Spinning kl. lort


RuneR
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg er lidt nysgerrig hvad i andre gør, når i "morgentræner" Jeg har et par gange været til spinning om morgen kl 6.15 og kl 9.00

Har fundet ud af jeg bare ikke dutter til fysisk udfoldelse før kl 10.

Min puls bliver ikke presset og jeg føler bare at jeg intet har at køre med. Jeg spiser til morgenmad en skål havregryn og drikker en kop kaffe. Spiser i andre morgentrænere noget specielt når i skal være meget aktive fra morgenstunden?

mvh Rune

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg er lidt nysgerrig hvad i andre gør, når i "morgentræner" Jeg har et par gange været til spinning om morgen kl 6.15 og kl 9.00

Har fundet ud af jeg bare ikke dutter til fysisk udfoldelse før kl 10.

Min puls bliver ikke presset og jeg føler bare at jeg intet har at køre med. Jeg spiser til morgenmad en skål havregryn og drikker en kop kaffe. Spiser i andre morgentrænere noget specielt når i skal være meget aktive fra morgenstunden?

mvh Rune

Ved spinning tager jeg som regel en dunk væske med kulhydrat med, og eventuelt en red bull inden. Ellers er en banan eller et glas juice hvad jeg indtager. Det vigtigste er bare at få en smule indenbords, da der stadig er masser af glycogen i musklerne hvis du har spist normalt dagen inden.

Hvis du er ude i noget vægttab'ish, så kan du med fordel indtage vand + BCAA'er

/M

Link to comment
Share on other sites

Hej

Du skal for alt i verden ikke spise havregryn før morgentræning. Det har jeg selv gjort et par gange, med et meget dårligt resultat. Det føles bare som et stor klump i maven, der hæmmer mere end den gavner.

Nu spiser jeg et par bananer, en energibar, bare nogle hurtige kulhydrater. Kulhydraterne i havregryn er for langsomme om at blive optaget (store molekyler). Så nu går det fint.

Men jeg bliver aldrig den der synes det er helt fantastisk med hård fysisk træning om morgenen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ikke så go erfaring med havregryn til morgen - inden træning. Hvis det endelig SKAL være havregryn virker det bedre for mig med havregrød.

Typisk spiser jeg lige når jeg står op, så der går ca en time fra jeg har spist til jeg sidder oppe på cyklen.

Min morgenmad inden morgentimerne består typisk af

- En kop kaffe m mælk

- En grovbolle m ost

Det plejer, at kunne gøre det for mig.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest J.A.-Træning

Hejsa

Jeg er lidt nysgerrig hvad i andre gør, når i "morgentræner" Jeg har et par gange været til spinning om morgen kl 6.15 og kl 9.00

Har fundet ud af jeg bare ikke dutter til fysisk udfoldelse før kl 10.

Min puls bliver ikke presset og jeg føler bare at jeg intet har at køre med. Jeg spiser til morgenmad en skål havregryn og drikker en kop kaffe. Spiser i andre morgentrænere noget specielt når i skal være meget aktive fra morgenstunden?

mvh Rune

Hej,

En ultra kort forklaring:

Grunden til at du ikke kan præsterer optimalt om morgenen, er at du ikke har fået fyldt dine glykogen depoter op. Det gøres ved at sørge for at spise - Helst senest en times tid før træning. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor hård en spinnings time det er, så jeg kan ikke sige hvor meget du har brug for at spise for at få fyldt dem op.

- Hvis du absolut ikke kan spise før træning, kan du til nøds spise noget med stor andel kulhydrater lige inden du ligger dig til at sove, men det er ikke altid at anbefale.

Det mest optimale, vil være at ved træning kl 9, spiser du noget ved 0700 - 0730. Så skulle du være good to go! :-)

Håber det kan hjælpe bare lidt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share