Kvinder i "styrketræningsafdelingen"


FrkArmy
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Dette emne henvender sig til jer dejlige drenge, men bestemt også de skønne tøser herinde!

Jeg er som pige lige begyndt at styrketræne seriøst, og er stødt på et (hvad jeg finder alvorligt) problem. De store grumme drenge i styrketræningsafdelingen i mit fitnesscenter. Hvordan ser i drenge på, når jeg skal pille 50+ kg af stangen til bænkpress for at kunne løfte mine sølle 25kg 3x12 gange? Jeg er aldrig nogensinde løft mig dummere når jeg ligger på bænken og laver flyers med sølle 5kg når gutten ved siden af mig tager mere end jeg kan regne til.. ;)

Sådan helt seriøst, er der nogen grund til at være genert, og burde jeg bare tage 3 timer før fri fra arbejde så jeg kan træne sammen med det ældre publikum? :)

Ville også være rart hvis der var andre piger som har erfaringer med at føle sig liiidt malplaceret i den del af centeret :)

På forhånd tak..

Link to comment
Share on other sites

Hej hej!

Fedt at du griber træningen fornuftigt an med stærkmands øvelser! Det ville være skørt hvis du kunne bænke det samme som de store gutter i centeret, så jeg tror bestemt kun der er respekt for din tilgang, og at de fleste fyre vil synes det er fedt at "deres" område ikke kun er domineret af svedende skaldefætre - så bare klø på!

Når man træder ind i centeret, er man nødt til at lægge egoet i døren, og gribe træningen an som man magter. Jeg løfter også ganske lidt, i forhold til hvad mange af de store gutter gør - men sådan er det jo. Individuelle mål, træningserfaringer og genetiske forudsætninger.

Træn bare løs - er sikker på din tilstedeværelse er værdsat.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvor kvinder får den ide fra, at vi ikke synes om at i er i styrketræningsafdelingen. Så længe du har styr på hvad du laver og kan finde ud af "træningsetiketten", er du mere end velkommen.

Teenagere der fjoller rundt, går ind foran en og ikke kan vente på at man er færdig med et sæt, er langt mere irriterende og burde forbydes.

Link to comment
Share on other sites

Som salt skriver, er der generelt respekt om kvinder i frivægtsafdelingen. Mange af de store drenge har selv ligget med 25 kilo på stangen, da de startede, så der er ingen problemer der. De fleste steder er de store drenge heller ikke så farlige, som de ser ud.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

nå ja.... Jeg fik også vist afdelingen for store drenge da jeg bad om mit program til frie vægte..

Han ventede vist bare på at jeg skulle løbe min vej og græde på toilettet. hehe :nonono:

Men altså, jeg er squ ikke flov over at knokle rundt med 25kg bænk, eller 35 kg squat. Vi starter jo alle et sted. Og jeg synes jo det er fedt at blive halvrød og forpustet af det, så en dag bliver det vel bedre.

dog synes jeg at man måske får lidt flere blikke end mænnerne når man dyrker squat..... Men skulle man tage hensyn til andre folks mening, hvad i alverden kunne man så lave? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Godt topic at starte faktisk. Tror både kvinder og mænd har en stor skepsis overfor frivægte fordi det er der de "store" drenge også leger.

Og man kan føle sig som et fjols når man starter med at squatte med 15 kg på hver side af stangen. Men som det er blevet sagt. Læg egoet ved døren. Smid noget god musik i ørene og fokuser på dine egne mål og fremskridt.

Jeg har sgu stor respekt for dem der starter ud med frivægte og har fokus på at udføre øvelserne rigtigt, frem for teenagerne der smider for mange kilo på stangen og bruger ben og ryg for at få stangen op i bænkpres.

Vi har alle været der (Nogle af os er der stadigt :4thumbup: )

Link to comment
Share on other sites

Nej. Og hvis det virkelig er tilfældet, skal de kvinde bare holde sig helt indendøre, så de er helt sikre på, at der ikke er nogen der kigger eller kommenterer på noget

Nemlig! I øvrigt vil jeg som kvinde i frivægtsområdet da heller ikke se mig for god til at glo lidt på mændenes former, så hvis de kan få noget ud af at glo retur på mig, så skal de være mere end velkomne :laugh:

Link to comment
Share on other sites

@ salt: jeg prøver såmen bare at se ud over egen næsetip; jeg er selv ret ligeglad hvilket er ret heldigt for med afpelsede stænger, "hårde" overgange mellem bleg og solbrændt og 80´er-korte shorts får jeg rigtig mange elevartorblikke.

' date=' 8. november 2011 - 14:54 ' timestamp='1320760450' post='1552746']

Nej. Og hvis det virkelig er tilfældet, skal de kvinde bare holde sig helt indendøre, så de er helt sikre på, at der ikke er nogen der kigger eller kommenterer på noget :smile:

Dvs at de kvinder ikke synes det er fedt at blive nedstirret, dem er det altså en del af - muligvis en sjat ældre end normen op MOL - mens de træner, ikke skal træne?

Altså - jeg er jo godt klar over at det er sådan det er i praksis for de som har problemet og at det ikke bliver anderledes.

Men synes da at det er ærgeligt at nogle mennesker ikke får trænet fordi der er gået en smule kødmarked i motionscentrene.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for alle jeres svar! Nu fatter jeg mod og skal ned og træne så snart jeg har fri :)

Og nej.. Jeg overlever nok halvskumle bemærkninger om dybe benbøjninger osv ;)

Er sgu ærgerlig over at se at du er fra Sønderjylland, jeg træner selv styrketræning også med frivægte, og ja det kunne sørme være dejligt med en træningsmakker, der gad styrketræne med mig. Har før selv taget dette emne op herinde, kender nemlig godt at man kan føle sig utrolig malplaceret, når man er den eneste pige blandt utrolig mange mænd, men ja jeg vil jo også gerne være strammet op lige som dem, og det er styrketræning altså det bedste til, hvis du spørger mig :-) Så derfor må jeg bare tage det sure med det søde, og gøre det, selvom det indimellem virker fjollet - og ja nogle fyre glor en del, men det kan jeg ikke tage så tungt, gør mange folk i fitnesscentre ikke bare det, både fyre og piger? Skulle have valgt et andet sted at træne, hvis man ikke kan tåle lidt blikke efter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Dvs at de kvinder ikke synes det er fedt at blive nedstirret, dem er det altså en del af - muligvis en sjat ældre end normen op MOL - mens de træner, ikke skal træne?

Altså - jeg er jo godt klar over at det er sådan det er i praksis for de som har problemet og at det ikke bliver anderledes.

Men synes da at det er ærgeligt at nogle mennesker ikke får trænet fordi der er gået en smule kødmarked i motionscentrene.

Det bestemmer de da helt selv. Train, or don't train - jeg synes der er større issues i denne verden man bør bekymre sig om, men det er måske bare mig :smile:

Link to comment
Share on other sites

hihihih denne diskussion bliver bare aldrig kedelig så derfor vil jeg da skynde mig at deltage!

Nu ved de fleste jo godt hvilken opmærksomhedsslut jeg er, og at jeg slet slet ikke er tilfreds før jeg kan få lov at stå og squatte og lave stivbenet dødløft lige foran en fyr. Faktisk aller helst minde end en meter fra ham og strategisk placeret i forhold til spejlene, således at ingen af de andre smukke fyre med søde muskuløse buler på kroppen skal snydes for denne oplevelse bare fordi det ikke lige er dem jeg står foran på denne dag.

Jeg er jo også retfærdig ikke.

Faktisk træner jeg primært for dette, for at få lov at udstille min krop på så mange forskellige og i denne kontekst fuldstændigt legale måder! Så længe jeg står med noget tungt udseende i hænderne er det simpelthen lovlig at jeg står gennemsvedt og stønner og piver og på andre måder gør mit bedste for at få disse smukke omvandrende repræsentanter for y-kromosomerne til at tænke på sex, sex og ikke andet end sex.

Faktisk så har jeg også fundet ud af at rigtig meget af det træningstøj jeg kan købe er mere nedringet end de bluser jeg normalt går i byen med (og det siger ikke så lidt!). Og vi ved jo alle sammen at der er to former for BHer der er accepteret i træningscenteret, SPORTS og PUSH-UP. Jeg bruger selvfølgelig altid push-up. Jeg elsker følelsen af mine bryster flot udstillet som et indbydende tag selv bord på den ene side og nogle stramme løbertights hvor selv omridset af min G-streng er synlig på den anden side. Jeg siger jeg godt kan lide mit tøj sidder stramt fordi ellers kommer det i vejen når jeg løfter, men egentlig vil jeg bare godt have man kigger på mig.

Og bagefter så går jeg altid ud i badet og onanerer.

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

hihihih denne diskussion bliver bare aldrig kedelig så derfor vil jeg da skynde mig at deltage!

Nu ved de fleste jo godt hvilken opmærksomhedsslut jeg er, og at jeg slet slet ikke er tilfreds før jeg kan få lov at stå og squatte og lave stivbenet dødløft lige foran en fyr. Faktisk aller helst minde end en meter fra ham og strategisk placeret i forhold til spejlene, således at ingen af de andre smukke fyre med søde muskuløse buler på kroppen skal snydes for denne oplevelse bare fordi det ikke lige er dem jeg står foran på denne dag.

Jeg er jo også retfærdig ikke.

Faktisk træner jeg primært for dette, for at få lov at udstille min krop på så mange forskellige og i denne kontekst fuldstændigt legale måder! Så længe jeg står med noget tungt udseende i hænderne er det simpelthen lovlig at jeg står gennemsvedt og stønner og piver og på andre måder gør mit bedste for at få disse smukke omvandrende repræsentanter for y-kromosomerne til at tænke på sex, sex og ikke andet end sex.

Faktisk så har jeg også fundet ud af at rigtig meget af det træningstøj jeg kan købe er mere nedringet end de bluser jeg normalt går i byen med (og det siger ikke så lidt!). Og vi ved jo alle sammen at der er to former for BHer der er accepteret i træningscenteret, SPORTS og PUSH-UP. Jeg bruger selvfølgelig altid push-up. Jeg elsker følelsen af mine bryster flot udstillet som et indbydende tag selv bord på den ene side og nogle stramme løbertights hvor selv omridset af min G-streng er synlig på den anden side. Jeg siger jeg godt kan lide mit tøj sidder stramt fordi ellers kommer det i vejen når jeg løfter, men egentlig vil jeg bare godt have man kigger på mig.

Og bagefter så går jeg altid ud i badet og onanerer.

Har I ikke fællesbad, da?

Link to comment
Share on other sites

hihihih denne diskussion bliver bare aldrig kedelig så derfor vil jeg da skynde mig at deltage!

Nu ved de fleste jo godt hvilken opmærksomhedsslut jeg er, og at jeg slet slet ikke er tilfreds før jeg kan få lov at stå og squatte og lave stivbenet dødløft lige foran en fyr. Faktisk aller helst minde end en meter fra ham og strategisk placeret i forhold til spejlene, således at ingen af de andre smukke fyre med søde muskuløse buler på kroppen skal snydes for denne oplevelse bare fordi det ikke lige er dem jeg står foran på denne dag.

Jeg er jo også retfærdig ikke.

Faktisk træner jeg primært for dette, for at få lov at udstille min krop på så mange forskellige og i denne kontekst fuldstændigt legale måder! Så længe jeg står med noget tungt udseende i hænderne er det simpelthen lovlig at jeg står gennemsvedt og stønner og piver og på andre måder gør mit bedste for at få disse smukke omvandrende repræsentanter for y-kromosomerne til at tænke på sex, sex og ikke andet end sex.

Faktisk så har jeg også fundet ud af at rigtig meget af det træningstøj jeg kan købe er mere nedringet end de bluser jeg normalt går i byen med (og det siger ikke så lidt!). Og vi ved jo alle sammen at der er to former for BHer der er accepteret i træningscenteret, SPORTS og PUSH-UP. Jeg bruger selvfølgelig altid push-up. Jeg elsker følelsen af mine bryster flot udstillet som et indbydende tag selv bord på den ene side og nogle stramme løbertights hvor selv omridset af min G-streng er synlig på den anden side. Jeg siger jeg godt kan lide mit tøj sidder stramt fordi ellers kommer det i vejen når jeg løfter, men egentlig vil jeg bare godt have man kigger på mig.

Og bagefter så går jeg altid ud i badet og onanerer.

og det er jo netop det som er SÅ fedt ved træning...Man kan opfylde SÅ mange forskellige mål! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

' date=' 8. November 2011 - 14:54 PM' timestamp='1320760450' post='1552746']

Nej. Og hvis det virkelig er tilfældet, skal de kvinde bare holde sig helt indendøre, så de er helt sikre på, at der ikke er nogen der kigger eller kommenterer på noget :smile:

Udemærket "modsvar". Jeg er dog helt sikker på at det ikke er alle der lige så frimodige som du - og dermed har Gregers en pointe.

Og dermed er det en udfordring/et emne der er værd at diskutere; "hvordan fåes flere kvinder til at dyrke frivægts styrketræning som jo ofte er mændenes domæne og på de "store drenges" præmisser?

Bruun

Link to comment
Share on other sites

hihihih denne diskussion bliver bare aldrig kedelig så derfor vil jeg da skynde mig at deltage!

Nu ved de fleste jo godt hvilken opmærksomhedsslut jeg er, og at jeg slet slet ikke er tilfreds før jeg kan få lov at stå og squatte og lave stivbenet dødløft lige foran en fyr. Faktisk aller helst minde end en meter fra ham og strategisk placeret i forhold til spejlene, således at ingen af de andre smukke fyre med søde muskuløse buler på kroppen skal snydes for denne oplevelse bare fordi det ikke lige er dem jeg står foran på denne dag.

Jeg er jo også retfærdig ikke.

Faktisk træner jeg primært for dette, for at få lov at udstille min krop på så mange forskellige og i denne kontekst fuldstændigt legale måder! Så længe jeg står med noget tungt udseende i hænderne er det simpelthen lovlig at jeg står gennemsvedt og stønner og piver og på andre måder gør mit bedste for at få disse smukke omvandrende repræsentanter for y-kromosomerne til at tænke på sex, sex og ikke andet end sex.

Faktisk så har jeg også fundet ud af at rigtig meget af det træningstøj jeg kan købe er mere nedringet end de bluser jeg normalt går i byen med (og det siger ikke så lidt!). Og vi ved jo alle sammen at der er to former for BHer der er accepteret i træningscenteret, SPORTS og PUSH-UP. Jeg bruger selvfølgelig altid push-up. Jeg elsker følelsen af mine bryster flot udstillet som et indbydende tag selv bord på den ene side og nogle stramme løbertights hvor selv omridset af min G-streng er synlig på den anden side. Jeg siger jeg godt kan lide mit tøj sidder stramt fordi ellers kommer det i vejen når jeg løfter, men egentlig vil jeg bare godt have man kigger på mig.

Og bagefter så går jeg altid ud i badet og onanerer.

LOL

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share