Excessive Training


Excess
 Share

Recommended Posts

10 mg morfin? Det støder man ikke 100 kg af ven :smile:

:laugh:

Til gengæld får man bugt med sin sindssyge gennemborende tandpine, som afholder en fra at få så meget som ét minuts søvn. Og mon ikke der er større chance for at støde 100kg hvis man er veludhvilet end hvis man slet ikke har sovet :wink:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Til gengæld får man bugt med sin sindssyge gennemborende tandpine, som afholder en fra at få så meget som ét minuts søvn. Og mon ikke der er større chance for at støde 100kg hvis man er veludhvilet end hvis man slet ikke har sovet :wink:

Jeg fristes til at give dig helt ret! :laugh: God bedring

Link to comment
Share on other sites

Jeg fristes til at give dig helt ret! :laugh: God bedring

Alle beslutninger jeg tager er naturligvis de mest fornuftige i den givne kontekst :wink:

Funktionel dag i dag. En helt masse bar og ringtræning. Eksperimenterede med elastikker hvilket var super fedt. Blandt andet frontlever med elastiksupport, planche med elastiksupport og OAC med elastiksupport. Det vil jeg til at bruge noget mere. Herudover human flags, lidt muscle ups og diverse

Link to comment
Share on other sites

Har ikke det store overskud til at logge i disse dage. Min træning er også rimelig ustruktureret.

Af begivenheder fra dagens træning kan dog nævnes:

111kg i bænkpres (PR)

Holdt en frontlever i et par sekunder (PR)

Kørte 10 singles i OAC med elastiksupport og de kørte super godt

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

And not a single fuck was given så længe der er PR i bænken. Congrats! :superman:

U got it bro!

FEDt med begge - skyd lidt pics

Will do når jeg får lidt mere tid :smile:

I dag stod på ben og rygstykker:

Squat:

1x10x60kg

1x5x90kg

1x5x100kg

5x3x110kg - Kørte fint! Maaaaajet længe siden jeg har kørt 5 sæt squat :laugh:

Dødløft:

1x10x60kg

1x10x90kg

1x4x130kg

1x2x150kg

1x2x171kg (PR)

1x2x171kg (PR) BOOOOM! :devil:

Frivend:

2x10x60kg

2x5x70kg

Tabata:

One-arm KB swing @16kg med håndskift på hver rep

Fuuuuck den var ubehagelig! Var mest færdig i maven under udførelsen men da jeg bagefter skulle gå vraltede jeg som en der havde skidt i bukserne :laugh: Erector var DONE!

Link to comment
Share on other sites

Så er der en smule aktivitet i loggen igen. Lå syg onsdag - lørdag med en klam mavevirus som er i omløb for tiden. Så der var dømt konstante mavesmerter og jeg levede mere eller mindre af hvidt brød, da det var det eneste min mave kunne tåle. Det bliver man hverken stærk eller hakket af :laugh:

Jeg tager en uge til Italien i morgen og derfor havde jeg planlagt at smadre totalt igennem og overtræne i denne uge, så jeg kunne restituere på ferien. Sådan gik det desværre ikke og har kun fået trænet søndag, mandag og i dag. Regner med at lave lidt hjemmetræning på turen og muligvis besøge et gym en enkelt gang. Har også pakket løbetøjet.

Søndag trænede jeg udelukkende bar lir som front lever pulls, frontlever, backlever, muscle-ups og supported OAC. Mødte en fyr som kan lave adskillige OAC med fuld ROM. Han har trænet sig op til det ved at smide et reb over stangen hvor der hænger en håndvægt i den anden ende. Således bruger man rebet til support og arbejder sig gradvist ned i kg på håndvægten. Skide smart! Så det er jeg også begyndt at gøre nu :smile:

Mandag var primært bænk og chin dag og fik et par singles i bænk med 110kg. Fik dog ret ondt i albuen og måtte køre light resten af træningen. Har nok kørt lidt for tunge singles i bænk på det sidste, så albuen brokker sig nok heller ikke over lidt ferie.

Dagens træning:

Human flag:

1x ca. 10 sekunder på hver side

High Incline DB press (u. pause i top for at holde TUT maksimal)

1x12x24kg

4x12x36kg Spøerrange! :cool:

Squat:

1x8x80kg

3x8x100kg

Pendlay Rows:

1x12x60kg

1x8x70kg

1x8x80kg

1x8x90kg

2x8x100kg (PR)

Dødløft:

1x15x60kg

1x12x100kg

2x5x140kg - light weight

Arnold flyes:

3x12x20kg

Toes 2 bar:

2x15xbw (Vistnok rep PR...)

DB Frontløft:

2x8x18kg

One-arm DB triceps extension:

1x12x10kg

2x12x14kg

BB preacher curl:

2x12x35kg

Lateral raise:

2x15x10kg - super slow

Abwheel på tæerne med ½ ROM ca.

5x3xbw - BUUUURN :devil:

Rotator cuff m. DB:

3x20x4kg

Min venstre albue og skulder brokkede sig en anelse så en lille pause er nok kærkomment :smile:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Søndag trænede jeg udelukkende bar lir som front lever pulls, frontlever, backlever, muscle-ups og supported OAC. Mødte en fyr som kan lave adskillige OAC med fuld ROM. Han har trænet sig op til det ved at smide et reb over stangen hvor der hænger en håndvægt i den anden ende. Således bruger man rebet til support og arbejder sig gradvist ned i kg på håndvægten. Skide smart! Så det er jeg også begyndt at gøre nu

Det er umiddelbart en super smart metode. Jeg har læst, set og prøvet det. Synes ikke altid det virker helt så smooth som man godt vil have det til. Eventuel google det lidt, der mange der har lavet super smarte anordninger. Blandt andet nogle der binder torvet fast til et bælte omkring maven, og derved har frie hænder.. Men søg lidt rundt... Jeg vil også give det et skud mere nu når det har virket så godt for din homie :)..

God ferie og forsøg at nyd hver en time og glemt alt om træning... MASSERE god mad og vin!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Skal vi ikke snart se noget film af din squat og human flag + alle de andre fine ting du laver? :)

Min squat er sgu ikke noget at prale af :laugh:

Men human flags og andet gøgl bliver der rigeligt med tid til at filme i min 2 måneders sommerferie :smile:

Den manglende aktivitet i loggen skyldes lidt forskellige ting. Først og fremmest fik jeg kun trænet én omgang hjemmetræning på min 8 dages tur til Rom. Jeg blev skide forkølet den sidste dag og måtte ligge et par dage på langs da jeg kom hjem. Alt i alt blev det til 14 dages pause og et par kilo på sidebenene. Pausen var dog kærkommen, da jeg var ved at få tennisalbue på højre arm. Dette er stort set forsvundet efter pausen. I anledning af, at jeg havde haft så lang en pause, var det oplagt at starte på en progressionscyklus så det har jeg så været i gang med lige siden. På mange måder passer submaksimal træning mig rigtig fint. Jeg kan supersætte 2-3 øvelser og få pulsen godt op, samtidig med at træningen max varer 45 minutter. Desuden har jeg langt mere overskud generelt til at lave andre ting. I perioder hvor jeg træner tungt og hårdt kan jeg tydeligt mærke, at det påvirker mit generelle overskud og energiniveau. Dette er jeg egentlig ret træt af, så derfor bliver jeg nødt til at tilrettelægge træningen lidt anderledes fremover med færre tunge løft eller blot med lavere volumen. Jeg er samtidig også nået til den erkendelse, at træningen i den seneste tid har fyldt lidt for meget i mit liv. Meget af min fritid er gået med at læse træningsrelaterede artikler, lave paleo mad, løbe, træne og stene her inde. Dette har taget tid fra nogle andre ting jeg også gerne vil nå. F.eks. har jeg ikke fået læst nogle af de bøger jeg kunne tænke mig, heller ikke fået læst optimalt i forhold til mit studie og ej heller fået fotograferet eller redigeret billeder. Min målsætning er derfor, at træningen skal gøres mere effektiv og mit tidsforbrug på træningsrelaterede aktiviteter skal reduceres. Jeg har sat mig et mål, som hedder én times aktivitet 6 dage i ugen. Det bør alle have og give sig selv tid til. Men de 2½ times lange træningspas med alt for meget snak og lallen rundt efterfulgt af en dag med alt for lavt energiniveau, dem bliver der skåret drastisk ned på. Der kommer nok heller ikke så meget aktivitet i loggen fremover, dog vil jeg helt klart poste highlights og eventuelle PR's her inde.

Er jeg i øvrigt den eneste som bliver mere og mere træt af at bo i Danmark? Synes jeg sander til her og sidder fast i det samme røvsyge hverdagstrummerum og de samme rutiner. Eventyrlysten forsvinder og lysten til at opleve noget forsvinder (der er jo ikke noget at opleve eller se anyway..). I stedet ender det med alt for stenen rundt på nettet og stenen film og tv. Hver gang jeg er i udlandet, kan jeg virkelig mærke at jeg blomstrer. Min livsgnist genopstår og jeg nærer på alle de nye indtryk jeg får. Det er virkelig livsbekræftende. Desværre tillader omstændighederne ikke, at jeg bare trækker stikket og skrider, jeg har jo både mit studie, min kæreste, lejlighed, venner, familie osv. Jeg er dog ikke i tvivl om, at jeg vil til udlandet på min kandidat, så det kan jeg da i det mindste se frem til. Samtidig forsøger jeg at få booket sommerferien godt op med ferier, som kan matche mit smalle SU budget. Det ærgelige ved ferierne er dog, at man altid vender hjem til hverdagen igen :wink:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Er jeg i øvrigt den eneste som bliver mere og mere træt af at bo i Danmark? Synes jeg sander til her og sidder fast i det samme røvsyge hverdagstrummerum og de samme rutiner. Eventyrlysten forsvinder og lysten til at opleve noget forsvinder (der er jo ikke noget at opleve eller se anyway..). I stedet ender det med alt for stenen rundt på nettet og stenen film og tv. Hver gang jeg er i udlandet, kan jeg virkelig mærke at jeg blomstrer. Min livsgnist genopstår og jeg nærer på alle de nye indtryk jeg får. Det er virkelig livsbekræftende. Desværre tillader omstændighederne ikke, at jeg bare trækker stikket og skrider, jeg har jo både mit studie, min kæreste, lejlighed, venner, familie osv. Jeg er dog ikke i tvivl om, at jeg vil til udlandet på min kandidat, så det kan jeg da i det mindste se frem til. Samtidig forsøger jeg at få booket sommerferien godt op med ferier, som kan matche mit smalle SU budget. Det ærgelige ved ferierne er dog, at man altid vender hjem til hverdagen igen :wink:

Tvivler på det har noget at gøre med at du bor i Danmark.

men måske noget at gøre med at du bor i Århus eller du ikke sælger stoffer, (så kommer eventyrene automatisk

:tongue:)

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Tvivler på det har noget at gøre med at du bor i Danmark.

men måske noget at gøre med at du bor i Århus eller du ikke sælger stoffer, (så kommer eventyrene automatisk

:tongue:)

:laugh: .. Uanset hvor jeg ville bo i Danmark, tror jeg, at jeg ville have det på samme måde. Jeg er tit i København og har i perioder også boet i København. Det er da en dejlig by osv, men så er den sgu altså heller ikke mere spændende, sammenlignet med storbyer i udlandet. Det kommer sikkert som et chock for dig, da folk bosat i København har en tendens til at mene, at det er verdens navle. Jeg tror dog, at København kunne være en rigtig fin by, hvis den befandt sig på nogle andre breddegrader. Alene det, at vi har så dårligt vejr det meste af tiden, hæmmer i høj grad min foretagsomhed. Der er ikke rigtig noget at foretage sig udenfor, der er ikke rigtig noget at se i DK som man ikke har set og jeg bliver generelt søvnig og doven at gråt og koldt vejr. Jeg savner at bo et sted der overrasker, et sted hvor jeg kan gå rundt om et gadehjørne og opleve noget nyt, et sted hvor jeg møder nye mennesker og en ny kultur og ikke bare den danske fodbold og drukkultur. Når det så er sagt, så bliver livet jo også hverdag på et tidspunkt, uanset hvor man bor i verden. Men i det mindste kan man stadig i hverdagen, blive overrasket over det nye sted og den nye kultur man nu lever i, hvilket for mig at se ville være utroligt livsbekræftende.

Link to comment
Share on other sites

Det var nu ikke for at sige at København er verdens navle (men bedre end Århus i hvert fald :tongue: ) - og når du snakker natur og alt sådan noget, har du selvfølgelig ret i at der (nærmest kun) findes bedre steder.

Jeg tænkte nu mere på det med at gå og kede sig fordi 'jeg bor jo i Danmark og der sker bare ingenting' er en dårlig undskyldning for at blive ved med at kede sig.

Men jeg forstår dig godt hvis argumentet er at der er kedelig natur/"adventure" muligheder.

Mvh

Ham der keder sig enormt pt.!!!! Men det har intet med hvor jeg bor at gøre :tongue:

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Solide & vilde løft du fyrer af & vanvittigt flotte VEINS :). Det er en fornøjelse at følge din log. Så bliv endelig ved.

Du skal måske til at træne alla TRS for at få overskud og holde træningen til max 1time?

Gå tidligt i seng de næste dage og få lavet de ting du sætter dig for.

Så er jeg sikker på at humøret og nye PRs kommer igen.

Link to comment
Share on other sites

Er jeg i øvrigt den eneste som bliver mere og mere træt af at bo i Danmark? Synes jeg sander til her og sidder fast i det samme røvsyge hverdagstrummerum og de samme rutiner. Eventyrlysten forsvinder og lysten til at opleve noget forsvinder (der er jo ikke noget at opleve eller se anyway..). I stedet ender det med alt for stenen rundt på nettet og stenen film og tv. Hver gang jeg er i udlandet, kan jeg virkelig mærke at jeg blomstrer. Min livsgnist genopstår og jeg nærer på alle de nye indtryk jeg får. Det er virkelig livsbekræftende. Desværre tillader omstændighederne ikke, at jeg bare trækker stikket og skrider, jeg har jo både mit studie, min kæreste, lejlighed, venner, familie osv. Jeg er dog ikke i tvivl om, at jeg vil til udlandet på min kandidat, så det kan jeg da i det mindste se frem til. Samtidig forsøger jeg at få booket sommerferien godt op med ferier, som kan matche mit smalle SU budget. Det ærgelige ved ferierne er dog, at man altid vender hjem til hverdagen igen :wink:

For det første Hej i loggen:) Jeg har læst lidt med på sidelinjen siden den startede, men har vil gerne lige knytte en kommentar til dine udlandsplaner.

Jeg arbejder/er på udveksling i udlandet lige nu, og jo det er sgu skide fedt at komme ud i verden, så gør det endelig! MEN, jeg havde lidt de samme tanker som dig inden jeg tog afsted - "det her bliver mega fedt jeg oplever bare noget hele tiden bla bla bla" , sådan er det jo bare ikke, jeg har en hverdag præcis som jeg ville have den i Danmark, jeg har jo et arbejde jeg skal passe 5 dage om ugen, jovist kan du lave en masse i weekenden, men der er sgu weekender hvor jeg bar er pisse træt og ikke gider en skid - Præcis som i Danmark! Det er fedt af være afsted, men de der tanker om at græsset er så meget grønnere på den anden side har i hvert fald ikke været tilfældet for mig.

Jeg har prøvet en masse nye ting her hvor jeg bor, men kun fordi jeg har opsøgt det. Når jeg tænker over det kunne jeg også have prøvet en masse nyt i DK, hvis jeg havde gidet tage mig sammen og opsøge det.

Iøvrigt var der hos mig 25grader og solskin tidligere på dagen - nu er der blæser og det er "koldt" og der kommer nok snart regn - ja det regner desværre også udenfor Danmarkwink.gif

Link to comment
Share on other sites

Er jeg i øvrigt den eneste som bliver mere og mere træt af at bo i Danmark? Synes jeg sander til her og sidder fast i det samme røvsyge hverdagstrummerum og de samme rutiner. Eventyrlysten forsvinder og lysten til at opleve noget forsvinder (der er jo ikke noget at opleve eller se anyway..).

Psykologen siger:

Du har ikke gjort dig klart, hvad eventyrlysten er..., du bruger den som dækkende for den der umiddelbare excitement, der altid er, når der sker noget helt nyt - kulturchokkets honeymoon. Og nu sidder du så og drømmer om en lignende følelse og kalder det eventyrlyst og siger Danmark er dumt og gråt. Det vil sige, 1: du drømmer om noget, du ikke rigtigt ved hvad er, 2: du er ikke tilfreds i din nuværende situation og laver for mange planer for for mange ting, din mavelyst ikke har lyst til.

Det vil igen sige, at... du har det på nøjagtig samme måde som 97 procent af landets befolkning... Det er livets og det er noget værre lort. De resterende 3 procent er freaks...

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

Først tænkte at nu var DU også ramt af MOLfeberen med liiige at drosle 1½ trin ned på træningen.

Derefter faldt tankerne straks på en klassisk forårsdepri men det kan jo blot være et tilfælde at det ligner.

Håber i alle fald at humøret bliver bedre og der kommer lidt krummer i loggen, også.

Link to comment
Share on other sites

Hey alle! Hvor er det bare super fedt at vende tilbage til loggen og se en masse aktivitet. Det er fantastisk at se jer kommentere på mine tanker og komme med løsningsforslag og gode perspektiver. Det er ydermere en fornøjelse at se, at folk håber at jeg fortsætter med at logge - og det gør jeg da :)

Og i har jo ret i det i siger. Det er så nemt at drømme sig langt væk fra hverdagen og tænke på det græs, som altid er så grønt på den anden side. Jeg rammer ofte ind i sådan en negativ periode i tiden efter jeg er vendt hjem fra en ferie i udlandet. Pludselig bliver de begivenhedsrige og solbeskinnede dage skiftet ud med gråvejr, regn, hverdag og pligter og det hele kan virke lidt trist og ligegyldigt. Jeg er dog tilbage ved højt humør, da jeg som sædvanlig har erkendt, at hverdagen, pligterne og de kedelige stunder er nødvendige, for at stå i kontrast til de spændende, begivenhedsrige og livsbekræftende øjeblikke - hvis hver dag var en fest, var der aldrig fest. Jeg har samtidig været godt og grundigt vintertræt og ikke haft overskud til at lave nær så mange ting, som jeg havde håbet på. Mit energiniveau er dog røget gevaldigt i vejret efter en uge med solskin og højkultur, og jeg ser nu frem til alle de ting sommeren har at byde på. Højdepunktet er 14 dages drengerøvstur i Spanien, hvor vi starter i Barcelona. Udover dette er der højst sandsynligt Roskilde på programmet og det lader også til, at sidste års kæmpe succes, knallerttur i udkantsdanmark med gutterne, bliver en realitet igen i år

wootdance.gif .. Jeg ser også super meget frem til at begynde at gøre min motorcykel klar til en masse ture på de danske veje, forhåbentlig allerede fra starten af maj. Jeg har også fået taget mig sammen til endelig at starte på bilkørekort og selvom det er røvsygt, bliver det super fedt at få ud af verden. Jeg har har i øvrigt meldt mig til Spansk på aftenskole 1 gang om ugen (0-C HF enkeltfag) da jeg i mange år har haft en drøm om at lære spansk, men aldrig har fået gjort en skid ved det. Det samme havde en af mine kammerater og nu blev vi enige om, at gøre noget ved det. En aften om ugen brugt på at lære et nyt sprog, i stedet for at stene foran fjernsynet, er godt givet ud i min verden :cool: . Jeg får muligvis også et nyt studiejob, hvilket er super fedt og sidst men ikke mindst, skulle mine Sennheiser cx680 gerne komme med posten i morgen og jeg glæder mig vildt til at løbe med dem!

Med hensyn til træning holder jeg ved, at jeg skal reducere tidsforbruget lidt. Jeg skal til at effektivisere min træning mere, i stedet for at dalre rundt i 2½ time og dovne den med kaffe og sniksnak. Jeg har dog på ingen måde mistet motivationen, tvært imod. Jeg elsker at træne og det vil altid være en stor del af mit liv - der skal bare også være tid til andre ting. Der skal nok også komme gang i loggen igen, når der sker noget spændende. Lige pt er jeg stadig i gang med progressionscyklus hvorfor der ikke er tunge løft eller PR's de kommende uger.

Nu vil jeg trække stikket og smutte i seng

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil lære spansk kan du danne et OK grundlag med aftenskole, men det, der VIRKELIG rykker, er at tage til et spansk talende land, og være der i mindst én måned, gerne længere.

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share