ÆVL & KÆVL & SL


Amazonen
 Share

Recommended Posts

Argh altså, jeg kan ikke sove...forbander min sene spinningtime langt væk...! :devil: Det er utroligt, så mange timer der skal gå, før kroppen er klar til at falde til ro igen...

Nå, men mens jeg lå og talte får :blink: , kom jeg i tanker om, at jeg længe har været træt af mit MOL-brugernavn, fordi det er så latterligt at udtale, når jeg møder nogen herindefra IRL.

Det er hermed skiftet og nu hedder jeg så Amazonen. Dels inspireret af en diskussion med Jannie, men også fordi der faktisk var én bekendt, som altid omtalte mig som "Amazonen" engang (dengang tog jeg det bestemt ikke som en kompliment! :crazy: )

Tidligere log kan findes her:

Gammel logbog

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nå, en log er jo til for at blive brugt...

:pumpin:

Er pt kommet mere igang med udstyrstræning og desuden et nyt program (kan ses HER: 17.12 - DM RAW.xlsx )

Programmet er bygget op omkring Smolov jr. og Finnish deadlifting program. Udstyrsløft kommer så oveni, når jeg føler at der er overskud.

5/1
Pyyyha, en energiforladt træning idag - jeg burde vist have ventet til senere på dagen. De tunge kg sad godt i kroppen fra igår, så alt føltes bare tungt, tungt, tungt. Pyt...

Mobilitet

Bænk med stop
5@40
5@50
5@60
4@72,5
4@72,5
4@72,5
4@72,5
4@72,5
4@72,5
4@72,5
4@72,5

Teknik med slingshot
2@80
2@90
Det var egentlig overkommeligt, men jeg var bare SÅ træt i både hovedet og kroppen, så jeg mest af alt havde lyst til at gå hjem.
Og så ville jeg oprindeligt have kørt med trøje, men ombestemte mig...det bliver tirsdag i stedet. Bliver jo nødt til at få øvet lidt inden ER-open.

DB skulderpres
8@20
8@22,5
8@20
8@22,5
8@22,5

Flies, maskine
8@40
8@42,5
8@42,5
8@47,5
8@47,5

+ back extensions
+ cuban press
+ stræk

Tror en eftermiddagslur er på sin plads nu... biggrin.gif


Søndag d. 6/1

Mobilitet

Squat
5@40
5@50
5@60
4@72,5
4@72,5
4@72,5
4@72,5
4@72,5
4@72,5
4@72,5
4@72,5
Kørte sgu fint-fint. På et par af sættene ku jeg dog godt have gået lidt langsommere ned og have åbnet lidt mere op i hoften...men det er jo bare tilvænning der skal til happy.gif

+ halløj i halv dragt og knæbind - op til 1x140 kg. Godkendt dybde.

Pullups, NG
4@bw
3@bw
3@bw
3@bw
3@bw
4@bw
Synes jeg var noget ristet i vingerne...uden grund dog eusa_think.gif

Facepulls
8@45
8@60
8@60
8@60
8@70

Legcurls
8@"9"
8@"9"
8@"9"
8@"9"
8@"9"

+ glute bridges
+ mave
+ stræk


Mandag d. 7/1
Hovsa, en tur i dragt i squatten igen idag... whistling.gif

Mobilitet

Konv. DL fra 5" klods
5@85
5@112,5
5@127,5
5@127,5
5@85
De burde have været nogenlunde nemme, men koncentrationen svigtede. Havde en halvdårlig dag, af forskellige årsager. Den blev dog bedre og bedre og bedre som træningen skred fram, og var faktisk i fantastisk humør da jeg tog hjem (selvom jeg var så udmattet at se på, at ingen ville have gættet det icon_mrgreen.gif )

Squat i halv dragt + knæbind
1@100 - ku ikke komme ned
3@130 - fine
1@140 - også fin og nem
Skal til at lave nogle tunge walkouts - især fordi jeg har svært ved at få stangen til at ligge ordentligt på ryggen, uden at min ene skulder/albue skaber sig åndssvagt, og uden at jeg skal holde hele vægten i hænderne...er nok ikke helt holdbart i takt med at jeg kommer længere op i kg.

Frontsquat - superman style
8@40
8@50
8@60
8@60
8@60
MINE ABS!!!!! Av for satan min mave kom på arbejde...plejer ikke at være så slemt...

Rows, BB
8@50
8@50
8@60
8@60
8@60

ss

Lowbar squat - teknik
8@60
8@60
8@60
8@60
8@60
Godt træt i bentøjet til sidst...føltes lidt mærkeligt samtidig at stå og køre rows med samme vægt.

Splitsquat
8@40
8@50
8@60
8@60
8@60
Også lidt mærkeligt at lave splitsquats på samme vægt som frontsquat og backsquat. Men var også pænt presset...

+ glute bridges
+ mave

"Kom til" at drikke et glas rødvin til aftensmaden, hvilket resulterede i at jeg blev helt fugl. Dette resulterede i at jeg og min midlertidige roomie havde helt absurde grineflip det halve af natten, og at jeg nu sidder på arbejde og er kvæstet ud af en anden verden boxed4.gif Der skal godt nok ikke meget til efter et hårdt træningspas... eusa_doh.gif

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 8/1
Træning i mine fine sølvtights...dem bliver jeg stærk af!

Mobilitet

Bænk, decline
5@20
5@40
5@50
Alle normale bænke var optaget da jeg ankom til centret..

Alm. bænk
5@60
6@65
6@65
6@65
6@65
6@65
6@65
Fint og let og alle med pause på brystet biggrin.gif
Og SÅ til udstyret. Havde fra start besluttet, at jeg ikke ville tage ret mange løft, men bare lige få en god følelse mht. bane, overgangen fra trøje- til triceps-arbejde samt at se om det ville være muligt at få stangen til brystet i den sorte katana.

Slingshot
3@80

Trøje - katana str 44 (noget strammere end fury'en)
1@90 - kom ikke ned
1@110 - BAM! PR biggrin.gif Om den lå stille aner jeg ikke, så det gjorde den sikkert ikke. Det var ikke lige dér fokus lå. Damn mine trisser knoklede for at få lavet lockout! Men en pr er pr ;-)

Og så af med trøjen igen...

Bænk m. grøn elastik (Stefan mente at den giver ca. 40 kg i modstand i toppen)
5@35
5@45
3@55
3@60
Hoho, det er en stram elastik, jeg har fået der....den straffer PÆNT MEGET, hvis jeg kommer på afveje mht. stangens bane! Men da jeg lige fik vænnet mig til bevægelsen, gik det faktisk rigtig, rigtig fint icon_mrgreen.gif
Var ret tilfreds med at have Stefan som pålidelig spotter, så jeg slap for at enten
1) smadre enten mit kranie eller mine knæskaller
2) smadre en uskyldig, men uduelig spotter af en douchebag.

Militarypres
8@30
8@35
8@35
8@35
8@30
Uf, mine trisser var brugte...

+ 2 sæt rope pushdowns (8@20)
+ 2 sæt biceps hammercurls (8@16/16)
+ 2 sæt glute bridges (10 reps)
+ 2 sæt cubanpress (20 reps - kun med stangen)

Det var en ganske glimrende omgang...som for en gang skyld faktisk også var nogenlunde hurtigt overstået :-)

Link to comment
Share on other sites

Flot pr og fint at der kommer lidt i loggen, når du jo nu har lavet den :-)

Tak :bigsmile: Forhåbentlig kommer der snart mere på - jeg skal bare lige lære at bruge den pokkers trøje. I går kom jeg i det mindste helt i den..

Jeg har i en periode kun logget på bb.dk, men savnede egentlig også MOL lidt, så nu begynder jeg at dobbeltlogge igen...

Hej JAAB. Velkommen tilbage som amazone. Din seje log har været savnet.
+1

Tnx Zane og Gregers...The show must go on! :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede at jeg havde skrevet nogle målsætninger ned for 2012, men dem kan jeg ikke finde. I stedet kan jeg fortælle hvad jeg egentlig opnåede i 2012 (indtil dags dato):

- DB pres: 1x34kg -> 1x 40kg

- Bænk: 1x82,5kg -> 1x90kg

- DL: 160kg -> 170kg (ikke trænet seriøst hele året)

- Backsquat: 110kg ->125kg

- Frontsquat: 1x82,5 -> 1x90kg

- Bænk i trøje: ? -> 110kg

- Squat i dragt: ? -> 150 kg

- DL i dragt: ? -> 2 x 190kg

- Rygestop...én gang for alle håber jeg...kan ikke se nogen grund til at starte igen, savner det overhovedet ikke.

Hvad jeg IKKE opnåede var vægttabet. Men det sker i år.
Og et eller andet siger mig, at jeg også havde besluttet mig for at opnå 200 kg i DL, men da jeg ikke rigtig har trænet det, men i stedet fokuseret på squat og bænk, ja så er det ok. Det skal jeg nok opnå i år... :bigsmile:

I 2013 skal der ske følgende:

- vægttab til 83 kg. VIL en vægtklasse ned! VIL have at mit tøj sidder ordentligt!

- DL 200kg RAW

- DL 220kg i udstyr

- Bænk 100kg RAW

- Bænk 125kg i udstyr

- Squat 140kg RAW

- Squat 180kg i udstyr

- Fortsætte med at cykle på arbejde hver dag (har 10 km hver vej)

Synes det lyder meget realistisk, hvis jeg bare klør på.

Ang. det vægttab: 2012 har ikke ligefrem været noget godt år. Kan ikke huske om jeg har skrevet noget om det før. Jeg havde i starten af året tabt knap 10 kg siden sommeren 2011, men pludselig faldt det hele sammen med et brag, og jeg fik et tilbagefald til bulimien. God dammit. Da jeg forsøgte at rette op og spise normalt igen, kunne jeg bare ikke finde stopknappen, og jeg tog det hele på. Det var ikke så rart, mildest talt. Så brugte jeg nogle måneder på at holde skuden i vandet og lå nogenlunde stabil på lige under de 90 kg. Så stoppede jeg med at ryge. Det kostede tre kg. Hm...så kom der tsk cup og jeg stressede helt vildt, og det resulterede i, at jeg d. 25/11 landede tilbage på de 94 kg. Nå, men der kom ro på igen, og jeg lavede en kostplan, der er betydeligt mere realistisk end jeg har lavet før. Ingen paleo, ingen low carb, ja overhovedet intet der bare er en anelse dogmatisk. Det er godt. Ja, og så er jeg helt oppe på næsten 3000kcal om dagen. Det er min krop særdeles glad for, må jeg sige, og efter jeg har droppet sukker fra min kost oplever jeg heller ikke længere cravings. Nu krydser vi fingre for at det fortsætter med at køre - jeg orker ikke at skulle en tur gennem hele møllen igen. Ligger pt. på 91,6 (i lørdags) og har aftalt med mig selv, at jeg har hele 2013 til at smide de resterende 8,5 kg. Så går det fucking langsomt. Men så er der nok også større chancer for at jeg kan holde det. Og hvis jeg er heldig, betyder det også, at jeg ikke mister styrke :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Nåååeh - du har ikke smidt cykleriet FULDstændigt væk. Er du gået i komfort-mode eller ligger du stadigvæk og giver baghjul til folket?

LOL - din målvægt er stort set det samme som min ønskevægt og måske endda lidt over. Det er ikk´ så tit, at jeg bliver dwarfet af et kvindfolk :surrender:

Surt med dit vægtkiks men, når det nu skal være, så alligevel godt at du fik samlet dig sammen.

Link to comment
Share on other sites

Nåååeh - du har ikke smidt cykleriet FULDstændigt væk. Er du gået i komfort-mode eller ligger du stadigvæk og giver baghjul til folket?

LOL - din målvægt er stort set det samme som min ønskevægt og måske endda lidt over. Det er ikk´ så tit, at jeg bliver dwarfet af et kvindfolk :surrender:

Surt med dit vægtkiks men, når det nu skal være, så alligevel godt at du fik samlet dig sammen.

Hehe...den dér tur til og fra arbejde har ikke rigtig noget at gøre med cykeltræning. Det foregår på en gammeldags damecykel, og tempoet er ikke højere end at jeg knap nok kommer til at svede. Men det giver lidt frisk luft og det er rart at få rørt benene lidt inden jeg skal sidde ned det meste af dagen.

Dwarfet...hmpf! :happy: Nåh ja, jeg har accepteret at jeg aldrig kommer ned på en lav fedtprocent. Men det skulle da ikke gøre mig noget at veje 65 og have en fedt% som i gamle dage med synlige ab og veins. Slet ikke.

Ja, det var sgu træls. Men jeg er ved godt mod...det er meget normalt med tilbagefald, hvis man får den tåbelige ide at skulle tabe sig ;-) Men det er bare rester af gamle "vaner", det bliver lettere at håndtere for hver gang. Den følelsesmæsssige del er der ret godt styr på...

Link to comment
Share on other sites

9/1

Efter en dag på arbejde med absolut intet at lave, så var det godt nok dejligt at komme i centret og få lukket noget energi ud.
Hyggeligt træning med masser af celebs... happy.gif

Mobilitet

Squat
5@40
5@50
5@60
6@65
6@65
6@65
6@65
6@65
6@65
Piece of cake...

Konv DL fra 5" skiver
5@85
5@85
5@95
5@95
5@95
Altsååå...de sidste sæt var faktisk lidt hårde. Eller måske koncentrerede jeg mig ikke nok. De burde i hvert fald ikke være tunge. Holdt også noget kortere pauser end normalt. Dunno why...

Tunge udløft, backsquat
100 - bare ud og ind af racket
130 - do
150 - do
Herfra udløft og derefter reps til pins (meget høje)
140 - 5 reps
180 - 5 reps
180 - 5 reps
180 - 5 reps
180 - 5 reps
Det er vildt at stå med så meget på ryggen - og endnu vildere at stå og bøje ben samtidig... biggrin.gif
Fandt ud af HVOR TIGHT det er nødvendigt at være i ryggen for at min skulder gider at lege med. Deter jo godt...

Legcurls
8@10
8@10
8@9
8@9
8@9
Fino. De første par sæt var meget tunge - så gik det op for mig, at jeg havde sat mere vægt på end beregnet.

Rows, B
8@50
8@60
8@70
8@50
8@50

Pullups, NG
4@bw
4@bw
Min ryg var wasted efter squatten, så jeg besluttede at nok må være nok.

Desuden glute bridges med fødder redondobold. Det er eddermanme noget der spiller. Føj hvor fik jeg aktiveret både glutes og hams meget mere end ved normale glute bridges. Ligeledes noget mavetræning med redondobolden.

Har fået indleveret squatdragten til syning idag, SÅ PÅ FREDAG SKAL DER SATME SQUATTES FOR REAL! Kern har lovet at lægge barske knæbind - jeg tuder næsten ved tanken...

Link to comment
Share on other sites

10/1

Mobilitet - fucking stiv i min ryg, og blev nødt til at blive knækket på plads af en buddie. Men så var der heller ingen problemer.

Bænk
5@40
5@50
5@60
5@70
5@70
5@70
5@70
5@70
5@70
5@70
Nemt og med stop.

Og så i slingshot:
2@80
2@90
1@100 - PR!
1@105 - PR!
Alle reps med pause på bryst. Kørte fucking godt!

Nu var jeg lidt mere træt end beregnet, og kunne mærke, at min forskulder ikke skulle have ret meget mere smadder. Derfor lidt mindre skulderpres end planlagt. Men det er helt ok.

DB skulderpres
8@22,5
8@22,5

Så videre til afstrafning af triceps: Bænk med grøn elastik.
3@40 - NG
3@40 - NG
10@40 - alm. fingerplacering
10@40 - do.
DEJLIGT for triceps!! Super speed!

Laterals
8@8
8@9
8@10
8@10
8@10
Nemt.

Biceps curls, kabel
8@50
8@55
Kunne mærke, at biceps heller ikke trængte til flere tæsk... angelnot.gif

+ glute bridges på redondobold
+ cuban press

Ihhh, et godt træningspas. Og i morgen bliver endnu bedre, tror jeg....damn jeg håber squatdragten passer nu pray.gif

Link to comment
Share on other sites

Har i øvrigt fået strikket et foreløbigt årsprogram sammen mht. træning og stævner. Jeg har pga. uddannelse m.v. masser af tid til at træne og ingen penge at holde fri for, så der skal tæskes igennem. Der er derfor anført træning stort set hver dag - dog med forbehold for begyndende skader eller hvis jeg har brug for en dag off. Om programmet holder, det vides ikke, men nu er der i hvert fald en foreløbig struktur at følge - det har jeg brug for.

Planen er at jeg kun skal peake til DM og TSK - de resterende stævner er kun for at få lidt mere erfaring. :bigsmile:

Årsprogram.xlsx

Link to comment
Share on other sites

11/1
Havde glædet mig til squatten i dragt idag, men må nok indrømme at der sad en del træthed i ryggen fra i forgårs pga de tunge walkouts/squat til pins. Valgte at prøve mig frem og se hvad det ku blive til på dagen.

Squat:
5@40
5@50
3@80
Halv dragt herfra:
3@100
3@120
Fuld dragt + knæbind herfra:
2@140
2@150
1@150
1@150
1@160 - PR
OMG, så var jeg smadret...
Jeg skal huske at stå lige en anelse bredere, så sætter jeg mig bedre.
Der er et pænt stykke endnu op til Kathrines 212,5. Men kampen er sat ind...

Squat:
5@70
5@70
5@70
5@70
5@70
5@70
5@70
Egentlig meget pæne, tror jeg...især taget i betragtning af at benene nok burde være lidt trætte.

Pullups, NG
5@bw
4@bw
4@bw
4@bw
4@bw
4@bw
Det begynder at blive til en del happy.gif

Legcurls
8@"9"
8@"9"
8@"9"
8@"9"
8@"9"

Etbens DL, db's:
8/8@15/15
8/8@18/18
8/8@18/18
8/[email protected]/17.5
8/[email protected]/17.5
På ben der ryster, er dette en møgtræls øvelse...

T-bar rows
8@50
8@50
8@60
8@60
8@60

+ glute bridges
+ mave

I morgen skal jeg flytte for nogle venner, så træningen kommer til at ligge tidligt. I'm not fan... tongue.gif

Link to comment
Share on other sites

Tak :bigsmile: Forhåbentlig kommer der snart mere på - jeg skal bare lige lære at bruge den pokkers trøje. I går kom jeg i det mindste helt i den..

Jeg har i en periode kun logget på bb.dk, men savnede egentlig også MOL lidt, så nu begynder jeg at dobbeltlogge igen...

Skidesvært med de trøjer, jeg var selv en elendig udstyrlsløfter i mine styrkeløfterdage og fik stort set aldrig noget godkendt.

Link to comment
Share on other sites

12/1

Morgentræning...suk. Var egentlig stærk nok, men det var svært at holde koncentretionen kørende.

Humøret steg dog en grad da vægten viste 90,6 - 1 kg mindre end sidste uge. :)

Mobilitet

Bænk:

5@40

5@50

5@60

4@72,5

4@72,5

4@72,5

4@72,5

4@72,5

4@72,5

4@72,5

4@72,5

DB skulderpres

8@22,5

8@22,5

8@22,5

8@22,5

8@24 - skulle lige presse de sidste kg ud...så var skuldrene også døde.

Flies, maskine

8@37,5

8@47,5

8@47,5

8@47,5

8@47,5

Triceps DB OH ext

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]

8@25

Hmm..Jeg vil blive ved med at lave øvelsen, men vil fremover forkorte ROM en anelse for ikke at blive skadet, mín ene albue begynder at fortælle mig at jeg ikke skal fortsætte som nu. Men det er heldigvis kun helt nede i bunden, at der er problemer.

+ glute bridges

+ cuban press

13/1

Træt i kroppen efter gårsdagens flytning og lidt irriteret fordi jeg lige inden træning smækkede mig ude af min lejlighed

Mobilitet

Squat:

5@20

5@40

5@50

5@60

5@70

4@72,5

4@72,5

4@72,5

4@72,5

4@72,5

4@72,5

4@72,5

4@72,5

Nemt og pænt. Fin kontakt til glutes.

Legcurls

8@"9"

8@"9"

8@"9"

Pullups, NG

4@bw

4@bw

+ glute bridges

+ mave

Kort omgang. Men squatten var god, og det var hovedsagen.

Edited by Amazonen
Link to comment
Share on other sites

Du er vel efterhånden den eneste rigtige styrkeløfter tilbage i OBBC. Er alle de andre ikke gået RAW?

Fedt at se lidt udstyrsløft. Kommer jo til at tænke på dengang kridt, knæbind og og alt for stramme dragter og trøjer fløj rundt til højre og venstre

Jo, det er jeg...og ved egentlig heller ikke rigtig hvorfor jeg gik igang med det, for det var længe siden de andre stoppede. Det lader dog til at de stadig synes det er ret sjovt - så længe de bare ikke selv skal i det...

Ja, det er lidt af et show... :-D

Edited by Amazonen
Link to comment
Share on other sites

Skidesvært med de trøjer, jeg var selv en elendig udstyrlsløfter i mine styrkeløfterdage og fik stort set aldrig noget godkendt.

Jeg har rigtig svært ved at få dem ordentligt op på skulderen, og kan derfor ikke få fuldt udbytte i en rigtig størrelse. Tror i hvert fald det er derfor. For det giver ingen mening, at jeg løfter næsten det samme i slingshot som i trøje...
Link to comment
Share on other sites

Hej JAAB!

Det er dejligt at se, at du logger herinde igen!

Din navneforandring minde mig lidt om en omvendt version af Beleriand_k's.

Han fik på et tidspunkt den skøre ide at kalde sig Bruno Japp herinde, men han fattede, at det var en misforståelse.

Men hvis du ikke finder på at være konsekvent og skære brysterne af, så kan vi vel leve med din navneforandring.

Link to comment
Share on other sites

Hej JAAB!

Det er dejligt at se, at du logger herinde igen!

Din navneforandring minde mig lidt om en omvendt version af Beleriand_k's.

Han fik på et tidspunkt den skøre ide at kalde sig Bruno Japp herinde, men han fattede, at det var en misforståelse.

Men hvis du ikke finder på at være konsekvent og skære brysterne af, så kan vi vel leve med din navneforandring.

JAABs bryster for for flotte og stærke til sådan noget pjat :wub:

Link to comment
Share on other sites

Hej JAAB!

Det er dejligt at se, at du logger herinde igen!

Din navneforandring minde mig lidt om en omvendt version af Beleriand_k's.

Han fik på et tidspunkt den skøre ide at kalde sig Bruno Japp herinde, men han fattede, at det var en misforståelse.

Men hvis du ikke finder på at være konsekvent og skære brysterne af, så kan vi vel leve med din navneforandring.

Hahaha...nahhh, jeg tænker at jeg beholder dem! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

14/1
Splittede dagens træning op i to pas idag. Det første startede kl 6...gys!

DL fra 5" skiver
5@60
5@85
5@112,5
5@132,5
5@112,5
5@85
Det var en ngoet tung omgang! Men gennemført er gennemført biggrin.gif

Næste pas kl 16. Var smadret i hovedet efter en hel dag i skole...

Frontsquat, superman style:
8@20
8@40
8@50
8@60
8@70 - bælte
8@60
Topsættet var vol. pr, tror jeg nok...

Backsquat, let teknik:
8@60
8@60
8@60
8@60
8@60
Fungerede fint.

BB splitsquat, forreste fod hævet:
8@40
8@50
8@60
8@60
8@60

+ 5 sæt rows
+ 5 sæt glute bridges/back extensions

Det kører! king.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share