Excessive Training


Excess
 Share

Recommended Posts

Hvis du gerne vil lære spansk kan du danne et OK grundlag med aftenskole, men det, der VIRKELIG rykker, er at tage til et spansk talende land, og være der i mindst én måned, gerne længere.

Helt sikkert, det er bestemt også planen at jeg vil tilbringe 1-2 måneder i et spansktalende land. Jeg vil dog lige have et grammatisk og sprogligt fundament først, da jeg på nuværende tidspunkt ikke kan ét ord spansk :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I går en blandet funktionel træning. Er ved at afslutte mine 12 reps uger og hopper ned på 8 reps nu. Træningen kører rigtig fint og jeg har overraskende meget energi og overskud - det kan virkelig mærkes at min krop er glad for træning med submaksimale vægte. Jeg er begyndt at køre frontsquat og thrusters, hvilket jeg aldrig tidligere har gjort. Jeg havde virkelig ikke troet, at frontsquat var så meget anderledes end backsquat. Det er jo en helt anden øvelse og kan mærkes langt mere i quads. Er glad ved den og vil helt sikkert til at køre den noget mere. Kørte 2x10 thrusters med 60kg og det var nemt, så der bliver gradvist øget for vægten. Jeg fik i øvrigt 10 bar mucleups med overskud, hvilket er rep PR :smile:

Bænkpres bliver i øvrigt lagt lidt på hylden for denne omgang. De mange tunge løft gav mig tennisalbue som heldigvis er forsvundet efter min 14 dages pause. Der bliver nok trænet lidt bænk i ny og næ, men ikke nær så frekvent som tidligere. Jeg er også fint tilfreds med de 110kg som var +10kg PR. Det er ret godt efter 1½ måneds målrettet træning. Jeg holder stadig på, at jeg skal have 120kg inden årets udgang, men det er der også masser af tid til at nå. Det vigtigste pt er at få styr på fedtprocenten igen og fortsat blive stærkere og bedre til funktionelle kropsvægtsøvelser.

Jeg fik i øvrigt studiejobbet, hvilket er helt optimalt. Jeg er blevet IT medhjælper på en skole som ligger 200m fra min bopæl. Der er en høj grad af fleksibilitet og jeg kan mere eller mindre flette det ind som det lige passer med mit skema. Der er desuden mulighed for en del ekstra timer i sommerferien. 120 i timen + tillæg er bestemt heller ikke dumt for et studiejob. Så jeg er glad og tilfreds :smile:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Bare lige en hurtig kommentar fra en udlandsdansker, som er traet af at hoere paa folk brokke sig over hvor trist Danmark er. :smile:

Verden er blevet saa lille nu, at hvis man virkelig ikke kan holde sin hverdag ud, saa er det altsaa no biggie at rykke teltploekkerne op.

En klog flotmand sagde engang til mig, at naar du har et problem er der 2 ting at overveje; kan du goere noget ved det eller ej? Hvis ja, saa enten goer det eller stop med at graede. Hvis nej, saa er det alligevel ude af dine haender og du boer ikke spekulere over det.

Mit raad til dig er derfor - flyt! Bare for en periode. Jeg har aldrig elsket Danmark mere end efter jeg flyttede. Du er stadig ung og dygtig, du har intet at miste ved det.

*EDIT*

Kaeft, jeg lyder som en bitter idiot, det var ikke meningen. Jeg ville bare lige slaa lidt paa tromme for det at bo i udlandet.

Edited by Lagoon
Link to comment
Share on other sites

En klog flotmand sagde engang til mig, at naar du har et problem er der 2 ting at overveje; kan du goere noget ved det eller ej? Hvis ja, saa enten goer det eller stop med at graede. Hvis nej, saa er det alligevel ude af dine haender og du boer ikke spekulere over det.

En af dem her? l.jpg

:tongue:

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Bare lige en hurtig kommentar fra en udlandsdansker, som er traet af at hoere paa folk brokke sig over hvor trist Danmark er. :smile:

Verden er blevet saa lille nu, at hvis man virkelig ikke kan holde sin hverdag ud, saa er det altsaa no biggie at rykke teltploekkerne op.

En klog flotmand sagde engang til mig, at naar du har et problem er der 2 ting at overveje; kan du goere noget ved det eller ej? Hvis ja, saa enten goer det eller stop med at graede. Hvis nej, saa er det alligevel ude af dine haender og du boer ikke spekulere over det.

Mit raad til dig er derfor - flyt! Bare for en periode. Jeg har aldrig elsket Danmark mere end efter jeg flyttede. Du er stadig ung og dygtig, du har intet at miste ved det.

*EDIT*

Kaeft, jeg lyder som en bitter idiot, det var ikke meningen. Jeg ville bare lige slaa lidt paa tromme for det at bo i udlandet.

Hehe jeg synes bestemt ikke du lyder bitter, du lyder såmænd bare fornuftig og kommer med et godt råd. Jeg har besluttet mig for, at jeg på min kandidat vil bo et semester i udlandet. Så det er såmænd bare at vente på det og glæde mig til den oplevelse :smile:

Hvor længe har du i øvrigt boet i udlandet (og hvor?) og hvorfor er du blevet så glad for Danmark af at bo i udlandet?

Hvem er de to beefcakes i øvrigt :cool:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Hehe jeg synes bestemt ikke du lyder bitter, du lyder såmænd bare fornuftig og kommer med et godt råd. Jeg har besluttet mig for, at jeg på min kandidat vil bo et semester i udlandet. Så det er såmænd bare at vente på det og glæde mig til den oplevelse :smile:

Hvor længe har du i øvrigt boet i udlandet (og hvor?) og hvorfor er du blevet så glad for Danmark af at bo i udlandet?

Hvem er de to beefcakes i øvrigt :cool:

First of all, saa laeser du ikke nok i "fyr den af"-traaden hvis du ikke kan genkende de to. :nonono:

Som studerende er der nemlig masser af muligheder for at komme udenlands, bare se paa Essensen, han har efterhaanden studeret mere i US end han har herhjemme. Hvor vil du gerne hen?

Jeg flyttede fra DK i juni 2010, saa snart 2 aar siden. De foerste 6-7 mdr. boede jeg i Bangkok, men i januar 2011 flyttede jeg til Tanzania i Oestafrika, hvor jeg stadig bor. Gennem mit job rejser jeg en del, samtidig er min kaereste i skole i Boston, saa faar efterhaanden set lidt af hvert.

Naar man foerst flytter vaek, og specielt til U-lande som jeg har gjort, saa laerer man lynhurtigt, at der er en masse ting man tager for givet i Danmark. Og her snakker jeg ikke bare om leverpostej og lakridser, men helt basale ting. Sundshedsvaesen, ikke-korrupte offentlige instanser, infrastruktur, laekre blondiner, osv.

Ferie i Koebenhavn paa en solskinsdag er the shit. Naar det saa begynder at regne og blaese, saa kan man altid rejse tilbage til sine 32 grader og negerrumper. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja du har fat i noget der. Jeg tror, at det er rigtig sundt at prøve at bo et andet sted, så man lærer at sætte pris på alle de ting man tager for givet som dansker.

Jeg vil rigtig gerne til eller Brasilien eller eventuelt NY. Nu må jeg se se hvad mulighederne er når jeg kommer dertil.

Hvad arbejder du egentlig med? Det lyder jo som et rigtig spændende job.

Mit gæt er, at de 2 aber er Ulrik og Christianspøer?

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Ja du har fat i noget der. Jeg tror, at det er rigtig sundt at prøve at bo et andet sted, så man lærer at sætte pris på alle de ting man tager for givet som dansker.

Jeg vil rigtig gerne til eller Brasilien eller eventuelt NY. Nu må jeg se se hvad mulighederne er når jeg kommer dertil.

Hvad arbejder du egentlig med? Det lyder jo som et rigtig spændende job.

Mit gæt er, at de 2 aber er Ulrik og Christianspøer?

NY er helt sikkert en fed by og du ville bestemt have det godt der, men af de 2 ville jeg anbefale Brasilien. Nu er jeg ogsaa lidt en kamikaze pilot, saa kan godt lide at goere alle de lamme ting, som andre ikke vil. Jeg er en sucker for udviklingslande og det kan man vel tildels stadig kalde Brasilien, saa det lyder spaendende. Og saa har de laekre piger i g-strenge og gode boeffer.

Jeg arbejder for et firma der producerer plastickort (taenk kreditkort, SIM kort, koerekort osv.), og jeg er saa salgsdirektoer for vores afrikanske trummerum.

Link to comment
Share on other sites

NY er helt sikkert en fed by og du ville bestemt have det godt der, men af de 2 ville jeg anbefale Brasilien. Nu er jeg ogsaa lidt en kamikaze pilot, saa kan godt lide at goere alle de lamme ting, som andre ikke vil. Jeg er en sucker for udviklingslande og det kan man vel tildels stadig kalde Brasilien, saa det lyder spaendende. Og saa har de laekre piger i g-strenge og gode boeffer.

Jeg arbejder for et firma der producerer plastickort (taenk kreditkort, SIM kort, koerekort osv.), og jeg er saa salgsdirektoer for vores afrikanske trummerum.

Det lyder jo til at du sidder ret godt i et på jobfronten :smile:

Præcis! Brasilien er helt klart også først prioritet. Har en kammerat som tager et semester i Rio og han har det for fedt der nede. Så det kunne jeg rigtig godt tænke mig. Du svarede aldrig på om jeg ramte rigtigt med billederne :wink:

På træningsfronten:

Lavede human flags i går for første gang i en måneds tid. Kørte super fint. Jeg har de mest sindssyge DOMS i mine lats i dag. Jeg tror, at statisk træning er stærkt undervurderet. Se engang hvor massive gymnaster er og de træner stort set kun statisk hold. Måske man skulle prøve at træne noget statisk bryst så det kan blive beeeeeef!

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Det lyder jo til at du sidder ret godt i et på jobfronten :smile:

Præcis! Brasilien er helt klart også først prioritet. Har en kammerat som tager et semester i Rio og han har det for fedt der nede. Så det kunne jeg rigtig godt tænke mig. Du svarede aldrig på om jeg ramte rigtigt med billederne :wink:

Har ogsaa en ven som har boet og arbejdet i Rio i nogle aar nu og han lever fandme droemmen. :smile:

Og Spoer er ikke paa det billede.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hehe forståeligt nok Spøer ;) .. Jeg begynder snart at logge mine træninger igen, da jeg er efterhånden er ved at være så langt i progressionen, at det begynder at være interessant at logge om. Jeg overvejer i øvrigt meget kraftig at ditche FDK til fordel for Performance Gym som er åbnet 100m fra det center jeg plejer at træne i. Er blevet hængende i FDK af flere årsager, først og fremmest fordi det er meget tæt på min bopæl, sekundært fordi jeg kender rigtig mange som træner der. Jeg synes dog ikke at jeg får det optimale ud af min træning pga dårlige faciliteter. Da PG er åbnet 100m derfra, virker det meget, meget oplagt. Jeg kommer dog til at være lidt ked af, at miste kontakten til mange af mine træningsbekendtskaber fra FDK, men mon ikke jeg får nogle nye i PG. Var nede og kigge på PG i går og det var super, super fedt. Ret småt, men der var alt hvad hjertet kunne begære for den seriøse løfter. Alt i Eleiko, Hammerstrenght og Ivanko - DB's til 60kg, fatbar, KB's til 60kg kommer snart, kæder, woodland løbebånd (op til 25 km/t) osv osv. Tager en træner der nede med en kammerat i aften og så ser vi om det er noget for os.

Jeg er forresten begyndt på noget nyt på kostfronten - nogen af jer har måske hørt om det i forvejen. Konceptet hedder bulletproof og der kan læses mere om det her: http://www.bulletproofexec.com/how-to-make-your-coffee-bulletproof-and-your-morning-too/

Kort og godt går det ud på, at min morgenmad består af en stor mængde fedt. Dette skulle have en masse fordele i forhold til fedtforbrænding, energiniveau, blodsukker osv. Jeg prøver det af et par uger og ser hvordan jeg reagerer på det. Jeg er på dag 2 og indtil videre er jeg meget positiv overfor det. I stedet for kaffen laver jeg dog en smoothie med en håndfuld blandede bær, sødmælk samt klaret smør og kokosfedt. Det totale fedtindhold er ca. 90g. Hertil selvfølgelig et par kopper stærk kaffe :wink: Det er en ret speciel fornemmelse når man lige har indtaget det. Fedtet ligger sig tungt i maven men samtidig er man mega sulten den første times tid, da kroppen skriger på carbs. Efter en times tid dæmpes sulten dog og herefter har jeg haft mange timer uden at føle sult og med et super behageligt og konstant energiniveau. I dag nappede jeg en smoothie kl. 7.30 og jeg begyndte først at føle sult 13.30 - og dette på trods af, at jeg lavede fysisk hårdt arbejde fra 8-12.

Link to comment
Share on other sites

Er du stadig træt af åndssvage DK?

Jeg kender desværre alt for godt til det. Jeg har lige haft en måned, hvor jeg har været temmelig deprimeret over Danmark. Fandt dog ud af at det primært bundede i andre ting. Dog er jeg da også helt sikker på at jeg skal væk på et tidspunkt. Kandidaten er jo en oplagt mulighed for at komme ud og opleve lidt og man skal bare tage alle de chancer man kan, når man nu er studerende. Ellers vil man fortryde det bigtime når man sidder i provinsen i kedeligt parcelhus med to unger, hund og Berlingo.

Link to comment
Share on other sites

Er du stadig træt af åndssvage DK?

Jeg kender desværre alt for godt til det. Jeg har lige haft en måned, hvor jeg har været temmelig deprimeret over Danmark. Fandt dog ud af at det primært bundede i andre ting. Dog er jeg da også helt sikker på at jeg skal væk på et tidspunkt. Kandidaten er jo en oplagt mulighed for at komme ud og opleve lidt og man skal bare tage alle de chancer man kan, når man nu er studerende. Ellers vil man fortryde det bigtime når man sidder i provinsen i kedeligt parcelhus med to unger, hund og Berlingo.

Right on! Man kommer nemlig til at fortryde det så bitterligt, når man sidder fuldstændig låst fast med børn, fuldtidsjob samt masser af faste udgifter og lån som skal betales af. Så vil jeg sgu gerne være typen der kan sidde og smile og føle, at det er ok at slappe lidt af nu, med alle de ting jeg har i baggagen. Men nej, jeg er egentlig ikke træt af DK lige nu. Jeg er kommet ind i rutinen igen og det hele kører fint lige for tiden . på trods af al regnen kan man alligevel mærke at sommeren af på vej og det giver mit humør et kæmpe spark i røven. Så jeg er egentlig rigtig glad og tilfreds. Jeg glæder mig dog enormt meget til, at jeg skal på ferie igen om 3 måneder :smile:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Er du stadig træt af åndssvage DK?

Jeg kender desværre alt for godt til det. Jeg har lige haft en måned, hvor jeg har været temmelig deprimeret over Danmark. Fandt dog ud af at det primært bundede i andre ting. Dog er jeg da også helt sikker på at jeg skal væk på et tidspunkt. Kandidaten er jo en oplagt mulighed for at komme ud og opleve lidt og man skal bare tage alle de chancer man kan, når man nu er studerende. Ellers vil man fortryde det bigtime når man sidder i provinsen i kedeligt parcelhus med to unger, hund og Berlingo.

I ender jo i situationen, når I sætter det sådan op: "Man skal opnå en helveds masse ungdomsdekadent frihed inden man bliver gammel, kedelig, grå og seriøs - for det ligger jo helt fast, at man gør det". Uden en ide om, hvad det er I vil..., ergo - I kan kun ende i stolen, hvor I sidder og er bitre :)

Free your minds :P

Anyways, Excess: Må vi ikke høre din honest oppinion om PG?

Link to comment
Share on other sites

I ender jo i situationen, når I sætter det sådan op: "Man skal opnå en helveds masse ungdomsdekadent frihed inden man bliver gammel, kedelig, grå og seriøs - for det ligger jo helt fast, at man gør det". Uden en ide om, hvad det er I vil..., ergo - I kan kun ende i stolen, hvor I sidder og er bitre :)

Free your minds :P

Anyways, Excess: Må vi ikke høre din honest oppinion om PG?

Jeg hører hvad du siger, men jeg er nu ikke enig. Det, at man er opmærksom på, at udnytte den frihed man har som ung studerende betrager jeg blot som et unikum. Det er netop her der er så sindssygt meget tid til at investere i sig selv og få en masse på opleveren. Derfor er det fint at kunne sparke sig selv i røven og komme i gang med noget, i stedet for at sande til med paradise hotel hver aften foran fjerneren :smile:

Jeg siger ikke, at man pinedød skal tvinge sig selv ud for at lave spændende ting hvis man ikke har lyst eller har energi til det. Min pointe er såmænd bare, at mange luller sig selv ind i en sove-længe-stene-hele-dagen-på-kollegieværelset-på-facebook rytme når de er studerende og har meget fritid - og dét tror jeg, at de kommer til at ærge sig over, den dag de har meget lidt tid til sig selv.

Anyway - PG er tha bomb - udstyret er så mega lækkert og alt er funklende nyt. Der mangler dog nogle DB's og KB's stadig. Det eneste 2 ankepunkter er prisen, som er 300kr om måneden som studerende. Det er 70kr mere end jeg giver nu så det er jo til at leve med. Det andet punkt er, at det er meget småt. Jeg har endnu ikke været der i myldretiden, men jeg kunne forestille mig at det er et helvede uden lige. De kører også hold der nede og der er ikke nogen separat sal til holdene. Hele gymmet er således ét rum, hvor der skal køre hold samtidig med at folk skal træne. Det vil så sige, at man ikke kan benytte nogle af de faciliteter som holdene benytter, hvilket jo er super tåbeligt. På plussiden er holdene til gengæld meget små, så der bliver en høj grad af individuel coaching i f.eks. clean. Parret som har stedet skal i øvrigt til NY i sommerferien hvor de skal på kursus hos Charles Poliquin :bigsmile:

Jeg er altså stadig i overvejelsesfasen. Jeg kigger der ned en dag i myldretiden hvor der også er hold og ser hvad jeg synes om det.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået den slettet fordi der stod for meget jeg ikke gad/gider have stående, som jeg ikke selv havde mulighed for at slette (pga. quotes).

Vælg selv:

1: Hvor skal jeg så tælle enorme antal sæts og være misundelig over volumen?!

2: ...kids... :roll-eye:

3: Du har fået seriøs kæreste?!

Link to comment
Share on other sites

Anyway - PG er tha bomb - udstyret er så mega lækkert og alt er funklende nyt. Der mangler dog nogle DB's og KB's stadig. Det eneste 2 ankepunkter er prisen, som er 300kr om måneden som studerende. Det er 70kr mere end jeg giver nu så det er jo til at leve med. Det andet punkt er, at det er meget småt. Jeg har endnu ikke været der i myldretiden, men jeg kunne forestille mig at det er et helvede uden lige. De kører også hold der nede og der er ikke nogen separat sal til holdene. Hele gymmet er således ét rum, hvor der skal køre hold samtidig med at folk skal træne. Det vil så sige, at man ikke kan benytte nogle af de faciliteter som holdene benytter, hvilket jo er super tåbeligt. På plussiden er holdene til gengæld meget små, så der bliver en høj grad af individuel coaching i f.eks. clean. Parret som har stedet skal i øvrigt til NY i sommerferien hvor de skal på kursus hos Charles Poliquin :bigsmile:

Ja, de er bidt af poli-fluen... Var der mange dernede? Hvordan opfattede du stemningen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hører hvad du siger, men jeg er nu ikke enig. Det, at man er opmærksom på, at udnytte den frihed man har som ung studerende betrager jeg blot som et unikum. Det er netop her der er så sindssygt meget tid til at investere i sig selv og få en masse på opleveren. Derfor er det fint at kunne sparke sig selv i røven og komme i gang med noget, i stedet for at sande til med paradise hotel hver aften foran fjerneren :smile:

Jeg siger ikke, at man pinedød skal tvinge sig selv ud for at lave spændende ting hvis man ikke har lyst eller har energi til det. Min pointe er såmænd bare, at mange luller sig selv ind i en sove-længe-stene-hele-dagen-på-kollegieværelset-på-facebook rytme når de er studerende og har meget fritid - og dét tror jeg, at de kommer til at ærge sig over, den dag de har meget lidt tid til sig selv.

Anyway - PG er tha bomb - udstyret er så mega lækkert og alt er funklende nyt. Der mangler dog nogle DB's og KB's stadig. Det eneste 2 ankepunkter er prisen, som er 300kr om måneden som studerende. Det er 70kr mere end jeg giver nu så det er jo til at leve med. Det andet punkt er, at det er meget småt. Jeg har endnu ikke været der i myldretiden, men jeg kunne forestille mig at det er et helvede uden lige. De kører også hold der nede og der er ikke nogen separat sal til holdene. Hele gymmet er således ét rum, hvor der skal køre hold samtidig med at folk skal træne. Det vil så sige, at man ikke kan benytte nogle af de faciliteter som holdene benytter, hvilket jo er super tåbeligt. På plussiden er holdene til gengæld meget små, så der bliver en høj grad af individuel coaching i f.eks. clean. Parret som har stedet skal i øvrigt til NY i sommerferien hvor de skal på kursus hos Charles Poliquin :bigsmile:

Jeg er altså stadig i overvejelsesfasen. Jeg kigger der ned en dag i myldretiden hvor der også er hold og ser hvad jeg synes om det.

Jeg giver dig ret Excess. Jeg har bestemt ikke tænkt mig at blive kedelig. Har planer om at flytte udenlands med min kæreste når jeg er færdig med studiet og prøve at bo et andet sted i verden.

Det jeg mener er bare at man kan tage afsted lidt længere tid uden at skulle tage så meget hensyn. Skal til Kenya en måned til sommer og arbejde og rejse rundt med rygsæk. Det er lidt sværere, hvis man har små børn. Ikke fordi man skal stoppe med at rejse og leve livet, men det bliver immervæk på en anden måde at man må rejse på.

Link to comment
Share on other sites

Ja, de er bidt af poli-fluen... Var der mange dernede? Hvordan opfattede du stemningen?

Der var ikke mange da jeg var der, så det var rigtig fint. Der var faktisk kun 3 andre og jeg tænkte da helt klart, at det kunne være bomben at træne der nede på tidspunkter hvor der er så få. Men det er nok kun her i starten, at det kan lade sig gøre. Der skulle allerede være rimelig proppet fra 4-7 ca. De tager i øvrigt kun 400 medlemmer ind, for at undgå at der bliver for proppet der nede. Stemningen var rigtig god. Kvinden som var der og som ejer stedet sammen med sin kæreste var utrolig venlig og imødekommende. Stille og rolige typer som var der. Umiddelbart mit indtryk, at mange af dem som træner der er CF'ere og de er jo som oftest nogle cool typer. Men det er godt nok ikke særlig stort.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share