Problemer med styrketræningen


Trust
 Share

Recommended Posts

Hej MOL,

Jeg har nu i 2 måneder kørt armstrækkere, mavebøjninger (forskellige typer), rygbøjninger og lidt ben.

Det går fremad med maven, gik fra 25 maks til 110, hvilket jo er relativt godt.

Derimod er mine armbøjninger kun gået fra 10 til 16, hvilket jo er rimelig skidt, taget i betragtning af, at jeg for 3 måneder siden kunne tage 36. Jeg fik desværre bihulebetændelse og gik LANGT ned i træning. Eftersom jeg ikke synes min egen træning af arme/skuldre virker, håber jeg inderligt, at der er nogle der har et par råd til mig? Jeg har desværre ikke penge til Træningscenter/Håndvægte, så det skal helst kunne gøres uden ekstra udstyr :)

På Forhånd Tak :)

- En knækket 17-årig :b

P.S. Jeg er begyndte også til breakdance for 1 måned siden, hvilket burde hjælpe på armene?

Edited by Trust
Link to comment
Share on other sites

Back to natur!

Hvis du vil prøve noget helt andet, så kan du tage en løbe-/trænings-tur i skoven (hvis sådan én ligger i nærheden af dig). Her er lidt du foretage dig:

1. Stop op ved forskellige træer, og klatrer et par meter op og ned igen (primært med ben, arme og ryg - god helkropsøvelse.

2. Find en tung træstub og træk den op og ind til brystet (primært med ben, arme og ryg) og stød den så langt væk du kan (primært med bryst, arme og skuldre).

3. Find et mindre fældet træ/træstamme, som du kan holde godt fast i, løft det fra jorden og bevæg det/den fra side til side. Evt. kan du forsøge at løfte det op til brystet og støde det væk fra dig/rejse stammen op (samme muskelgrupper bruges som i 1'eren).

Du kan også vælge at tage nogle armstrækninger, mavebøjninger eller andre af dine vante øvelser mit under turen. Vil du have mere fokus på styrken, så stop op lidt oftere og lav nogle af ovenstående ting. Det er kun fantasien der sætter grænser. Personligt synes jeg det er en super frisk måde at kombinere kredsløbs- og styrketræning. :headphonedance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share