købe slik og fik en burger med pomme frites til aftensmad, men mon ikke det går :wink:

Link to comment
Share on other sites

Havde også en periode lige efter efterårsferien, hvor jeg slet ikke kunne tage mig sammen til at komme ud af døren, og hellere ville blive inde. Men hvis man klæder sig ordentligt på, er det sjældent så slemt, og man skal bare afsted! Det varer sikkert ikke længe før vi får snevejr.

Hvordan transporterer du dig frem og tilbage til træning?

Mht. kosten, synes jeg 2,000 er et fornuftigt udgangspunkt. Peanutbutter smager dog himmelsk :smile: Hvis du har lyst, kan du dele din Twitter/IG så man kan følge dig.

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Squat

5x12 a 30 kg

Benpres

5x12 a 133 kg

Arnold press

2x12 a 8 kg

2x10 a 8 kg

1x11 a 8 kg

BB upright row

5x12 a 12,5 kg

AV mine lår! Squat teknikken er helt klart bedre end tidligere, men langt fra perfekt.

Er så stolt af mig selv, fordi jeg i dag fik overbevist mig selv om at jeg ikke skulle gå ind til bageren med byens bedste havregrynskager. Jeg skal helst ikke gå forbi den bager, når den har åben, hvilket egentlig er ret nemt at undgå, men i dag kom jeg forbi i åbningstiden, men jeg gik forbi :biggrin:

Havde også en periode lige efter efterårsferien, hvor jeg slet ikke kunne tage mig sammen til at komme ud af døren, og hellere ville blive inde. Men hvis man klæder sig ordentligt på, er det sjældent så slemt, og man skal bare afsted! Det varer sikkert ikke længe før vi får snevejr.

Hvordan transporterer du dig frem og tilbage til træning?

Mht. kosten, synes jeg 2,000 er et fornuftigt udgangspunkt. Peanutbutter smager dog himmelsk :smile: Hvis du har lyst, kan du dele din Twitter/IG så man kan følge dig.

Synes egentlig heller ikke det er så slemt, men kombinationen af overarbejde og 20 min. i kulden fungerede ikke lige for mig og da jeg jo egentlig bare flyttede min hviledag, så var det en nem beslutning :smile:

Jeg bor ikke så langt fra centret, så jeg går.

Synes også det fungere ganske ret godt indtil videre :smile:

ManonN87 for dem begge :smile:

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd

DB benchpress

2x8 a 16,2 kg

1x7 a 16,2 kg

2x6 a 16,2 kg

Incline DB benchpress

4x9 a 13,7 kg

1x8 a 13,7 kg

Standing cable fly

5x8 a 15 kg

Tricep ext. w/ rope

1x8 a 20 kg

2x10 a 20 kg

2x8 a 20 kg

Tricep ext. w/ v-bar

5x10 a 25 kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 5,8 km/t

Hældning: 6%

God træning, som afslutning på en dejlig dag! :smile:

Sweety trænede også her til aften, så vi fik lige snakket lidt om lidt forskellige øvelser. Det er nu lidt hyggeligt med lidt selskab under træningen :smile:

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Dødløft

2x12 a 40 kg

1x12 a 45 kg

2x9 a 45 kg

Lying cable curls

5x12 a 22,5 kg

Seated row

5x12 a 45 kg

Pulldown i maskine

5x12 a 50 kg

Meh... Havde kun nået at spise morgenmad inden træning og det er altså ikke et hit hos mig.. Jeg skal helst lige nå at have et mellemmåltid inden også..

Men efter træning blev det hyggeligt! Træner gav frokost på Sunset, jeg fik købt den første julegave og var er smut forbi Matas, hvor jeg helt uden problemer fik en prøve med hjem på en foundation.

Edited by JustALittleBit
Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Squat

5x12 a 30 kg

Benpres

5x12 a 133 kg

DB skulderpres

3x8 a 10 kg

Cable upright row

5x12 a 35 kg

Træner tjekkede lige et enkelt sæt sqaut og spurgte så "Hvorfor squatter du ikke bare sådan hele tiden?" :4jumpy: Jeg mangler stadig at komme det sidste stykke ned, men er sikker på det nok skal komme med øvelse. Venter lige en uge eller to med at smide flere kg på, bare for at være på den sikre side. Spurgte Træner efter en anden øvelse end arnold press, for jeg synes det er begyndt at gå den forkert vej med den øvelse, så han forslog at jeg, i en periode, kørte 3 sæt a 8 reps af alm. skulderpres for at få noget mere vægt på.

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

DB benchpress

5x12 a 13,7 kg

Incline DB benchpress

3x12 a 11,2 kg

2x15 a 11,2 kg

Tricep ext. w/ rope (cable cross)

2x12 a 30 kg

2x10 a 30 kg

1x12 a 30 kg

Tricep ext w/ v-bar (cable cross)

5x12 a 35 kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 6 km/t

Hældning: 6%

Fed træning! :wub:

Er spændt på kyllingen jeg skal spise lige om lidt. Har prøvet en ny marinade og umiddelbart dufter den rigtig godt og ser fornuftig ud, men har før prøvet en ligende kombination af ingredienser og det var ikke et hit, så jeg krydser fingre :smile:

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Dødløft

1x12 a 40 kg

1x10 a 45 kg

2x8 a 45 kg

1x7 a 45 kg

Seated row

5x12 a 45 kg

Pulldown i maskine

5x12 a 50 kg

Lying bicep curls

5x12 a 22,5 kg

Lying knee raise med bold

5x12

Mavebøjning på bold

5x12

Løbebånd

Tid: 25 min.

Hastighed: 6 km/t

Hældning: 6%

Fin træning! Fik lidt ekstra motivation inden løbebåndet, da Træner viste mig et billede af en af sine veninder, som stiller op i noget bikini halløj til maj. Var ellers halvvejs på vej til at smutte, da jeg lige havde set at alle løbebånd var optaget, men det billede gjorde at jeg lige kiggede efter om et af dem skulle være blevet ledig. Tror så også det løbebånd er ledig i morgen, for i de sidste 5 min. føltes det som den ikke kunne holde hastigheden :-/

Link to comment
Share on other sites

5 min. opvarmning på cykel.

Benpres

5x12 a 133 kg

DB shoulderpress

5x8 a 10 kg

BB upright row

4x12 a 12,5 kg

Squat

5x12 a 30 kg

Fin træning. Svømmeren var lige forbi i dag og jeg fik lige snakket lidt med hende. Sød pige og så er hun ret sej!

Bliver sgu altid lidt glad når jeg ser en Update i din log. Fantastisk at se hvordan du har fået gjort træning til en del af din hverdag, og ikke lader alt muligt komme i vejen for dig.
At du så er begyndt at bruger løbe båndet mere og er DR. WHO fan giver bare ekstra point :D

Tak Arcus! Beskeder som denne gør det bare meget nemmere :smile:

Hvordan kan man ikke være fan er Dr. Who? :bigsmile:

Arcus er du single, og bor evt. i nærheden af Horsens?

LOL :laugh:

Link to comment
Share on other sites

DB benchpress

1x15 a 13,7 kg

4x12 a 13,7 kg

Incline DB benchpress

1x15 a 11,2 kg

4x12 a 11,2 kg

Tricep ext. w/ rope (cable cross)

1x15 a 30 kg

4x12 a 30 kg

Tricep ext. w/ v-bar (cable cross)

5x12 a 35 kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 6 km/t i 15 min, 5,8 km/t i 15 min.

Hældning: 6%

Rigtig god træning! Synes dog at løbebåndet lige en tand hårdere end det plejer at være. Træning tog kun lige under halvanden time. Havde noget arrighed over arbejde, som jeg skulle af med og det hjalp en god træning og lidt snak med Sweety på :smile:

Jeg har været noget frustreret på det sidste, over at jeg synes det er svært at holde fast ved en fornuftig kost og har svært ved at presse mig selv til træning. Samtidig kender jeg et par piger, som begge stiller op i konkurrencer i løbet af næste år og jeg beundrer dem for at kunne holde motivationen. Begyndte at tænke over at de jo selvfølgelig også har en deadline og bruger en del penge på at have en træner og alt som hører med til at stille op i konkurrence. Og hvordan kan jeg bruge det i min egen situation? Jeg har selv sat en deadline, som hedder den 24. maj, hvor jeg skal til en kæmpe firma fest, og målet er at jeg skal ned på 75 kg til den dag, hvilket jo slet ikke er umuligt. Jeg tror det er vigtigt at jeg ikke bare tænker på det som at det ville være meget rart at veje det til den tid, men derimod tænker på deadlinen som om det faktisk er en konkurrence jeg skal stille op til. Nu er det jo kun første dag, men den indstilling hjalp på arbejde i dag, da en købman sendte mig en pose slik og til træningen, hvor løbebåndet var lidt af en kamp. Synes dog allerede jeg bliver testet lidt meget... 300 g vingummi fra en købmand i dag og nu er jeg inviteret til min mormors fødselsdag både onsdag og fredag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share