Smerte på yderside af knæ


materazzi
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg har nu i et par måneder haft en mærkelig smerte på ydersiden af mit højre knæ.

Det varierer meget i smerte, men er dog aldrig noget der tvinger mig på langs.

Om morgenen, eller efter jeg har siddet meget ned er det som regel værst og føles også ekstremt stift og det er specielt når jeg bøjer i benet at det gør ondt. Spurgt og hård opbremsning er stort set umulig uden at jeg hviner som en stukket gris! Til tider kan det endda føles som om det går om i hasen og gør ondt både i læg og baglår!

Ved helt almindelig gang føles stort set ingen smerte.

Any ideas people?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som løberknæ.

Det kan f.eks. fjernes ved udstrækning og ved at sætte løbemængden kraftigt ned.

Løb så meget du kan uden at du mærker smerte for, under og efter løbet.

Det er meget vigtigt at være tålmodig. Mange holder pause i en periode og starter derefter for hurtigt op igen, hvilket ofte ikke er den bedste løsning.

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Det er næsten med garanti løberknæ. Jeg har selv fornøjelsen af at have skaden på nuværende tidspunkt. Sørg for at lytte til din krop i denne situation. Løb aldrig mere, end dit ben siger til dig - dvs. stop så snart du kan mærke smerten. Jeg er selv, af bitter erfaring, nået frem til, at min skade kunne have været væk, hvis jeg havde handlet mere fornuftigt. Nu sidder jeg med en kronisk tilstand og skal givetvis ud i en omgang shockwave-behandling, som jeg skriver om her http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=58308

Et par hurtige youtube-søgninger på 'runners knee stretch' eller 'iliotibial band stretch' burde give dig en idé om, hvad der sker inde i dit ben og samtidig give dig nogle gode øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share