Sign in to follow this  
skovtrolden

Styrketræning før kampsport

Recommended Posts

Har lidt ondt om tiden, ville det give mening at køre tung bænkpress og tunge "weighted Chinn-ups" ½ time før 1 times hård Judo eller bokse træning,og derefter nogle isolations øvelser ? Kombineret med 1 dags rigtig styrketræning senere på ugen? Jeg skal eg. ikke være stærkere, bare vedligeholde det jeg har.

Feks. 2 gange ugentligt kombi program,en gang ugentligt ren styrke,og så løb 3 dage om ugen.

Jeg synes dine muskler skal nå at restituere før kampsport. Hvis du endelig skal styrketræne samme dag, så gor det morgen så der er 6-8,5 time imellem

Personlig erfaring siger mig at det sagtens kan lade sig gøre hvis du starter ud langsomt og efter en periode vil din work capacity stige hvilket vil begrænse den negative indflydelse det måtte have.

Når der er sagt så behøver jeg nok ikke stresse at judo ligger kraftig vægt på træk muskulaturen, så det er måske ikke den bedste ide at udtrætte dén fuldstændig inden træning for som en eller anden sagde en gang " perfect practice, makes perfect"

du skal i hvert fald priotere det er er vigtigst for dig - hvis det er judo'en, så skal denne træning ligges først og så styrketræning efterfølgende - vil jeg mene.

Ellers vil du være for træt, til at udføre mange kast og randori i 1½ time med god kvalitet i udførslen. - har du dog 2-3 timers pause, så kan noget styrketræning dog godt udføres inden, men din restitution er spoleret rimlig godt, så jeg vil stadig holde på at : judo først - vægte efter.

Har lidt ondt om tiden, ville det give mening at køre tung bænkpress og tunge "weighted Chinn-ups" ½ time før 1 times hård Judo eller bokse træning,og derefter nogle isolations øvelser ? Kombineret med 1 dags rigtig styrketræning senere på ugen? Jeg skal eg. ikke være stærkere, bare vedligeholde det jeg har.

Feks. 2 gange ugentligt kombi program,en gang ugentligt ren styrke,og så løb 3 dage om ugen.

HVad med bare at droppe de isolationsøvelser, du tænker på og så bare køre dine tunge øvelser efter judo?