Mest vægttab ved kun motion, eller motion+træning?


sjarewin
 Share

Recommended Posts

Det lyder måske som et dumt spørgsmål. Men jeg vil ihvertfald gerne lige have lidt afklaring.

Er en temmelig robust gut, der gerne vil smide små 10kg, gerne på en ordentlig og sund måde.

Så med ordentlig kost, hvordan opnår jeg det bedste vægttab?

Motion er en selvfølge, men skal jeg træne samtidig? Da jeg har trænet en del tidligere, så ER der altså en anelse muskelmasse (inden under fedtet haha). Derfor ønsker jeg egentlig ikke at træne så meget mere, men mere at tabe mig direkte.

Giver det overhovedet nogen mening?

Link to comment
Share on other sites

Jeg står i nøjagtig samme situation som dig. Men kan jo kun tale for min egen personlige mening. Jeg har snart tabt omkring de 10kg, har dog indset at jeg gerne vil af med mere :)

Du bør bestemt træne ved siden af din motion

- Dine muskler vil skulle arbejde mere, og derved forbrænde flere kalorier = mere vægttab.

- Det er altså pænere og meget 'federe' at tabe sig, og samtidigt kunne holde øje med at ens muskler bliver mere fremtræden på kroppen.

Du kan ikke opbygge muskler samtidigt med at du taber dig :) Så det er bare et spørgsmål om at beholde lidt muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Helt klart en sam-kørsel af både motion (fedt forbren + kostnedsættelse eller fokus derom)

Kunne se sådan ud ... Før din morgenmåltid napper du en tur på cyklen eller løber. Hold 70% af maxpuls i 20-30 minutter. Har du ingen pulsforudsætning, så løber du et roligt tempo rundt i området hvor du bor uden at "presse" dig selv. - ikke over og ikke under - en rask morgentur med belastning.

Er det på cyklen, så svarer det til en rulletempo med stram kæde. Du får sat gang i forbrændingen, som så er oppe i et lidt højere tempo allerede fra morgenstunden.

Besøg ellers dem her BSP Farum

Link to comment
Share on other sites

Motion er en selvfølge, men skal jeg træne samtidig? Da jeg har trænet en del tidligere, så ER der altså en anelse muskelmasse (inden under fedtet haha). Derfor ønsker jeg egentlig ikke at træne så meget mere, men mere at tabe mig direkte.

Giver det overhovedet nogen mening?

Hvad er din definition på hhv. motion og træning? Motion ser jeg nemlig som den ekstra fysiske aktivitet man kan lave i løbet af dagen, som f.eks. at tage trapperne i stedet for elevatoren, eller cykle på arbejde i stedet for at tage bilen. Hvor jeg ser træning som den systematiske planlægning af et specifikt program.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share